Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gwen, dutchy adoptions.
Moderator: moderatorteam
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Gwen, dutchy adoptions.
Halsband en tuig is in het begin zeer zeker aanteraden... heb je dubbele zekerheid, als een hond wat angstig is kan deze uit de halsband glippen.. je merkt overigens snel genoeg of het idd nodig is.
Ik zou haar meteen op de kvv zetten... in het begin mss meerdere malen per dag, dus verdelen over 4 keer en dan terug naar 2 keer, weet niet wat ze gaat krijgen in het pleeggezin maar vaak voer je toch net wat anders, dus hebebn ze de eerste 2 dagen iets andere ontlasting en dan maakt het helemaal niets uit als je direkt op kvv overstapt.. zal ze vast erg lekker vinden, maar je kan ook direkt mee laten eten met Haddock.. waar de ene hond moet wennen zal je aan de andere niets merken.. geef je haar kvv en merk je dat ze aan de race gaat kan je altijd het eten wat verdelen.
En wees vanaf minuut 1 dat ze binnen loopt bij je consequent.. niets aanleren of laten wennen wat straks ook niet mag...verder lekker haar gang laten gaan, niets dwingen.. beetje kijken watvoor hondje het is en daarop inspelen.
Probeer ook vanaf dag 1 of 2 even weg tegaan, dat ze dat ook direkt meekrijgt en dat dat heel normaal is... al loop je maar even 5 minuten naar buiten uit het zicht...
en vooral genieten natuurlijk.....
Ik zou haar meteen op de kvv zetten... in het begin mss meerdere malen per dag, dus verdelen over 4 keer en dan terug naar 2 keer, weet niet wat ze gaat krijgen in het pleeggezin maar vaak voer je toch net wat anders, dus hebebn ze de eerste 2 dagen iets andere ontlasting en dan maakt het helemaal niets uit als je direkt op kvv overstapt.. zal ze vast erg lekker vinden, maar je kan ook direkt mee laten eten met Haddock.. waar de ene hond moet wennen zal je aan de andere niets merken.. geef je haar kvv en merk je dat ze aan de race gaat kan je altijd het eten wat verdelen.
En wees vanaf minuut 1 dat ze binnen loopt bij je consequent.. niets aanleren of laten wennen wat straks ook niet mag...verder lekker haar gang laten gaan, niets dwingen.. beetje kijken watvoor hondje het is en daarop inspelen.
Probeer ook vanaf dag 1 of 2 even weg tegaan, dat ze dat ook direkt meekrijgt en dat dat heel normaal is... al loop je maar even 5 minuten naar buiten uit het zicht...
en vooral genieten natuurlijk.....
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Echt geweldig je tips!
Als het gwen word dan ga ik maar eens kijken voor een halsband en tuig. Misschien past ze een tuig van Haddock op de grootste stand, of een halsband. Ik meet haar nekje maar even op bij het gastgezin als ze dit toelaat.
Was sowieso al van plan haar niet dingen toe te laten die later ook niet mogen.
Fijn van de KVV, Haddock krijgt sinds gister 2x per dag, moet maar even kijken hoe dat met Gwen gaat kan altijd inderdaad naar 3x of 4x gaan. Hoop stiekem dat ze bij het gastgezin al Kvv krijgt!
En inderdaad vrij snel al leren alleen zijn. Haddock is er ook, die gaat lekker maffen als ik weg ben, dus goed voorbeeld voor Gwen.
Heb het met Haddock vrij snel op kunnen bouwen. Benieuw hoe het met Gwen gaat.
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het verstandig is om ook snel met haar een bezoekje aan de dierenarts te brengen. Even checken en kennismaken.
Als het gwen word dan ga ik maar eens kijken voor een halsband en tuig. Misschien past ze een tuig van Haddock op de grootste stand, of een halsband. Ik meet haar nekje maar even op bij het gastgezin als ze dit toelaat.
Was sowieso al van plan haar niet dingen toe te laten die later ook niet mogen.
Fijn van de KVV, Haddock krijgt sinds gister 2x per dag, moet maar even kijken hoe dat met Gwen gaat kan altijd inderdaad naar 3x of 4x gaan. Hoop stiekem dat ze bij het gastgezin al Kvv krijgt!
En inderdaad vrij snel al leren alleen zijn. Haddock is er ook, die gaat lekker maffen als ik weg ben, dus goed voorbeeld voor Gwen.
Heb het met Haddock vrij snel op kunnen bouwen. Benieuw hoe het met Gwen gaat.
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat het verstandig is om ook snel met haar een bezoekje aan de dierenarts te brengen. Even checken en kennismaken.
-
Supernova
- Zeer actief
Ga je met Gwen uiteindelijk ook trainen? 
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Als zij dit leuk vind ga ik zeker trainen met Gwen.
Ik denk dat ik sowieso met haar gehoorzaamheid ga doen, en het ligt er even aan hoe snel zij leert.
Als ik zelf vrij snel de zit/af etc kan leren dan probeer ik of wij direct bij sociale huishond kunnen komen.
En als we dat afgerond hebben wil ik kijken wat zij leuk vind, dogdance/behendigheid etc..
Dus zeker weten dat ik iets ga doen.
Ik denk dat ik sowieso met haar gehoorzaamheid ga doen, en het ligt er even aan hoe snel zij leert.
Als ik zelf vrij snel de zit/af etc kan leren dan probeer ik of wij direct bij sociale huishond kunnen komen.
En als we dat afgerond hebben wil ik kijken wat zij leuk vind, dogdance/behendigheid etc..
Dus zeker weten dat ik iets ga doen.
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Echt heforestmeisje schreef:Haha ze doet me ook wel wat aan Browny denken ja! Hopelijk is ze net zo leuk! Browny heeft echt mijn hart gestolen. Ook hoe leuk Haddock en hij samen konden.
Ik vind het zo sneu voor Gwen als we haar in de bench doen maar Haddock loopt gewoon los.
Weet niet hoe ze dit zou vinden. We zullen wel zien hoe het loopt!
Opvanggezin lijkt me ook erg mooi, maar ik zou elke keer weer vreselijk huilen als de hondjes weggaan haha. Niks voor mij dus.
@ Marjolein: Haddock doet met honden hier in huis hetzelfde als met honden buitenshuis of bij andere in huis hahaha. Hij vind het echt niet erg! Misschien uiteindelijk wel, en dat hij ook een kreng kan zijn maar goed dat zien we wel weer he!
ik had Browny tijdens de verhuizing toen ik bij mijn moeder inwoonde in een bench terwijl mijn moeder haar 3 honden los in huis lopen/slapen verder niets zieligs aan hoor
ik ben ook zo'n emotionele trut hoor die het moeilijk gaat vinden als de honden weer weg gaan, maar nu heb ik wel een fantastische hond die hier wel blijft
ben zoo benieuwd naar Gwen hoe het allemaal gaat lopen!!

