Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Moderator: moderatorteam
-
29996D
Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Ik ga natuurlijk voor karakter en gezondheid, en zodra ik dan een klik met de hond heb vind ik hem vanzelf al mooi, hoe hij er ook maar uitziet. Ik heb wel voorkeuren natuurlijk, bepaalde Vizsla typen vind ik echt niet mooi maar als ik er dan zelf een had vond ik mijn eigen hond vast hartstikke mooi 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, maar vond/vind je ze mooi?Martijn schreef:Ik heb Dapper en Cleo wel degelijk op haar karakter uitgekozen.
En zou je voor een lelijke hond met hetzelfde karakter gaan als er een mooie hond rondliep met hetzelfde karakter en je kon daar uit kiezen?
Ja, oké. Maar mooi is ze wel.Eva op fokker.
Toch? Dat zie je toch?
Als het je totaal niksnakkesnada uit zou maken, zou je niet eens zien of ze wel of niet mooi was, denk ik. Maar mensen zijn rare wezens, die houden van schoonheid. Wat volkomen logisch is vanuit een biologische invalshoek. Schoonheid zegt vaak iets over gezondheid. Niet altijd, een lelijk ding kan best hartstikke gezond zijn en goede genen vererven, maar we zijn er wel op geprogrameerd.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik vind mijn honden stuk voor stuk de allermooiste van de wereld. Nu wil het toeval treffen dat dat ook nog zo is, dus hoef ik mij er verder niet mee bezig te houden.
Voor toekomstige honden val ik meer op fysieke gesteldheid, gezondheid en karakter dan hoe ze er uit zien, maar ergens koppel ik dat laatste toch weer terug naar die factoren. Een zwartwit korthaar werklijn border collie vind ik mooier om te zien dan een bleu merl showlijn border collie. Het hangt er dus ook van af wat je onder mooi verstaat.
Voor toekomstige honden val ik meer op fysieke gesteldheid, gezondheid en karakter dan hoe ze er uit zien, maar ergens koppel ik dat laatste toch weer terug naar die factoren. Een zwartwit korthaar werklijn border collie vind ik mooier om te zien dan een bleu merl showlijn border collie. Het hangt er dus ook van af wat je onder mooi verstaat.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
:M:Machie schreef:Zal ik dan maar de eerste zijn?Elmo/maureen schreef:Ik vind hem prachtig, wat andere mensen van hem denken
Maar ik heb nog nooit gehoord dat ze Elmo lelijk vonden.
![]()
Elmo is niet echt op uiterlijk uitgezocht, wel als ras typisch. De fokker heeft Elmo bij ons gezet op basis van karakter. Nou vonden wij hem natuurlijk al prachtig.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor mij is het karakter wel degelijk het allerbelangrijkste, ook al heb ik "rashonden".
Of ze op een show mooi zouden worden gevonden boeit me nauwelijks. Met Marouck heb ik ooit een show gelopen, waar ze een ZG haalde en toen was ik direct genezen van het lopen van shows, ik vond er niks aan. Biène zou op een show misschien een G halen, maar veel meer niet, ze is een heel ander type als de show-mecheltjes. Maar ik vind haar wel heel mooi.
Tuurlijk, het oog wil ook wat, maar wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden.
Of ze op een show mooi zouden worden gevonden boeit me nauwelijks. Met Marouck heb ik ooit een show gelopen, waar ze een ZG haalde en toen was ik direct genezen van het lopen van shows, ik vond er niks aan. Biène zou op een show misschien een G halen, maar veel meer niet, ze is een heel ander type als de show-mecheltjes. Maar ik vind haar wel heel mooi.
Tuurlijk, het oog wil ook wat, maar wat ik mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
- Aantal honden: 1
Wat anderen van mijn hond vinden maakt me echt niks uit, zolang ik dat maar mooi, leuk,... vind. Persoonlijk heb ik ook nog geen enkele lelijke malamute gezien, dus hier vooral grote liefde voor het ras en niet specifieke tekening of kleur ofzo. Sanka is trouwens wel op karakter uitgekozen als pup
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Billy kwam - zoals het Tineke ook vergaan is - domweg op mijn pad. Het was een rare slungel en ik vond 'm aandoenlijk. En aandoenlijk is mooi, vind ik.
