Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijtende hond direct naar het asiel
Moderator: moderatorteam
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Re: Bijtende hond direct naar het asiel
Ik vind dat er nogal een verschil zit in hondagressie of mensagressie en dat daar dus niet hetzelfde mee omgegaan dient te worden.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik vind het een goed idee, gaan eigenaren van honden eindelijk eens hun dieren in de gaten houden.
En dan hadden wij geen 11 maand hoeven wachten tot een hond in beslag was genomen toen onze hond gebeten was en was het volgende hondje zou nog in leven zijn.
En dan hadden wij geen 11 maand hoeven wachten tot een hond in beslag was genomen toen onze hond gebeten was en was het volgende hondje zou nog in leven zijn.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, dan was ik dus een hond kwijt omdat er een idioot hier zijn hond los laat lopen, die mijn aangelijnde hond lastig viel en toen ze hem uiteindelijk afsnauwde had ie een krasje.
Jee.
Hop, het kot in met dat kreng.
Lekker kort door de bocht, deze maatregel.
Jee.
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Maar niet iedere eigenaar is hetzelfde.Pemba schreef:Ik vind het een goed idee, gaan eigenaren van honden eindelijk eens hun dieren in de gaten houden.
Er zijn er wel degelijk die dus wel op hun hond letten maar je kunt niet altijd voorkomen dat er knokpartijen ontstaan.

-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Marjoleine schreef:Nou, dan was ik dus een hond kwijt omdat er een idioot hier zijn hond los laat lopen, die mijn aangelijnde hond lastig viel en toen ze hem uiteindelijk afsnauwde had ie een krasje.
Jee.
![]()

- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Ben altijd bang met dit soort dingen dat er heel erg zwart-wit gekeken wordt.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
En als het baasje diezelfde avond z'n hond weer ophaalt uit het asiel?
Ik denk overigens dat het het imago van asielhonden ontzettend kan schaden; immers zijn dan in het oog van de hondenleek al snel alle asielhonden bijters. Komen er nóg meer langzitters.
Ik denk overigens dat het het imago van asielhonden ontzettend kan schaden; immers zijn dan in het oog van de hondenleek al snel alle asielhonden bijters. Komen er nóg meer langzitters.
-
S@ndr@
- Zeer actief
is ook weer helemaal belachelijk en met een kanon op een mug schieten 
zit me te bedenken ik Was DuCain ook kwijt geweest.
blij dat hij dat niet meer heft mee te maken
zit me te bedenken ik Was DuCain ook kwijt geweest.
blij dat hij dat niet meer heft mee te maken
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 20 jan 2011 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dit vind ik echt wat anders, ik bedoel echt gericht aanvallen door een loslopende hond in aanlijn gebied. En flinke bijtwonden en geen krasjes.Marjoleine schreef:Nou, dan was ik dus een hond kwijt omdat er een idioot hier zijn hond los laat lopen, die mijn aangelijnde hond lastig viel en toen ze hem uiteindelijk afsnauwde had ie een krasje.
Jee.
![]()

-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Als ik niet meer de straat oversteek zodra er loslopend wild aangevlogen komt of mijn hond niet meer optil omdat datzelfde wild ook de straat maar besluit over te steken voor een "gezellig babbeltje" durf ik niet te beweren dat het bij krasjes blijft.Pemba schreef:Dit vind ik echt wat anders, ik bedoel echt gericht aanvallen door een loslopende hond in aanlijn gebied. En flinke bijtwonden en geen krasjes.Marjoleine schreef:Nou, dan was ik dus een hond kwijt omdat er een idioot hier zijn hond los laat lopen, die mijn aangelijnde hond lastig viel en toen ze hem uiteindelijk afsnauwde had ie een krasje.
Jee.
![]()
Desalniettemin neem ik mijn verantwoording en zou mijn hond dan alsnog in het asiel belanden?

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Ja, dat bedoel jij. Maar of de burgemeester van Bussum dat ook bedoelt is een tweede.Pemba schreef:Dit vind ik echt wat anders, ik bedoel echt gericht aanvallen door een loslopende hond in aanlijn gebied. En flinke bijtwonden en geen krasjes.Marjoleine schreef:Nou, dan was ik dus een hond kwijt omdat er een idioot hier zijn hond los laat lopen, die mijn aangelijnde hond lastig viel en toen ze hem uiteindelijk afsnauwde had ie een krasje.
Jee.
