Ik kan hier niet uitgebreid op reageren omdat dit niet lukt op mn mobiel dat wordt op.zn vroegst vanacht. Honden mogenMARC_S schreef:En hoe langer ik hier over aan het nadenken ben, hoe meer ik Gaus gelijk geef. Ik ben zelf tegen prikkers en TT's. Iemand die die dingen wel inzet bekijk ik normaal gesproken al met argusogen. Maar op de een of andere manier was ik door het show-effect en door de manier waarom ze het steeds brachten inclusief de oplossingen erg gecharmeerd van het effect dat hij had op honden. Nu, achteraf ben ik een beetje kritischer geworden en besef ik dat hij alleen problemen aanpakt die met correcties weg gaan, ik besef ineens dat hij rustig hard corrigeert met de prikker, ik besef ineens dat hij gemeen dunne touwtjes in de nek van een hond zet echt hoog achter de oren zodat de hond vooral heel veel pijn en wurgeffecten voelt en ik begrijp dus ineens niet meer hoe ik zo kritiekloos kon zijn. Dat zijn dingen die ik normaal echt middeleeuws vind. Ik vind dat CM veel goede dingen doet, maar hij pakt vooral kortstondig en toch op een fiks harde manier problemen aan die dan weg zijn. Eerst de hond klein maken, dan de hond doortrekken (desnoods tot hij half kokkend op de grond kruipt, en vervolgens de hond laten ervaren dat er niks gebeurd of dat hij een harde correctie krijgt als hij het weer doet. Dat is inderdaad nu ik er over nadenk wel iets waar wij in NL net een beetje vanaf waren. Als je de tijd neemt en je hond een goed nee aanleert kun je dat effect ook bereiken. Dat mis ik aan CM. Waar neemt hij de tijd? Waarom moet het allemaal in dat korte showtje en waar is zijn uitleg over hoe je echt met een hond moet werken? Op termijn. Zonder dat je hem een touwtje in de nek doet? Zonder prikjes in zijn organen? Daar hoor ik te weinig over dus ik wordt ineens veel kritischer. Hoe voedt je volgens CM je pup op? Wanneer moet je volgens hem beginnen met het op de rug drukken van een spartelende pup? Wanneer moet je pup een wurglijntje achter de oren en vanaf welke leeftijd moet je je hond in de organen prikken en hem para maken voor dat gevoel. Dat bevalt me niet meer.Wat is nu volgens CM de basis achter de relatie met je hond en zijn opvoeding? Is dat echt alleen dwang en overgave van de hond? Hij verkoopt halsbanden die een dun lijntje in de nek laten zitten. Ik weet nog van vroeger dat als je je hond echt wilde aanpakken je de slipketting hoog en achter de oren moest doen. Wuilus was dan een lam. Dat was puur omdat ze dan hartstikke bang was om de pijn van de ruk aan de ketting te voelen. Ik vind het nogal wat als je je hond zo gaat uitlaten.
Mijn idee is de laatste 2 dagen dat CM goed is om in korte tijd snel je hond door een probleem heen te corrigeren maar dat je vooral niet teveel moet doen wat hij doet als je een normale relatie met je hond wil en niet wil dat je hond constant de staart tussen de benen steekt als jij beweegt en hij denkt dat hij heel misschien iets verkeerd doet. Want netto krijgen honden van hem wel een TT, een prikker waaraan ze ook nog eens rustig omhoog gaan of waar keihard aan gerukt wordt, een slipketting, een wurgtouwtje en dan nog eens die orgaanprikken. Dat vind ik opgeteld eigenlijk helemaal niet kunnen. Wat is daar beter aan dan aan de salto aan de slipketting van Gaus 20 jaar geleden? Het is en blijft wel een hond die een lage houding aanneemt en die correcties gaat vermijden.
Ik heb van die CM heel erg veel geleerd over de kalme baas zijn, geen emoties, je hond voor je iets verwacht onderdanig en afwachtend maken en meer van dat. Fantastisch en lekker duidelijk. Werkt hier waanzinnig. Maar het deel met correcties heb ik persoonlijk helemaal niet nodig daarbij. Ik ga niet vechten met mijn hond zoals Pinki al aangeeft. Ik ga Eva en Cleo niet op hun rug gooien met een muilkorf om en tegen de grond drukken terwijl ik ondertussen een wurgtouwtje aantrek. Dat kun je toch eigenlijk niet normaal vinden? Begrijp me goed, ik was ook veel te kritiekloos. Maar ineens begint me wel duidelijk te worden waar dat alles op gebaseerd is. Extreme probleemhonden prima, maar als basis-opvoeding van je hond? Belachelijk! En waar kan ik vandaan halen hoe je normaal gesproken met je hond om moet gaan? Hoe past dat soort gewurg en geruk in het dagelijks leven? En wat voor relatie met je hond krijg je dan? Ik doe mijn honden nooit wat en ze zijn braaf.
Verder vind ik ook dat CM dingen doet die bazen niet kunnen. Daarna zijn de bazen bij de update na een maand vaak nog bezig met sommige honden. Ik begin de show van CM meer en meer te zien als een soort dierentemmerij. Kijk mij eens die wilde valse hond temmen door hem op de grond te drukken en af te wurgen met een superdun gemeen touwtje. Hoe gaan die bazen dat daarna eigenlijk doen? En wanneer? Tussen het knuffelen op de bank door?Want nu wordt de verpeste verwaarloosde hond ook nog eens met geweld klein gemaakt zonder dat er werkelijk gepraat wordt over welke structurele problemen aangepakt moeten worden. Ik vind vooral zijn shows leuk waarin hij niet vecht met de honden die al zo vreselijk zielig zijn. Hoe kun je nu een verwaarloosde pitbull na 3 jaar in de tuin met een wurgtouw tegen de vlakte duwen omdat hij tijdens zijn eerste wandeling en tijden uitvalt? Dat kan toch zeker wel anders?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan heb ik gestoorde honden misschien maar die van mij doen dat daar.wel en in de nek. Heb.daar.nog.wel fotos van ergensMARC_S schreef:Dus net als de slipketting een beet nabootsen? Dan kom ik toch weer op het punt dat honden elkaar NOOIT richting de organen bijten bij correctie. Toen ik nog 3 honden samen had is dat nog werkelijk nooit voorgekomen. Ik vind het dus gelul dat dat een beet is en dat honden elkaar altijd onder de lende corrigeren met beten. Totaal belachelijk, sorry. Wat hij doet is het effect geven van een vinger in je organen wat een heel naar en erg te vermijden gevoel geeft.
