Ik heb het nog nooit toegestaan. Het was allemaal zijn eigen idee en hij kruipt op de bank als we er niet zijn.Lellibel schreef:Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond zo maar op de bank?
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Hond zo maar op de bank?
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Jeetje.. Lastig hoor. Want als je er niet bent, hoe corrigeer je dan-Gaby- schreef:Ik heb het nog nooit toegestaan. Het was allemaal zijn eigen idee en hij kruipt op de bank als we er niet zijn.Lellibel schreef:Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch.
Kun je hem buiten de woonkamer houden als jullie er niet zijn?

- brenda1975
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford teefje
en een maltezer - Locatie: den haag
ik zat vandaag ook raar te kijken zit in een kleermakers zit op de bank riep haar even toen ik merkte dat ze op de gang was ze wilt dus af en toe proberen de trap op te gaan .komt ze naar me toe gerend en springt zo op mijn schoot en gaat er liggen en blijft ook liggen.
dat mijn vriendin in de lach schroot .
en daar na keek ze me aan van durf me er af te halen.
was wel erg lach.

dat mijn vriendin in de lach schroot .
en daar na keek ze me aan van durf me er af te halen.
was wel erg lach.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
hier zijn het in principe allemaal buitenhonden die om tourbeurt met zn tweeen of drieen binnenkomen. En wat gebeurt er dan. Ze jumpen op de bank en slapen, snurken, ronken dat het een lieve lust is. Geeft niets. Is een leren bank van 3 meter dus ruimte genoeg. 
- -Gaby-
- Zeer actief
Ik denk dat we maar gewoon door moeten gaan met het voorkomen, door dingen op de bank te blijven leggen. En dat moet ook nog precies goed, want hij schuift er ook nog wel wat in. De eerste keer dat mijn vriend hem op de bank aan trof had meneer helemaal een nestje gemaakt met de kussens en mijn slaapzak. Die hond weet wel wat lekker is.Frenk schreef:Jeetje.. Lastig hoor. Want als je er niet bent, hoe corrigeer je dan-Gaby- schreef:Ik heb het nog nooit toegestaan. Het was allemaal zijn eigen idee en hij kruipt op de bank als we er niet zijn.Lellibel schreef:Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch.![]()
Kun je hem buiten de woonkamer houden als jullie er niet zijn?
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Tot 6 maanden geleden had ik je volkomen eerlijk kunnen zeggen: Nee, nog nooit meegemaakt dat een hond niet op de bank kan omdat ie anders gaat lopen kloten. Tót Skadi.-Gaby- schreef:Heb je ooit wel eens zo'n hond meegemaakt? Ik nog nooit.Alle honden die ik ken of vroeger kende, zouden nooit dit soort dingen doen. Misschien wel op de bank kruipen als je er niet bent, maar dat was het dan ook. Niet het gekloot daarom heen.
Inmiddels kan het wel, maar in het begin kon ze écht niet op de bank.
Dacht ze meteen dat ze koningin van het universum was, en wij haar onderdanen. Daggutmaarvannie....
Inmiddels heeft ze helder hoe de verhoudingen in elkaar steken, en kan ze wel op de bank
Maar ik vermoed ook dat sommige honden het nooit zullen kunnen. Misschien is jouw catahoula daar één van.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- -Gaby-
- Zeer actief
Hihi, dat dacht ik dus ook altijd. Tot ik Rhodin heb leren kennen.Miranda schreef:Tot 6 maanden geleden had ik je volkomen eerlijk kunnen zeggen: Nee, nog nooit meegemaakt dat een hond niet op de bank kan omdat ie anders gaat lopen kloten. Tót Skadi.-Gaby- schreef:Heb je ooit wel eens zo'n hond meegemaakt? Ik nog nooit.Alle honden die ik ken of vroeger kende, zouden nooit dit soort dingen doen. Misschien wel op de bank kruipen als je er niet bent, maar dat was het dan ook. Niet het gekloot daarom heen.