Silka heb ik wel bewust op type uitgezocht (omdat Bill altijd zo goed gaat met oertypen) maar ook op geslacht, op temperament en op gedrag. Ik ging voor de match. Maar ik vond haar ook mooi, ze sprak me aan. Dat kan ook niet anders als je een hond vanaf een foto uitkiest. Alleen zag ze er op de foto's (die ik van haar zag voor dat ze hier kwam) wel ietsje anders uit dan ze nu is!

Overigens vind ik het vrij normaal op je honden/dieren ook op uiterlijk uit te kiezen. Je moet er toch heel wat jaren mee doen. Mijn definitie van 'mooi' is wel eens anders dan wat anderen vinden. Maar goed, smaak is persoonlijk.
Silka heb ik wel bewust op type uitgezocht (omdat Bill altijd zo goed gaat met oertypen) maar ook op geslacht, op temperament en op gedrag. Ik ging voor de match. Maar ik vond haar ook mooi, ze sprak me aan. Dat kan ook niet anders als je een hond vanaf een foto uitkiest. Alleen zag ze er op de foto's (die ik van haar zag voor dat ze hier kwam) wel ietsje anders uit dan ze nu is!

Overigens vind ik het vrij normaal op je honden/dieren ook op uiterlijk uit te kiezen. Je moet er toch heel wat jaren mee doen. Mijn definitie van 'mooi' is wel eens anders dan wat anderen vinden. Maar goed, smaak is persoonlijk.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Uiteraard niet. Het was ook een puur theoretische vraagMartijn schreef:Ik ben nog nooit twee honden tegengekomen die identiek van karakter zijn.En zou je voor een lelijke hond met hetzelfde karakter gaan als er een mooie hond rondliep met hetzelfde karakter en je kon daar uit kiezen?
Maar jij gaat dus puur voor karakter. Oke.
Ik niet. Want zoals gezegd heb ik liever een stabiele lelijkerd dan een neurotische schoonheid, maar nóg liever heb ik een stabiele prachthond.
Ik ben een opppervlakkige snob
Ik vermoed trouwens wel sterk dat het invloed op je hond heeft of andere mensen je hond mooi vinden of niet.
Skadi wordt door vreemden totáál anders benaderd dan Dante (mijn vorige hond). Dante werd met rust gelaten. Want donker masker, mechelaar, zal wel eng en vals zijn. Mensen reageerden vaak wat bang op haar, dat pikte ze op. Ze had toch al niks op met vreemden,en dat werd hierdoor niet beter. Ze werd pas wat relaxter tegenover vreemden toen ik iedereen die maar wilde lekkers in handen duwde om aan haar te geven. Toen kreeg ze wel positieve ervaringen met vreemden.
Skadi daarintegen denkt dat alle mensen fan van haar zijn en haar willen aaien. Probleem is, dat IS ook in 95% van de gevallen zo. Wit, langharig, fijnbesneden koppie met prachtige donkere kijkers, het gros van de mensen valt als een blók voor haar. En willen haar aaien en knuffelen en prijzen.
Dat zijn ervaringen, die - imo - het karakter mede helpen vormen.
And few will ever climb
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ja, maar niet iedereen zal ook zeggen dat ze je hond lelijk vinden heElmo/maureen schreef: :M:
Elmo is niet echt op uiterlijk uitgezocht, wel als ras typisch. De fokker heeft Elmo bij ons gezet op basis van karakter. Nou vonden wij hem natuurlijk al prachtig.

-
Chasing Clouds
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische herder
Ik vind Elmo zowiezo de mooiste hond die rondloopt op deze planeet
.
Ik kan echt genieten als ik hem zie wandelen/ lopen. Of als hij op een bergje stilstaat en me aankijkt. Dan denk ik standaard: "wauw... beauty"
Hij is beetje struis voor een aussie en zijn hoofd is véél te mannelijk voor de rasstandaard. Maar daar lig ik niet wakker van, ik vind hem juist mooier dan vele andere ausjes. Nah!
