Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat te denken van die poten.
Wat een freak zeg de fokker die zoiets bewust fokt..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Zitten er ook nog ergens ogen.?
:N:
ogen?? heb je die nodig dan :denken: ?
Ja een hond gebruikt toch altijd zijn neus. :oohja:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Ik vind het uiterlijk zeker belangrijk. Het heeft een grote invloed op mijn raskeuze en binnen het ras ook op de keuze van de fokker/ouderdieren van mijn toekomstige hond. Ik vind een bepaald type mooi, dus dan ga ik m'n geld niet uitgeven aan wat anders. Ik moet er toch 15 jaar tegen aan kijken. :wink: Daarnaast bezoek ik graag eens een show en noem ik dat ook bij de fokker. Samen zoeken we dan een hopelijk 'showwaardig' pupje uit.

Verder vind ik het belangrijk dat Tillo er zo goed mogelijk uitziet. Ik zie hem dus graag slank, fit en gespierd met een mooie glanzende vacht. Hij heeft een lekker bekkie en straalt iets hautains uit. Ik geniet daar elke dag van.
Aan de andere kant is hij bij lange na niet perfect volgens de rasstandaard, maar dit neemt niets weg van het feit dat ik enorm gek op hem ben. Uiterlijk is dus zeker niet alles (gelukkig).
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik bedenk me net dat ik wel heel erg gevoelig voor schoonheid ben: Lyndie heeft allemaal kale plekken in de vacht en moet dus nu achter me blijven lopen tot het weer is aangegroeid.
Ik wens niet te lopen met een kale collie :pffff: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

O ja, ik vind het uiterlijk absoluut belangrijk! Ik val voor een bepaald type hond. En dan maakt het me binnen het ras ook weer uit. Ik vind bijvoorbeeld donkere Kooikers mooi en ik wilde perse een niet merle Aussie. Zowel Bram als Izzie vind ik prachtige honden om te zien. Dat ze geen U'tje op shows zullen halen, maakt me dan weer niet uit :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Martijn schreef:
lieke schreef:Ik bedenk me net dat ik wel heel erg gevoelig voor schoonheid ben: Lyndie heeft allemaal kale plekken in de vacht en moet dus nu achter me blijven lopen tot het weer is aangegroeid.
Ik wens niet te lopen met een kale collie :pffff: .

Hahaha! Arme Lyndie!
Ze ziet er hartstikke lief uit zo.

Ik merk het al: ook jij bent gevallen voor haar slimme verleidingstechnieken :mrgreen: .
Valt me nog mee dat je niet bent afgeschrokken door de blikkerende tandjes toen ze Macho wegjoeg (madam wenst haar slachtoffers niet te delen :roll: ).
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

frank-bobby schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Van dit geval zou ik ook niet weten hoe snel ik dat met het grofvuil zou moeten meegeven :N:
Afbeelding
Oh god ik krijg de neiging om dat beest uit zijn lijden te verlossen.
Zitten er ook nog ergens ogen.?
:N:
vast ergens onder de lappen vel maar indd eigenlijk is het ook zielig zo veel vel
dit doet gewoon pijn om te zien, :ugh:
en we noemen hem rommel, een eens zo mooi en machtig ras :jank:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Anne&Taar schreef:O ja; een ras dat mij niet aantrekt qua uiterlijk komt er hier ook niet in, al past het karakter nog zo bij mij...
Hmm, als ik zoek om een hond vallen er ook heel wat af omdat ik in eerste instantie toch wel zoek naar een bepaald type qua uiterlijk. Maar als ik de hond al ken is het een ander verhaal.
Ik zou bijvoorbeeld niet snel naar herders gaan kijken als ik een hond zou zoeken, maar ik ken wel een herder die ik bij wijze van spreken zo in huis zou nemen. Omdat het ontzettend klikt met Felix en ik zelf altijd verschrikkelijk moet lachen om de streken van die hond.
Zó stellig kan ik er dus niet over zijn :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nanna schreef:Van dit geval zou ik ook niet weten hoe snel ik dat met het grofvuil zou moeten meegeven :N:
Afbeelding
Totaal niet mijn type hond maar ik zou er wel, mocht deze bij mij gebracht worden, er veel geld tegenaan gooien om het beestje zo strak mogelijk te krijgen. Als kan het maar gewoon kijken.

