Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eindelijk in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Eindelijk in beslag genomen

Ongelezen bericht door Pemba »

Februari vorig jaar is onze hond uit het niets aangevallen door een loslopende kangal. Een maand daarna heeft dezelfde kangal een andere hond doodgebeten. Wij en de andere eigenaar hebben daar melding van gemaakt bij de politie.
De politie heeft bij de gemeente een aanlijn en muilkorf plicht aangevraagd. Daarna hebben we nooit meer iets gehoord.
Vanmorgen sprak mijn man een labrador eigenaar. Zijn hond was afgelopen maandag door de kangal gegrepen, recht voor de deur van het politiebureau.
Nou is dus eindelijk de kangal in beslag genomen. We kunnen dus na bijna een jaar eindelijk weer met een gerust hart met onze honden wandelen.
Heeft er iemand een idee hoe groot de kans is dat de eigenaar de zeer hond agressieve kangal weer terug krijgt?
Afbeelding
29996D

Re: Eindelijk in beslag genomen

Ongelezen bericht door 29996D »

Geen idee, maar ik snap dat het voor nu een hele geruststelling is zeg. Vreselijk dat het zo ver moet komen.
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

is het niet zo dat ze inderdaad getest worden..maar die testen hebben (zo ik begrepen heb) vooral te maken met agressie naar mensen...als hij dus vriendelijk is naar mensen maar een hond naar het leven staat :denken: dan is de kans er wel..(ik heb dit ook maar gehoord weet het fijne er niet van)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Volgens mij testen ze ook op hondagressie hoor, zeker in zo'n geval lijkt me. Wel heel triest want wie weet wat er nog aan te doen zou zijn met de juiste begeleiding :(. Erg dat die eigenaars het zo ver hebben laten komen, maar ook erg voor de eigenaars want ik kan me niet voorstellen dat die dit gewild hebben.

Maar ik snap dat het een opluchting is. Het is alleen tragisch aan alle kanten.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Pemba
Zeer actief

Ja hij had alleen maar zijn honden hoeven aanlijnen.
Afbeelding
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

De vraag is: Hoe lang voor hij een nieuwe kangal in huis haalt?
Pemba
Zeer actief

Hij heeft er nog 1, een reu, maar die doet niets.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Pemba schreef:Hij heeft er nog 1, een reu, maar die doet niets.
Ja, tot die een jaar of 4 en volwassen is...
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Als het goed is als een hond in beslag genomen wordt op klachten van hond agressie worden ze getest of het leefbaar is met die hond in de buurt.
zo nee zal de hond inderdaad ingeslapen worden.
Waarom laat hij in hemelsnaam zijn hond los lopen als hij meerdere honden gegrepen heeft :denken:
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

dagmar88 schreef:
Pemba schreef:Hij heeft er nog 1, een reu, maar die doet niets.
Ja, tot die een jaar of 4 en volwassen is...
Uuhhhm weet jij hoe oud die reu is dan?????
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nanna schreef:
wenmart20 schreef:Waarom laat hij in hemelsnaam zijn hond los lopen als hij meerdere honden gegrepen heeft :denken:
:19: Je zult ze de kost geven die daar een stijve piemel van krijgen....
Ik denk eerder dat het ze gewoon geen hol interesseert :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

cloris schreef:
Nanna schreef:
wenmart20 schreef:Waarom laat hij in hemelsnaam zijn hond los lopen als hij meerdere honden gegrepen heeft :denken:
:19: Je zult ze de kost geven die daar een stijve piemel van krijgen....
Ik denk eerder dat het ze gewoon geen hol interesseert :19:
Is een gewoonte uit het thuisland. Daar lopen hun honden voornamelijk overal los.
natascha26
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler & Kangal

Ongelezen bericht door natascha26 »