![]()
-
Supernova
- Zeer actief
Nou, dat word dus niet meer in Bussum lopen met Kenzo 
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Tja, dit is het gevolg van hoe mensen met hun honden omgaan. Ik begrijp prima dat hier geen enkel begrip is voor zoiets en dat is ook mijn eerste reactie niet. Helaas heb ik wel de andere kant gezien. In Amsterdam was het domweg haast onmogelijk met mijn honden te lopen zonder incidenten. Ik woonde bij de uitlaatstrook en heb wel echt alles mogen zien. Pitbulls die honden aanvielen, een rottweiler die de hond van een oma met rollator dood maakte. Een moeder die door een akita in haar lies werd gebeten en flauw viel waarna de scheldende baas van de akita wegliep en een klein kind bij zijn flauw gevallen moeder in de uitlaatstrook achter liet. Mechelse herder die op straat los wat mocht scharrelen en waar mensen met paraplu's op moesten slaan om hun eigen hond te ontzetten. Een bandog van een autobedrijf die bij ons voor de deur ging wachten op Dapper om hem eens te grazen te nemen. Een hond die altijd in de nacht aan kwam rennen en waarvan de eigenaar alleen riep PAS OP! HIJ PAKT JE HONDEN! Of nog leuker, ik die een portiek in moest met mijn 13 jaar oude teef omdat een jongen met een kangal daar op af kwam. Een oude man die met zijn pincher op de arm gebeten werd door een zwarte pitbull. De pitbull was van een verslaafde die helemaal in een deuk lag. De man met de pincher rende met die hond aan zijn arm de weg over om te ontsnappen. Als dat allemaal aan klachten binnen komt en als mensen met Westies en Labradors non stop lastig gevallen worden door honden die hun honden aanvallen of erger dan moet je wat doen als gemeente. En je kan ook preventies muilkorven of wel op je hond letten natuurlijk. Je hoeft je hond niet in de bebouwde kom los te laten of iemand te laten bijten die daar niet om vraagt. Ik ga mijn eigen hond muilkorven omdat ik juist zoiets wil voorkomen. Dat zouden toch meer mensen eens kunnen overwegen en dan loop je dus ook geen enkel risico. Dan kan niemand je hond meenemen. 
-
S@ndr@
- Zeer actief
in sommige gevallen valt het nauwelijks te vermijden
en krasjes of een gat, zal die burry niet zoveel uitmaken denk ik
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie heeft als pup per ongeluk een wondje gemaakt bij een oudere vrouw, heeft met spelen door de buurjongen zijn vinger gezeten, een hondje dat haar tot bloedens toe bleef aanvallen bij de strot gepakt en op de grond gedrukt en een opdringerige alcoholist in z'n gat gesnapt.
Spike heeft binnenshuis bij een inbreker een slagaderlijke bloeding veroorzaakt en is mee geweest naar het bureau voor aangifte. Iedereen daar vond dat hij het perfect gedaan heeft.
Maar ik had mijn honden dan al meerdere keren kwijt moeten zijn?!
Ik zou dus weigeren om in zo'n achterlijke gemeente te gaan wonen en m'n honden preventief muilkorven tot ik een ander huis had.
Er zijn altijd situaties waarin je gewoonweg niet kunt anticiperen en de hond al wegnemen voordat er een onderzoek is geweest vind ik te belachelijk voor woorden.
Vorige maand werd Charlie die braaf naast me stond te wachten vanuit het niets door één op ander snotjong getrapt; nou had ik hem al bij z'n kraag voor zij kon reageren, maar stel je toch eens voor dat je hond hem uit schrik een hap verkoopt en daardoor in het asiel terecht komt?
Spike heeft binnenshuis bij een inbreker een slagaderlijke bloeding veroorzaakt en is mee geweest naar het bureau voor aangifte. Iedereen daar vond dat hij het perfect gedaan heeft.
Maar ik had mijn honden dan al meerdere keren kwijt moeten zijn?!
Er zijn altijd situaties waarin je gewoonweg niet kunt anticiperen en de hond al wegnemen voordat er een onderzoek is geweest vind ik te belachelijk voor woorden.
Vorige maand werd Charlie die braaf naast me stond te wachten vanuit het niets door één op ander snotjong getrapt; nou had ik hem al bij z'n kraag voor zij kon reageren, maar stel je toch eens voor dat je hond hem uit schrik een hap verkoopt en daardoor in het asiel terecht komt?
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
In hoeverre kijken ze met dit soort dingen eigenlijk naar de situatie? Dora heeft wel eens een snauw naar een kind gegeven terwijl mijn ouders keer op keer tegen het kind zeiden dat hij de witte mocht aaien en de andere met rust moest laten. Dat kind ging haar daarop bewust zitten uitlokken... Dat vind ik wel een behoorlijk andere situatie dan wanneer een hond echt mensagressief is en op niets af, willekeurig mensen aanvliegt. En dan nog vind ik dat ook moet meespelen in hoeverre mensen het proberen te voorkomen en hoe groot de kans op herhaling daarmee is.