Maar als iemand zegt dat ze hem lelijk vinden, vind ik dat wél jammer. Vijf minuten later ben ik dat wel vergeten. Nu krijg ik niet vaak dat te horen. Eigenlijk maar één keer: van mijn beste vriendin die een fobie heeft voor honden. Dus tja...
Meestal spreken mensen me juist aan over hem, omdat hij zo mooi is.
Ik zou me echter ook kunnen hechten aan een hond die lelijk is. Niet dat ik er bewust achter zoek, maar toch...
Zo heb ik hier een allerliefste katje. Kwam als zes weken oud doodziek zwerfbeestje mijn pad op gewandeld. Ik vond haar erg lelijk. Ik heb ze opgelapt en ze is nu het allerliefste katje dat ik ooit gekend heeft. Komt soms sneller als ik roep dat mijn getrainde rashond. En raar, maar waar: ik ben ze steeds mooier beginnen vinden. Gewoon omdat haar karakter zo top is!
Maar als ik er dan toch veel geld tegen aan smijt door voor een rashond te kiezen: dan liefst ééntje die ik héél mooi vind, ja...
Ik kan echt genieten als ik hem zie wandelen/ lopen. Of als hij op een bergje stilstaat en me aankijkt. Dan denk ik standaard: "wauw... beauty"
Hij is beetje struis voor een aussie en zijn hoofd is véél te mannelijk voor de rasstandaard. Maar daar lig ik niet wakker van, ik vind hem juist mooier dan vele andere ausjes. Nah!
Maar als iemand zegt dat ze hem lelijk vinden, vind ik dat wél jammer. Vijf minuten later ben ik dat wel vergeten. Nu krijg ik niet vaak dat te horen. Eigenlijk maar één keer: van mijn beste vriendin die een fobie heeft voor honden. Dus tja...
Meestal spreken mensen me juist aan over hem, omdat hij zo mooi is.
Ik zou me echter ook kunnen hechten aan een hond die lelijk is. Niet dat ik er bewust achter zoek, maar toch...
Zo heb ik hier een allerliefste katje. Kwam als zes weken oud doodziek zwerfbeestje mijn pad op gewandeld. Ik vond haar erg lelijk. Ik heb ze opgelapt en ze is nu het allerliefste katje dat ik ooit gekend heeft. Komt soms sneller als ik roep dat mijn getrainde rashond. En raar, maar waar: ik ben ze steeds mooier beginnen vinden. Gewoon omdat haar karakter zo top is!
Maar als ik er dan toch veel geld tegen aan smijt door voor een rashond te kiezen: dan liefst ééntje die ik héél mooi vind, ja...
-
chrico
- Zeer actief
Vind ik ookRami schreef:
Bij Nikan viel ik eigenlijk vanaf het moment op hem vanaf de eerste foto. Het patroon van de vlekken. Maar wij gingen voor het karakter want ondanks dat het oog ook wat wil was het karakter het belangrijkste voor ons.
Onze defenitieve keus is gemaakt samen met de fokker en de chipper
Als wij wandelen vind ik het leuk om complimenten te krijgen over de honden, of dat nu om hun gedrag is of om hun uiterlijk. Vinden mensen het niets dan is het mij ook best, voor mij heb ik de mooiste en leukste honden van de wereld en dat is het belangrijkste
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik wist niet eens dat jij lelijke jacks hebt, ik kan ze niet vinden op de foto. Of heb je ook jacks die niet op de foto mogen?yamie schreef:ook mijn lelijkste jacks vind ik mooi, omdat ze de mijne zijn![]()
Ik vind mijn honden de allermooiste honden die er zijn. Of dat realistisch is of een hele grote roze bril weet ik niet eens.