Ik snap dat dit echt een opluchting is, en ik snap ook niet dat mensen dit zo ver laten komen. Als een van mijn honden dit gedaan zou hebben doe je er lijkt mij alles aan om te zorgen dat dit niet meer kan gebeuren. Heel jammer want de kangal heeft al niet zo een geweldige naam, tewijl ik er best veel ken die wel met andere honden kunnen en sociaal zijn. Dit neemt niet weg dat ik het goed vind dat deze inbeslagname is gebeurt. Weer rust in de buurt gelukkig daar.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat vreselijk dat een eigenaar het zo ver laat komen, voor de andere buurthonden en ook voor zijn eigen hond. Diep triest :( Ik kan me je opluchting goed voorstellen dat de hond nu in beslag is genomen en ook de vage onrust over de eventuele kans dat hij nog terug gaat komen. Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, zeker niet na een dodelijk incident.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Als ik het goed heb begrepen, worden in beslag genomen honden, onderworpen aan de TOP test. Dus de MAG maar dan een stukje uitgebreider. En daar zit een hond hond confrontatie in. De vraag is alleen of het met de beroemde plastic Duitse Herder is of in dit geval met een echte hond. Kan me bijna niet voorstellen dat ze deze hond zomaar terug geven aan de eigenaar. Deze heeft toch laten zien niet verantwoord met de hond om te gaan.
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

dogo4ever schreef:Als ik het goed heb begrepen, worden in beslag genomen honden, onderworpen aan de TOP test. Dus de MAG maar dan een stukje uitgebreider. En daar zit een hond hond confrontatie in. De vraag is alleen of het met de beroemde plastic Duitse Herder is of in dit geval met een echte hond. Kan me bijna niet voorstellen dat ze deze hond zomaar terug geven aan de eigenaar. Deze heeft toch laten zien niet verantwoord met de hond om te gaan.
Shanai die stond ook echt heeel raar te kijken naar die meter grote kat :smile2:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik heb de Mag en de Top gedaan met Joe (een engelse staff, was dus niet verplicht maar vrijwillig). En hij had met die kat ook zoiets van: nou jaaaa zeg, wat moet je daar weer mee. Geloof dat het gras toch wel erg lekker ruikt. En over het ding waar die toeter uit kwam, ging ie heen staan zeiken nadat het niet lukte om het te slopen. :oeps: En die plastic duitse herder was totaal niet boeiend net als die pluche husky bij de Top. Innerlijk kwam ik niet meer bij van het lachen.

Maar er zijn honden die wel degelijk op o.a. die herder en husky reageren.
Pemba
Zeer actief

Dan is er wel een draadje los als een hond een pluchen of plastic beest aanvalt.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Waarom pakken ze dan die eigenaar niet in zijn portemonnee? Gewoon een dikke vette boete voor elke keer als zijn hond iets of iemand iets aandoet of als de hond los en zonder muilkorf op straat wandelt.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Pemba
Zeer actief

Die man loopt elke dag met zijn 2 onaangelijnde kangals voor het politie bureau langs :scratch:
Daar begrijp ik dus ook niets van. Toen wij melding maakten van het bijtincident wist de agent precies om welke hond het ging.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Wilma schreef:Waarom pakken ze dan die eigenaar niet in zijn portemonnee? Gewoon een dikke vette boete voor elke keer als zijn hond iets of iemand iets aandoet of als de hond los en zonder muilkorf op straat wandelt.

ja, erg fijn voor de gemoedsrust van diegeen die in de omtrek wonen.

Afmaken die hond. Of ik zorgde er zelf wel voor dat ie wat vergif binnenkreeg.
Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

maart schreef:Of ik zorgde er zelf wel voor dat ie wat vergif binnenkreeg.
:denken:

Wat ik van het asiel waar ik heb gewerkt weet, word de hond getest op hondagressie met een echte hond.
Afbeelding

Groetjes Annemieke
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

maart schreef:Afmaken die hond. Of ik zorgde er zelf wel voor dat ie wat vergif binnenkreeg.
Oh ja, DAT is sociaal.
maart
Zeer actief

ik heb een hond verloren door aanval van een andere hond.
De dag dat ik weet heb dat er hier weer zo een hond zit, zal één van de laatste dagen van die hond zijn. Als het teveel moeite is om de hond bij te houden, help ik wel een handje :wink:

Noem me dan maar asociaal en dierenhater en weet ik veel wat, mij een zorg. Mijn dieren en hun leven vind ik belangrijker dan dat van één of ander gedrocht van één of andere aso pipo :U:

Ik schat overigens de kans dat dit nog een voorvalt, erg miniem in. (of daar hoop ik althans op).
Een pretje was het niet hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

DebbieZ schreef:
maart schreef:Afmaken die hond. Of ik zorgde er zelf wel voor dat ie wat vergif binnenkreeg.
Oh ja, DAT is sociaal.
Wetende wat @maart heeft meegemaakt, snap ik heel goed dat ze het zo opschrijft :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

maart schreef:ik heb een hond verloren door aanval van een andere hond.
De dag dat ik weet heb dat er hier weer zo een hond zit, zal één van de laatste dagen van die hond zijn. Als het teveel moeite is om de hond bij te houden, help ik wel een handje :wink:

Noem me dan maar asociaal en dierenhater en weet ik veel wat, mij een zorg. Mijn dieren en hun leven vind ik belangrijker dan dat van één of ander gedrocht van één of andere aso pipo :U:

Ik schat overigens de kans dat dit nog een voorvalt, erg miniem in. (of daar hoop ik althans op).
Een pretje was het niet hoor.
Ik begrijp je punt wel een beetje al is dat vergif wat radicaal en zou ik toch voor de eigenaar aanpakken gaan.
Alleen de andere kant is ook geen pretje, ik heb een niet sociale hond (naar honden) die overigens in mijn bijzijn nooit een
andere hond zal doodbijten en niet los loopt.
Maar zoveel hondeneigenaren die het nodig vinden hun hond van 40 kg met kind van 5 die ze niet kan houden naar buiten laten gaan
of ze zelf meenemen lekker los midden in de woonwijken er valt bijna niet meer verantwoordelijk te zijn voor bazen
met een hondagressieve hond.

Niet iedere hondagressieve hond is van een aso pipo die het niks kan schelen :W:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Mijn honden zijn ook niet moeders lieverdjes. Ik heb niets tegen hond-agressieve honden hoor :wink: Fez liep overigens met muilkorf, net omdat ik wel mijnv erantwoordelijkheid wou nemen.

één die er met zijn pet naar gooit, kun je wel zeggen van het baasje aan te pakken, al goed en wel maar het blijft wél de hond die het gevaar vormt. baasje aanpakken én hond weg lijkt me de meest ideale aanpak.

Alleen was er in mijn geval geen baasje, leuk hé, loslopende ongechipte agressieve honden :wink: .

Nu, ik zeg het, de kans dat dit me nog eens overkomt, ligt tegen de 0% aan denk ik. Denk niet dat ik hier de buurt afschuim met kilo's vergif in mijn zakken of elke hond die eens durft te grommen/blaffen/uitvallen 's nachts een gebraden spons aanreik.

Maar ALS het ooit nog eens moest gebeuren, dan ja, dan kan die andere hond mij echt 0,0 schelen. Die moet dood of op zijn minst vér weg uit mij(n honden hun) buurt. éénmaal, maar geen tweemaal.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

maart schreef:Mijn honden zijn ook niet moeders lieverdjes. Ik heb niets tegen hond-agressieve honden hoor :wink: Fez liep overigens met muilkorf, net omdat ik wel mijnv erantwoordelijkheid wou nemen.

één die er met zijn pet naar gooit, kun je wel zeggen van het baasje aan te pakken, al goed en wel maar het blijft wél de hond die het gevaar vormt. baasje aanpakken én hond weg lijkt me de meest ideale aanpak.

Alleen was er in mijn geval geen baasje, leuk hé, loslopende ongechipte agressieve honden :wink: .

Nu, ik zeg het, de kans dat dit me nog eens overkomt, ligt tegen de 0% aan denk ik. Denk niet dat ik hier de buurt afschuim met kilo's vergif in mijn zakken of elke hond die eens durft te grommen/blaffen/uitvallen 's nachts een gebraden spons aanreik.

Maar ALS het ooit nog eens moest gebeuren, dan ja, dan kan die andere hond mij echt 0,0 schelen. Die moet dood of op zijn minst vér weg uit mij(n honden hun) buurt. éénmaal, maar geen tweemaal.
Snap je absoluut helemaal! Heel spijtig dat je dat hebt mee moeten maken.
Waardeloos als mensen hun verantwoording niet nemen en het ten koste van de hondjes gaat.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

maart schreef:Mijn honden zijn ook niet moeders lieverdjes. Ik heb niets tegen hond-agressieve honden hoor :wink: Fez liep overigens met muilkorf, net omdat ik wel mijnv erantwoordelijkheid wou nemen.

Ik snap jou helemaal hoor, toen die kangal onze hond te pakken had was de eigenaar ook nergens te bekennen.
Ik denk dat zijn lange haar hem gered hebben.
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Denk dat lang haar er niet zoveel mee te maken heeft. Als die kangal jou hond had willen doodbijten dan had hij het wel gedaan.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”