Ik zou er meer voor zijn om mensen dan een muilkorfgebod op te leggen voor de tussentijd (en eventueel daarna). Ik denk niet dat iemand er beter van wordt als die hond meteen wordt weggestopt. Al die spanningen... denk niet dat hond of baasje daar schappelijker van wordt.
Ik zou er meer voor zijn om mensen dan een muilkorfgebod op te leggen voor de tussentijd (en eventueel daarna). Ik denk niet dat iemand er beter van wordt als die hond meteen wordt weggestopt. Al die spanningen... denk niet dat hond of baasje daar schappelijker van wordt.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
laeken
- Zeer actief
Toen Dapper een keer in de buurhond hing en andersom was de politie helemaal niet zo beroerd hoor.S@ndr@ schreef:in sommige gevallen valt het nauwelijks te vermijden![]()
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Te gek voor woorden.
Je hebt te maken met honden onder elkaar, wat altijd fout kan gaan. Nilo heeft ook wel eens conflicten met andere reuen, waar gewoon niemand schuld heeft. Dat is hondentaal en pakt soms te heftig uit. Dan is het controleren op wondjes, excuses maken en doorlopen.
Je hebt te maken met honden onder elkaar, wat altijd fout kan gaan. Nilo heeft ook wel eens conflicten met andere reuen, waar gewoon niemand schuld heeft. Dat is hondentaal en pakt soms te heftig uit. Dan is het controleren op wondjes, excuses maken en doorlopen.
-
laeken
- Zeer actief
Dit is gewoon een middel om hardleerse aso's hun honden af te kunnen nemen. En ik geef ze gelijk. Mijn idee is dat je anders niks kan. Als iemand elke keer weer zijn staffie op andermans honden laat klappen moet je toch een regel hebben waar je je op kan beroepen. Ze gaan heus niet zomaar om niks iedereens honden afpakken. Dat hebben we gehad met de RAD en daar hebben ze veel van geleerd. Nl dat het niks helpt. 
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar hoe word dat gecontroleerd? Nu heb ik het besef dat zoiets niet altijd te voorkomen is, en de Groenendaeler reu waar Nilo inderdaad wel eens mee heeft geknokt ook, maar als je iemand treft die zwaar overdrijft en hondengedrag niet kan lezen, maakt die melding en zou ik mijn hond kwijt zijn?Nanna schreef:Ik denk ook niet dat die gevallen bedoeld worden hoorMaeve schreef:Te gek voor woorden.
-
laeken
- Zeer actief
PreciesNanna schreef:Ik denk dat dat meteen de bedoeling van die hele verordening isdagmar88 schreef: Ik zou dus weigeren om in zo'n achterlijke gemeente te gaan wonen en m'n honden preventief muilkorven tot ik een ander huis had.Dat mensen schrikken en eindelijk eens hun verantwoordelijkheid nemen, want ja, je kon weleens dezelfde minuut zomaar je hond kwijt zijn en dán wordt het opeens pas vervelend.. niet als die joekel bijt, schijnbaar
.
Het heeft toch een behoorlijk hoog "zwaard van Damocles" gehalte.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat de het zal zo`n vaart niet lopen niet echt op zijn plek isNanna schreef:Ik denk ook niet dat die gevallen bedoeld worden hoorMaeve schreef:Te gek voor woorden.
als de buurman kwaad wil en zo van de buurhond af kan komen kon het nog wel eens een prachtig middel zijn
zijn altijd mensen die er misbruik van maken
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hoe vaak komt dat voor?Nanna schreef:Wat vinden we daarvan?
BUSSUM - Honden die mensen of een andere hond bijten op straat gaan direct naar het asiel. Burgemeester Milo Schoenmaker van Bussum heeft deze aanscherping van het hondenbeleid afgekondigd naar aanleiding van verschillende bijtincidenten de afgelopen maanden.
De praktijk tot nu toe in Bussum was dat een hond na een bijtincident bij zijn baas bleef, totdat er een schouwing door de politie was geweest. Pas daarna werd een beslissing genomen wat er met het dier moest gebeuren. Dit betekent dat een ‘slachtoffer’ van een hondenbeet de ‘dader’ bij wijze van spreke de volgende dag weer gewoon op straat kon tegenkomen. Door de dieren direct na een incident naar het asiel te sturen wil de gemeente het risico uitsluiten dat een bijtende hond tussen het incident en een uiteindelijk besluit nog een keer toehapt.
Het schouwen van de hond blijft een taak van de politie, maar gebeurt nu niet meer bij de hond thuis, maar in het asiel. Aan de hand van deze schouwing wordt een besluit genomen over eventuele verdere maatregelen. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat een hond altijd, ook op uitlaatplaatsen, kort aangelijnd moet blijven, of dat het dier een muilkorf omkrijgt.