Akira heb ik ook van een foto, ik vond echt haar karakter en of ze met katten kon belangrijker. Dat ze prachtig is om te zien is gewoon een extra cadeautje, ik wilde wel een Husky maar kleur vacht of ogen maakte mij niets uit. En Jeda had ik ook maar een keer gezien toen ik zei dat ze hier mocht komen, het was echt de situatie waarin ze zaten wat bij mij de doorslag gaf.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Ik kan eigenlijk niet zeggen dat het mij uitmaakt of een hond mooi is of niet, want dan had ik Rex niet gehad :F: Maar bij een volgende hond zal het wel meespelen denk ik, aangezien ik nu naar rassen kijk die ik leuk vind qua karakter en uiterlijk.
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou niet snel voor een type hond gaan die mij niet echt aanstaat, als ik voor een hond kijk speelt uiterlijk toch zeker mee, niet in de details maar wel kwa type. Dat een ander dat wel of niet mooi vindt dat boeit me absoluut niet.
Maar ik denk dat bij iedereen wel iets van uiterlijk meespeelt. Waarom kies je voor een bepaalt ras? Niet omdat je ze zo lelijk vindt denk ik.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja wat de een mooi vind, vind de ander weer niet mooi. Als een hond gezond en happy is vind ik hem vaak sowieso wel mooi. Maar er zijn natuurlijk wel bepaalde honden die ik mooier vind dan andere honden, maar elke hond heeft wel wat.
Ik heb nogal verschillende honden gehad en allemaal hadden ze specifiek iets moois. Bas onze kruizing terrier had mooie sprekende bruine ogen, Winnie onze schotse collie was elegant in haar doen vooral haar draf met wiebelkont, en Kay is in zijn geheel natuurlijk apart te nomen.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Noeska past niet netjes in haar rasstandaard maar dat zal me wat. We hebben haar indertijd genomen op haar beet en haar durf (met 1.5 jaar oud), dat ze als geheel mooi was om te zien, ondanks de foutjes, was mooi meegenomen maar wan ondergeschikt belang.

Meneer Max had geen rasstandaard om aan te voldoen, dat scheelt alweer :mrgreen: Was gewoon een lekker gebouwd actief hondje met een wakkere blik, en ik heb er nooit last van gehad dat zijn oortjes wat ongelijk stonden (een of ander flatcoatmens heeft er wel eens een heel zeikverhaal over gehouden toen ik met hem aan het wandelen was, waar het beestje in hemelsnaam op had moeten lijken enzo, echt heel erg belangrijk blijkbaar. Ik heb wijselijk m'n mond maar gehouden over de nare oogleden die sommige honden van haar troep hadden, vast niet gewenst door hun rasstandaard en bovendien hinderlijk voor de honden). Iedere dag van zijn leven die hij bij mij heeft doorgebracht, heb ik genoten van dat hondje als was hij misschien niet een superknapperd, en hij wist bovendien de mensen altijd voor zich in te nemen, dus die hadden er ook geen hinder van :wink:

Laika en Vic worden ook niet gehinderd door rasstandaard en zijn allebei gewoon mooie honden, niks voor gedaan, niet op uitgezocht, was gewoon zo.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

mooi is zo relatief. zo is tom geen standaard westie, maar ik vind hem veel mooier dan de gemiddelde westie; hoger op zijn poten, slanker, sportiever; in mijn ogen veel mooier dus. maar voor een westie kenner is hij vreselijk lelijk.

misschien is het wel net als met kinderen; die doe je ook niet weg als ze heul lelijk zijn. en met een beetje geluk hou je zelfs nog van ze. :mrgreen:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Eline* schreef:
Inge O schreef:
twinkeltje schreef: als waren ze scheel met centebakken.
kijk, daar geef je nu een voorbeeld in hoeverre het voor mij wel rukt : een centenbak kwam er hier gewoon echt niet, die vind ik zó lelijk, daar kijk ik echt geen heel hondenleven tegenaan :oeps: .
Afbeelding

Zo, helemaal speciaal voor jou om boven je bed te hangen! :lekkerpuh:
Stuart zou ik zo adopteren, ik ben gek op centenbakkjes :I: Maar dat grote lap vel van Nanna, echt afschuwelijk zeg, hoe krijg je het gefokt.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Eline* schreef:
Inge O schreef:
twinkeltje schreef: als waren ze scheel met centebakken.
kijk, daar geef je nu een voorbeeld in hoeverre het voor mij wel rukt : een centenbak kwam er hier gewoon echt niet, die vind ik zó lelijk, daar kijk ik echt geen heel hondenleven tegenaan :oeps: .
Afbeelding

