Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Havanezer

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marie-Josée schreef:
Marjoleine schreef:Misschien een ander topic erover openen, we vervuilen Sancho's topic een beetje ;)
Maar ik leg het met alle plezier uit.
Doe dat nu maar gewoon hier, ik vind dat erg interessant en juist bij de Havanezer heb je zoveel variatie.
O, nou, in dat geval:
Pemba, kom maar door met je vraag :mrgreen: :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sil »

Marie-Josée schreef:
Sil schreef:Ze zit nu in de auto óf ze is al thuis, zit het puppieduppie halluf dood te knuffelen en heeft helemááál geen tijd voor ons :cheer: .

Maar, zo'n beestje slaapt ook veel en je kan er nou ook weer niet de héle tijd bij blijven zitten kijken, dus ze zal toch wel een keer hier komen vertellen hoe het gegaan is en wat foto's plaatsen? :mrgreen:

Ben zooo benieuwd!
Berichtje zie boven, foto's zie hier :D
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 05596.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik voel me de koning te rijk :cheer: :cheer: :cheer:
Oh, had ik even gemist. Prachtig, je foto's! Zo'n lief koppie :I: . Heb je een beetje kunnen slapen?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

@ Marjoleine, ik was alleen benieuwd of het bij alle rassen hetzelfde is. TT fokkers zeggen altijd dat ze geen idee hebben wat voor kleur puppen ergens uit gaan komen. Telt de kleur van de grootouders ook mee? En zelf dacht ik altijd dat zwart overheerst maar ik zag net foto's van een tt nestje waarvan moeder grotendeels zwart is en vader veel wit met wat lichtbruine platen.
Er zijn allemaal zwart witte en bruin witte puppen uitgekomen.
En soms mengen de kleuren niet. Mijn ene tt is een copie van zijn moeder en de ander is een copie van zijn vader.
Dus vraag ik me af hoe je wijs wordt uit die kleuren :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sil schreef: Heb je een beetje kunnen slapen?
Vannacht niet bepaald nee :oeps: :wink:
Sancho heeft 4 uurtjes geslapen en vond toen dat hij de slaapkamer wel mocht gaan verbouwen en ons terroriseren.Met enige overredingskracht heeft hij daarna nog 2 uurtjes gepit en dat was het wel. IK zit nu de wallen onder mijn ogen te ondersteunen :mrgreen:
Pemba
Zeer actief

Ach arme meid :mrgreen: En Sancho slaapt nu zeker uit :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Pemba schreef:Ach arme meid :mrgreen: En Sancho slaapt nu zeker uit :wink:
Nee, hij is tot nu toe wakker gebleven :cheer: :cheer:
Maar nu is er even rust.
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Marie-Josée schreef:
Sancho heeft 4 uurtjes geslapen en vond toen dat hij de slaapkamer wel mocht gaan verbouwen en ons terroriseren.Met enige overredingskracht heeft hij daarna nog 2 uurtjes gepit en dat was het wel. IK zit nu de wallen onder mijn ogen te ondersteunen :mrgreen:
Wil je hem al kwijt :mrgreen: ? Ik stuur je zo mijn adres hoor...of nee... ik kom hem wel halen.. de motor draait al :E: .
Toch hoop ik voor je dat hij vannacht snapt dat het de bedoeling is dat hij gaat slapen. Ik neem aan dat je hem vandaag wel lekker moe hebt gemaakt. :lol1:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:@ Marjoleine, ik was alleen benieuwd of het bij alle rassen hetzelfde is. TT fokkers zeggen altijd dat ze geen idee hebben wat voor kleur puppen ergens uit gaan komen. Telt de kleur van de grootouders ook mee? En zelf dacht ik altijd dat zwart overheerst maar ik zag net foto's van een tt nestje waarvan moeder grotendeels zwart is en vader veel wit met wat lichtbruine platen.
En soms mengen de kleuren niet. Mijn ene tt is een copie van zijn moeder en de ander is een copie van zijn vader.
Het is niet zo simpel als "dit overheerst dat".
Er spelen meerdere factoren mee en die beïnvloeden elkaar weer onderling.
Je moet dus alle factoren kennen.

Ik snap best dat veel mensen dat niet kunnen hoor, vandaar dat ik zei: vraag maar.
Ik leg het graag uit.