Inmiddels kan het wel, maar in het begin kon ze écht niet op de bank.
Dacht ze meteen dat ze koningin van het universum was, en wij haar onderdanen. Daggutmaarvannie....![]()
Inmiddels heeft ze helder hoe de verhoudingen in elkaar steken, en kan ze wel op de bank![]()
Maar ik vermoed ook dat sommige honden het nooit zullen kunnen. Misschien is jouw catahoula daar één van.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Het zijn wel stiekum de leukste tiepetjes, hè. Die heule lastige en slimme, die zichzelf heel wat vinden.... 
Om eerlijk te zijn: tot voor 6 maanden geleden had ik dus gewoon gedacht: 'Ja, dat ligt gewoon aan jou hoor, je bent niet duidelijk genoeg zijn leider. Kan je wel zéggen dat het niet aan jou ligt, maar dat doet het wel'.
Dat we dat even helder hebben
Om eerlijk te zijn: tot voor 6 maanden geleden had ik dus gewoon gedacht: 'Ja, dat ligt gewoon aan jou hoor, je bent niet duidelijk genoeg zijn leider. Kan je wel zéggen dat het niet aan jou ligt, maar dat doet het wel'.
And few will ever climb
- -Gaby-
- Zeer actief
Hahaha, voordat ik Rhodin had, dacht ik er ook zo over. Kon me niet voorstellen dat iemand zo veel gedoe met zijn hond zou hebben als de rangorde regels duidelijk zouden zijn. En ik weet ook wel dat er waarschijnlijk zat mensen zijn die Rhodin als één of ander vervelend rotbeest zien die totaal niet onder appèl staat en waarbij ik niet genoeg de leiding neem. Ik plaats ook eigenlijk alleen topics als ik hulp nodig heb, en dan schets je al snel zo'n beeld.Miranda schreef:Het zijn wel stiekum de leukste tiepetjes, hè. Die heule lastige en slimme, die zichzelf heel wat vinden....
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Hier een stoffen bank met afneembare hoes en een fleecedeken er strak op.
Quasar mag soms op de bank, als we hem uitnodigen. Als we er niet zijn niet, maar dat komt omdat hij al 4 banken heeft opgegeten.
Tsuki vraagt of ze op de bank mag door er tegenaan te gaan staan en te slaan met haar pootje. Meestal mag ze er dan lekker bij.
Stellar stapt gewoon de bank op als ze zin heeft, nu ligt ze ook weer tussen ons in.
Ik heb wat betreft de bank maar 1 regel: Spelen gebeurt op de grond en niet op de bank. Als Stellar dus lekker wil gaan spelen dan stuur ik haar er meteen af.
Quasar mag soms op de bank, als we hem uitnodigen. Als we er niet zijn niet, maar dat komt omdat hij al 4 banken heeft opgegeten.
Tsuki vraagt of ze op de bank mag door er tegenaan te gaan staan en te slaan met haar pootje. Meestal mag ze er dan lekker bij.
Stellar stapt gewoon de bank op als ze zin heeft, nu ligt ze ook weer tussen ons in.
Ik heb wat betreft de bank maar 1 regel: Spelen gebeurt op de grond en niet op de bank. Als Stellar dus lekker wil gaan spelen dan stuur ik haar er meteen af.
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Rex mag hier gewoon op de bank. Heb skyleer dus best stevig. Gaat nu al 1.5 jaar goed zonder dat de bank beschadigd.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Hier komt niks op de bank.
Ik denk dat hij even aan het testen is.
Ik denk dat je even weer duidelijk moet zijn tegen hem hoe de stand van zaken ook alweer in jullie huis ging.
Voorkomen wanneer het kan. En anders laat je hem even de fout in gaan en corrigeer je hem dan, anders kom je niet aan corrigeren toe denk ik? Dan is ie alweer gevlogen?
