Het is nog geen ras, daar zijn we het allemaal wel over eens. De honden die klaar zijn en de toekomstige rasstandaard hebben zijn door die fokkers in Australie zelf gefokt. Zij willen voorlopig zelf het ras en de genenpoel nog uitbreiden door er met zorgvuldig uitgekozen honden doorheen te fokken. Kan ik me best voorstellen. Als er nu al mensen de valse poedel van de buren er doorheen gaan gooien dan verkloten ze het toekomstige ras in dit vroege stadium al. Ik denk dat de fokkers super nauwkeurig te werk gaan. Die hype is denk ik ontstaan door het publiek wat geen idee heeft waar ze het over hebben. Elke tweede broodfokker verkoopt nu "labradoodles" en het is reuze sjiek om er eentje te hebben en tegen elkaar te zeggen: "Oh, gut heb jij ook een Labradoodle". Ik ken een Nederlandse fokker van de "echte" en als je die verhalen hoort over de domme opmerkingen die ze krijgt :N: !Liesbeth schreef:Nou, ik heb me ingelezen het 'fenomeen' Australische Labradoodle. En persoonlijk vind ik het een grote volksverlakkerij, met alleen persoonlijk gewin in het achterhoofd.Sil schreef:Je weet er echt geen hout van als je het mij vraagt. Ga nou eerst eens wat lezen over de Australische Labradoodle en praat dan verder. Waarom mag er geen nieuw ras gecreeerd worden voor mensen die hulpbehoevend zijn en een hulphond nodig hebben, maar allergisch zijn voor honden? Daarop worden de Australische Labradoodles gefokt. Hier in het dorp woont een jongetje wat zo allergisch is voor honden dat hij na een lik van een hond met spoed naar het ziekenhuis gebracht moest worden omdat hij zo heftig reageerde. Hij wordt nu geholpen door een Australische Labradoodle (en dat is niet gewoon een labrador x poedel!) en hij heeft nergens last van. Ook met de Labradoodles garanderen ze geen 100 % anti-allergie, maar de kans dat je er niet allergisch op reageerd is wel heel groot. Ik vind het een prima initiatief en dat ze de honden zo vroeg castreren is uiteraard niet goed, maar ik heb geen idee of er een andere manier is om de ontwikkeling van het ras zuiver te houden met alle fukkers die er rond lopen en er graag dik geld mee willen verdienen. De prijs van de gecastreerde pups viel mij alles mee.Rosita Compagner schreef:Het is gewoon een en al wildgroei. Waarom mag de ene het wel en de ander het niet? Fokken met die poedelbastaarden, bedoel ik.
Ik heb niks tegen het creëren van een nieuw ras, alle rassen zijn ontstaan uit combineren van diverse rassen. Ik heb er ook niks tegen dat iemand een nieuw ras wilt creëren voor een bepaald doel, zo zijn de meeste rassen ontstaan, gewoon omdat iemand een hond wilde voor een bepaalde taak.
Wat mij in deze enorm tegen de borst stuit is dat men er een hype omheen maakt om gewoonweg zo veel mogelijk geld in het laadje te krijgen.
Dat hele castratie-gedoe alleen al maakt het om te. Ik begrijp het ook niet. Als je een ras wilt creëren dan is het toch van belang dat je uit een vrij grote genenpoel kan plukken. Oftewel je moet er voor zorgen dat je kan kiezen uit een breed aanbod van honden van dat 'ras'. Die keuze beperk je enorm door pups te laten castreren.
Ik snap het niet en ik wil het (denk ik) ook niet snappen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kentering Doedelwereld?
Moderator: moderatorteam
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
Re: Kentering Doedelwereld?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar die anti-allergische vacht komt toch door het inkruisen van de Poedel? Wat is er dan fout aan een Poedel gebruiken als hulphond voor iemand die allergisch is 
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
De doedels die ik ken,en dat zijn er toch gauw een stuk of negen,hebben allemaal een slappe achterhand tot zwaar HD,voor bijzonder veel geld opgehaald uit een ver weg land,wat ook altijd als eerste wordt verteld, alsof je er trots op moet zijn hoeveel je hond gekost heft...
.Het zijn allemaal bange poeperds, tot angstagressie aan toe.Ik vind het rare uit proporties gebouwde honden.
Ze zitten ook zonder uitzondering bij mensen die eh....een andere levenswijze hebben dan ik.Grote dure auto, en een ander accent
, maar nogmaals dan zijn het wel de doedels die ik ken.
Niks mis mee om een nieuw ras te creeeren hoor, maar de hype eromheen
.