Gaus zei 20 jaar geleden toch ook dat de slipketting een beet in de nek was? Dus dat was goed?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Honden corrigeren elkaar vaak door een zacht beet in de nek. Dat doet Cesar ook. Dus die methode is niet zo vreemd vind ik.
In de lende is inderdaad iets anders.
In de lende is inderdaad iets anders.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is allemaal onzin. Roofdieren grijpen werkelijk nooit in de flanken maar in de nek. Honden krabben in de grond omdat ze daarmee een kuiltje maken en stokjes en steentjes weghalen om lekker te liggen. Geen enkele hond reageert op de ssshhh als je niet eerst hard prikt. Dus die hele slang is ook onzin. Sorry maar als dit soort redenaties achter die correcties staan ben ik helemaal om dat het onzin is. Als een hond in de grond gaat krabben om slangen te vinden dan is dat wel DE manier om gebeten te worden en er zitten geen slangen in het zand.bennie schreef:Het geluid komt van de slang. Honden zijn instinctief bang voor slangen. Het graven in de mand is ook nog een oud instinct, waarbij ze controleren of er geen slangen zijn, zo heb ik begrepen. Het pufbandje werkt op basis van dit principe.
De flank van een dier is waar ze door roofdieren het meest worden gegrepen, waardoor ook dit een instinctieve schrikreactie heeft.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik ben het met je eens en heb uit de CM-methode hetzelfde uitgepikt.MARC_S schreef:Precies, de eerste keer die prik in de buik staat gewoon gelijk aan een keiharde prik in je organen. De honden piepen bijna altijd en springen een meter door de lucht. Niks slangen en normaal hondentaal maar gewoon een nare prik die bij elk dier en ook bij mensen dezelfde reactie uitlokt. Het is een soort pets in je gezicht-effect. Niks anders al lult hij er een verhaal bij. Een slang combineren met een beet is al belachelijk genoeg. En dat mensen hier beweren dat honden elkaar in de organen corrigeren vind ik helemaal van de pot gerukt eerlijk gezegd. Dat heb ik in mijn leven met honden dus nog nooit gezien of van gehoord.Renee1966 schreef:Ik heb net even ge-SHHHHHHT tegen Suus, ze vindt het vreemd, maar wordt niet bang, heb niet het idee dat ze een slang hoorde.
Volgens mij krijgen die honden idd even een flinke por bij de eerste keren SHHHHHT, zodat het geluid gekoppeld wordt aan een pijnprikkel.
Het lijkt me wel pijnlijk, vaak is 1 of 2 keer prikken genoeg om te volstaan met SHHHHHT (geluid is gelinkt aan pijnprikkel).
Ben het met je eens dat het een training is die gebaseerd is op vermijding van de correctie, of ze daar para van worden weet ik niet.
Het Calm-assertive en Calm-submissive gebeuren was voor mij echt een uitvinding, sinds ik dat toepas kan ik Suus veel beter sturen, zonder prikken is ze in die modus te krijgen, met geduld en rust.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Marc nog ff en hij doet aan zware mishandeling. Als dat zo was liepen diezelfde honden niet vrolijk rond even later en kwamen ze totaal niet meer in.zijn buurt. Overdrijven is ook een vak, dit is dus.waarom ik ook de pest heb. Aan mg. die is daar ook enorm goed in, hopeloos overdrijvenMARC_S schreef:Is allemaal onzin. Roofdieren grijpen werkelijk nooit in de flanken maar in de nek. Honden krabben in de grond omdat ze daarmee een kuiltje maken en stokjes en steentjes weghalen om lekker te liggen. Geen enkele hond reageert op de ssshhh als je niet eerst hard prikt. Dus die hele slang is ook onzin. Sorry maar als dit soort redenaties achter die correcties staan ben ik helemaal om dat het onzin is. Als een hond in de grond gaat krabben om slangen te vinden dan is dat wel DE manier om gebeten te worden en er zitten geen slangen in het zand.bennie schreef:Het geluid komt van de slang. Honden zijn instinctief bang voor slangen. Het graven in de mand is ook nog een oud instinct, waarbij ze controleren of er geen slangen zijn, zo heb ik begrepen. Het pufbandje werkt op basis van dit principe.
De flank van een dier is waar ze door roofdieren het meest worden gegrepen, waardoor ook dit een instinctieve schrikreactie heeft.Je organen verdedig je instinctief omdat dat je zwakste plaats in je lichaam is. Daar kun je mensen laten gillen en rollen als je daar gaat knijpen. Kieteldood. Een levend wezen kan het bijna niet verdragen als een ander levend wezen zich op zijn organen richt. Dat is instinct. Je kan het vergelijken met een trap in het kruis bij een man. Die zal altijd bij alleen dreiging daarmee al wegspringen. Dat is wat CM bij de honden doet. Hij heeft een machtsmiddel en kan ze zo laten springen. Hoe meer ik erover nadenk hoe gemener ik het vind.