Maar dat maakt ook niet uit.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee hoor, niks in de kast verstoptEstherK schreef:Ik wist niet eens dat jij lelijke jacks hebt, ik kan ze niet vinden op de foto. Of heb je ook jacks die niet op de foto mogen?yamie schreef:ook mijn lelijkste jacks vind ik mooi, omdat ze de mijne zijn![]()
![]()
.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb ze echt niet op uiterlijk uitgezocht. Beer hebben we van een collega van Ed en Balou als gezelschap voor Beer. En Balou vond ik echt lelijk als pup. Maar wel heel lief. Desi was absoluut niet mooi maar wel aandoenlijk. En Buck en Dino waren opvangers die gebleven zijn omdat ik zo zo leuk vond. Maar niet omdat ze mooi zijn. Ik vind eigenlijk alle honden leuk behalve de platsnuiten. Ik zou inderdaad blind gaan voor een hond emt een passend karakterEline* schreef:Ik zit in alle eerlijkheid toch wel zo :te lezen. Ik geloof er namelijk geen ruk van dat zo ongeveer iedereen een hond op karakter heeft uitgezocht. Ga heen!
Ik heb geen rashonden, ik heb geen tig euro betaald voor een hond die er op zeker op een bepaalde manier uitziet en ook ik let op uiterlijk.
Mooi is leuk om naar te kijken en mooi is persoonlijk. Ik kan een oude onderbijter prachtig vinden, dat heeft dus niets met perfectie te maken.
Maar wat een geleuter dat het bijna niemand uitmaakt hoe zijn hond eruit ziet.
Als dat zo is zou ik erg graag voor al diegene een volgende hond meenemen uit Kimba met prima passend karakter op wat je wilt, maar dan dus los van uiterlijk.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Verwissel Silka maar weer voor Roos en Bill voor Sjon in je stukje, en ik had het geschreven kunnen hebben.Rami schreef: Silka heb ik wel bewust op type uitgezocht (omdat Bill altijd zo goed gaat met oertypen) maar ook op geslacht, op temperament en op gedrag. Ik ging voor de match. Maar ik vond haar ook mooi, ze sprak me aan. Dat kan ook niet anders als je een hond vanaf een foto uitkiest. Alleen zag ze er op de foto's (die ik van haar zag voor dat ze hier kwam) wel ietsje anders uit dan ze nu is!
Ik vond Roos sowieso prachtig, meteen al op de foto bij haar advertentie, maar als ze bijvoorbeeld een reu was geweest, of niet met katten of andere teven had gekund, of niet met Sjon geklikt had, was het feestje niet doorgegaan, verpletterende schoonheid of niet.
Ik had net als jij vooral eisen vwb geslacht, temperament, gedrag, leeftijd (geen pup maar niet ouder dan 7), en dat al die wensen werden vervuld door een hond die stomtoevallig de allermooiste van de wereld bleek te zijn is alleen maar mooi meegenomen. Met hangoren, een onderbeet van 5cm en een knikstaart had ik haar ook gekozen, puur omdat zij alles had wat wij zochten. Haar prachtige uiterlijk is gewoon het kersje op de taart. Een zeer gewaardeerd kersje, dat dan weer wel.
- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Contacteer:
Tja ik ging voor het karakter van de duitse herder . Mijn man kwam met de schoonheidseisen.
Er mocht alleen een "echte'' duitse herder naar binnen, zw/br dus.
Het had mij geen fluit uitgemaakt of ze zwart of grauw was geweest.
Maar heel eerlijk kreeg ik wel een beetje de kriebels toen 1 van de oren van Roos niet leek te gaan staan. Ze zou me er niks minder lief om zijn geworden maar het doet voor mij wel afbreuk aan het plaatje. Heb me toen wel af gevraagd hoe ver ik zou gaan voor de esthetiek.
Wat andere mensen van mijn hond vinden dat kan me niet boeien voor mij is ze de mooiste hond van de wereld
Er mocht alleen een "echte'' duitse herder naar binnen, zw/br dus.
Het had mij geen fluit uitgemaakt of ze zwart of grauw was geweest.
Maar heel eerlijk kreeg ik wel een beetje de kriebels toen 1 van de oren van Roos niet leek te gaan staan. Ze zou me er niks minder lief om zijn geworden maar het doet voor mij wel afbreuk aan het plaatje. Heb me toen wel af gevraagd hoe ver ik zou gaan voor de esthetiek.