Ik denk dat je even weer duidelijk moet zijn tegen hem hoe de stand van zaken ook alweer in jullie huis ging.
Voorkomen wanneer het kan. En anders laat je hem even de fout in gaan en corrigeer je hem dan, anders kom je niet aan corrigeren toe denk ik? Dan is ie alweer gevlogen?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
honden hebben ook een hekel aan aluminiumfolie op de bank. of een krakend plastic zakje.
Buster mocht als jonge hond nooit op de bank, en hield zich daar keurig aan. maar toen vond ik het wel eenzaam soms, als mijn man te werk was, en ik alleen op de bank zat, toen heb ik Buster aangeleerd om op de bank te zitten. gezellig. hij vond het in het begin maar raar.
nu zit die floeperd bijna alleen maar op de bank
nou ja, zelf aangeleerd.
Luca is een asielhondje geweest, en die instaleerde zichzelf al op de bank, alszijnde gewoonste zaak van de wereld. nou ja, dan zij ook maar op de bank.
moet wel erbij zeggen dat ik buster pas heb geleerd bank-te-zitten, toen we een leren bankstel gekocht hadden, i.p.v een stoffen
Buster mocht als jonge hond nooit op de bank, en hield zich daar keurig aan. maar toen vond ik het wel eenzaam soms, als mijn man te werk was, en ik alleen op de bank zat, toen heb ik Buster aangeleerd om op de bank te zitten. gezellig. hij vond het in het begin maar raar.
nu zit die floeperd bijna alleen maar op de bank
Luca is een asielhondje geweest, en die instaleerde zichzelf al op de bank, alszijnde gewoonste zaak van de wereld. nou ja, dan zij ook maar op de bank.
moet wel erbij zeggen dat ik buster pas heb geleerd bank-te-zitten, toen we een leren bankstel gekocht hadden, i.p.v een stoffen
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Aah zo. Misschien een duur idee maar, een camera plaatsen en achter de deur toekijken als hij er op wilt meteen binnenkomen en op heterdaad betrappen en straffen? Dat heeft gewerkt bij Roos trouwens.. nou ja zo iets. Ze jatte dingen van het aanrecht. Ik ging naar buiten en zij bleef binnen, en onze keuken heeft een raam naar buiten dus kon ik daar zien wat ze deed (en zo zodat ze mij niet zag natuurlijk en heel stil doen-Gaby- schreef:Ik heb het nog nooit toegestaan. Het was allemaal zijn eigen idee en hij kruipt op de bank als we er niet zijn.Lellibel schreef:Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch.

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Mijn honden mochten tot voor kort altijd op de bank, totdat ik ze na vakantie ophaalde uit het pension.
Ik heb ze er een paar keer afgestuurd en nu doen ze het niet meer als ik in de kamer ben.
Als ik er niet ben leg ik er twee van onze barkrukken op.. dat is maar twee tellen werk en scheelt een hoop gedoe.
Ik heb ze er een paar keer afgestuurd en nu doen ze het niet meer als ik in de kamer ben.
