Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik had het nog nooit gegeven.. maar het ging er met smaak in.
Maar ik lees ook wel van barfers dat rauwe kippenpoten worden gegeven? Is dat echt eetbaar voor die honden, voedzaam of gewoon een lekkernij?
Vraag het me even af omdat ik dan misschien ook wel echte kippenpoten wil geven.
Of stel ik nu weer een domme vraag
Geen idee hoe dat eruit moet zien, maar botten geef je eigenlijk alleen maar rauw, dus onbewerkt, niet gekookt, gebakken, gebraden.
Rauw zijn ze veilig (van kip) maar bewerkt niet meer.
Zou ik voor je dame er wel een paar keer flink opslaan met een hamer om de botjes alvast wat te breken. Als ze dan wat gulzig is en zonder goed te kauwen de boel naar binnen stauwd loop je net wat minder risico dat ze er in stikt
Die pootjes met die teentjes/voetjes bedoel je? Die wil ik Luna ook eens geven, zal ze vast lekker vinden.
Een rauwe kippenbout kan je inderdaad ook geven.
Geen idee hoe dat eruit moet zien, maar botten geef je eigenlijk alleen maar rauw, dus onbewerkt, niet gekookt, gebakken, gebraden.
Suzanne
Volgens mij zijn dat van die wit/gele poten. Ik heb ze pas gezien in de dierenwinkel.
De gedroogde variant vind ik er veel lekkerder en natuurlijker uitzien Deze worden overigens ook met smaak gegeten door alle honden, maar zijn volgens mij nog niet in de dierenwinkels te koop.
Groetjes Corina & Spot
Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Suzanne
Volgens mij zijn dat van die wit/gele poten. Ik heb ze pas gezien in de dierenwinkel.
De gedroogde variant vind ik er veel lekkerder en natuurlijker uitzien Deze worden overigens ook met smaak gegeten door alle honden, maar zijn volgens mij nog niet in de dierenwinkels te koop.
Ja die vinden ze idd heerlijk! En bij ons in de dierenwinkel verkopen we het wel, al een poosje. Maar er zijn idd nog niet veel winkels die het hebben.
Suzanne123 schreef:Ik zou GEEN gedroogde botten geven; dat wordt te hard, ook al gaat het om kippenpoten.
Ook al wordt dat in een dierenwinkel als snack verkocht wil dat nog niet zeggen dat het veilig is.
Suzanne
Kippenpootjes (of eendenpootjes) zijn veilig genoeg om gedroogd te geven.
Net als kippennekken. Grotere botten zou ook niet gedroogd geven.
Ze vinden ze hier heerlijk! Ook rauw!
Abby heeft ze vorige week voor het eerst gegeten. Ze vond ze geweldig. Normaal pakt ze nooit ioets uit de kast als die open staat, maar de kippenpoten pakte ze nu wel.
Het bot wat erin zit was ook mijn angst, maar het is zacht en heel flexibel.
Voor mij is een kippenpoot dat wat je zelf eet bij de poelier vandaan. Het gaat kennelijk in dit topic over kippenloopvoetjes..?
Die zijn gedroogd idd goed te doen; ze zijn vaak wat bros, zeker de "wittig/gelige".
Of een hond die zonder te kauwen doorslikt.. dat weet ik niet ;-(
Die van mij doen dat niet, maar dat zegt niet natuurlijk.
Suzanne123 schreef:Ik zou GEEN gedroogde botten geven; dat wordt te hard, ook al gaat het om kippenpoten.
Ook al wordt dat in een dierenwinkel als snack verkocht wil dat nog niet zeggen dat het veilig is.
Suzanne
Kan prima hoor, en dan is het nog steeds geen hard bot
Een kippenpoot ??? Dat is natuurlijk echt wel een hard bot en zou ik dus never ever gepoft of gedroogd geven.
Dit dus:
Suzanne
Deze heb ik Finn gegeven inderdaad eens, en normaliter altijd goed, maar 1x heeft hij door deze een obstipatie gekregen.. dat was niet fijn.. en er ligt er nog 1 in de vries en ik durf niet te geven.
nathalie schreef:
Kan prima hoor, en dan is het nog steeds geen hard bot
Een kippenpoot ??? Dat is natuurlijk echt wel een hard bot en zou ik dus never ever gepoft of gedroogd geven.
Dit dus:
Suzanne
Deze heb ik Finn gegeven inderdaad eens, en normaliter altijd goed, maar 1x heeft hij door deze een obstipatie gekregen.. dat was niet fijn.. en er ligt er nog 1 in de vries en ik durf niet te geven.
Is hij vers/rauw eten wel gewend?
Anders zou je ofwel een halve kunnen geven, danwel flink met een hamer voorbewerken (BUITEN!!)
saskia en siem schreef:het bot is verhit geweest, dus van een hele andere structuur als de kippenpoten die je koopt bij de poelier of slachter.
ik zou ze niet geven.
De kippenvoeten die je als hondensnack kunt kopen zijn gevriesdroogd. Daar komt geen verhitting bij kijken.