Heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik mijn jongens vond. Pito was het enige katertje en Ramses was als laatste over, dus verder had ik niet bijzonder veel keus, maar ik vind Pito tot nu toe de mooiste brit ooit
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Mijn raskatten zijn trouwens wel op uiterlijk gekozen; eerst gekeken welke rassen qua karakter bij mij pasten en toen gewacht tot er een nestje kwam waarvan beide ouderdieren mij aanspraken.
Heeft behoorlijk lang geduurd voordat ik mijn jongens vond. Pito was het enige katertje en Ramses was als laatste over, dus verder had ik niet bijzonder veel keus, maar ik vind Pito tot nu toe de mooiste brit ooit
en Ramsje is ook erg mooi maar vooral heerlijk aanhankelijk en speels.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ruim 30 jaar geleden gekozen voor de Welsh Corgi, niet om het uiterlijk, want dat vond ik afgezien van de kop, niet mooi. Maar om het formaat en karakter. Sindsdien niet meer zonder geweest. En ik ben intussen gewend geraakt aan het uiterlijk en vind het op hun eigen manier mooi.
Als ik een bepaald ras zou kiezen, wil ik wel dat de hond aan de rasstandaard voldoet, maar hoeft absoluut geen topper te zijn, als de hond maar in balans is. (voor dat ras) en mocht bij het opgroeien blijken dat de hond toch iets minder is, dan is dat jammer, maar ik houd dan net zoveel van hem.
Als ik een bepaald ras zou kiezen, wil ik wel dat de hond aan de rasstandaard voldoet, maar hoeft absoluut geen topper te zijn, als de hond maar in balans is. (voor dat ras) en mocht bij het opgroeien blijken dat de hond toch iets minder is, dan is dat jammer, maar ik houd dan net zoveel van hem.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Ik heb best vaak te horen gekregen dat Sem lelijk is. Dat komt voornamelijk doordat hij een beetje een baardje heeft, ookal vind ik Semmy persoonlijk niet lelijk toch laat ik zijn baardje trimmen. Maar dat is meer omdat hij er dan verzorgder uitziet, met baard ziet hij er een wat rabbig uit en heeft hij een beetje de 'vagebond-look'
Ik vind het dus belangrijk dat een hond er verzorgd/gezond uitziet. Toch vind ik hem niet lelijk, hij heeft een lief en wijs koppie die mij ontzettend aanspreekt. En hij is ook nog eens heel mooi slank.
Ik vind het dus belangrijk dat een hond er verzorgd/gezond uitziet. Toch vind ik hem niet lelijk, hij heeft een lief en wijs koppie die mij ontzettend aanspreekt. En hij is ook nog eens heel mooi slank.
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Het zal mij aan mijn r*** roesten (netjes gezegd: aan mijn anus oxideren) wat een ander van mijn hond vind! Ik vind hem mooi en lief, en daar gaat het om, wat een ander denkt moet een ander weten!

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Als ik voor een ras val dan val ik ook op het uiterlijk.
Ik vind witte bull terriers niet mooi, Tyson is wel gekomen door zijn kleur. Hij was prachtig rood brindle met wat witte aftekeningen. Tyra is ook bijna helemaal wit en die is gekomen door haar zachte karakter. Dit omdat Tyson erg agressief was en ik er geen pittige teef bij durfde te zetten.
Jigzy heb ik gekozen omdat ze gewoon een vreselijke takketeef is. Dit was in het nest al erg duidelijk. Haar 2 zusjes zijn ook brindle bont en erg mooi getekend dus daar hoefde ik het niet om te doen. Hoe ouder ze werd hoe duidelijker ik kon zien dat zij ook erg mooi is. Haar moeder vind ik kwa kop niet mooi maar Jigzy wel. Ik vind haar kwa uiterlijk het best gelukt van het nest.
De volgende wordt weer een rashond en die gaat ook een bepaalde kleur hebben. Dit omdat ik de andere kleuren minder mooi tot soms ronduit lelijk vind. En inderdaad ik ga er veel geld voor betalen dus dan wil ik wel een hond die ik kwa uiterlijk een beetje aantrekkelijk vind.
Als het mij kon boeien wat andere mensen van mijn honden vinden dan had ik wel voor andere rassen gekozen
Er zullen genoeg mensen zijn die mijn honden lelijk vinden. Nou prima toch? Gelukkig heeft iedereen een andere smaak.
