Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Carnibest Pancreas wel/niet

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Amber
Zeer actief
Contacteer:

Carnibest Pancreas wel/niet

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi,

Even een vraagje, ivm de pancreas problemen van Quierro, heb ik op het moment nog een stuk of twee rolletjes(500 gram)
pancreas, nu gaat het niet zo goed met Quierro, hij wil het helemaal niet meer eten. Ook van een lepeltje wil ie het niet meer, dus nu moet ik wat anders gaan geven, iets wat ik makkelijker naar binnen kan krijgen bij hem. Hij is er trouwens nooit echt dol op geweest maar goed.
Nu vraag ik me af, kan ik wat van die pancreas door de gewone carnibest doen van een van de andere honden, om in ieder geval de dure rolltjes niet weg te hoeven gooien?
Heb al gebeld naar Carnibest , maar nog geen reaktie gehad.
Lijkt mij dat het niet echt kwaad kan,want het is uiteindelijk compleet, maar misschien heeft iemand hier op het forum er ervaring mee?
Bedankt vast
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
mwillow

Re: Carnibest Pancreas wel/niet

Ongelezen bericht door mwillow »

Als je de pancreasversie mengt met Carnibest Natuur, zal je minder pancreas overhouden. Het beetje rijst dat erin zit, zal je hond niet zieker maken, verwacht ik zo. Weet niet in hoeverre je hond nog klachten heeft, maar als hij die pancreasversie niet te happen vindt, zou je kunnen overwegen om losse lamspancreas toe te voegen ipv rund. En een Carnivoer heeft bv. lamspancreasmix. Je zou kunnen wisselen naar een gemalen voeding van bv. konijn en paard (= mager) en los pancreas toevoegen. Een andere diersoort wat je hond misschien wel lust. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het toevoegen van verse pancreas en echt mager spiervlees, botten en orgaan, zodat ik zelf in de hand heb wat ik voer. Je hebt wat mogelijkheden. :wink:
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

mwillow schreef:Als je de pancreasversie mengt met Carnibest Natuur, zal je minder pancreas overhouden. Het beetje rijst dat erin zit, zal je hond niet zieker maken, verwacht ik zo. Weet niet in hoeverre je hond nog klachten heeft, maar als hij die pancreasversie niet te happen vindt, zou je kunnen overwegen om losse lamspancreas toe te voegen ipv rund. En een Carnivoer heeft bv. lamspancreasmix. Je zou kunnen wisselen naar een gemalen voeding van bv. konijn en paard (= mager) en los pancreas toevoegen. Een andere diersoort wat je hond misschien wel lust. Mijn voorkeur zou uitgaan naar het toevoegen van verse pancreas en echt mager spiervlees, botten en orgaan, zodat ik zelf in de hand heb wat ik voer. Je hebt wat mogelijkheden. :wink:

Denk dat ik het een beetje ingewikkeld heb gemaakt, de pancreas was oorspronkelijk voor mijn oude hondje, maar hij is heel ziek. Hij wil niks meer eten, hij is van de 5,5 kilo die ie altijd woog, nu terruggezakt naar 2 kilo.
Ben al diverse malen bij de da geweest, we hebben echt alles uit de kast gehaald, maar deze keer krijgen we hem er niet bovenop.
Komt nog bij dat de da vermoed, dat ie kanker heeft. want hij is al zes wekenk aan de spuit, houd niks binnen.

Omdat de pancreas niet goed gaat, ben ik op advies van de da overgegaan op energique nr 4, voor hondjes met chronische darmproblemen.
Dus nu is de carnibest pancreas over, en die wil ik toch gaan op gebruiken, ik ga het door de gewone carnibest van mijn andere hondjes doen.
Heb al contact gehad met carnibest en de da, en het kan geen kwaad.
alleen natuurlijk niet voor weken, alleen maar tot de drie rolletjes op zijn.
En dat was de insteek, mijn andere honden hebben dus geen pancreasproblemen.,
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

OK, ik las het dat je de pancreasversie samen met de CB wilde mengen voor je hond met pancreasproblemen. Opvoeren aan je andere honden is geen enkel probleem. In een prooidier zit ook pancreas en dat krijgen mijn honden geregeld. Naar dat het zo slecht gaat met je hond.
Veel beterschap met 'm.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”