Als mijn vriend met nachtdienst staat mag hij bij mij in bed en dat vind hij heerlijk. Hij wil dan zo dicht mogelijk tegen me aanliggen en ik word dan regelmatig 's morgens wakker terwijl twee bruine kraaloogjes mij slaperig aankijken. Terwijl hij in het begin altijd zo vroeg wakker was kan hij nu niet lang genoeg blijven liggen. De bench is al een tijdje verdwenen. Hij slaapt gewoon in zijn mand en de bench gaat alleen nog mee naar mijn ouders. Schoenen zijn niet veilig, als je die onbeheerd achterlaat dan knabbelt hij op de veters en de lintjes. Eten op tafel laten is ook niet slim, want hij vind wel een manier om er bij te kunnen.
Buiten luistert hij nog steeds slecht al hebben we de laatste tijd wat minder geoefend. Met het slechte weer wou hij niet naar buiten en hij was constant aan het trekken aan de lijn richting huis. De rondjes werden wat korter dan normaal. Nu ik examens heb moet hij ook tevreden zijn met een korter rondje. Ik heb helemaal geen tijd voor lange wandelingen maar ik probeer regelmatig te pauzeren en dan even te spelen of een balletje gooien. Ik heb hem nu ook aangeleerd om door je armen te springen op commando. Dat vind hij fantastisch en mijn vriend ook, die loopt dus de hele tijd met zijn armen in een cirkel waar Diesel dan doorspringt en dat vinden ze zo leuk.
Vandaag heeft hij een nieuw vriendje ontmoet. Een duitse herder genaamd Jona. Ik denk dat het een reu is al zou het ook een teef kunnen zijn, ik heb het niet goed gezien. Wat waren die twee blij aan het snuffelen, zo leuk om te zien. Jona luistert duidelijk veel beter dan Diesel, het is een erfhond bij een boerderij en loopt altijd los. De bazen rijden meestal paard in één van de weides en roepen dan van ver naar Jona en die spurt zonder omkijken terug. Ik had die hond al een paar keer gezien maar ik was er eigenlijk nogal bang van, zo'n loslopende herder in the middle of nowhere. Soms verscheen hij achter me en volgde ons een tijdje en ging dan terug naar huis. Maar ik denk dat hij niks kwaad in de zin heeft.
Al bij al hoop ik dat Diesel net zo leuk blijft als hij nu is, alleen hoop ik zo dat hij ooit zonder problemen los kan lopen en dat hij niet meer als een gek zijn kussens verkracht elke avond.