Nu weet ik van Kiran dat hij daar nog al wat moeite mee heeft met dominante reuen, ik zag wel een paar fietsers heb gevraagd of die hond van hun waren. Die vertelde me dat de eigenaar een stuk terug was.
De andere hond werd vrij dominant dus ik laat Kiran voor me zitten en zijn aandacht op mij richten wat super goed gaat. Wilt de andere hond Kiran domineren waarop Kiran zich genoodzaakt voelt te verdedigen. Een flinke brul van mij en die hond vloog weg. En nu komt het Kiran gaat achter me zitten!! Ik ben super trots op mijn mannetje voor heen vloog hij er altijd direct op. Maar nu bleef Kiran heel netjes achter me zitten tot na een tijdje wachten de hond eigenaar eindelijk kwam opdagen en zijn hond aan de riem pakt of er niks loos is.
Een poosje later was er een enorme knal vanuit het stukje bos achter mij ik schrok me er rot van. En was echt benauwd dat Kiran het op het lopen zou zetten maar hij zocht mij op. 5 minuten later weer een enorme knal! Wat bleek nou er waren een paar jongens die nog met vuurwerk liepen te klote in een druk bezocht losloop gebied.
Politie gebeld dat er een paar jongens aan het knallen waren met iets onbekends. Bleek dat er al gebeld was. En ze waren al onderweg.
Ik zelf kon nog een kleine maltezer pakken die op de parkeerplaats helemaal in paniek was en daar gewacht tot er een eigenaar kwam. Maar die was nog aan het zoeken in het bos een kennis die haar kwam helpen zag mij staan met de hond en heeft de eigenaar gebeld die een kwartiertje later helemaal overstuur aankwam lopen. Haar hond was zo erg geschrokken van de knallen dat die in een blinde paniek was weg gerend.
Ik hoop van harte dat er niet meer hondjes er vandoor zijn gegaan!