fokster niet, maar wel verantwoordelijk voor hun nazaten. Heb ook met bijna alle fokkers die een van onze mannen hebben gebruikt, in goed contact. Op 1 dekking na, hebben onze mannen alleen teven in het buitenland gedekt. veel van hun kinderen zijn verkocht naar nederland, en met veel eigenaren (in Nl en ook er buiten) hebben we contact. Fokkers en eigenaren mogen hier altijd aankloppen.
Het voorlaatste nest van Lance lag in Frankrijk, van de 5 puppen heb ik er 4 verkocht voor de fokster, 3 naar NL en 1 naar België.
In april houden we onze eerste v.d. Jorishoeve familiedag, dan zijn alle kinderen, broer, zussen, neven, tantes enz enz uitgenodigd.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag aan dekreueigenaren
Moderator: moderatorteam
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Vraag aan dekreueigenaren
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook.ranetje schreef: Het lijkt me voor de reu eigenaar minstens zo belangrijk als voor de teefeigenaar dat de kwaliteit bewaakt wordt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
uiteraard, als er iets geks uit een combinatie komt, hoort een fokker ook altijd contact op te nemen met de reuen eigenaar, deze dient dit ook te weten. Als wij iets geks zouden krijgen uit een door ons aangekochte reu x een aangekocht teef, zouden wij de fokkers van die 2 honden ook op de hoogte stellen. Zij dienen dit ook te weten, ondanks dat ze eigenlijks niets met de puppies te maken hebben. Het is wel nafok van door hun gefokte honden, ze dragen in mijn optiek geen enkele verantwoordelijkheid, net zoals een reuen eigenaar. Mijn combinatie, mijn puppen, mijn verantwoordelijkheid.marian* schreef:Dat lijkt mij ook.ranetje schreef: Het lijkt me voor de reu eigenaar minstens zo belangrijk als voor de teefeigenaar dat de kwaliteit bewaakt wordt.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Oh, ik heb wel eens gehoord van iemand dat die een bepaalde fokster eerst een contract heeft laten tekenen dat, alle puppies die ze niet houdt gecastreerd moeten worden. Houd ze zich niet aan de afspraak dan moet ze hem een paar duizen dollar betalen. De reden waarom hij haar zo`n contract heeft laten tekenen is, omdat het een " broodfokster " is die ook showt en hij wil niet dat de puppen van zijn reu in verkeerde handen komen.Nanna schreef:Ik zou als teefeigenaar niet erg blij zijn met andere bemoeienis van de reu-eigenaar anders dan het toestaan van een dekking. Als fokker van het nest ben ik volledig verantwoordelijk voor het eindproduct en de verkoop daarvan. Daar hoeft de eigenaar van de reu zich niet mee te bemoeien.marian* schreef:het zijn tenslotte ook de genen van jouw reu die rond gaan lopen.Dus help je in geval van terug komen van pups bij het zoeken naar andere eigenaren bijvoorbeeld.
Waarom alles bij de teefeigenaar leggen?
Als je elkaar verder goed kent en gezellig contact hebt is het natuurlijk wel anders maar verder zou ik er van verschoond willen blijven.
Teruglezend klinkt het zuurder dan ik het bedoel, ik heb altijd leuk contact gehad met de eigenaren van de dekreuen die ik gebruikte. Maar dat was met wederzijds goedvinden.
Van opgedrongen contact en wat dwingend overkomende adviezen zou ik echt iebel worden.
Ik vind het nog al extreem. In dat geval had ik die fokker mijn reu niet laten gebruiken.
Ik ga er namelijk vanuit dat als je iemand je reu laat gebruiken er op vetrouwd dat die fokker goed bezig is en het beste met de pups voor heeft.
Overigens vind ik dat een dekreueigenaar geen fokker is.
Linda
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik heb een dekreu en ben dus een dekreu-eigenaar en geen fokster, sowieso al omdat je niet zo gezien wordt. Ik voel mij altijd wel betrokken bij het nest (wanneer de mensen dit toelaten). Ik ben zelfs bij 4 van de 8 nesten die Manus in Nederland verwekt heeft bij de bevalling geweest, enkel en alleen omdat de teef-eigenaren (fokkers dus) mij dat gevraagd hebben. We hebben ook nog steeds goed contact en dat heb ik ook met de Zweedse en Deense fokkers waar mijn Manus dekreu van is geweest. Bij bijna alle nesten ben ik wezen kijken en ik neem kado'tjes mee voor iedere pup (van papa voor de kids
) Tot nu toe heb ik dat altijd als heel leuk ervaren en ook de fokkers dus. Ik heb zelfs een zoon van hem hier lopen, Jelle, hij wordt bijna 3 en zijn heupen zijn net gerontgend en hij heeft net als zijn vader HD A en zal hij wanneer Manus klaar is met dekken ook ingezet gaan worden als dekreu. Hij moet nog even wachten omdat Manus heel gezond vererft en dus waarschijnlijk 4 extra dekkingen mag. Voel ik mij fokker? Nee dat voel ik mij niet, mijn hond heeft de geneugten ervan en de teef en dus ook de teef-eigenaar heeft veel meer verantwoordelijkheid. Uiteraard wanneer een dekking niet lukt en de teef blijft leeg dan krijgt de teef-eigenaar dus altijd een herdekking, wil zij/hij dat niet krijgt hij/zij van mij het dekgeld terug, niet verplicht, maar wel zo menselijk.
Esther en d'r beestenboel