Ik vind het wel erg leuk om te horen wanneer andere mensen ze wel mooi vinden. Vooral over Jigzy hoor ik vaak dat ze mooi is, ook door mensen die de lijnen kennen waar zij uitkomt. Ja dat vind ik wel erg leuk. Niet het belangrijkste maar wel leuk.
Tyra word vooral schattig gevonden.
Ik vind witte bull terriers niet mooi, Tyson is wel gekomen door zijn kleur. Hij was prachtig rood brindle met wat witte aftekeningen. Tyra is ook bijna helemaal wit en die is gekomen door haar zachte karakter. Dit omdat Tyson erg agressief was en ik er geen pittige teef bij durfde te zetten.
Jigzy heb ik gekozen omdat ze gewoon een vreselijke takketeef is. Dit was in het nest al erg duidelijk. Haar 2 zusjes zijn ook brindle bont en erg mooi getekend dus daar hoefde ik het niet om te doen. Hoe ouder ze werd hoe duidelijker ik kon zien dat zij ook erg mooi is. Haar moeder vind ik kwa kop niet mooi maar Jigzy wel. Ik vind haar kwa uiterlijk het best gelukt van het nest.
De volgende wordt weer een rashond en die gaat ook een bepaalde kleur hebben. Dit omdat ik de andere kleuren minder mooi tot soms ronduit lelijk vind. En inderdaad ik ga er veel geld voor betalen dus dan wil ik wel een hond die ik kwa uiterlijk een beetje aantrekkelijk vind.
Als het mij kon boeien wat andere mensen van mijn honden vinden dan had ik wel voor andere rassen gekozen
Ik vind het wel erg leuk om te horen wanneer andere mensen ze wel mooi vinden. Vooral over Jigzy hoor ik vaak dat ze mooi is, ook door mensen die de lijnen kennen waar zij uitkomt. Ja dat vind ik wel erg leuk. Niet het belangrijkste maar wel leuk.
Tyra word vooral schattig gevonden.
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Ik heb Ohana aangeschaft, omdat ik de grijstijger zo mooi vond! Ze is ook prachtig uitgegroeid. Ze heeft alleen een scheef gebitje
Maar daar maak ik me al helemaal niet druk om.Verder is ze heeeeeeerlijk! Ook nu met haar zilvergrijze maskertje hahaha, ze begint echt ouder te worden
Als ik op een asielsite kijk, kijk ik toch sneller naar de honden die ik mooi vindt. Maar als ik op mijn werk kijk, kan ik ooit nog wel eens thuiskomen met een hondje, die ik eigenlijk helemaal niet mooi vindt, maar waar het karakter wel super van is!
Ik ben al regelmatig verliefd geworden op lelijke hondjes, die echt heeeeeeeeeeeeeeel schattig waren hahaha.
Ik denk dat je dan toch trots bent op je hondje en hem mooi vindt
Ik vindt het overigens wel erg mooi om de reacties te zien hier! De liefde spat eraf bij de mensen hahahaha. Zoooo trots op hun eigen hondje
Leuk om te zien!!! 
Als ik op een asielsite kijk, kijk ik toch sneller naar de honden die ik mooi vindt. Maar als ik op mijn werk kijk, kan ik ooit nog wel eens thuiskomen met een hondje, die ik eigenlijk helemaal niet mooi vindt, maar waar het karakter wel super van is!
Ik ben al regelmatig verliefd geworden op lelijke hondjes, die echt heeeeeeeeeeeeeeel schattig waren hahaha.
Ik denk dat je dan toch trots bent op je hondje en hem mooi vindt
Ik vindt het overigens wel erg mooi om de reacties te zien hier! De liefde spat eraf bij de mensen hahahaha. Zoooo trots op hun eigen hondje

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Vind het wel prettig om een mooie hond te hebben als ik voor een bepaald ras kies. Krijg regelmatig complimenten over Indy, dat ze mooi is, en dat vind ik om eerlijk te zijn best leuk om te horen. (al zullen er ook genoeg zijn die haar lelijk vinden natuurlijk)
Zou ze ook echt verschrikkelijk lelijk zijn zou ze voor mij nog het allermooiste hondje zijn hoor! Maar dat is ze niet
Spike mankeerde hier en daar nogal wat als je naar de rasstandaard van de rottweiler keek, maar toch was hij mijn knapste vent!
En wat anderen ervan vinden interesseert me totaal niet!