Ze zitten ook zonder uitzondering bij mensen die eh....een andere levenswijze hebben dan ik.Grote dure auto, en een ander accent
Niks mis mee om een nieuw ras te creeeren hoor, maar de hype eromheen

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Bij mij in de buurt wonen mensen met 4 doodles, in bijna alle maten en kleuren.
Leuke honden, goed opgevoed.
Niks bijzonders om te zien, gewoon kruisingen tussen iets en nog wat (net als Kaiou
).
Ze gaan er ook mee fokken is de bedoeling.
http://www.citydoodles.nl
Leuke honden, goed opgevoed.
Niks bijzonders om te zien, gewoon kruisingen tussen iets en nog wat (net als Kaiou
Ze gaan er ook mee fokken is de bedoeling.
http://www.citydoodles.nl

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik snap best dat ze zelf dat ras willen opbouwen.Sil schreef: Het is nog geen ras, daar zijn we het allemaal wel over eens. De honden die klaar zijn en de toekomstige rasstandaard hebben zijn door die fokkers in Australie zelf gefokt. Zij willen voorlopig zelf het ras en de genenpoel nog uitbreiden door er met zorgvuldig uitgekozen honden doorheen te fokken. Kan ik me best voorstellen. Als er nu al mensen de valse poedel van de buren er doorheen gaan gooien dan verkloten ze het toekomstige ras in dit vroege stadium al. Ik denk dat de fokkers super nauwkeurig te werk gaan. Die hype is denk ik ontstaan door het publiek wat geen idee heeft waar ze het over hebben. Elke tweede broodfokker verkoopt nu "labradoodles" en het is reuze sjiek om er eentje te hebben en tegen elkaar te zeggen: "Oh, gut heb jij ook een Labradoodle". Ik ken een Nederlandse fokker van de "echte" en als je die verhalen hoort over de domme opmerkingen die ze krijgt :N: !
Maar waarom moet zo'n beestje duizenden euro's kosten en waarom moeten ze zo jong gecastreerd worden (en dus ongezond gemaakt worden)?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als ze dan zo nodig een 'ras' willen zijn, laat ze wat leren van de bestaande rassen.. Die gaan naar z'n moeren omdat er zo weinig breedte is in de genenpoel. Ik hou honden aan opdat er mee gefokt 'moet' worden en niemand anders dat wil doen.
De wereld op zijn kop.
Oh ja, mijn rashonden zijn goedkoper, van die ouders rondom officieel getest en geshowd zijn én compleet.
De wereld op zijn kop.
Oh ja, mijn rashonden zijn goedkoper, van die ouders rondom officieel getest en geshowd zijn én compleet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh dat zijn schappelijke prijsjes .
2200 us dollar en voor een apart kleurtje iets meer.
Als je al die rassen die er in zitten apart moet kopen ben je duurder uit.
2200 us dollar en voor een apart kleurtje iets meer.
Als je al die rassen die er in zitten apart moet kopen ben je duurder uit.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Je hebt ze ook in mini, dus voor ieders wat wils:
http://www.mylabradoodles.com/ald.html#oreo" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij altijd toch blijft verbazen is dat er zoveel mensen zijn die al die verhaaltjes geloven (gelukkig hier minder), ik kan dat echt niet begrijpen. Er zijn zoveel rassen van groot tot klein die al eeuwen bestaan en helemaal voldoen aan het profiel dat ze geven aan de doodles. Je dringt tot die mensen compleet niet door, zijn helemaal in de ban van de verkoopspraatjes en als je er dan nog een extra verhaaltje aan vasthangt van generatie dit en generatie dat zijn ze helemaal verkocht.
http://www.mylabradoodles.com/ald.html#oreo" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat mij altijd toch blijft verbazen is dat er zoveel mensen zijn die al die verhaaltjes geloven (gelukkig hier minder), ik kan dat echt niet begrijpen. Er zijn zoveel rassen van groot tot klein die al eeuwen bestaan en helemaal voldoen aan het profiel dat ze geven aan de doodles. Je dringt tot die mensen compleet niet door, zijn helemaal in de ban van de verkoopspraatjes en als je er dan nog een extra verhaaltje aan vasthangt van generatie dit en generatie dat zijn ze helemaal verkocht.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zit een heuse doedelmaffia achter 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
duh, ze bleven gewoon met de puppen zitten???Nanna schreef:The hype continues
Nu zijn er, uiteraard ook REUZE exclusief. North American Retrievers te koop.
Wat ze bedoelen is een ordinaire mix tussen labradoodle en goldendoodle
Maakt het uit, als het maar verkoopt.
Met een doedel kun je tegenwoordig al niet meer aankomen op je Country Club: zo gewóón.
