Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eukanuba

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Eukanuba

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Van de fokker kregen we een zak Eukanuba mee, maar wat stinkt dat spul :ugh: , puppy ruikt ernaar en het lijkt wel of die geur overal in gaat zitten.Ben ik vergeten dat puppyvoer zo kan stinken of ligt dat mede aan het merk?
Ik wil hem binnenkort overzetten op FF maar ik wacht nog even tot zijn darmpjes wat beter ontwikkeld zijn.
Normaal meng je dan het nieuwe voer door het oude, maar gaat dat ook bij de overgang van Eukanuba naar Farm Food?
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Eukanuba

Ongelezen bericht door rose »

Nee, dat gaat volgens mij anders.
Op de site van FF staat hoe je het beste over kunt stappen, succes!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier zeiden ze in de dierenwinkel dat Eukanuba niet zo heel erg goed is, ja het is duur, maar het is niet het beste voer, bij mijn zus gingen de honden er van kotsen en bij andere hoorde ik dat hun hond niet zo makkelijk meer kon poepen.

En daar staat het geloof ik om bekend dat je er minder poep van heb.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

of voer goed is hangt van de combi voedsel /hond af, niet alleen van het voedsel.
ik ben in het verleden altijd heel tevreden geweest met Eukanuba, als ik het een periode voerde :wink:
Marie-Josée
Erelid

Is dat ook een geperste brok?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik zou persoonlijk direct stoppen met eukanuba en eerst een weekje alleen KVV voeren, daarna gewoon FF brok erbij ( of een ander geperste brok, cavom, prins bv)
Marie-Josée
Erelid

yamie schreef:ik zou persoonlijk direct stoppen met eukanuba en eerst een weekje alleen KVV voeren, daarna gewoon FF brok erbij ( of een ander geperste brok, cavom, prins bv)
Hoeveel kvv geef je per kg, staat dat op de verpakking?
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Dat het stinkt lijkt mij niet normaal........
Ik voer al jaren Eukanuba en vind juist dat andere merken vaak meer geur hebben (ik wil niet direct zeggen dat het stinkt) maar Eukanuba staat er juist om bekend dat het niet echt (aantrekkelijk) ruikt en dat honden het daarom soms minder graag eten dan een goedkope brok wara ze juist een lekker luchtje voor de hond aan toevoegen om het graag te eten.....
Sandra
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

empyree schreef:Dat het stinkt lijkt mij niet normaal........
Ik voer al jaren Eukanuba en vind juist dat andere merken vaak meer geur hebben (ik wil niet direct zeggen dat het stinkt) maar Eukanuba staat er juist om bekend dat het niet echt (aantrekkelijk) ruikt en dat honden het daarom soms minder graag eten dan een goedkope brok wara ze juist een lekker luchtje voor de hond aan toevoegen om het graag te eten.....
Inderdaad, ik voer mickey of eukanuba boxer of royal canin boxer met een klein beetje goedkope brok erdoor omdat ze juist iets wil wat meer ruikt, ik vindt het zelf niet overdreven stinken maar ruiken doe je het wel.
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

empyree schreef: Eukanuba staat er juist om bekend dat het niet echt (aantrekkelijk) ruikt en dat honden het daarom soms minder graag eten dan een goedkope brok wara ze juist een lekker luchtje voor de hond aan toevoegen om het graag te eten.....
Fijn verkooppraatje zeg ;-( En dat doe je je honden wel aan?
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Rosita Compagner schreef:
empyree schreef: Eukanuba staat er juist om bekend dat het niet echt (aantrekkelijk) ruikt en dat honden het daarom soms minder graag eten dan een goedkope brok wara ze juist een lekker luchtje voor de hond aan toevoegen om het graag te eten.....
Fijn verkooppraatje zeg ;-( En dat doe je je honden wel aan?
Ja, licht er aan hoe je het ziet, ik doe het mijn honden niet aan een brok te voeren die lekker ruikt maar die een minder goed effect heeft op hun groei dus krijgen ze een brok die niett ruikt naar iets wat er niet in zit.

Ik voer nu sinds 1998 Eukanuba en ben er nog altijd er tevreden over als ik naar de gezondheid/ opgroei van mijn honden kijk.
Ik ben begonnen met de newfoundlanders het te voeren na veel groeipijnklachten en sinds ik dit voer hebben we geen ene pup meer gehad die die klachten had en pupkopers die wel naar iets anders overschakelden (behalve Hills) kregen toch weer problemen met hun pup. Moet wel melden dat ik met Proplan ook tevreden was voor de Grands maar dat heb ik nooit aan de newfies gevoerd dus kan ik niet zeggen hoe dat zou zijn geweest.
Sandra
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik heb het wel over het puppyvoer hè.Het ruikt echt heel erg sterk, de zak voer in de bijkeuken is dicht en nog ruik je het.Sancho heeft die lucht ook bij zich. Ik vind het ook best vettig.
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik had op de Winner een gratis zak meegekregen. Alleen gebruikt als beloningskoekjes. Vies vettig stinkspul vond ik het.
mum

Ongelezen bericht door mum »

jeukanuba :lol1: :lol1: :lol1:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

MissDorien schreef:Ik had op de Winner een gratis zak meegekregen. Alleen gebruikt als beloningskoekjes. Vies vettig stinkspul vond ik het.
Die heb ik ook, is misschien 100 gram uit in die 2 maanden :ugh: Ik vind het ook vettig en stinken.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marie-Josée schreef:Hoeveel kvv geef je per kg, staat dat op de verpakking?
voor een pup 5% van het lichaamsgewicht... kijk anders even op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
empyree
Zeer actief
Contacteer:

Marie-Josée schreef:Ik heb het wel over het puppyvoer hè.Het ruikt echt heel erg sterk, de zak voer in de bijkeuken is dicht en nog ruik je het.Sancho heeft die lucht ook bij zich. Ik vind het ook best vettig.
Misschien is degene die jij hebt een andere dan wij hier in Frankrijk kopen want ik heb namelijk alleen de Large Breed puppy en junior en die is wellicht anders van geur.
Sandra
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Valerie schreef:
MissDorien schreef:Ik had op de Winner een gratis zak meegekregen. Alleen gebruikt als beloningskoekjes. Vies vettig stinkspul vond ik het.
Die heb ik ook, is misschien 100 gram uit in die 2 maanden :ugh: Ik vind het ook vettig en stinken.
Ja, Beuk vond het wel lekker. Maf beest. Ding is net op, maar komt er echt niet meer in. Hij had er ook af en toe diarree van.
Marie-Josée
Erelid

Gelukkig ben ik dat dan niet alleen.
Ik ga in elk geval overstappen.
Marie-Josée
Erelid

Het overstappen lijkt gelukt na een dipdagje gisteren. Hij lustte de FF aanvankelijk niet, tegenover de Eukanuba is die ook tamelijk geur-en smaakloos ( ja ik heb geproefd :mrgreen: )
maar met wat geknoei ( de brokjes zijn nog wat te groot) at hij uiteindelijk zijn bakje leeg :ok:
Hij drinkt nu ook veel minder, voordien hing hij de hele dag in zijn waterbak.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”