Zou ze ook echt verschrikkelijk lelijk zijn zou ze voor mij nog het allermooiste hondje zijn hoor! Maar dat is ze niet
Spike mankeerde hier en daar nogal wat als je naar de rasstandaard van de rottweiler keek, maar toch was hij mijn knapste vent!
En wat anderen ervan vinden interesseert me totaal niet!
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Jagger is natuurlijk gewoon mooi
maar dat vind ik niet het belangrijkste.
Voor mij moet een hond iets grappigs hebben en een eigen karakter.
Voor mij moet een hond iets grappigs hebben en een eigen karakter.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- saffie
- Zeer actief
Ik 'val' qua uiterlijk wel op een bepaald type hond, dat heeft wel meegewogen. Ik vind mijn beide honden mooi. Vooral Boy vind ik prachtig om te zien, maar hij kwam echt op mijn pad. Ik vond hem zo'n ideale match met mij en Saffie dat ik hem ook had genomen als hij niet mooi was, maar er zijn wel bepaalde lichamelijke eigenschappen die ik belangrijk vind. Ik wil wel een hond die goed kan bewegen, een handig formaat heeft en een niet al te bewerkelijke vacht.
Maar als ze er eenmaal zijn vind ik het een ander verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat ik Saffie minder leuk had gevonden als ze lelijk was uitgegroeid. Als ik echt had willen weten hoe ze eruit kwam te zien had ik geen stamboomloze pup moeten kopen.
En mijn beide honden zijn van castratie minder mooi geworden, dat is dan jammer maar daar kan ik niet mee zitten. Ik zou ze mooier kunnen maken door hun vachten netjes te laten maken door een trimmer maar zolang ik dat zelf kan en ze geen last hebben van hun vacht vind ik dat niet nodig.
Maar als ze er eenmaal zijn vind ik het een ander verhaal. Ik kan me niet voorstellen dat ik Saffie minder leuk had gevonden als ze lelijk was uitgegroeid. Als ik echt had willen weten hoe ze eruit kwam te zien had ik geen stamboomloze pup moeten kopen.
En mijn beide honden zijn van castratie minder mooi geworden, dat is dan jammer maar daar kan ik niet mee zitten. Ik zou ze mooier kunnen maken door hun vachten netjes te laten maken door een trimmer maar zolang ik dat zelf kan en ze geen last hebben van hun vacht vind ik dat niet nodig.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Uiterlijk is maar één aspect van een totale hond.
Als ik een dh wil zoek ik uiteraard naar een hond die mij ook qua uiterlijk aanspreekt en op een dh lijkt, dat lijkt me logisch anders hoefde ik niet voor dat ras te gaan.
Maar zeker als je een pup neemt blijft het toch een beetje een gok hoe hij uitgroeit en of dat nou mooi of lelijk is verandert niks aan het hondje zelf.
Natuurlijk is het leuk als je hond mooi is, maar als dat niet zo is zal ik daar niet wakker van liggen.
Uiterlijk is voor mij , zoals ik al zei, slechts één aspect van de hond in zn totaal, 'mooi' is ook maar één vinger lang en bovendien afhankelijk van je eigen smaak
Ik heb een adoptiehond bij Dogs Trust, die ik zo opgehaald zou hebben als ik Jan niet had gehad.
Een kruising border/herder met een blauw en een bruin oog.
Ik vind die verschillende ogen niet mooi maar in dit geval had me dat niks uitgemaakt omdat ik de hond in zn geheel geweldig vind, ook of misschien juist wel door zn karakter
Als ik een dh wil zoek ik uiteraard naar een hond die mij ook qua uiterlijk aanspreekt en op een dh lijkt, dat lijkt me logisch anders hoefde ik niet voor dat ras te gaan.
Maar zeker als je een pup neemt blijft het toch een beetje een gok hoe hij uitgroeit en of dat nou mooi of lelijk is verandert niks aan het hondje zelf.
Natuurlijk is het leuk als je hond mooi is, maar als dat niet zo is zal ik daar niet wakker van liggen.
Uiterlijk is voor mij , zoals ik al zei, slechts één aspect van de hond in zn totaal, 'mooi' is ook maar één vinger lang en bovendien afhankelijk van je eigen smaak
Ik heb een adoptiehond bij Dogs Trust, die ik zo opgehaald zou hebben als ik Jan niet had gehad.
Een kruising border/herder met een blauw en een bruin oog.