-
my12dogs
forestmeisje schreef:Ja Koekie is bij haddock ook populairDan doet hij alles, misschien moet ik hem maar koekie gaan noemen
Ik heb echt nog geen flauw idee hoe ze zou gaan heten. We willen een beetje een stoere maar toch aparte naam voor haar. Binti vond ik zelf wel cool, maar mijn vriend vind het niks.
Van mij mag ze opzich ook gewoon Gwen blijven heten, maar ook dit vind mijn vriend niks hahaha.
Hopelijk kunnen we een naam verzinnen als we haar gezien hebben.
Als er hier mensen tips hebben voor een leuke stoere, maar aparte naam, gil maar!
Is een echt fijne stichting, mijn vriendin doet pups opvangen voor hen.www.pupplace.net
Zijn zeer betrokken en geven goede begeleiding.
Vind het een mooie hond die je hopelijk gaat adopteren........en qua naam KIPPERS!!!
Haddock en Kippers.........
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
@ browny, zeker weten snel daten haha. Die 2 waren echt leuk samen. En als gwen doorgaat moet zij ook maar snel kennismaken met browny.
@ my12dogs: wat fijn om te horen dat je iemand kent die pups opvangt! Ik kreeg ook de indruk dat de stichting echt de hondjes wilt blijven volgen. Ik heb nu vrij veel contact met mijn contact persoon en ze helpt en denkt goed mee!!
Kippers.. nee das het toch niet helemaal hahaha.
We hebben al een lijstje:
1. Trix
2. Jazz
3. Pixel
Dit is momenteel de top 3, de andere namen die we hebben zijn: Doxy en kaya.
Ikzelf heb voorkeur voor Trix en Jazz momenteel. Als ik haar qua uiterlijk bekijk vind ik dat wel passen.
En mijn vriend heeft voorkeur voor Trix en Pixel.
@ my12dogs: wat fijn om te horen dat je iemand kent die pups opvangt! Ik kreeg ook de indruk dat de stichting echt de hondjes wilt blijven volgen. Ik heb nu vrij veel contact met mijn contact persoon en ze helpt en denkt goed mee!!
Kippers.. nee das het toch niet helemaal hahaha.
We hebben al een lijstje:
1. Trix
2. Jazz
3. Pixel
Dit is momenteel de top 3, de andere namen die we hebben zijn: Doxy en kaya.
Ikzelf heb voorkeur voor Trix en Jazz momenteel. Als ik haar qua uiterlijk bekijk vind ik dat wel passen.
En mijn vriend heeft voorkeur voor Trix en Pixel.
-
Supernova
- Zeer actief
Pixel is een gave naam
Of Nova natuurlijk