-
laeken
- Zeer actief
Hoi Fenella, mijn honden doen dat nooit. Een hond kan niet eens grip krijgen op de plaats waar je die prik moet geven en een beet lijkt in niks op een prik. Hij zegt dat je die prik moet geven op de enige plaats waar een hond geen spieren heeft om zijn organen te beschermen. Kom op, lijkt me duidelijk wat hij doet. Het is het vinger onder je ribben effect en iedereen weet hoe erg dat is. Iedereen die wel eens een vinger onder de ribben heeft gekregen weet hoe je gaat springen en gillen als je dat verwacht. Niemand verdraagt dat en niemand kan dat negeren. Nogmaals, de kieteldood maar dan zonder dat de vingers zich inhouden. Ik raad iedereen aan die mij niet geloofd eens met de partner af te spreken dat die een uur lang onverwacht twee vingers in hun organen prikt. Ik weet 100% zeker dat je dat niet aan kan. Het idee zal je gek maken en na de eerste prik wordt je zo para als wat. Je durft je rug niet meer naar je partner te draaien en je kan niet meer rustig zitten in zijn buurt. Wedden? 
-
Neeltje
Heb je überhaupt wel iets gelezen/gezien over de methode die Cesar Millan gebruikt?Melanie 74 schreef:Ik zat echt erover na te denken, waarom is hij inmens populair in de VS (en in het gekke Holland??). En hier in Duitsland totaal niet!dweysel schreef:Heb mezelf vandaag aangemeld in het bijzonder voor deze discussie .. Ben eindelijk door de selectieprocedure dus ik mag eindelijk een reactie plaatsen. Wij hebben een een American Stafford van 11 maanden, en de serie van Cesar Milan heeft me zeer geinteresseerd. Heb zelfs zijn boek gekocht die nog veel interessanter is.
Is het niet zo dat CM zijn theorie gebaseerd is op het verschil dat hij zag tussen de honden in Mexico (vrije boerderijhonden) en die in Amerika; honden die vaak nauwelijks uitgelaten worden overladen worden met speeltjes en waarbij alles toegelaten wordt en o.a. daardoor apart gedrag door vertonen. Zou het niet zo kunnen zijn dat een hoop leden honden hebben die dit gedrag niet vertonen en dus die correcties ook niet nodig hebben. Want voor de dicipline komt bij CM exercise (fysieke activiteit met je hond) wellicht kan de nederlandse hond in vergelijking met de amerikaanse meer zijn energie kwijt.
Waardoor komt dat, en nee Duitsland loopt niet achter.
In de VS zijn de mensen toch heel anders, ze hebben een hond en die moet functioneren als een hond. Lukt dat niet, en de hondentrainer komt willen ze snel resultaat zien..... dat lukt die gekke Mexicaan omdat hij (wat ik dus vooral lees in deze discussie) snel en veel bereikt heeft met onderdrukking (in mijn ogen de angst en pijnmethode).
Wordt er ook wel eens gezegd in welke tijdsspanne het bereikt wordt?
En ik geef mijn honden aan geen enkele trainer of weet ik veel wie mee, ze zijn van mij en alleen iemand die mijn respecteert vraag ik wel eens dan even de lijn vast te houden.
Er is geen methode, er zijn meerdere inzichten maar alles berust op één principe die Dorothee Schneider heel duidelijk heeft omschreven. Ik hecht meer waarde aan haar en aan bv Turid Rugaas
Die proberen ons mensen duidelijk te maken hoe een hond denkt, voelt en leert!
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Ik zie het anders wel vaak gebeuren onderling. Niet elke hond zal het doen, maar het gebeurd wel.Tara schreef:Welnee!Kristina schreef:Honden corrigeren elkaar vaak door een zacht beet in de nek. Dat doet Cesar ook.
Ik zal niet beweren dat honden het nooit doen, maar een nekbeet ter correctie is echt geen gemeengoed hoor.
Ik heb al veel honden gehad, maar nog nooit heb ik gezien dat ze elkaar werkelijk fysiek corrigeerden, hoe zacht ook.
Als ze hier woorden hebben, dan houden ze het bij snauwen, grauwen en in de lucht sneppen.
De boodschap is daarmee ook wel duidelijk, en voor de rest blijven ze van elkaar af.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik had het niet beter kunnen verwoordenMARC_S schreef:En hoe langer ik hier over aan het nadenken ben, hoe meer ik Gaus gelijk geef. Ik ben zelf tegen prikkers en TT's. Iemand die die dingen wel inzet bekijk ik normaal gesproken al met argusogen. Maar op de een of andere manier was ik door het show-effect en door de manier waarom ze het steeds brachten inclusief de oplossingen erg gecharmeerd van het effect dat hij had op honden. Nu, achteraf ben ik een beetje kritischer geworden en besef ik dat hij alleen problemen aanpakt die met correcties weg gaan, ik besef ineens dat hij rustig hard corrigeert met de prikker, ik besef ineens dat hij gemeen dunne touwtjes in de nek van een hond zet echt hoog achter de oren zodat de hond vooral heel veel pijn en wurgeffecten voelt en ik begrijp dus ineens niet meer hoe ik zo kritiekloos kon zijn. Dat zijn dingen die ik normaal echt middeleeuws vind. Ik vind dat CM veel goede dingen doet, maar hij pakt vooral kortstondig en toch op een fiks harde manier problemen aan die dan weg zijn. Eerst de hond klein maken, dan de hond doortrekken (desnoods tot hij half kokkend op de grond kruipt, en vervolgens de hond laten ervaren dat er niks gebeurd of dat hij een harde correctie krijgt als hij het weer doet. Dat is inderdaad nu ik er over nadenk wel iets waar wij in NL net een beetje vanaf waren. Als je de tijd neemt en je hond een goed nee aanleert kun je dat effect ook bereiken. Dat mis ik aan CM. Waar neemt hij de tijd? Waarom moet het allemaal in dat korte showtje en waar is zijn uitleg over hoe je echt met een hond moet werken? Op termijn. Zonder dat je hem een touwtje in de nek doet? Zonder prikjes in zijn organen? Daar hoor ik te weinig over dus ik wordt ineens veel kritischer. Hoe voedt je volgens CM je pup op? Wanneer moet je volgens hem beginnen met het op de rug drukken van een spartelende pup? Wanneer moet je pup een wurglijntje achter de oren en vanaf welke leeftijd moet je je hond in de organen prikken en hem para maken voor dat gevoel. Dat bevalt me niet meer.Wat is nu volgens CM de basis achter de relatie met je hond en zijn opvoeding? Is dat echt alleen dwang en overgave van de hond? Hij verkoopt halsbanden die een dun lijntje in de nek laten zitten. Ik weet nog van vroeger dat als je je hond echt wilde aanpakken je de slipketting hoog en achter de oren moest doen. Wuilus was dan een lam. Dat was puur omdat ze dan hartstikke bang was om de pijn van de ruk aan de ketting te voelen. Ik vind het nogal wat als je je hond zo gaat uitlaten.