Als ik er niet ben leg ik er twee van onze barkrukken op.. dat is maar twee tellen werk en scheelt een hoop gedoe.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik vind dat niet raar klinken hoor, Gollum heeft dat ook gehad toen ze wat jonger was. Ze mocht vanaf dat ze een maand of 8 was op de bank liggen als er een kleed over lag (ook een stoffen bank, nooit meer-Gaby- schreef: En daarbij wil ik hem niet op de bank hebben omdat hij gaat lopen klieren als hij op de bank zit. Hij kan niet omgaan met deze verhoging van zijn positie, hoe idioot dat ook klinkt. Het kan zijn dat mensen denken dat we hem niet onder controle hebben maar dat is echt niet zo. We hebben hem prima onder de duim, maar ik weet zeker dat als hij op de bank blijft liggen, het uitloopt op grommen als we hem er af willen sturen. Zo is hij gewoon. Het is niet voor niets een Catahoula. Ook toen mijn vriend vorig jaar eens 10 dagen op reis was. Ons huis is inbraakgevoelig, dus ik heb de hond op de slaapkamer laten slapen. Gewoon voor die periode. Moet toch kunnen dacht ik, dat kan met alle honden die ik ken. Maar Rhodin werd een misbaksel. Luisterde niet meer en benaderde mij anders. Alsof hij dingen met me moest overleggen en begon zelf het voortouw te nemen. Hond weer naar de kamer gedaan 's nachts en het probleem was opgelost. En nu herhaalt dit zich. Hij kon op de bank en begon als donderslag bij heldere hemel weer uit te vallen naar 2 verschillende mensen op straat, omdat hij weer het voortouw begon te nemen. Dit ging juist ontzettend goed en hop, de terugval doet zich voor precies als hij op de bank kan...Nu, na een week stoelen op de bank leggen, heeft hij niet meer geblaft.
Nu is een labrador niet echt te vergelijken met een catahoula denk ik, dus het kan zijn dat je de rest van zijn leven aan het barricaderen bent
- -Gaby-
- Zeer actief
Klopt hoor, hij is ook aan het testen. Maar hij test nooit even, hij test altijd.vosse schreef:Hier komt niks op de bank.
Ah, dat is ook wel een goede. Ik kan mijn vriend zich verdekt op laten stellen zodat hij de hond kan zien door het raam en dan mijn telefoon over laten gaan als hij op de bank probeert te klimmen, waar na ik de kamer in kom en hem op heterdaad betrap. Ik denk dat ik wel mijn punt duidelijk kan maken zo, maar Rhodin kennende is dat niet voldoende. Die gaat de volgende keer gewoon nét weer wat sluwer aan het werk denk ik.Lellibel schreef:Aah zo. Misschien een duur idee maar, een camera plaatsen en achter de deur toekijken als hij er op wilt meteen binnenkomen en op heterdaad betrappen en straffen? Dat heeft gewerkt bij Roos trouwens.. nou ja zo iets. Ze jatte dingen van het aanrecht. Ik ging naar buiten en zij bleef binnen, en onze keuken heeft een raam naar buiten dus kon ik daar zien wat ze deed (en zo zodat ze mij niet zag natuurlijk en heel stil doen-Gaby- schreef:Ik heb het nog nooit toegestaan. Het was allemaal zijn eigen idee en hij kruipt op de bank als we er niet zijn.Lellibel schreef:Streng zijn en niet meer toestaan dus. Roos mag hier gewoon op de bank, heerlijk kleedje is het toch.) dus als ze wat groots pakte meteen naar binnen en afstraffen. Nooit meer iets gedaan haha.
Waarschijnlijk. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ze met een jaar of 3 à 4 wat rustiger worden, hij wordt in april 3, dus het kan nog.Gollum schreef: het kan zijn dat je de rest van zijn leven aan het barricaderen bent
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Het is een heerlijk ding, ik lach me dood met Gol en heb ontzettend veel van haar geleerd-Gaby- schreef:Waarschijnlijk. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat ze met een jaar of 3 à 4 wat rustiger worden, hij wordt in april 3, dus het kan nog.Gollum schreef: het kan zijn dat je de rest van zijn leven aan het barricaderen bentTot die tijd gaan we gewoon stug door. Die Gollum van jou is volgens mij echt een leukerd. Ik zie niet zo veel foto's van haar geloof ik, of wel?
Het klopt dat je niet zoveel foto's ziet, ik vergeet mijn camera vaak en als ik hem dan eens mee heb vind ik de foto's vaak niet zo mooi. Het is een oud ding en ik ben ook geen geweldige fotograaf
- -Gaby-
- Zeer actief
Doe dat, leuk! Ik zal de fotohoek ff in de gaten houden. Dat gaat altijd zo snel, ik mis heel veel foto's...