Ik vind die verschillende ogen niet mooi maar in dit geval had me dat niks uitgemaakt omdat ik de hond in zn geheel geweldig vind, ook of misschien juist wel door zn karakter

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
ik vind mijn hond mooi. of anderen dat vinden of niet daar maak ik me niet druk over.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Ik wil een hond op z'n minst aantrekkelijk vinden. Een staff is hier gekomen omdat Stephan een kleinere hond erbij wilde, maar het went. Arie vind ik prachtig en een ander weer lelijk, je moet ervan houden. Kira weegt gewoonlijk zo'n 13 kg en dan is ze mooi, heeft ze een mooi strak opgetrokken buikje, met 1 kilo teveel gaat ze eruit zien als een dikke big en dat vind ik echt lelijk dat moet er dus ook meteen weer af
. Kira heeft na een operatie een enorm litteken van de ene naar de andere kant van haar lijf. Dat is niet mooi maar dat interesseert mij dus weer helemaal niet.
-
Brigitte
- Zeer actief
Bij Tank, Buffel en Elektra viel er niets te kiezen. Bij Bunker wel en ik houd van witte honden met karakter maar ja 5 geheel witte rednozen, kwestie geweest van er gewoon 1 oppakken en die was het
en ik vind hem schitterend en ik moet het met hem doen dus komt goed uit.
Ik vind Buffel niet mooi, niet voor een Ca de Bou en niet kwa kleur maar wel kwa karakter en daar moet ik het toch het meest van hebben. Had ik uit zijn nest kunnen kiezen had ik hem zeker niet genomen.
Ik vind Buffel niet mooi, niet voor een Ca de Bou en niet kwa kleur maar wel kwa karakter en daar moet ik het toch het meest van hebben. Had ik uit zijn nest kunnen kiezen had ik hem zeker niet genomen.
-
PattyB
Nog niet gehoord dat iemand Senna lelijk vindt, maar wel opmerkingen over haar grootte en/of dat ze te dun zou zijn.
Ik maak me er wel druk over. Net zoals dat er over stabij's vaak vooroordelen zijn: dat het kuthonden zijn. Daar kan ik het echt niet mee eens zijn, als ik naar Senna kijk.
Maar ik weet dat Senna echt een van de meest lieve honden is, die ik ooit heb gekend. Het is een hond met een gouden karakter.
Dat is nog het allerbelangrijkste. Daarnaast kan ik ook nog eens genieten van haar prachtige bouw, mooi gespierde lichaam en mooie koppie.
Het rukt eigenlijk helemaal niks, maar toch ook weer wel
Ik maak me er wel druk over. Net zoals dat er over stabij's vaak vooroordelen zijn: dat het kuthonden zijn. Daar kan ik het echt niet mee eens zijn, als ik naar Senna kijk.
Het rukt eigenlijk helemaal niks, maar toch ook weer wel
-
blondie
- Zeer actief
Heb geen van beide honden in huis gehaald om hun schoonheid. Maar complimentjes die ik kreeg/krijg over Finn bijvoorbeeld zijn altijd leuk om te horen. Voor mij is hij gewoon Finn, en Bluf is Bluf, en ik moet er altijd om lachen als iemand zegt wat een mooie hond zeg! En dan vraag ik nu welke? De ene wijst dan Bluf aan en een ander Finn
(met uiteraard de opmerking "maar die ander is ook wel mooi hoor
".
Zelf zie ik ook wel in beide honden dingen die ik mooi vind. Bij beiden de bouw, van Finn zijn ogen en het grauwe van Bluf ga ik ook steeds meer waarderen.
Het is niet belangrijk of je dieren mooi gevonden worden, al is het uiteraard leuk als er eens een compliment gemaakt wordt.
Dat vind ik ook leuk bij de katten, de meesten kennen ze wel en ik zie zelf geen schoonheid, maar ze worden leuk gevonden en de ene vind de witte leuk en mooi en een ander de tijger.
En toen ik ze als kitten in huis nam, wilde ik persé een tijger, en die witte vond ik maar lelijk
die witte is toevallig wel degene waar ik veel meer band mee heb dan met die bruine
Uiterlijk zegt dus niets heel eerlijk gezegd.
Zelf zie ik ook wel in beide honden dingen die ik mooi vind. Bij beiden de bouw, van Finn zijn ogen en het grauwe van Bluf ga ik ook steeds meer waarderen.