Mijn idee is de laatste 2 dagen dat CM goed is om in korte tijd snel je hond door een probleem heen te corrigeren maar dat je vooral niet teveel moet doen wat hij doet als je een normale relatie met je hond wil en niet wil dat je hond constant de staart tussen de benen steekt als jij beweegt en hij denkt dat hij heel misschien iets verkeerd doet. Want netto krijgen honden van hem wel een TT, een prikker waaraan ze ook nog eens rustig omhoog gaan of waar keihard aan gerukt wordt, een slipketting, een wurgtouwtje en dan nog eens die orgaanprikken. Dat vind ik opgeteld eigenlijk helemaal niet kunnen. Wat is daar beter aan dan aan de salto aan de slipketting van Gaus 20 jaar geleden? Het is en blijft wel een hond die een lage houding aanneemt en die correcties gaat vermijden.
Ik heb van die CM heel erg veel geleerd over de kalme baas zijn, geen emoties, je hond voor je iets verwacht onderdanig en afwachtend maken en meer van dat. Fantastisch en lekker duidelijk. Werkt hier waanzinnig. Maar het deel met correcties heb ik persoonlijk helemaal niet nodig daarbij. Ik ga niet vechten met mijn hond zoals Pinki al aangeeft. Ik ga Eva en Cleo niet op hun rug gooien met een muilkorf om en tegen de grond drukken terwijl ik ondertussen een wurgtouwtje aantrek. Dat kun je toch eigenlijk niet normaal vinden? Begrijp me goed, ik was ook veel te kritiekloos. Maar ineens begint me wel duidelijk te worden waar dat alles op gebaseerd is. Extreme probleemhonden prima, maar als basis-opvoeding van je hond? Belachelijk! En waar kan ik vandaan halen hoe je normaal gesproken met je hond om moet gaan? Hoe past dat soort gewurg en geruk in het dagelijks leven? En wat voor relatie met je hond krijg je dan? Ik doe mijn honden nooit wat en ze zijn braaf.
Verder vind ik ook dat CM dingen doet die bazen niet kunnen. Daarna zijn de bazen bij de update na een maand vaak nog bezig met sommige honden. Ik begin de show van CM meer en meer te zien als een soort dierentemmerij. Kijk mij eens die wilde valse hond temmen door hem op de grond te drukken en af te wurgen met een superdun gemeen touwtje. Hoe gaan die bazen dat daarna eigenlijk doen? En wanneer? Tussen het knuffelen op de bank door?Want nu wordt de verpeste verwaarloosde hond ook nog eens met geweld klein gemaakt zonder dat er werkelijk gepraat wordt over welke structurele problemen aangepakt moeten worden. Ik vind vooral zijn shows leuk waarin hij niet vecht met de honden die al zo vreselijk zielig zijn. Hoe kun je nu een verwaarloosde pitbull na 3 jaar in de tuin met een wurgtouw tegen de vlakte duwen omdat hij tijdens zijn eerste wandeling en tijden uitvalt? Dat kan toch zeker wel anders?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
A. Ik ben geen hond,.die vergelijkimg gaat niet op.MARC_S schreef:Hoi Fenella, mijn honden doen dat nooit. Een hond kan niet eens grip krijgen op de plaats waar je die prik moet geven en een beet lijkt in niks op een prik. Hij zegt dat je die prik moet geven op de enige plaats waar een hond geen spieren heeft om zijn organen te beschermen. Kom op, lijkt me duidelijk wat hij doet. Het is het vinger onder je ribben effect en iedereen weet hoe erg dat is. Iedereen die wel eens een vinger onder de ribben heeft gekregen weet hoe je gaat springen en gillen als je dat verwacht. Niemand verdraagt dat en niemand kan dat negeren. Nogmaals, de kieteldood maar dan zonder dat de vingers zich inhouden. Ik raad iedereen aan die mij niet geloofd eens met de partner af te spreken dat die een uur lang onverwacht twee vingers in hun organen prikt. Ik weet 100% zeker dat je dat niet aan kan. Het idee zal je gek maken en na de eerste prik wordt je zo para als wat. Je durft je rug niet meer naar je partner te draaien en je kan niet meer rustig zitten in zijn buurt. Wedden?
B. De mijne wel ik zal morgen de fotos opzoeken.
C. Hij doet het met 2 gespreide vingers en bootst wel degelijk de.beet na.
Nogmaals je kunt het er niet mee eens zijn prima, maar het is een natuurlijk.iets. Overigens hoef je geen ssss gebruiken mag ook iets anders zijn of helemaal niets. Ik prik niet maar tik wel met mn.voet. De reden is dat prikken niet werkt bij mijn honden dus dan los ik.het anders op. Overigens toen ik.xito op zijn zij.heb gelegd, heb ik.wel mn vingers op cm manier in de nek gehouden en idd zag ik dezelfde reactie van hem toen hij door xena op de gromd werd gepind.