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja nova is cool, Kenzo vind ik ook tof, voor een reu:P
-
Supernova
- Zeer actief
Ja ik vind Kenzo ook een mooie naam, lekker stoerforestmeisje schreef:Ja nova is cool, Kenzo vind ik ook tof, voor een reu:P
Maar Pixel vind ik ook heel erg leuk, die staat ook op mijn hondennamenlijstje. (ja ik heb een hondennamenlijstje
Gaia is ook een mooie naam, is moeder aarde. En de naam Giggle is gewoon grappig
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
hihi giggle is inderdaad grappig!!
aan de ene kant vind ik Pixel ook wel leuk, maar trix blijft me aanspreken hahaha.
aan de ene kant vind ik Pixel ook wel leuk, maar trix blijft me aanspreken hahaha.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Jazz vind ik heel leuk, maar je hoort het wel veel de laatste tijd. Kun je geen andere Kuifje naam bedenken bij Haddock?
Gwen is inderdaad een echte beauty, wat een kleuren en een mooie vacht
Ik weet zeker dat Boyke verliefd op haar wordt 
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een leuk idee om iets van kuifje te zoeken, maar helaas kan ik geen leuke namen vinden 
Ze is ongelooflijk leuk he!!
Ben zo benieuwd!! En Boyke moet dan ook maar snel kennis maken met Gwen als zij hier komt!!
Ik zit momenteel toch ook over Pixel te denken, maar Tuuki vind ik ook leuk
Dit betekend Hoop..
Ze is ongelooflijk leuk he!!
Ben zo benieuwd!! En Boyke moet dan ook maar snel kennis maken met Gwen als zij hier komt!!
Ik zit momenteel toch ook over Pixel te denken, maar Tuuki vind ik ook leuk
Dit betekend Hoop..
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Moeilijk he, een naam verzinnen

Jazz hondjes zijn ook gewoon heel leukFlevo Bordertje schreef:Jazz vind ik heel leuk, maar je hoort het wel veel de laatste tijd. Kun je geen andere Kuifje naam bedenken bij Haddock?Gwen is inderdaad een echte beauty, wat een kleuren en een mooie vacht

- Browny
- Zeer actief
ojee concurrentie :N:Flevo Bordertje schreef:Gwen is inderdaad een echte beauty, wat een kleuren en een mooie vacht

- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat wordt nog wat!! Want ze is van Haddock he!! Alleen ik denk niet dat Haddock voor haar gaat vechten, dus dan gaat het tussen browny en boyke.. Pfoe, wordt spannend hahahaha
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naam
Boyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
Ach, laten we Gwen zelf maar laten kiezen eigenlijk 
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Helemaal eens_Inge_ schreef:Moeilijk he, een naam verzinnen![]()
Jazz hondjes zijn ook gewoon heel leukFlevo Bordertje schreef:Jazz vind ik heel leuk, maar je hoort het wel veel de laatste tijd. Kun je geen andere Kuifje naam bedenken bij Haddock?Gwen is inderdaad een echte beauty, wat een kleuren en een mooie vacht
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
8, wat moet zo'n jonge meid als gwen nou met zo'n oude lulFlevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
Wordt erg lastig want browny is ook errrug sportief. En die kan heeeel mooi lopen (he mieke hahaha).
Stiekem denk ik dat ze voor het kleine opdondertje gaat hoor.. (haddock)
- dagmar88
- Zeer actief
het hondje van kuifje heet in de originele versie van kuifje Milou
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Milou, leuk maar lijkt op de naam van een ex van vriendlief hahaha.
Dus dat wordt niks lol!
Dus dat wordt niks lol!
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Da's nou jammerforestmeisje schreef:Milou, leuk maar lijkt op de naam van een ex van vriendlief hahaha.
Dus dat wordt niks lol!
- Browny
- Zeer actief
Hahaha :lol:Flevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
en Browny is een jonge god en gooit de handoek niet zo snel in de ring
maar uiteindelijk eindigt het toch in een polygaam

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Ach, leeftijd, daar voel je niets vanforestmeisje schreef:8, wat moet zo'n jonge meid als gwen nou met zo'n oude lulFlevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
hahahaha. Maar Boyke is wel erg sexy!! En sportief, en dat is Gwen volgensmij ook wel!
Wordt erg lastig want browny is ook errrug sportief. En die kan heeeel mooi lopen (he mieke hahaha).
- Browny
- Zeer actief
hij kan heeeel charmant lopen, daarmee lokt hij alle teefjesforestmeisje schreef:8, wat moet zo'n jonge meid als gwen nou met zo'n oude lulFlevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
hahahaha. Maar Boyke is wel erg sexy!! En sportief, en dat is Gwen volgensmij ook wel!
maar vrees niet Haddock uiteindelijk eindigt ze s avonds in jou bedje

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
He ja, one big happy familyBrowny schreef:Hahaha :lol:Flevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
en Browny is een jonge god en gooit de handoek niet zo snel in de ring![]()
maar uiteindelijk eindigt het toch in een polygaam
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahahaha mafkezen!!!
Ach, misschien moet ze maar gewoon overal en nergens een vriendje hebben. Haddock heeft ook overal en nergens een liefje, dus ach. Ze gaan uiteindelijk wel weer samen mee, hahaha.
Bobbie, zo heet het broertje van haddock
Ikzelf vind het wel cool, milou of bobbie. Maar ga mijn vriend niet zover krijgen hahahaa.
Ach, misschien moet ze maar gewoon overal en nergens een vriendje hebben. Haddock heeft ook overal en nergens een liefje, dus ach. Ze gaan uiteindelijk wel weer samen mee, hahaha.
Bobbie, zo heet het broertje van haddock
Ikzelf vind het wel cool, milou of bobbie. Maar ga mijn vriend niet zover krijgen hahahaa.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Kijk, dat dus, de anderen maken geen schijn van kansBrowny schreef:hij kan heeeel charmant lopen, daarmee lokt hij alle teefjesforestmeisje schreef:8, wat moet zo'n jonge meid als gwen nou met zo'n oude lulFlevo Bordertje schreef:haha, dat wordt nog een hele concurentiestrijd tussen al die mannen voor die ene mooie dame met de nog onbekende naamBoyke is al 8 he, dus hij heeft jaaaaaren ervaring met de vrouwen en heeft bovendien al eens gedekt, dus hij heeft volgens mij een streepje voor
Stiekem denk ik dat ze voor het kleine opdondertje gaat hoor.. (haddock)en reutjes ahum
maar vrees niet Haddock uiteindelijk eindigt ze s avonds in jou bedje
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Hier nog wat Kuifje namen. Er zit niet veel bruikbaars bij, vrees ik.
http://members.home.nl/steffens.nl/personages.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://members.home.nl/steffens.nl/personages.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas helaas
Jammer, maar het komt wel goed hahaha.
Wie weet bedenken we als we haar zien ineens, whaaaa dit is het hahahaha
Wie weet bedenken we als we haar zien ineens, whaaaa dit is het hahahaha