Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Niet alleen 'speciale' hondenrassen hier maar ook geen alledaags aquarium
Hij draait nu iets langer dan een jaar, is niet al te groot maar groot genoeg voor op een appartement
het geheel:
lipvis
zeeëgel
giftige zeeëgel
pitvis met platliggende rugvin
en met heel veel geduld: lipvis met rechtstaande rugvin
het gevolg van afgebroken pootjes bij een zeester
royal gramma
gele zeilvindokter
Keniaanse picassodokter (aka Dory)
anemoonvisjes (aka Nemo'tjes)
juweelkardinaalbaars
dwergkoraalduivel
enkele koraaltjes
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...
@ DesireeK: in het begin veel werk aan gehad maar nu alles zowat stabiel begint te zijn valt dat heel goed mee hoor! Idd wel meer dan bij een zoetwateraqua maar echt niet overdreven veel vind ik. Het grootste verschil vind ik dat bij zoutwater je voor alles veel meer tijd en geduld moet voorzien dan bij zoetwater, maar als je op voorhand info opzoekt of gaat vragen in de betere speciaalzaak dan weet je dat ook en dat is ook echt wel de moeite waard. Spaart je echt heel veel miserie!
@ StefaniA: de bak zelf is 110cm breed, 45cm diep en 70cm hoog (waterlijn 60cm hoog) dit is wat aan de kleine kant maar echt veel groter kunnen we op het appartement hier niet en is ook op maat gemaakt voor een kast die we nog hadden van onze zoetwateraquarium.
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...
kimmeke schreef:
@ StefaniA: de bak zelf is 110cm breed, 45cm diep en 70cm hoog (waterlijn 60cm hoog) dit is wat aan de kleine kant maar echt veel groter kunnen we op het appartement hier niet en is ook op maat gemaakt voor een kast die we nog hadden van onze zoetwateraquarium.
Dat is veel te klein voor een paracanthurus hepatus en een zebrasoma desjardinii. Die worden toch 30-40cm...
En ik vrees voor je kleine vissen. Je dwergkoraalduivel, dendrochirus zebra? die wordt toch ook 25cm en vreet met gemak al je vissen op, dokters uitgezonderd.
kimmeke schreef:
Dat is veel te klein voor een paracanthurus hepatus en een zebrasoma desjardinii. Die worden toch 30-40cm...
En ik vrees voor je kleine vissen. Je dwergkoraalduivel, dendrochirus zebra? die wordt toch ook 25cm en vreet met gemak al je vissen op, dokters uitgezonderd.
De koraalduivel is mij gegarandeerd dat dit een soort is die niet groter wordt dan 15cm (exacte naam weer kwijt) dus die gaat geen probleem geven. Het formaat van de paracathurus en zebrasoma weten we maar het is ook de bedoeling van binnen dit een max een jaar een huis te kopen en dus ook een grotere bak te zetten. Ook een van de redenen waarom er niet al te veel koralen enz in staan om toch nog voldoende zwemruimte te hebben
kimmeke schreef:
De koraalduivel is mij gegarandeerd dat dit een soort is die niet groter wordt dan 15cm (exacte naam weer kwijt) dus die gaat geen probleem geven. Het formaat van de paracathurus en zebrasoma weten we maar het is ook de bedoeling van binnen dit een max een jaar een huis te kopen en dus ook een grotere bak te zetten. Ook een van de redenen waarom er niet al te veel koralen enz in staan om toch nog voldoende zwemruimte te hebben
Dan kan ik je garanderen dat hij 25cm wordt. Er zijn maar een paar soorten dwergduivels en er is er maar 1 die niet groter word dan 15cm en dat is de dendrochirus biocellatus. En jij hebt een dendrochirus zebra, de grootste van de dwergen.
Ze kunnen ongeveer vissen eten even lang als zijzelf, dat geld voor elke koraalduivel, groot of klein.
Een hele kleine dwerg die zo een hele scampi opvreet " onclick="window.open(this.href);return false;
en het slechtste filmpje ooit van een zebra dwergduivel die een goudvisje wegwerkt " onclick="window.open(this.href);return false;
Jouwe ziet er ook mager uit, hoe groot is hij nu en wat eet hij?
kimmeke schreef:
Dan kan ik je garanderen dat hij 25cm wordt. Er zijn maar een paar soorten dwergduivels en er is er maar 1 die niet groter word dan 15cm en dat is de dendrochirus biocellatus. En jij hebt een dendrochirus zebra, de grootste van de dwergen.
Ze kunnen ongeveer vissen eten even lang als zijzelf, dat geld voor elke koraalduivel, groot of klein.
Een hele kleine dwerg die zo een hele scampi opvreet " onclick="window.open(this.href);return false;
en het slechtste filmpje ooit van een zebra dwergduivel die een goudvisje wegwerkt " onclick="window.open(this.href);return false;
Jouwe ziet er ook mager uit, hoe groot is hij nu en wat eet hij?
zal er bij m'n vriend eens achter horen, hij is meer met de bak bezig dan ik