-
laeken
- Zeer actief
Klein beetje respect voor een andere mening dan de jouwe lijkt mij op zijn plaats. Ik denk dat ik recht heb op mijn mening en dat het niet nodig is om die als overdrijven neer te zetten. Ik vind overigens wel dat de honden na de prik kruiperig zijn en ik heb CM nogal vaak honden zien tegenhouden die liever weg willen rennen. Dus tot zover je punt. Hij maakt er zelfs een punt mee. Nu wil hij wegrennen, drijft de hond in de hoek en grijpt hem. Als jij dat nooit ziet in zijn programma dan ben je blind.malinois schreef: Marc nog ff en hij doet aan zware mishandeling. Als dat zo was liepen diezelfde honden niet vrolijk rond even later en kwamen ze totaal niet meer in.zijn buurt. Overdrijven is ook een vak, dit is dus.waarom ik ook de pest heb. Aan mg. die is daar ook enorm goed in, hopeloos overdrijven
Ik doe niet aan bandjes, prikjes en weet ik wat dus waarom moet ik dat goed vinden?
-
laeken
- Zeer actief
Misschien is bij jou alles anders omdat jij anders met je honden omgaat. Hier is het geen gegooi op de rug en al helemaal geen gebijt aan de lopende band. Ik corrigeer vrijwel nooit alleen bij wangedrag en dus komen die dingen niet zo vaak voor in ons woordenboekje. Dus dat zou wel eens kunnen maken dat in het ene roedel alles anders is dan in het andere. Ik denk dat je honden ook hard kan maken. Maar dat is mijn mening. Hoe meer je met je honden gooit en aan ze trekt hoe meer ze dat soort gedrag gaan laten zien. Inmiddels zijn we dus weer helemaal terug bij fysieke overheersing en harde roedeldynamiek. Ik blijf daar liefst verre van want ik vind er niks meer aan als ik mijn honden moet bijten. Dat doen mijn honden bij elkaar niet en niet bij andere honden en niet bij mij. Dat wil ik zo houden.malinois schreef:A. Ik ben geen hond,.die vergelijkimg gaat niet op.MARC_S schreef:Hoi Fenella, mijn honden doen dat nooit. Een hond kan niet eens grip krijgen op de plaats waar je die prik moet geven en een beet lijkt in niks op een prik. Hij zegt dat je die prik moet geven op de enige plaats waar een hond geen spieren heeft om zijn organen te beschermen. Kom op, lijkt me duidelijk wat hij doet. Het is het vinger onder je ribben effect en iedereen weet hoe erg dat is. Iedereen die wel eens een vinger onder de ribben heeft gekregen weet hoe je gaat springen en gillen als je dat verwacht. Niemand verdraagt dat en niemand kan dat negeren. Nogmaals, de kieteldood maar dan zonder dat de vingers zich inhouden. Ik raad iedereen aan die mij niet geloofd eens met de partner af te spreken dat die een uur lang onverwacht twee vingers in hun organen prikt. Ik weet 100% zeker dat je dat niet aan kan. Het idee zal je gek maken en na de eerste prik wordt je zo para als wat. Je durft je rug niet meer naar je partner te draaien en je kan niet meer rustig zitten in zijn buurt. Wedden?
B. De mijne wel ik zal morgen de fotos opzoeken.
C. Hij doet het met 2 gespreide vingers en bootst wel degelijk de.beet na.
Nogmaals je kunt het er niet mee eens zijn prima, maar het is een natuurlijk.iets. Overigens hoef je geen ssss gebruiken mag ook iets anders zijn of helemaal niets. Ik prik niet maar tik wel met mn.voet. De reden is dat prikken niet werkt bij mijn honden dus dan los ik.het anders op. Overigens toen ik.xito op zijn zij.heb gelegd, heb ik.wel mn vingers op cm manier in de nek gehouden en idd zag ik dezelfde reactie van hem toen hij door xena op de gromd werd gepind.
- Kristina
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zei ook dat het "vaak" gebeurd. Dat betekend dus niet altijdTara schreef:Dat zeg ik toch? Het zal heus gebeuren, maar het is niet iets wat iedere hond doet.
Om op basis van iets wat helemaal niet de norm is een correctie te gaan bedenken vind ik dus persoonlijk van de zotte.

-
laeken
- Zeer actief
Hier idem dus. De rest is nodig voor het geven van snelle showtjes honden-temmen maar daar doe ik niet aan want mijn honden zijn al tam.Renee1966 schreef:Ik ben het met je eens en heb uit de CM-methode hetzelfde uitgepikt.MARC_S schreef:Precies, de eerste keer die prik in de buik staat gewoon gelijk aan een keiharde prik in je organen. De honden piepen bijna altijd en springen een meter door de lucht. Niks slangen en normaal hondentaal maar gewoon een nare prik die bij elk dier en ook bij mensen dezelfde reactie uitlokt. Het is een soort pets in je gezicht-effect. Niks anders al lult hij er een verhaal bij. Een slang combineren met een beet is al belachelijk genoeg. En dat mensen hier beweren dat honden elkaar in de organen corrigeren vind ik helemaal van de pot gerukt eerlijk gezegd. Dat heb ik in mijn leven met honden dus nog nooit gezien of van gehoord.Renee1966 schreef:Ik heb net even ge-SHHHHHHT tegen Suus, ze vindt het vreemd, maar wordt niet bang, heb niet het idee dat ze een slang hoorde.
Volgens mij krijgen die honden idd even een flinke por bij de eerste keren SHHHHHT, zodat het geluid gekoppeld wordt aan een pijnprikkel.
