Eigennlijk had ik me voorgenomen om niet te reageren op de vorige discussie over wel of niet stamboom en het dekken of k.i omdat ik me samen met mijn herdertje wilde focussen op het wel of niet drachtig en alles wat er omheen komt kijken,maaaar oke 1 keertje dan,
als je het mij vraagd worden er best veel honden zonder stamboom gebruikt in de hondensport pakwerk speuren etc.sterker nog ik denk er zelfs over na om "mochten er pups komen"bij de eigenaar van caro eens te kijken op zijn hondensportvereniging wat de mogelijkheden zijn om te trainen met een pup van baila.
ten tweede wil ik mij gelijk distancieeren van het woord fokkerij!
ik heb mijn hond niet laten dekken voor geld,een lijn in stand te houden met goede namen van ouders,voor de lol,of omdat het zo schattig is.Mijn herder is gedekt omdat ik graag een pup van haar wil,haar karakter super is (ja mischien is de pup dat niet maar ik geloof heilig in hoe je je hond opvoed is hoe je een groot deel van haar karakter vormt),daarnaast hebben wij een bedrijf waar wij graag een hond bij wilde hebben die ook qua beveiliging en bewaking ons kan bijstaan.en dan bedoel ik persoonlijke bewaking voor het tegen gaan van overvallen etc.dit was eigenlijk de rede dat wij baila hebben gekocht (haar vader is boban van kimbleshome haar moeder een herder die terrein bewaakt dus voor ons perfect ook zonder stamboom)maar toen zij haar pootje brak en alles na 2 jaar pas echt goed was genezen hebben wij besloten dat zij niet meer fanatiek de sport in moest om elk risico uit te sluiten dat er toch nog wat mis gaat met de oude breuk.
en dan de uitgekozen reu.inderdaad een megaherder met een stamboom.nou de rede dat ik deze reu heb uitgekozen terwijl mijn hond geen stamboom heeft en de pups hoogstwaarschijnlijk werkhonden zullen zijn is toch eigenlijk heel simpel(teminste voor mij dan he maar mijn man zegd me vaak zat dat ik niet z,on simpel mens ben als ik zelf wil doen geloven hahah dus ...)( en zuske ook jij hoeft niet te reageren hierop hoor grgrgr)ik heb mijn stamboomloze herder eigenlijk bij de dierenarts binnenstebuiten laten keren zodat ik zeker wist dat zij op en top gezond is.dus zou het dan niet erg tegen de draad in zijn als ik een herder van om de hoek zou kiezen die niet op hd en ed is gecheckt?waar ik niet eens van weet wie de ouders zijn etc?mischien zou je kunnen denken tja ik ben tegen dat dekken zonder stamboom en dan ook nog via k.i maar het siert haar wel dat ze alles goed gecheckt wil hebben en niet zomaar wat aanfokt?en nee het is niet een ondoordachte actie en ik weet dat honden niet voor even maar voor een heel leven zijn,mijn vorige 2 hondjes (prullebakkies voor de een megahonden voor de ander) heb ik 17 jaar gehad.de een heb ik met de hand groot gebracht omdat de moeder ze na 2 weken niet meer wilde voeden,de tweede heb ik (mischien niet zo schattig klinkend maar wel waar!!) gewoon bij mensen uit huis gehaald onder veel bonbarie maar toen ik smiddag zag hoe ze deze pup van een maand of 4 het bos in stuurde en er daarna een grote rotweiler achteraan stuurde als een vos die een konijn zocht en deze hond plaste als hij zijn baas zag,ben ik er gewoon heen gereden,heb ze gedreigd met politie (die er nadat ik de pup had wel is geweest

)en ben uiteindelijk thuis met het hondje aangekomen.oke niet echt een slimme actie bij dit soort figuren maar deze schat is wel 17 jaar bij me gebleven.er waren wel in het begin wat mensen die hem wilde maar hij werd gewoon zo angstig als hij door iemand anders werd geaaid en opgepakt dat ik dacht ach die 2 samen gaat goed dus laat maar lekker hier dan weet ik zeker dat hij goed zit en niet van hier naar daar gaat! want eerlijk is eerlijk honden met gedrags of zindelijksheidsproblemen verkassen vaak hun hele leven van a naar b.als ik de foto van die 2 rakkers heb ingescant zal ik eens kijken hoe ik die hier kan plaatsen want dat waren echt 2 schatten.
maar goed beste mensen die tegen k.i zijn,tegen dekken met een stamboomloze hond en zo nog meer van deze onderwerpen,ik heb zoals ik al eerder zij ook respect voor jullie mening daarover net zoals ik graag respect wil voor mijn mening daarover.
ppff t,is weer z,on lang verhaal geworden he.nou ja hoe het ook zei ik ga gauw weer terug in mijn afwachtstand samen met mijn doggiedog.we zijn al 2 dagen verder... nog 28 te gaan en dan jeahh een echo.
groetjes angela en baila