lieke schreef:Waar hebben we het in vredesnaam over? De RAD-regeling is verdwenen en de honden in kwestie krijgen echt niet een spuit. Wel een aanlijngebod en/of een muilkorf. Gaan ze daar dood aan? Ik dacht het niet.
Terwijl een doorgebeten hond(je) wél dood kan gaan.
Ik snap overigens niet dat mensen die een Tarzan hebben die ze niet in bedwang kunnen houden, niet ontzéttend dankbaar zijn dat hun hond een muilkorf draagt opdat er geen slachtoffers onder de fifi's en fluffo's vallen.
Als je van honden houdt en ik neem maar zo aan dat Tarzan's eigenaar óók van andere honden houdt, er niet van kan slapen als Tarzan voor zijn ogen een al dan niet brutale malthezer naar de eeuwige jachtvelden helpt.
En als je het geen fluit interesseert dat jouw hond zoiets doet, dan mag je wat mij betreft een levenslang houdverbod aan je broek hebben hangen.

Ik snap dat vertrouwen in een totaal vreemde niet
Als het zo simpel is als jij zegt, dan is er weinig aan de hand. Maar dit geloof je zelf toch niet?
De huidige regels kunnen niet eens nageleefd worden, laat staan de tig honden die in een bijtincident verzeild raken.
Jouw hond wordt aangevallen door een kleine hond, jouw hond bijt terug, kleine hond mag richting dierenarts. De buiten zinnen geraakte eigenaar 'mijn kleine hondje doet nooooooooooooooooit iets' doet aangifte. Die avond staan ze aan jouw deur om jouw hond mee te nemen.
Daar hoor je weken, wellicht maanden niets meer van. Het beest zit in een hok, als voorlopig gevaarlijk bestempeld en krijgt dus zeer waarschijnlijk geen enkele aandacht op zijn vreten na.
Na maanden wordt hij geschouwd, misschien krijg je hem na maanden terug (als een totaal andere hond), misschien gaat hij naar andere mensen en misschien krijgt hij de roze spuit.
Slaap lekker