Dus heb je als modebewuste en rijke mens een NAR aan je zijde![]()
![]()
![]()
http://www.mylabradoodles.com/NAR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
See older puppies page for available Double Doodles
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
nou, ik denk als je een anti-allergische hulphond wilt, de standaard poedel zeker net zo geschikt is als een doodle. voor dat hulphond werk.Sil schreef:Je weet er echt geen hout van als je het mij vraagt. Ga nou eerst eens wat lezen over de Australische Labradoodle en praat dan verder. Waarom mag er geen nieuw ras gecreeerd worden voor mensen die hulpbehoevend zijn en een hulphond nodig hebben, maar allergisch zijn voor honden? Daarop worden de Australische Labradoodles gefokt. Hier in het dorp woont een jongetje wat zo allergisch is voor honden dat hij na een lik van een hond met spoed naar het ziekenhuis gebracht moest worden omdat hij zo heftig reageerde. Hij wordt nu geholpen door een Australische Labradoodle (en dat is niet gewoon een labrador x poedel!) en hij heeft nergens last van. Ook met de Labradoodles garanderen ze geen 100 % anti-allergie, maar de kans dat je er niet allergisch op reageerd is wel heel groot. Ik vind het een prima initiatief en dat ze de honden zo vroeg castreren is uiteraard niet goed, maar ik heb geen idee of er een andere manier is om de ontwikkeling van het ras zuiver te houden met alle fukkers die er rond lopen en er graag dik geld mee willen verdienen. De prijs van de gecastreerde pups viel mij alles mee.Rosita Compagner schreef:Het is gewoon een en al wildgroei. Waarom mag de ene het wel en de ander het niet? Fokken met die poedelbastaarden, bedoel ik.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Of een Franse Waterhond of een leuke Kerry Blue als je van een wat meer sportieve versie houdt.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Of de vele andere al eeuwenlang bestaande rassen met zo'n gelijkaardige vachten.
Maar men wilt dan nu ook beweren dat doodles speciaal anti-allergisch speeksel hebben
Maar men wilt dan nu ook beweren dat doodles speciaal anti-allergisch speeksel hebben
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahahaha 
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Brigitte
- Zeer actief
Nanna schreef:Ja, wist je dat niet? Ze hebben ook steriele stront.Linsey schreef:Maar men wilt dan nu ook beweren dat doodles speciaal anti-allergisch speeksel hebben
-
Beast
- Vaste gebruiker
*proest* ik moet dit soort dingen niet lezen als ik net een slok koffie genomen heb 
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Inyo
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Australische labradoodle
Gecastreerde teven?Ennath schreef: Ik ken meerdere teven die met vijf maanden gecastreerd en met zeven maanden incontinent waren :N:
Zonde, er zijn al zo weinig vrouwen met ballen...
-
Supernova
- Zeer actief
Jij hebt er echt verstand vanInyo schreef:Gecastreerde teven?Ennath schreef: Ik ken meerdere teven die met vijf maanden gecastreerd en met zeven maanden incontinent waren :N:![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Bij een teef noemen we het netjes steriliseren om het iets minder erg te laten klinken.Inyo schreef:Gecastreerde teven?Ennath schreef: Ik ken meerdere teven die met vijf maanden gecastreerd en met zeven maanden incontinent waren :N:![]()
Maar eigenlijk is het ook gewoon een castratie omdat eierstokken en baarmoeder weg worden gehaald.

- Liesbeth
- Zeer actief
Inyo schreef:Gecastreerde teven?Ennath schreef: Ik ken meerdere teven die met vijf maanden gecastreerd en met zeven maanden incontinent waren :N:![]()
Ik heb de indruk dat je niet goed weet wat castreren is. Ja, ook teven worden gecastreerd, dat dat in de volksmond (zelfs door dierenartsen) sterilisatie genoemd wordt, maakt het nog steeds niks anders dan een castratie
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Inyo
- geregistreerd lid
"Zonde, er zijn al zo weinig vrouwen met ballen...
"
was eigenlijk de hoofdboodschap van het bericht
Maar wat castreren is, weet ik wel. Dat doen ze met Labradoodles, waarna eigenaren van andere honden er het meeste last van krijgen
was eigenlijk de hoofdboodschap van het bericht
Maar wat castreren is, weet ik wel. Dat doen ze met Labradoodles, waarna eigenaren van andere honden er het meeste last van krijgen
-
Supernova
- Zeer actief
Wat bedoel je hiermee?Inyo schreef:"Zonde, er zijn al zo weinig vrouwen met ballen..."
was eigenlijk de hoofdboodschap van het bericht![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja dat jij daar zo makkelijk overheen stapt dat is je goed recht.Inyo schreef:"Zonde, er zijn al zo weinig vrouwen met ballen..."