Een andere wijziging van het beleid betreft de aangifte. Tot nog toe was er onduidelijkheid bij de politie en bij de slachtoffers of aangifte wel nodig was. De politie en de bijzonder opsporingsambtenaren, BOA’s, hebben instructie gekregen na een bijtincident altijd proces verbaal op te nemen.[/i]
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... -in-asiel-" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe snel zou de politie kunnen "schouwen".
Ik denk dat daar veel meer tijd voor wordt genomen dan strikt noodzakelijk is.
Bovendien worden er in deze nieuwe regeling dus ook honden opgesloten in het asiel die hebben kunnen bijten ondanks dat de baas ettelijke malen had gewaarschuwd niet in de buurt van de hond te komen.
Stronteigenwijs volk heb je namelijk bij bosjes rondlopen.
Ik geloof dat ik dit geen goede maatregel zou vinden als die hier zou komen
Laatst gewijzigd door ranetje op 20 jan 2011 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
laeken
- Zeer actief
Je bent hem niet kwijt. Hij gaat mee als die andere hond dichtgenaaid moest worden. Dat is ook wel terecht want blijkbaar onderschat jij dan je hond. Je krijgt hem dan terug met de mededeling dat dat de laatste keer was en dat je hem moet muilkorven. Lijkt mij ook wel terecht als hij een andere hond open gereten heeft. Voor 2 gaatjes in allebei de honden belt toch niemand de politie? En als dat al gebeurd en je hond is sociaal dan is er ook nog eens niks aan de hand. Dus ik zou me daar echt geen zorgen om maken. Het wordt pas anders als je terecht zorgen hebt over die test. Maar is het dan wel eerlijk om je hond zomaar los te laten op risico van andermans honden? Het gaat denk ik om felle vechtlustige honden van aso-bazen die niks doen om ze te stoppen. Daar zal je iets voor moeten verzinnen.Maeve schreef:Ja maar hoe word dat gecontroleerd? Nu heb ik het besef dat zoiets niet altijd te voorkomen is, en de Groenendaeler reu waar Nilo inderdaad wel eens mee heeft geknokt ook, maar als je iemand treft die zwaar overdrijft en hondengedrag niet kan lezen, maakt die melding en zou ik mijn hond kwijt zijn?Nanna schreef:Ik denk ook niet dat die gevallen bedoeld worden hoorMaeve schreef:Te gek voor woorden.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
we zijn net van de RAD af. dat honden in asielen moesten verblijven, en wachten tot een test. en Martin Gaus
zegt zelf dat honden die je in zo`n isoleercel opsluit daar nooit beter van worden. integendeel zelfs.
maar ja, aan de andere kant. een hond die keer op keer iemand flink schade toebrengt, waarvan de eigenaar zijn verantwoording niet neemt. . .
maar ja, aan de andere kant. een hond die keer op keer iemand flink schade toebrengt, waarvan de eigenaar zijn verantwoording niet neemt. . .
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Ik denk dat de het zal zo`n vaart niet lopen niet echt op zijn plek isNanna schreef:Ik denk ook niet dat die gevallen bedoeld worden hoorMaeve schreef:Te gek voor woorden.
als de buurman kwaad wil en zo van de buurhond af kan komen kon het nog wel eens een prachtig middel zijn![]()
zijn altijd mensen die er misbruik van maken
-
laeken
- Zeer actief
Als je hond zomaar bij de buurman kan komen en zich laat uitlokken om hem te bijten is dat dan goed? Ben je dan niet al wat risicovol bezig?
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
Mensagressie is toch ook niet te vergelijken met hondagressie?MARC_S schreef:Als je hond zomaar bij de buurman kan komen en zich laat uitlokken om hem te bijten is dat dan goed? Ben je dan niet al wat risicovol bezig?
Als mijn hond gericht en serieus een mens zou grijpen is daar maar 1 oplossing voor, hoeft de burgemeester of de politie niet eens gebeld te worden.

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat als de buurman jou hond schopt, die daar op reageert? Beetje moeilijk bewijzen dan heMARC_S schreef:Als je hond zomaar bij de buurman kan komen en zich laat uitlokken om hem te bijten is dat dan goed? Ben je dan niet al wat risicovol bezig?
-
S@ndr@
- Zeer actief
niet iedereen woont in een fort hoor, en ik loop gewoon op straat met mijn hond en ja warempel buurman loopt daar ook somsMARC_S schreef:Als je hond zomaar bij de buurman kan komen en zich laat uitlokken om hem te bijten is dat dan goed? Ben je dan niet al wat risicovol bezig?
hij zou bij wijzen van spreken een schram opgelopen bij het klussen als kras van de hond kunnen aan voeren, bewijs maar eens dat het niet zo is