Zo, helemaal speciaal voor jou om boven je bed te hangen! :lekkerpuh:
Hij blijft leuk
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Mit schreef: Grootste voorbeeld van dat het niet rukt is Tsuki. Iedereen vindt haar lelijk. Ik niet. Als ik naar haar kijk zie ik weliswaar een klein prul, zonder neus, met schele plopogen en een tongetje wat uit haar bekje piept, maar...Voor mij is ze het mooiste hondje wat er bestaat. Ik zie die dingen wel als ik objectief kijk maar ik zie ze niet als geheel. Ik zie een prachthondje qua karakter en een geweldig uiterlijk. Gewoon, omdat dát Tsuki is.
Wat mooi gezegd! :ok:

Ik heb tot nu toe steeds herplaatsers gehad vanaf 8 maanden. Ik ga dan tóch ook af op een eerste indruk en die wordt bij mij mede gevormd door het uiterlijk. Voordat wij gingen kijken bij een hondje beoordeelden wij op omschrijving én foto. Natuurlijk is uiteindelijk het karakter het meest belangrijke, maar fysiek moet voor mij het plaatje toch ook kloppen.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Nanna schreef:Nou. Als ik een vertegenwoordiger van een bepaald ras koop en daar toch een aanzienlijk bedrag voor neertel vind ik het wel degelijk belangrijk dat het ook in behoorlijk hoge mate op dat ras lijkt :mrgreen: Omdat ik dat rás mooi vind en me er specifiek een vertegenwoordiger van aanschaf.
Ik vind bv Topsi een fraaie Whippet en kan genieten van haar bouw en beweging. Ze was natuurlijk net zo lief geweest als ze kromme poten en flaporen had gehad maar toch vind ik uiterlijke schoonheid in een rashond wel belangrijk.
Wat anderen er van vinden boeit me dan weer helemaal niet.
Dit een beetje, het maakt me wel een beetje uit.
Als je een pup koopt van een bepaald ras, kies ik wel degelijk ouders uit die ik mooi vind maar die ik ook leuk vind qua karakter.
Dus dan hoop ik inderdaad ook wel op een pup wat er degelijk uitziet, maar natuurlijk zou hij of zij net zo lief zijn als ze er minder mooi uit zag.
Wat andere mensen daarvan vinden kan me aan mijn reet roesten :mrgreen: :pffff:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Mijn eerste hond heb ik deels op uiterlijk uitgezocht. Tenminste: we wisten dat we iets halflang harigs wilde met flapoortjes en een mooie verhouding van poten en lijf, beetje sportief typje. En met die insteek gingen we naar het asiel en vonden we Beertje. En ja, dat was een bloedmooie hond.
Afbeelding

En toen gingen we op zoek naar Jackie, die moest alleen maar jonger zijn dan Beertje, en een teefje. Dus op naar het asiel, komen we met boerenfoxje Jackie thuis, 1 jaar ouder, reu.
Maar ja, die twee waren meteen zo gek op elkaar. Geen mooi hondje, ze hadden hem net geopereerd aan wratten op zijn koppie en een mooi oplopend buiklijntje was er ook niet.
Afbeelding
Maar toch vond ik hem ook heel mooi, gewoon om wie hij was.

Toby hebben we wel als pupje uitgezocht en tja, pupjes zijn altijd leuk, maar ik denk dat het weinig had uitgemaakt wat voor soort ras het ongeveer was. Middelgroot, halflangharig en mooie verhouding lijf poten blijft wel mijn standaard wens. Dus op een hele foute manier kwamen wij 's avonds met een pup thuis waar iemand heel graag vanaf wilde omdat ie er met 11 weken nog geen baasje voor had.
Toby is mooi. Maar als ie heel minkukelig opgedroogd was, was het ook prima, dan vond ik nog mooi. :mrgreen:

Yentie hebben we ook ergens vandaan geplukt omdat ze er een andere baas voor zochten. Dus ook niet echt uitgekozen op uiterlijk, alhoewel dat ook betrekkelijk is. Jackie was dood en ik wilde toch ook ooit wel weer een terriertje omdat ik dat geweldige honden vind. Dus wellicht toch onbewust wel uitgekozen. Maar die was absoluut niet mooi toen we haar meenamen. Vacht onverzorgd, veel te lang, vette plekken van de stress en slechte voeding op haar rug en een mondgeur alsof er duizend dooie mussen in woonden. :N:
Maar Yentie is een prachthondje. Alles in de juiste proporties, mooi sterk en die tipoortjes :I:

Dus ja, ik ga wel voor uiterlijk, maar ik vind wel alles mooi. :F:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Jaap* schreef:
Anne&Taar schreef:O ja; een ras dat mij niet aantrekt qua uiterlijk komt er hier ook niet in, al past het karakter nog zo bij mij...
Hmm, als ik zoek om een hond vallen er ook heel wat af omdat ik in eerste instantie toch wel zoek naar een bepaald type qua uiterlijk. Maar als ik de hond al ken is het een ander verhaal.
Ik zou bijvoorbeeld niet snel naar herders gaan kijken als ik een hond zou zoeken, maar ik ken wel een herder die ik bij wijze van spreken zo in huis zou nemen. Omdat het ontzettend klikt met Felix en ik zelf altijd verschrikkelijk moet lachen om de streken van die hond.
Zó stellig kan ik er dus niet over zijn :wink:
Nou. Dat gedrocht van Nanna? :mrgreen: Liever bij jou dan bij mij op de bank. Gezellig naast Felix. :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:
Anne&Taar schreef:Nou. Dat gedrocht van Nanna? :mrgreen: Liever bij jou dan bij mij op de bank. Gezellig naast Felix. :mrgreen:
Toevállig is Charles hartstikke knap :pffff:
:mrgreen:

Lolbbroek. Kon ik op wachten natuurlijk. Ik bedoel dat monsterlijke hangwang-ding. Voor iedereen die anders denkt dat ik Charles bedoel. :pffff: :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Martijn schreef:Ik vind mijn eigen honden toch de mooiste. Eigenlijk ongeacht hoe ze er uit zien.
Ik eigenlijk niet :mann: Ik vind Nando best mooi, maar Cariño totaal niet.
Als hij slaapt trekt zijn smoeltje scheef en puilen zijn voortanden eruit.
Zijn voeten zijn niet schattig rond maar ontzettend langgerekt en zijn oren floepen alle kanten op.
Verder is hij i(windhond) iets te dun, waardoor het al helemaal een mager scharminkel is.
Maar op de een of andere manier is het zó typisch hem, dat het perfect is zoals het is.
Dus eigenlijk doet schoonheid me niet zo veel, maar uitstraling des te meer.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

het is gewoon een smaak kwestie, ken mannen die van die grote forse honden houden die mijn centenbakkie gevormde langharige pluizenbol erg lelijk vinden en mensen die van kleine knuffelhondjes houden mn bulldog een verlepte enge boxer.
Nou ik vind ze allebeide mooi, ookal is het van lelijkheid...ze zijn voor ons zo lief! Het maakt me echt niet uit hoe ze eruit zien! daarom hebben ze ook geen papieren.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Danoontje powerrr schreef:
Martijn schreef:Ik vind mijn eigen honden toch de mooiste. Eigenlijk ongeacht hoe ze er uit zien.
Ik eigenlijk niet :mann: Ik vind Nando best mooi, maar Cariño totaal niet.
Als hij slaapt trekt zijn smoeltje scheef en puilen zijn voortanden eruit.
Zijn voeten zijn niet schattig rond maar ontzettend langgerekt en zijn oren floepen alle kanten op.
Verder is hij i(windhond) iets te dun, waardoor het al helemaal een mager scharminkel is.
Maar op de een of andere manier is het zó typisch hem, dat het perfect is zoals het is.
Dus eigenlijk doet schoonheid me niet zo veel, maar uitstraling des te meer.
Uitstraling... precies, daar gaat het om :ok: Vaak wel geholpen door een leuk koppie, sprekende ogen en een mooi lijf.... :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Tja, je kiest natuurlijk toch altijd wel voor een hond die je aanspreekt, maar Ody was bv een waanzinnig schattig pupje en nu ze volwassen is geen mooie hond. Ik zie dat niet zo, omdat ze zo´n waanzinnig karakter heeft wat alles compenseert. Het maakt me ook eigenlijk geen zak uit, want het is mn allerbeste vriendinnetje. Het boeit me ook niet als mensen haar niet mooi vinden.
Aan de andere kant vind ik het wel heel leuk als we met kerst in de de Drunese Duinen lopen en ik overal om me heen mensen hoor zeggen dat ze Sira zo mooi vinden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Of ze voldoen aan de rasstandaard boeit me niks, type wel! Zolang het maar (middel)groot en (half)langharig is met een lieve uitstraling.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”