Het is niet belangrijk of je dieren mooi gevonden worden, al is het uiteraard leuk als er eens een compliment gemaakt wordt.
Dat vind ik ook leuk bij de katten, de meesten kennen ze wel en ik zie zelf geen schoonheid, maar ze worden leuk gevonden en de ene vind de witte leuk en mooi en een ander de tijger.
En toen ik ze als kitten in huis nam, wilde ik persé een tijger, en die witte vond ik maar lelijk
Uiterlijk zegt dus niets heel eerlijk gezegd.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Ja, wat is mooi?

Ik kijk graag naar alle verschillende honden en ik vind heel veel leuk en/of mooi. Het enige wat ik echt niet mooi vind zijn veel te zware honden of bijvoorbeeld heel slechte gebitten enzo. Slechte verzorging stoort me vaak
Maar als een hond met een guitige kop en zo'n
hoofd door het bos dendert, dan vind ik hem of haar eigenlijk altijd leuk 
Ik kijk graag naar alle verschillende honden en ik vind heel veel leuk en/of mooi. Het enige wat ik echt niet mooi vind zijn veel te zware honden of bijvoorbeeld heel slechte gebitten enzo. Slechte verzorging stoort me vaak
Maar als een hond met een guitige kop en zo'n

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Inge O schreef:ik vind het tot op zekere hoogte belangrijk dat ik een hond mooi vind, niet dat hij mooi is.
Dit dus. Ik ben verliefd op het uiterlijk van de collie in het algemeen. De rustige en waardige uitstraling, de elegante manier van lopen, de manier waarop ze kijken met die donkere amandelvormige ogen, de prachtige lange vacht...
Gelukkig voor mij hebben ze ook nog het geweldigste karakter van de wereld dus dan is het helemaal compleet. Dat wil niet zeggen dat ik álle collies zo mooi vind. Integendeel, ik zie, ook op shows, best wel collies die ik in het geheel niet mooi vind.
En op Gina werd ik verliefd op de foto op internet, hoewel ze dus fysiek nogal raar eruit zag met die bolle, vastgegroeide rug en die verlamde staart die er maar een beetje bijhing. Bovendien was ze nog half kaal dus qua vacht was ze nou ook niet bepaald rastypisch
Maar dat koppie met die treurige ogen en het bijbehorende verhaal maakten dat ik helemaal wég van haar was. Natuurlijk haalde ze het qua uiterlijk niet bij mijn boomcollies, maar voor mij was ze de prachtigste collie ter wereld.
Maar ik vind het geweldig dat ik minstens één keer per dag hoor dat ik zulke mooie honden heb. Een soortement bevestiging van mijn goede smaak, zeg maar
Al zeg ik er altijd bij dat het karakter net zo mooi is als hun uiterlijk, dat dan weer wel.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, RR is mooi, daar is men het wel over eens, maar dat is dus wel voor een wetter.
Als je wetters niet mooi vindt, vind je haar dus ook niet mooi
Ik vind 'r mooi trouwens, en ik vind Orpa en Willemijn ook mooi.
Ik zie ook heel goed wat er niet helemaal klopt, maar dat is vanuit fokkers- en keuroogpunt gezien.
Ze hebben wel een superleuk karakter allebei en van Orpa's hoofdje val ik nog steeds in katzwijm
Een niet opgevoede stabij is een kuthond, klaar.
En omdat slechte reclame sneller reist dan goede, denkt men dat.
Ik vind het niet erg trouwens, liever dat dan mensen die denken dat het een kleine zwartwitte Golden retriever is. Want als die er een nemen, heb je dus geheid binnen een jaar weer een kuthond erbij
Ik zie ook heel goed wat er niet helemaal klopt, maar dat is vanuit fokkers- en keuroogpunt gezien.
Ze hebben wel een superleuk karakter allebei en van Orpa's hoofdje val ik nog steeds in katzwijm
Maar het is wel zo.PattyB schreef: Ik maak me er wel druk over. Net zoals dat er over stabij's vaak vooroordelen zijn: dat het kuthonden zijn.
Ik vind het niet erg trouwens, liever dat dan mensen die denken dat het een kleine zwartwitte Golden retriever is. Want als die er een nemen, heb je dus geheid binnen een jaar weer een kuthond erbij
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Oja, en wat het rukt?
Ik kies bewust voor een ras en daar moet ie dan wel op lijken.
Dat lijkt me nogal logisch.
En als dat zo is kan ik daar van genieten.