Het lijkt me wel pijnlijk, vaak is 1 of 2 keer prikken genoeg om te volstaan met SHHHHHT (geluid is gelinkt aan pijnprikkel).
Ben het met je eens dat het een training is die gebaseerd is op vermijding van de correctie, of ze daar para van worden weet ik niet.
Het Calm-assertive en Calm-submissive gebeuren was voor mij echt een uitvinding, sinds ik dat toepas kan ik Suus veel beter sturen, zonder prikken is ze in die modus te krijgen, met geduld en rust.
-
Neeltje
En heb je dan ook begrepen waarom de hond op dat moment beter niet kan wegrennen??MARC_S schreef:Klein beetje respect voor een andere mening dan de jouwe lijkt mij op zijn plaats. Ik denk dat ik recht heb op mijn mening en dat het niet nodig is om die als overdrijven neer te zetten. Ik vind overigens wel dat de honden na de prik kruiperig zijn en ik heb CM nogal vaak honden zien tegenhouden die liever weg willen rennen. Dus tot zover je punt. Hij maakt er zelfs een punt mee. Nu wil hij wegrennen, drijft de hond in de hoek en grijpt hem. Als jij dat nooit ziet in zijn programma dan ben je blind.malinois schreef: Marc nog ff en hij doet aan zware mishandeling. Als dat zo was liepen diezelfde honden niet vrolijk rond even later en kwamen ze totaal niet meer in.zijn buurt. Overdrijven is ook een vak, dit is dus.waarom ik ook de pest heb. Aan mg. die is daar ook enorm goed in, hopeloos overdrijven
Ik doe niet aan bandjes, prikjes en weet ik wat dus waarom moet ik dat goed vinden?
En na een prik kijkt een hond 'verbaasd/geschrokken ja, maar hoe lang duurt dat? Een paar seconden omdat hij uit een geestestoestand wordt gehaald. Als een mens hysterisch begint te doen, krijgt deze ook vaak een klap in het gezicht, gewoon om hem eruit te halen. Daar kun je het mee vergelijken.
-
laeken
- Zeer actief
Helemaal mee eens. Als honden elkaar gaten maken en keihard corrigeren moet je je misschien eens afvragen of je geen honden-combinatie hebt die verre van ideaal is. Want zodra honden zo met elkaar omgaan en zelfs gaten maken is er wel erg veel spanning en frustratie. Zet gewoon eens een leuke reu en een leuke teef samen. Dan is die shit er nooit.Tara schreef: Dat zeg ik toch? Het zal heus gebeuren, maar het is niet iets wat iedere hond doet.
Om op basis van iets wat helemaal niet de norm is een correctie te gaan bedenken vind ik dus persoonlijk van de zotte.
-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij deden ze dat in middeleeuwen en ik denk ook dat je je hond gewoon moet helpen VOOR hij hysterisch wordt.Neeltje schreef:En heb je dan ook begrepen waarom de hond op dat moment beter niet kan wegrennen??MARC_S schreef:Klein beetje respect voor een andere mening dan de jouwe lijkt mij op zijn plaats. Ik denk dat ik recht heb op mijn mening en dat het niet nodig is om die als overdrijven neer te zetten. Ik vind overigens wel dat de honden na de prik kruiperig zijn en ik heb CM nogal vaak honden zien tegenhouden die liever weg willen rennen. Dus tot zover je punt. Hij maakt er zelfs een punt mee. Nu wil hij wegrennen, drijft de hond in de hoek en grijpt hem. Als jij dat nooit ziet in zijn programma dan ben je blind.malinois schreef: Marc nog ff en hij doet aan zware mishandeling. Als dat zo was liepen diezelfde honden niet vrolijk rond even later en kwamen ze totaal niet meer in.zijn buurt. Overdrijven is ook een vak, dit is dus.waarom ik ook de pest heb. Aan mg. die is daar ook enorm goed in, hopeloos overdrijven
En na een prik kijkt een hond 'verbaasd/geschrokken ja, maar hoe lang duurt dat? Een paar seconden omdat hij uit een geestestoestand wordt gehaald. Als een mens hysterisch begint te doen, krijgt deze ook vaak een klap in het gezicht, gewoon om hem eruit te halen. Daar kun je het mee vergelijken.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Tsja...euh...
Skadi is geen harde hond. Gaat ze ook niet worden, vermoed ik maar zo.
Maar ze reageert uitstekend op af en toe een prik in de zij. Ze wordt niet bang, ze wordt niet paranoïde, ze springt niet opzij, ze gilt zelfs niet (en dat voor een hond die al krijst als haar een scheet dwars zit).
Maar ze houdt wel op met datgene waarvan ik wil dat ze er mee ophoudt. Werkt voor mij en werkt voor haar
Skadi is geen harde hond. Gaat ze ook niet worden, vermoed ik maar zo.
Maar ze reageert uitstekend op af en toe een prik in de zij. Ze wordt niet bang, ze wordt niet paranoïde, ze springt niet opzij, ze gilt zelfs niet (en dat voor een hond die al krijst als haar een scheet dwars zit).
Maar ze houdt wel op met datgene waarvan ik wil dat ze er mee ophoudt. Werkt voor mij en werkt voor haar
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
laeken
- Zeer actief
Heb je verder nooit gekeken? Zal ik een fimpje van een pitbull plaatsen die met een blauwe tong bijna afgestikt wordt omdat hij niet met andere honden kan? Die wordt gewurgd, op de rug gesmeten, opgetild aan een wurgtouwtje in zijn nek, krijgt tikken en prikken en hij gaat rochelen als een stikkende hond omdat hij domweg bijna blauw is van zuurstof-gebrek. Dan zegt CM dat hij zich overgegeven heeft.Nanna schreef:Er lopen nu twee dingen door elkaar. Wij hebben het over onze probleemloze (mag ik toch hopen) huishonden en CM laat alleen ontspoorde honden in zijn afleveringen zien.