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Sil schreef:
Marie-Josée schreef:
Wil je hem al kwijt :mrgreen: ? Ik stuur je zo mijn adres hoor...of nee... ik kom hem wel halen.. de motor draait al :E: .
Toch hoop ik voor je dat hij vannacht snapt dat het de bedoeling is dat hij gaat slapen. Ik neem aan dat je hem vandaag wel lekker moe hebt gemaakt. :lol1:
Neeeeeeeeee ik wil hem nooti meer kwijt, hij is ongelofelijk.
Gisteren had hij nog moeite met halsbandje en riem en vandaag liep hij al parmantig een blokje om. Daar werd hij wel moe van dus nu slaapt hij.....tot vannacht vrees ik :W:
Pemba
Zeer actief

OP tijd wakker maken en een spelletje doen :wink:
Hoe vindt Thomas het nu?
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Pemba schreef:@ Marjoleine, ik was alleen benieuwd of het bij alle rassen hetzelfde is. TT fokkers zeggen altijd dat ze geen idee hebben wat voor kleur puppen ergens uit gaan komen. Telt de kleur van de grootouders ook mee? En zelf dacht ik altijd dat zwart overheerst maar ik zag net foto's van een tt nestje waarvan moeder grotendeels zwart is en vader veel wit met wat lichtbruine platen.
Het is niet zo simpel als "dit overheerst dat".
Er spelen meerdere factoren mee en die beïnvloeden elkaar weer onderling.
Je moet dus alle factoren kennen.

Ik snap best dat veel mensen dat niet kunnen hoor, vandaar dat ik zei: vraag maar.
Ik leg het graag uit.
Dank je, als er weer een pup bij komt brand ik wel los :wink:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Pemba schreef:OP tijd wakker maken en een spelletje doen :wink:
Hoe vindt Thomas het nu?
Na een partij over de slaapkamer geroffeld te hebben viel hij in slaap tot 3.00 uur en na een plasje tot mijn grote verbazing tot 7.30 uur :80: :cheer:
Tomas vind hem gewoon eng en duldt hem niet in zijn buurt. Sancho begint te snappen dat niet iedereen van hem gecharmeerd is en dat is een prima les.
Het komt best goed maar het is wel extra werk want ik ben de hele dag aan het opletten.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Marie-Josée schreef:
Pemba schreef:OP tijd wakker maken en een spelletje doen :wink:
Hoe vindt Thomas het nu?
Na een partij over de slaapkamer geroffeld te hebben viel hij in slaap tot 3.00 uur en na een plasje tot mijn grote verbazing tot 7.30 uur :80: :cheer:
Tomas vind hem gewoon eng en duldt hem niet in zijn buurt. Sancho begint te snappen dat niet iedereen van hem gecharmeerd is en dat is een prima les.
Het komt best goed maar het is wel extra werk want ik ben de hele dag aan het opletten.
Toen wij hier een reuen pup in huis hadden was dat net zo. Hier was het wel zo dat ze buiten gingen spelen. in de tuin of tijdens het uitlaten. Wat dan weer wel moeilijk was voor de pup was het weer binnen komen. Dan wou Spikey niets meer van het weten en moest hij uit zijn circel weg blijven. De pup die hier was, was een loge en dus maar twee weken hier. Maar ik denk dat als hij gebleven was het goed was gekomen. Overigens werd er veel herrie gemaakt en leek het of Spikey hem zou vermoorden maar de pup heeft niet 1x bij hem gepiept maar wist waar hij aantoe was.
Veel plezier met ze samen. En ik volg je verhalen en foto's op de voet.
Afbeelding
gevni havanezers
Pemba
Zeer actief

Mijn oudste hond heeft gemiddeld 5 dagen nodig om aan een pup te wennen, het aftasten kost gewoon wat tijd.
Binnenkort vindt Thomas hem vast onweerstaanbaar :wink:
Lief dat je uit hebt mogen slapen :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik vermoed dat ons stresskipje Tomas misschien wel meer tijd nodig heeft, als ik denk aan hoe het met de kat ging; de eerste tijd perfecte kameraadjes tot Charlie te ruw werd met spelen en sindsdien vertrouwde Tomas hem niet meer.Nu is dat wel een kat, met Sancho schat ik dat het echt snel beter gaat.
Als Sancho wat groter en minder kwetsbaar is maak ik me ook minder zorgen.
Sancho doet het verder geweldig, ik ben niet zuinig op hem, stofzuig als hij slaapt en rammel gerust met dingen en liefst extra hard. Laat bv de klep van de container expres uit mijn handen vallen ed.Hij kijkt dan wel op maar schrikt niet. Op vreemde mensen hobbelt hij ook heel gezellig af. Ik heb hem vandaag meegenomen naar mijn atelier en omdat ik alleen in de auto zat heb ik hem in de kattenbench gepropt. Na aanvankelijk wat gepiep ging hij gewoon liggen slapen.
Ik smelt helemaal weg als hij gaat zitten en me taxerend aankijkt en dan zo'n koddig geluidje laat horen. We communiceren echt met elkaar :mrgreen:
Nu slaapt hij, hij kruipt zelf zijn bench in ( had liever op de bank gelegen net als op de foto maar kon er zelf niet opkomen)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wat een heerlijk dingetje :I:

Afbeelding

Pemba
Zeer actief

't Is echt een mooi ventje :I:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:oei, lijkt me echt iets om zomaar kwijt te raken in huis :mrgreen: .
Is ons meerdere malen gebeurd dus :mrgreen:

Onder het fornuis, achter de vuilnisbak, dat soort plekken ;)

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Wij hebben hem al aan paar keer tussen onze voeten gehad :oeps: Dan stuitert hij weg om vervolgens weer vrolijk met vier pootjes tegelijk rond te hupsen.
Kwijt raken is hier wat minder makkelijk omdat we een nogal minimalistisch interieur hebben :mrgreen:
patricia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Dat kwijtraken dat ken ik :wink:
Dan loopt hij of zij met je mee een ruimte in wat je niet door hebt en dan sluit je de deur met je havie er nog in (denk aan toilet, gangkast enz..)
Bij mijn bouviers heb ik nooit een traphekje nodig gehad maar Bimbo was ik de 4e dag "kwijt" en die lag toen op de 5e tree heerlijk te slapen :eek:
Joy maakte het helemaal erg die negeerde het traphekje en kroop aan de achterkant tussen de open traptreden door dus kon ik dat ook af gaan zetten met gaas :roll:
Heel leuk zo'n slim en ondernemend ras :mrgreen:
Groetjes Patries
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Aaah... wat een schatje! Gefeliciteerd met m! :cheer:
Marie-Josée
Erelid

Dat formaat blijft grappig als je dat niet gewend bent. Gistern hield ik heel netjes het poortje bij mijn atelier voor hem open en hij huppelde heel nonchalant dwars door het hek ernaast, draaide zich toen naar me om en keek of hij wilde zeggen; mens, wat sta je daar dom te doen?
Vannacht werd hij om 3.00 uur wakker voor een plas en daarna pas om 7.00 uur dus het gaat al beter.Hij heeft inmiddels ook door dat piepen niet wordt beloond en dat we 's nachts geen feestjes bouwen.
Hij slaapt nog steeds in een hoge kunststof bak naast ons bed en zou liever ín bed liggen maar ik slaap niet in een bak piranha's :pffff:
Ik hoop alleen dat hij voor zijn eigen veiligheid leert accepteren om ook als hij wakker is overdag in de bench te blijven want Tomas vindt zijn gestalk nog steeds niks.
Wat helpt om de spanning weg te halen is samen een blokje om, dan vindt Tomas hem doodnormaal.
Pemba
Zeer actief

Nou is het begin van accepteren er al :wink:
Ben je al met een zacht baby borsteltje aan het oefenen? Scheelt later een hoop werk :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Dat formaat blijft grappig als je dat niet gewend bent. Gistern hield ik heel netjes het poortje bij mijn atelier voor hem open en hij huppelde heel nonchalant dwars door het hek ernaast, draaide zich toen naar me om en keek of hij wilde zeggen; mens, wat sta je daar dom te doen?
:smile: :smile: :smile:
Ja, dat ken ik ;)
Fien loopt ook onder de andere honden door, vonden ze in het begin ook héél raar!

