Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp gevraagd voor onze hyperactieve welshcorgi..
Moderator: moderatorteam
-
Ikkus
- Vaste gebruiker
Hulp gevraagd voor onze hyperactieve welshcorgi..
Hoi allemaal!
Mijn ouders hebben een welshcorgi (cardigan) teef van 6jaar oud. Naast dat ze hartstikke lief en speels is heeft ze ook een hele andere kant die nogal vervelend is.. ze is namelijk soms net een ADHD-hond!
Als er mensen komen, weggaan of als wij de jas aantrekken (en dus weggaan) begint ze heel hard te blaffen, ze is dan echt helemaal opgewonden en ze doet dan nergens wat op uit (daarmee bedoel ik haar roepen oid). Verder is het zo als we met haar aan het spelen zijn en ze brengt haar touw/bal terug en je reageert niet meteen dat ze dan ook begint te blaffen.. we hebben al eens een blafband geprobeerd en dit hielp maar zogauw de band weer af ging was het weer helemaal mis.. negeren, haar de rug toe draaien doet ze niks op uit.. ze luisterd verder hartstikke goed alleen dit 'dingetje' en het is heel vervelend omdat het een hoge schelle blaf is en daarnaast komt ze zo heel dreigend over terwijl het een schat van een beest is. Ik moet er ook bij zeggen dat ze 2x een nestje heeft gehad en sindsdien lijkt het erger geworden, ik weet niet of het misschien daarmee te maken heeft?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen..
Groetjes
Mijn ouders hebben een welshcorgi (cardigan) teef van 6jaar oud. Naast dat ze hartstikke lief en speels is heeft ze ook een hele andere kant die nogal vervelend is.. ze is namelijk soms net een ADHD-hond!
Als er mensen komen, weggaan of als wij de jas aantrekken (en dus weggaan) begint ze heel hard te blaffen, ze is dan echt helemaal opgewonden en ze doet dan nergens wat op uit (daarmee bedoel ik haar roepen oid). Verder is het zo als we met haar aan het spelen zijn en ze brengt haar touw/bal terug en je reageert niet meteen dat ze dan ook begint te blaffen.. we hebben al eens een blafband geprobeerd en dit hielp maar zogauw de band weer af ging was het weer helemaal mis.. negeren, haar de rug toe draaien doet ze niks op uit.. ze luisterd verder hartstikke goed alleen dit 'dingetje' en het is heel vervelend omdat het een hoge schelle blaf is en daarnaast komt ze zo heel dreigend over terwijl het een schat van een beest is. Ik moet er ook bij zeggen dat ze 2x een nestje heeft gehad en sindsdien lijkt het erger geworden, ik weet niet of het misschien daarmee te maken heeft?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen..
Groetjes
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Hulp gevraagd voor onze hyperactieve welshcorgi..
en wat doen jullie zoal met haar? qua wandelen e.d?

Cash v Heiligental en Flow.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Waar wonen jullie?
-
Ikkus
- Vaste gebruiker
Mijn ouders wonen buitenaf maar ze zit het meerendeel binnen omdat ze buiten wegloopt (haar neus achterna) en als er mensen komen vliegt ze daar weer achteraan.. mijn ouders hebben een eigen bedrijf..
- dagmar88
- Zeer actief
En wordt ze dan ook nog uitgelaten?
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
En hoe vaak?dagmar88 schreef:En wordt ze dan ook nog uitgelaten?
Trainen jullie ook met haar en zo ja, wat en hoe vaak?