Dat lijkt me ook logisch.
Ik kies bewust voor een ras en daar moet ie dan wel op lijken.
Dat lijkt me nogal logisch.
En als dat zo is kan ik daar van genieten.
Dat lijkt me ook logisch.
-
PattyB
Het is dus zo als je de hond niet opvoedt, maar dat geldt voor veel rassen. Ik weet ook wel dat er stabij's zijn die voor dit vooroordeel zorgen, maar ik ken er ook genoeg die het ras eer aan doen.Marjoleine schreef:Nou, RR is mooi, daar is men het wel over eens, maar dat is dus wel voor een wetter.
Maar het is wel zo.PattyB schreef: Ik maak me er wel druk over. Net zoals dat er over stabij's vaak vooroordelen zijn: dat het kuthonden zijn.
Ik zie Senna niet als een kuthond. Misschien is niet iedereen het daarmee eens, maar dát kan me dan weer helemaal niks schelen. Voor mij is ze de perfecte hond voor mij.
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
mijn meisjes zijn de mooiste voor mij.
maar wat ik wel belangrijk vind is dat ze er goed verzorgd uitzien, geen klitten
niet naar hond ruiken en mooie bandjes/tuigjes omhebben.
maar wat ik wel belangrijk vind is dat ze er goed verzorgd uitzien, geen klitten
niet naar hond ruiken en mooie bandjes/tuigjes omhebben.
- Paddle
- Zeer actief
Ik vind écht niet zo belangrijk hoe een hond eruit ziet. Mijn huidige hond is er gekomen terwijl ik haar nog nooit had gezien van te vorenEline* schreef:Ik zit in alle eerlijkheid toch wel zo :te lezen. Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Ik heb geen rashonden, ik heb geen tig euro betaald voor een hond die er op zeker op een bepaalde manier uitziet en ook ik let op uiterlijk.
Mooi is leuk om naar te kijken en mooi is persoonlijk. Ik kan een oude onderbijter prachtig vinden, dat heeft dus niets met perfectie te maken.
Maar wat een geleuter dat het bijna niemand uitmaakt hoe zijn hond eruit ziet.
Als dat zo is zou ik erg graag voor al diegene een volgende hond meenemen uit Kimba met prima passend karakter op wat je wilt, maar dan dus los van uiterlijk.
Voor mij zou je ook prima een hond mogen meebrengen uit kimba als ie werkelijk een passend karakter heeft (en gezondheid zit ok). Uiterlijk maakt me werkelijk heel weinig uit.

- krullie
- Zeer actief
Beauty is in the eye of the beholder .
kan dus zijn,
karakter,
kleur,
vachtsoort,
maat,
oren,
staart,
herkomst.
vergeet ik nog wat?
het is maar wat je mooi vind.
ik viel op vacht,karakter,kleur.
niet perse in die volgorde.
kan dus zijn,
karakter,
kleur,
vachtsoort,
maat,
oren,
staart,
herkomst.
vergeet ik nog wat?
het is maar wat je mooi vind.
ik viel op vacht,karakter,kleur.
niet perse in die volgorde.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk, maar stabijs worden érg vervelend als ze niet zijn opgevoed.PattyB schreef: Het is dus zo als je de hond niet opvoedt, maar dat geldt voor veel rassen. Ik weet ook wel dat er stabij's zijn die voor dit vooroordeel zorgen, maar ik ken er ook genoeg die het ras eer aan doen.
Ik gok zomaar dat het bij niet alle rassen hetzelfde effect heeft.
Kuthonden worden ook niet geboren he, die worden gemaaktIk zie Senna niet als een kuthond. Misschien is niet iedereen het daarmee eens, maar dát kan me dan weer helemaal niks schelen. Voor mij is ze de perfecte hond voor mij.![]()
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Het boeit me echt niks ik hou gewoon van ze om wie ze zijn als waren ze scheel met centebakken.
Ik heb ze ook nooit op hun uiterlijk gekozen
Ik heb ze ook nooit op hun uiterlijk gekozen
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het rukt mij niet of mijn hond in de ogen van een ander mooi is, maar ik vind het wel belangrijk dat die in mijn ogen mooi is en voor mij is dat gerelateerd aan atletische bouw en werkvermogen en ja dat verwacht ik bij een nap type border collie, dus dat is wat ik mooi vind en dat vind ik wel belangrijk.Nanna schreef:Maar als dan in een nest twee verder gelijkwaardige pups zitten, de één zwartwit korthaar en de ander blue merle langhaar, dan pak je toch die korthaar omdat je dat mooier vindt?bennie schreef:. Een zwartwit korthaar werklijn border collie vind ik mooier om te zien dan een bleu merl showlijn border collie. Het hangt er dus ook van af wat je onder mooi verstaat.