Wat je ook nog gaat meemaken is vliegende zaken.
Fien hier heeft wat van die pluche muisjes van Ikea en die komen regelmatig op ooghoogte langs :mrgreen:
Hava's kunnen uitstekend alleen spelen, en dan spelen ze met dingen, net katten.
En ze springen, he. Over dingen, drempels en zo, heel elegant een metertje overbruggen.
Net konijnen af en toe ;)

Afbeelding

Marie-Josée
Erelid

Ik ben inderdaad al aan het oefenen met borstel en kam, maak oogjes schoon en wriemel aan oortjes en bekje.
Hij vindt het allemaal prima :ok:
Vandaag is hij mee geweest het stadje in, naar de dierenwinkel, voor nog kleiner speelgoed, en de Hema. Zo handig om aan de kassa af te rekenen met Sancho in één hand :mrgreen:
Haha dat vliegend speelgoed kan ik me helemaal voorstellen.Sancho is een kruising cavia/kat :mrgreen: Hij huppelt en hupst door het leven waarmee hij iedereen inpakt en mij steeds naar de batterijtjes laat zoeken. Opladen duurde vandaag wat langer aangezien zo'n uitstapje naar de grote stad extra energie kost.
De reacties van voorbijgangers zijn gewéldig, ik heb de leukste gesprekken gehad vandaag, ben oa een stukje opgelopen met een bejaarde Italiaanse man die zijn levensgeschiedenis vertelde, maar op een hele leuke onderhoudende manier.En een vrouw kwam bij de bakker naar buiten, zag Sancho en zette zomaar de taartdoos op de grond :80: waarop Sancho dat honoreerde door op de achterpootjes op haar toe te hupsen.
Zelfs Tomas begint te ontdooien maar niet nadat hij Sancho vanmorgen de eerste fysieke correctie heeft gegeven.Volgens het boekje moet ik zeggen :ok: ( en wat was ik opgelucht, wat kan ik slecht tegen die voortdurende spanning... :ugh: )
Ik heb nog nooit spanning tussen honden onderling gehad dus dit is voor mij ongekend en ik hoop dat het snel over is.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:Wat je ook nog gaat meemaken is vliegende zaken.
Fien hier heeft wat van die pluche muisjes van Ikea en die komen regelmatig op ooghoogte langs :mrgreen:
Hava's kunnen uitstekend alleen spelen, en dan spelen ze met dingen, net katten.
Joh! Dat doet Frenk ook. Die gooit altijd dingen voor zichzelf weg :piew: Ik wist niet dat dat niet standaard was :19:
Zelfs de plastic dogpyramid kwam laatst op oog- (en erger tv :N: ) hoogte voorbij zeilen....
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Frenk schreef:
Marjoleine schreef:Wat je ook nog gaat meemaken is vliegende zaken.
Joh! Dat doet Frenk ook. Die gooit altijd dingen voor zichzelf weg :piew: Ik wist niet dat dat niet standaard was :19:
Zelfs de plastic dogpyramid kwam laatst op oog- (en erger tv :N: ) hoogte voorbij zeilen....
Ja hoor hier doen ze het ook vooral Laika kan er wat van.
Afbeelding
gevni havanezers
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben groot fan van de draagtas trouwens.
Daar had ik Fien dus in en ik deed gewoon boodschappen en alles met haar in dat ding.
Super voor de socialisatie, ik heb alles afgesjouwd met dat ding.
Koppie eruit, zag ze alles.
Zei een kassajuffrouw een keer: Hee, die is echt! :80:
Toen heb ik haar gevraagd hoe serieus ze me nou zou nemen als ik op mijn leeftijd met een pluche beest in een tasje ging rondlopen... :smile: :smile: :smile:

Afbeelding

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marjoleine schreef:Ik ben groot fan van de draagtas trouwens.
Daar had ik Fien dus in en ik deed gewoon boodschappen en alles met haar in dat ding.
Super voor de socialisatie, ik heb alles afgesjouwd met dat ding.
Koppie eruit, zag ze alles.
Zei een kassajuffrouw een keer: Hee, die is echt! :80:
Toen heb ik haar gevraagd hoe serieus ze me nou zou nemen als ik op mijn leeftijd met een pluche beest in een tasje ging rondlopen... :smile: :smile: :smile:
Ja, die had ik voor Frenk ook :ok: Ideaal. En ik had ook een krat voor op mijn fiets. Lekker de markt op en neer lopen. Geen risico dat 'ie platgetrapt zou worden en wel alles kunnen zien :cheer:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Leuk hoor dat iedereen Sancho ook zo geweldig vind, kan het me ook goed voorstellen :I:
Goed dat je al met de borstel in de weer bent :ok:
Ja die kleine honden zijn echte clowntjes, ik zie hier ook regelmatig iets langs vliegen :D
Die spanning is zeker niet prettig maar het gaat echt helemaal goed komen, nog even en het zijn dikke vriendjes.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”