Maar je gaat toch maar zo niet bij pups de hele handel weghalen .
Kun je wel als excuus aanvoeren om het " ras " in stand te houden en te voorkomen voor broodfok.
Maar de aussie doodle komt al bij een broodfokker vandaan met een goede neus voor zaken en marketing.
Je kunt als totale nieuwbakken "fokker" die nog nooit een hond heeft gehad je eigen inkopen door dure honden te kopen en hun toestemming voor het fokken te krijgen als een soort filiaal/francise.
Pups /jonge honden/dekreuen en zwangere teven ,alles is te koop daar in Australie voor vet geld.
En als je zo begaan bent met mensen die een hulphond nodig hebben dan ga je geen duizelingwekkende bedragen vragen voor een pup.
Romdat

- Liesbeth
- Zeer actief
Hoezo voorkomen van broodfokbouvierpoedel schreef:Ja dat jij daar zo makkelijk overheen stapt dat is je goed recht.Inyo schreef:"Zonde, er zijn al zo weinig vrouwen met ballen..."
Maar je gaat toch maar zo niet bij pups de hele handel weghalen .
Kun je wel als excuus aanvoeren om het " ras " in stand te houden en te voorkomen voor broodfok.
Maar de aussie doodle komt al bij een broodfokker vandaan met een goede neus voor zaken en marketing.
Je kunt als totale nieuwbakken "fokker" die nog nooit een hond heeft gehad je eigen inkopen door dure honden te kopen en hun toestemming voor het fokken te krijgen als een soort filiaal/francise.
Pups /jonge honden/dekreuen en zwangere teven ,alles is te koop daar in Australie voor vet geld.
En als je zo begaan bent met mensen die een hulphond nodig hebben dan ga je geen duizelingwekkende bedragen vragen voor een pup.
Romdat
Volgens Wilipedia:
Een broodfokker is een honden-, katten- of paardenfokker die dieren fokt met als voornaamste doel geld te verdienen, en het welzijn van de dieren ondergeschikt stelt aan de economische belangen. Een dergelijke fokker let daarom niet zo op de gezondheid en het karakter van het dier.
Het op heel jonge leeftijd castreren van honden valt voor mij onder het kopje 'niet zo op de gezondheid en het karakter van het dier letten'.
En als je naar de bedragen kijkt die er worden gevraagd voor zo'n gecastreerd hondje, dan zie ik niks anders dan €-tekens.
Persoonlijk vind ik de mensen die bewust zo'n Aussie Doodle kopen erger dan mensen die niet verder dan hun neus kijken en bij een 'gewone' broodfokker in de mooie verhaaltjes trappen. Die laatste weet vaak niet beter.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- Inyo
- geregistreerd lid
Persoonlijk erger ik me meer aan al die mensen die met hun hondje hooguit naar de hoek van de straat lopen, en dan weer gauw naar huis gaan.Liesbeth schreef: Persoonlijk vind ik de mensen die bewust zo'n Aussie Doodle kopen erger dan mensen die niet verder dan hun neus kijken en bij een 'gewone' broodfokker in de mooie verhaaltjes trappen. Die laatste weet vaak niet beter.
Zoals de Lagotto fokster uit de straat hier.
Oh, en van die hondjes met die platte snuitjes.
Maar gelukkig zijn er nog veel dames met cojones merk ik!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je een ballencomplex of zo?Inyo schreef:Persoonlijk erger ik me meer aan al die mensen die met hun hondje hooguit naar de hoek van de straat lopen, en dan weer gauw naar huis gaan.Liesbeth schreef: Persoonlijk vind ik de mensen die bewust zo'n Aussie Doodle kopen erger dan mensen die niet verder dan hun neus kijken en bij een 'gewone' broodfokker in de mooie verhaaltjes trappen. Die laatste weet vaak niet beter.
Zoals de Lagotto fokster uit de straat hier.
Oh, en van die hondjes met die platte snuitjes.![]()
![]()
Maar gelukkig zijn er nog veel dames met cojones merk ik!
misschien ter compensatie voor de ballen die jouw hondje helaas al op zo jonge leeftijd omwille van de commercie moest verliezen ?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Persoonlijk erger ik me nogal aan zelfmoordterroristen. Maar dat heeft er ook niet zoveel mee te maken.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Inyo
- geregistreerd lid
Afnemen? Afhakken zeg ik!Nanna schreef:Ik stel het afnemen der cojones voor, kijken of ze dan normaler kunnen doen