En tulijk zou je ook van die blue merle houden als je die had moeten kiezen, maar dat is de vraag niet.
De honden die ik tot nog toe heb gekregen, kwamen al dan niet gewenst op mijn pad, dus daar heeft mijn keuze nooit een rol gespeeld (behalve dan dat ik ze hebben gehouden
- twinkeltje
- moderator
Onee hoor ik weet wel verschillende die door Eline naar nederland waren gehaald met zo heerlijke centebak,ze hadden gewoon de uitstraling 
- twinkeltje
- moderator
net als ik vind pekinezen echt lelijk en toch was ik gek op ze die we thuis hadden
-
mwillow
Ik weet dat ik -zeker voor castraten- prachtige honden heb. Althans, dat wordt me veelvuldig door kenners van het ras verteld. Toevallig vanochtend weer zo'n groots compliment. En dan met name Stanley schijnt enorm mooi te zijn. Weet nooit zo goed hoe daarop te reageren. Vertel dan maar dat ik uiterlijk minder belangrijk vind en gezondheid en karakter voorop staat. Maar dat is dan weer zo afgezaagd. Het rukt mij niet zo of ze mooi zijn. Als je voor een goede fokker kiest, dan krijg je dat stukje er gratis bij.
Onze vorige honden waren kruisingen. Ook mooi op hun manier, maar daar hoorde je haast niemand over eigenlijk. Ik vond ze uiteraard prachtig.
Onze vorige honden waren kruisingen. Ook mooi op hun manier, maar daar hoorde je haast niemand over eigenlijk. Ik vond ze uiteraard prachtig.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Er zijn genoeg mensen die Kyra niet mooi vinden puur om het feit dat ze een stafford is. Daar kan ik dan echt niet wakker van liggen.
Maar ik vind het wel heel leuk om te horen dat mensen haar mooi vinden. Hoe vaak dat wij tijdens het wandelen horen; oh wat een mooie hond. We zijn bij de intratuin wel eens aangesproken door mensen die vonden haar zo mooi dat ze wilde weten bij welke fokker we haar hadden, of mensen die normaal niets van staffords moeten hebben maar Kyra zo mooi vinden. Mijn oma bijvoorbeeld ook, toen ze hoorde dat we een stafford kregen; oh nee, toch niet zo'n lelijke hond, die hebben van die varkenskoppen. En nu, als ze bij ons op bezoek is dan hoor ik wel een paar keer; goh wat een geweldig mooie hond
We horen heel vaak dat ze zo'n mooie zachte blik heeft.
Dan ben ik toch wel heel trots, dat is gewoon leuk om te horen.
Voor mij is ze ook de allermooiste, maar bovenal heeft ze gewoon een heerlijk karakter en wat (ik dacht Longfields?) ook al zei; ze zorgt iedere dag wel voor een glimlach op mijn gezicht, dat is me veel meer waard dan wat iemand dan ook van haar vind
Maar ik vind het wel heel leuk om te horen dat mensen haar mooi vinden. Hoe vaak dat wij tijdens het wandelen horen; oh wat een mooie hond. We zijn bij de intratuin wel eens aangesproken door mensen die vonden haar zo mooi dat ze wilde weten bij welke fokker we haar hadden, of mensen die normaal niets van staffords moeten hebben maar Kyra zo mooi vinden. Mijn oma bijvoorbeeld ook, toen ze hoorde dat we een stafford kregen; oh nee, toch niet zo'n lelijke hond, die hebben van die varkenskoppen. En nu, als ze bij ons op bezoek is dan hoor ik wel een paar keer; goh wat een geweldig mooie hond
We horen heel vaak dat ze zo'n mooie zachte blik heeft.
Dan ben ik toch wel heel trots, dat is gewoon leuk om te horen.
Voor mij is ze ook de allermooiste, maar bovenal heeft ze gewoon een heerlijk karakter en wat (ik dacht Longfields?) ook al zei; ze zorgt iedere dag wel voor een glimlach op mijn gezicht, dat is me veel meer waard dan wat iemand dan ook van haar vind