Die rehabiliteert hij en daarna is het de bedoeling dat de baas het verder oppikt. Dat betekent dus niet dat die hond de rest van zijn leven geprikt en op de zij gegooid moet worden. Als het goed is heeft hij de boodschap begrepen en gaat verder door het leven als een tevreden hond, blij met een duidelijke baas.![]()
Mooi voorbeeld vond ik Boerboel van laatst, van die zangeres. Hond had anders zéker een spuit gekregen, maar nu liet CM hem in zijn roedel lopen en leerde hem een kar te trekken. Hond was totaal veranderd en had nu een prima leven. Ik zal dan wel fout gekeken hebben maar ik heb geen schoppen, knijpen, slaan en gooien gezien hoor
Natuurlijk doet die man ook goede dingen. Maar sommige dingen vind ik nu ik er kritisch naar kijk echt niet kunnen. Dat sociaal maken is perfect, het doortrekken bij onredelijke angsten kan ik goed volgen en zo vind ik nog veel meer erg goed. Maar er zit wel maar 1 gedachte achter. Als jij niet doet wat ik zeg dan pak ik je hoe dan ook zo aan dat je desnoods stikt en denkt dat je dood gaat. Dat deel lijkt mij zeer onwenselijk om over te dragen. Ik denk dat er heel wat honden iemand bijten in de doodsangst die ze moeten ondergaan als hun baasjes dat doen met ze. CM doet dat ook bij sommige honden alleen met een muilkorf. Anders krijgt zelfs hij ze niet klein.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als die mensen nu eerst met de klikker hadden getraind dan was CM werkeloos geweestNanna schreef:Ja, maar Cesar verschijnt dus altijd pas in beeld NADAT de hond ontspoord isMARC_S schreef:Volgens mij deden ze dat in middeleeuwen en ik denk ook dat je je hond gewoon moet helpen VOOR hij hysterisch wordt.Neeltje schreef:Als een mens hysterisch begint te doen, krijgt deze ook vaak een klap in het gezicht, gewoon om hem eruit te halen. Daar kun je het mee vergelijken.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wat minder High's en Low's en wanen van de dag in de menselijke opinie's, is waar honden vooral bij gebaat zijn denk ik.
Je hoeft niet elke dag iets nieuws te vinden, dat vind een hond niet leuk.
Je hoeft niet elke dag iets nieuws te vinden, dat vind een hond niet leuk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het verhaal van de slang komt van Gerd Köhler en ik vind het plausibel.MARC_S schreef:Is allemaal onzin. Roofdieren grijpen werkelijk nooit in de flanken maar in de nek. Honden krabben in de grond omdat ze daarmee een kuiltje maken en stokjes en steentjes weghalen om lekker te liggen. Geen enkele hond reageert op de ssshhh als je niet eerst hard prikt. Dus die hele slang is ook onzin. Sorry maar als dit soort redenaties achter die correcties staan ben ik helemaal om dat het onzin is. Als een hond in de grond gaat krabben om slangen te vinden dan is dat wel DE manier om gebeten te worden en er zitten geen slangen in het zand.bennie schreef:Het geluid komt van de slang. Honden zijn instinctief bang voor slangen. Het graven in de mand is ook nog een oud instinct, waarbij ze controleren of er geen slangen zijn, zo heb ik begrepen. Het pufbandje werkt op basis van dit principe.
De flank van een dier is waar ze door roofdieren het meest worden gegrepen, waardoor ook dit een instinctieve schrikreactie heeft.Je organen verdedig je instinctief omdat dat je zwakste plaats in je lichaam is. Daar kun je mensen laten gillen en rollen als je daar gaat knijpen. Kieteldood. Een levend wezen kan het bijna niet verdragen als een ander levend wezen zich op zijn organen richt. Dat is instinct. Je kan het vergelijken met een trap in het kruis bij een man. Die zal altijd bij alleen dreiging daarmee al wegspringen. Dat is wat CM bij de honden doet. Hij heeft een machtsmiddel en kan ze zo laten springen. Hoe meer ik erover nadenk hoe gemener ik het vind.
Het verhaal van de flank komt uit de paardenwereld, vind ik ook plausibel.
Ter illustratie een filmpje van een luipaard die een gazelle jaagd. Waar zal de luipaard de gazelle het eerst kunnen pakken, aan de achterhand of aan de nek? " onclick="window.open(this.href);return false; (er zijn ook filmpjes beschikbaar waar je ziet dat ze in de flank gegrepen worden, maar deze vond ik vredelievender)
-
laeken
- Zeer actief
Jouw honden doen het vast prima maar een roedel van allemaal even grote teven is ook niet echt bepaald standaard. Dat weet jij ook wel. Verder geef je aan dat ze geen gaten maken en ik reageerde juist op de mensen hier die zeiden dat gaten maken bij corrigeren hoort. Dat is dus niet zo als je het mij vraagt. Gaten maak je in een hond die je iets aan wil doen. Gaten is iets totaal anders als corrigeren. Dat is verwonden. Als gaten maken al normaal corrigeren is waarom gaan we dan niet gewoon met een schroevendraaier in onze hond steken? Dat is toch normaal?Inge O schreef:dan zal ik wel een hele gekke roedel hebben want hier 'kruipen' ze regelmatig voor elkaar, zónder gaatjes. het is gewoon hun manier van communiceren naar elkaar en 1 seconde na dat gekruip springen ze weer supervrolijk recht dus om nou dat 'kruipen' met onderdrukking en bijten en negativiteit te gaan associëren? wat mij betreft wel het tegendeel, ik zie het als zeer duidelijke hondentaal en zo is het hier ook bedoeld.MARC_S schreef: Ik vind een groep honden die elkaar gaten maakt en waarbij de ene hond de andere laat kruipen niks met een roedel te maken hebben. .