-
Ikkus
- Vaste gebruiker
Ze word ongeveer 5x per dag uitgelaten aan de riem puur voor de behoefte..ze/we lieten haar eerder los lopen maar ze is zo weg dus dat werkte niet.. we trainen niet meer haar, ik neem aan dat je shows e.d. bedoelt? Er word wel aardig veel met haar gespeeld met het touw/bal en mijn broertje gaat regelmatig een paar uur met haar voetballen..
- stefanie
- Zeer actief
Dat zou het zomaar eens kunnen zijn ja.Ikkus schreef:Ja aan de riem maar dat is alleen voor de behoefte..
Zou ze veel te weinig beweging krijgen dan? Dat ze daarom zo hyper doet?
- *Esther
- Zeer actief
Corgi's kunnen vreselijk blaffen. Zoals jij het beschrijft, dat schelle geblaf, klinkt als frustratie.
En waar komt de frustratie vandaan?
Misschien moet je me even PB-en waar je ouders wonen, kan ik je helpen met iemand te zoeken die verstand heeft van dat Corgi geblaf en zoeken we samen een oplossing. Kan ze soms ook ze lekker nippen in de kuiten
Misschien moet je me even PB-en waar je ouders wonen, kan ik je helpen met iemand te zoeken die verstand heeft van dat Corgi geblaf en zoeken we samen een oplossing. Kan ze soms ook ze lekker nippen in de kuiten
- dagmar88
- Zeer actief
Een corgi is een werkhondje en die worden knettergek met alleen poep en plas rondjes.
Je zou minimaal naast de poep en plas rondjes met haar 2 x een half uur en 1 x een uur per dag stevig moeten wandelen.
Misschien kan je haar aan de flex laten lopen zodat ze wat meer bewegingsvrijheid heeft en niet weg kan lopen...
Je zou minimaal naast de poep en plas rondjes met haar 2 x een half uur en 1 x een uur per dag stevig moeten wandelen.
Misschien kan je haar aan de flex laten lopen zodat ze wat meer bewegingsvrijheid heeft en niet weg kan lopen...
-
Marielle&Stef
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
5 x 10 minuten dus?Ikkus schreef:Ze word ongeveer 5x per dag uitgelaten aan de riem puur voor de behoefte..ze/we lieten haar eerder los lopen maar ze is zo weg dus dat werkte niet.. we trainen niet meer haar, ik neem aan dat je shows e.d. bedoelt? Er word wel aardig veel met haar gespeeld met het touw/bal en mijn broertje gaat regelmatig een paar uur met haar voetballen..
Met training bedoel ik geen shows, maar sport waar ze dus enorm veel energie in kwijt zou kunnen.
Zou zomaar kunnen dat ze te weinig beweging krijgt en dat dat haar frustreert

-
Ikkus
- Vaste gebruiker
Teamwork: Je hebt een PB
Ja nou weet je wat het rare is? Eerder was ze nooit zo.. eigenlijk is het erger geworden sinds ze puppies heeft gehad!?!?
Ja nou weet je wat het rare is? Eerder was ze nooit zo.. eigenlijk is het erger geworden sinds ze puppies heeft gehad!?!?
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
nou als dat hondje alleen even buiten mag poepen/plassen en dan weer naar binnen, dan snap ik wel waar die frustratie vandaan komt.TeamWork schreef:Corgi's kunnen vreselijk blaffen. Zoals jij het beschrijft, dat schelle geblaf, klinkt als frustratie.
En dan klagen dat 't beestje vast ADHD moet hebben, zo vreselijk druk. Gek he?
Sorry dat het er vast lullig staat maar ik kan hier best kwaad over worden.
Te beroerd zijn om de hond wat te bieden qua beweging en te ondernemen met 't beestje maar wel mopperen en het gek vinden dat hij vervolgens hyper gaat doen.

Cash v Heiligental en Flow.
-
29996D
Ja, ik snap dat ook niet. Maar het kan best dat die mensen denken dat zo'n klein hondje echt niet meer nodig heeft. Wat dus wel zo is.Cash schreef:nou als dat hondje alleen even buiten mag poepen/plassen en dan weer naar binnen, dan snap ik wel waar die frustratie vandaan komt.TeamWork schreef:Corgi's kunnen vreselijk blaffen. Zoals jij het beschrijft, dat schelle geblaf, klinkt als frustratie.
En dan klagen dat 't beestje vast ADHD moet hebben, zo vreselijk druk. Gek he?
Sorry dat het er vast lullig staat maar ik kan hier best kwaad over worden.
Te beroerd zijn om de hond wat te bieden qua beweging en te ondernemen met 't beestje maar wel mopperen en het gek vinden dat hij vervolgens hyper gaat doen.
- *Esther
- Zeer actief
Rustig aan, komt goed 
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dan is het verstandig om haar ook even door de dokter te laten nakijken.Ikkus schreef:Teamwork: Je hebt een PB![]()