Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hersenvliesontsteking
Moderator: moderatorteam
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
- Aantal honden: 2
Hersenvliesontsteking
Joey heeft 3 weken geleden een speekselklierontsteking gehad. Hij was best weer opgeknapt de afgelopen 2 weken. Tot dat hij vorig weekend zijn rechter voorpoot begon te verkrampen. Dit heeft hij vorig jaar al eens eerder gehad en eenmaal bij de DA was er niets te vinden, dus ik ben niet meteen naar de DA gegaan. Woensdag middag had hij acuut overal pijn, daar ik hier tot het avondspreekuur moest wachten, ben ik met hem in de auto gesprongen naar Steven Schukking in Wageningen. Die dacht vrijwel meteen aan een hersenvliesontsteking.
Hij wordt nu behandeld met Prednison en is weer wat opgeknapt, maar het zal nog wel even duren voordat hij er helemaal boven op is.
De berner van mijn ouders kreeg vorig jaar met 7 maanden oud een hersenvliesontsteking en is er na een 2e terugval helemaal overheen gegroeid. Ik heb begrepen dat dat op latere leeftijd, Joey is 6,5, lastiger is. Heeft iemand er ervaring mee? Een groot ongemak voor Joey is op het moment dat hij vreselijk veel moet plassen van de Prednison.
Hij wordt nu behandeld met Prednison en is weer wat opgeknapt, maar het zal nog wel even duren voordat hij er helemaal boven op is.
De berner van mijn ouders kreeg vorig jaar met 7 maanden oud een hersenvliesontsteking en is er na een 2e terugval helemaal overheen gegroeid. Ik heb begrepen dat dat op latere leeftijd, Joey is 6,5, lastiger is. Heeft iemand er ervaring mee? Een groot ongemak voor Joey is op het moment dat hij vreselijk veel moet plassen van de Prednison.
- Maartje
- Zeer actief
Re: Hersenvliesontsteking
Ja, daar heb ik helaas ook ervaring mee. Mijn heidewachtel kreeg op 7,5 jarige leeftijd een auto-immuun probleem wat op meningitis lijkt. De hoop was dat dat met een langdurige kuur prednison eenmalig zou blijven, maar ondanks een meerder pogingen de prednison af te bouwen kan ze niet meer langdurig zonder. En zelfs met medicatie heeft ze nog iedere paar maanden een (kleinere) terugval. Maar op een onderhoudsdosering gaat het over het algemeen best goed. Volgende maand wordt Tess 10 jaar.Ramona25 schreef:
- Ramona25
- Zeer actief
Nou, dat heeft in ieder geval hoop dat ze er wel oud mee kunnen worden.
Ik ben heel benieuwd. Ik hoop toch eigenlijk wel dat hij weer zonder de prednison kon op een gegeven moment..
Ik ben heel benieuwd. Ik hoop toch eigenlijk wel dat hij weer zonder de prednison kon op een gegeven moment..
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Mijn hond heeft het 6x gehad, maar die was nog jong.
Met 1,5 jaar is ze er overheen gegroeid.
Met 1,5 jaar is ze er overheen gegroeid.

- Maartje
- Zeer actief
Zonder prednison verder zou wel het fijnste zijn. Ik hoop voor jullie dat dat lukt.Ramona25 schreef:Nou, dat heeft in ieder geval hoop dat ze er wel oud mee kunnen worden.
Maar met Tess kan dat echt niet langdurig meer. Maar ze is gewoon een vrolijke, actieve hond, die normaal geen zieke indruk maakt. Wel heeft ze altijd honger, dat is meestal het enige wat ik ervan merk.
Wat wel er mee samenhangt is dat haar weerstand minder is. Ze heeft nu een longontsteking, daar is ze echt doodziek van geweest. Nu knapt ze gelukkig wel weer op, maar het had niet veel gescheeld of het was verkeerd afgelopen.
- Ramona25
- Zeer actief
Nadat het best een tijdje goed ging en hij zeker een kwartaal zonder prednison kon, is het weer terug
Het arme schaapje.. weer aan de troep en hopelijk knapt hij snel op.
Zijn vacht is in ieder geval 1 doffe ellende, naar ons idee van de vorige keer prednison gebruik. Het vervilt en valt er met plukken uit, haren op zijn staart heeft hij bijna niet meer.
Het arme schaapje.. weer aan de troep en hopelijk knapt hij snel op.
Zijn vacht is in ieder geval 1 doffe ellende, naar ons idee van de vorige keer prednison gebruik. Het vervilt en valt er met plukken uit, haren op zijn staart heeft hij bijna niet meer.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
jakkes wat akelig, beterschap voor je hond hoor 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love