-
Neeltje
Maar dan was het grote centrum van Martin Gaus er ook niet geweest in Lelystad, want die hal is wel giiiiiiiiiigantisch.S@ndr@ schreef:als die mensen nu eerst met de klikker hadden getraind dan was CM werkeloos geweestNanna schreef:Ja, maar Cesar verschijnt dus altijd pas in beeld NADAT de hond ontspoord isMARC_S schreef: Volgens mij deden ze dat in middeleeuwen en ik denk ook dat je je hond gewoon moet helpen VOOR hij hysterisch wordt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
een gazelle is een prooi, niet een soortgenoot die een correctie nodig heeft.
dus eigenlijk zeg je ik wil je opvreten en ik maak je nu dus dood als je in de zij prikt en dat geluid maakt
dus eigenlijk zeg je ik wil je opvreten en ik maak je nu dus dood als je in de zij prikt en dat geluid maakt
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Precies, ik ben het eerst alleen met haar gaan oefenen, al snel had ik resultaat.Martijn schreef:Hier ook zo.Renee1966 schreef: Ik ben het met je eens en heb uit de CM-methode hetzelfde uitgepikt.
Eva is in een paar dagen tijd véél rustiger geworden bij het naar buiten gaan. Gewoon door zelf rustig te zijn en regels op te leggen.
Niet met allerlei gesis en geprik maar gewoon door te zorgen dat ze niet staat te anticiperen op allerlei hooligan gedoe en protocol te handhaven. Ze vindt het rustig een blokje om aan de riem net zo leuk als gierend in de rondte vliegen.
Ik ben blij met die onderdelen en die heb ik inderdaad van Millan gepikt.
Het hangen en wurgen vind ik minder.
Daarna samen met een vriendin en haar hond gaan lopen (om apporteertraining te oefenen), ze schoot direct weer in opgewonden-standje-modus, heel rustig gebleven en duidelijk gemaakt dat óók nu er alleen gelopen zou worden als ze kalm was, na 10 minuten viel het kwartje.
Veel prettiger zo, ontspanning en rust, júist wanneer madam uit de bocht vliegt.
-
Neeltje
Wanneer valt nu eens het 'kwartje' dat de honden waar Cesar Millan mee werkt veel erger verknald zijn dan al onze honden bij elkaar??? Dat lief en aardig en geduldig zijn totaal geen nut heeft?? Dat, als hij ze niet in het gareel kan krijgen ze het dus het al gereedstaande roze spuitje krijgen??? Dat veel mensen van de gemeente al weet ik wat verboden hebben gekregen???
-
laeken
- Zeer actief
Zo, dat was mijn tegengas. Ik ga verder niet in eeuwige welles niettes spelletjes mee want ik ben het er toch gewoon niet mee eens. Dat is omdat ik het niet doe, niet wil en niet nodig vindt. Alleen de woorden kalm en assertief en kalm en onderdanig zijn alles wat je nodig hebt uit wat hij zegt, werkt perfect, de rest kan je weglaten als je normaal met je hond omgaat
Wat mensen verder doen moeten ze zelf weten. Als ze maar weten waar ze mee bezig zijn en als ze maar beseffen dat slangen en andere onzin hier niks mee te maken hebben.
Een training op basis van correcties en vermijdingsgedrag is nu eenmaal wat het is. Daar moet niet meer van gemaakt worden dan het is. Dus je gaat met je hond om op een manier. Is dat met slangen en correcties dan kies je daar dus voor. Honds is het niet en nodig ook niet. Als ik mijn honden ga bijten en ga wurgen ben ik de hardste in de roedel en dan onderdruk ik ze door pijnprikkels. Dat is het beestje bij de naam noemen en dat doe ik dus ook gewoon. Er omheen draaien met honden zijn nu eenmaal zo vind ik hypocriet. Mijn honden zijn nl niet zo en ze bijten elkaar ook niet. Zolang ik ze dat niet leer blijft dat gelukkig ook zo. De sfeer in de roedel maak je zelf. 
- Ody
- Zeer actief
Dat sssttt geluidje van CM komt niet van een slang oid, maar hij gebruikt dat geluid omdat zijn moeder dat vroeger tegen hem gebruikte als hij stout was. Ik heb hem meerdere keren in afleveringen horen zeggen dat je een geluidje moet kiezen wat je prettig vind en dat dit ook eh of nee kan zijn.
Ik vond de aflevering van P&W echt slappe hap, heb spijt dat ik er voor op gebleven ben. Ik ben niet antiMG of proCM, ik haal overal uit waar ik wat mee kan. Ik geloof overigens niet in het verhaal van Martin Gaus dat je alles met negeren en belonen moet doen, want dit werkt gewoon niet voor iedere hond. Ody corrigeer ik nooit, want dat is gewoon niet nodig. Sira krijgt hier wel regelmatig op haar flikker, want anders maakt ze er een potje van.
Ik vond het wel erg flauw dat ze vooral filmpjes van CM hadden uitgezocht en er zo in hadden geknipt dat hij overkwam als een hondenmepper die alles met grof geweld oplost.
Ik vond de aflevering van P&W echt slappe hap, heb spijt dat ik er voor op gebleven ben. Ik ben niet antiMG of proCM, ik haal overal uit waar ik wat mee kan. Ik geloof overigens niet in het verhaal van Martin Gaus dat je alles met negeren en belonen moet doen, want dit werkt gewoon niet voor iedere hond. Ody corrigeer ik nooit, want dat is gewoon niet nodig. Sira krijgt hier wel regelmatig op haar flikker, want anders maakt ze er een potje van.
Ik vond het wel erg flauw dat ze vooral filmpjes van CM hadden uitgezocht en er zo in hadden geknipt dat hij overkwam als een hondenmepper die alles met grof geweld oplost.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......