Wat andere mensen van mijn hond vinden dat kan me niet boeien voor mij is ze de mooiste hond van de wereld

- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Iedereen vind iets anders mooi, dus ik ben er niet mee bezig of andere mensen mijn honden mooi vinden. Natuurlijk vind ik het altijd wel een compliment als iemand mijn honden mooi vind, dat betekend dat ze ook "zien" wat ik in mijn honden zie.....dat verbroederd,zeg maar
Ik zoek mijn honden zeker uit op uiterlijk, maar dan meer op een soort aantrekkelijkheid en klik> dat is voor mij de definitie van mooi.
Als ik samen leef met een hond en ik ga er voor zorgen dat "zie" ik steeds meer schoonheid
mooi&liefde gaan bij mij dus hand in hand.
Ik zoek mijn honden zeker uit op uiterlijk, maar dan meer op een soort aantrekkelijkheid en klik> dat is voor mij de definitie van mooi.
Als ik samen leef met een hond en ik ga er voor zorgen dat "zie" ik steeds meer schoonheid

-
Sita
- Zeer actief
Bij het uitzoeken van een ras, hou ik zeker wel rekening met uiterlijk en karakter. Sommige honden vind ik prachtig, maar weet ik dat het karakter niet bij mij past, dan houdt het dus op en andersom ook. Hoe goed een ras ook bij mij zou passen, als ik de hond echt lelijk vindt, dan neem ik hem niet.
Wat andere mensen overigens vinden van mijn honden, dat maakt mij dan weer niet zoveel uit. Voor mij zijn ze mooi!
Wat andere mensen overigens vinden van mijn honden, dat maakt mij dan weer niet zoveel uit. Voor mij zijn ze mooi!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Qua honden zijn we nu eenmaal zielsverwanten!Maylala schreef:Verwissel Silka maar weer voor Roos en Bill voor Sjon in je stukje, en ik had het geschreven kunnen hebben.Rami schreef: Silka heb ik wel bewust op type uitgezocht (omdat Bill altijd zo goed gaat met oertypen) maar ook op geslacht, op temperament en op gedrag. Ik ging voor de match. Maar ik vond haar ook mooi, ze sprak me aan. Dat kan ook niet anders als je een hond vanaf een foto uitkiest. Alleen zag ze er op de foto's (die ik van haar zag voor dat ze hier kwam) wel ietsje anders uit dan ze nu is!![]()
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Haha!Rami schreef: Qua honden zijn we nu eenmaal zielsverwanten!![]()
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik vind Luna geen mooie hond en krijg ook vaak naar mijn hoofd geslingerd; wat een lelijke hond! Wat een varken! Die neus!
Lekker boeiend. Ze is een perfecte hond, dondersmakkelijk (en soms stronteigenwijs), ontzettend lief en heeft een gouden karakter. Dat maakt haar in mijn ogen mooi, gewoon omdat ik zoveel plezier heb van haar.
Lekker boeiend. Ze is een perfecte hond, dondersmakkelijk (en soms stronteigenwijs), ontzettend lief en heeft een gouden karakter. Dat maakt haar in mijn ogen mooi, gewoon omdat ik zoveel plezier heb van haar.

-
Wilm@
Als pupje is Barca naar de Winner geweest en die won hij! Hij was de enige Briardpup, dus geen concurrentie, maar wat was ik trots. Tijdens het uitlaten vertelde ik dit, ook dat ik doorging met showen omdat IK het leuk vind, en geloof me, ik had beter mijn mond kunnen houden!Suzanne123 schreef: KNIP: Dubbel, heeeeel dubbel
Ik vind het al met al belangrijker dat mijn eigen honden "mooi verzorgd" zijn dan dat ze kampioenswaardig zijn op showgebied maar mocht blijken bij een volgende dat dat wel het geval is, zal ik niet aarzelen om te proberen hem/haar ook kampioen te maken en dan ben ik best bereid om dat rond te bazuinenik voel me dan zeker trots.
Suzanne
Barca is mijn eerste kampioen en het vreemde is dat sommige hondeneigenaren die ik tegen kwam tijdens een wandeling vaak aan mij vroegen hoe zijn show was gegaan? De interesse ging dus vanaf het Winnermoment vaak van de andere partij uit. Meestal gaf ik netjes antwoord, ook toen hij het Nederlands Jeugdkampioen N.K., reserve wereldkampioenschap en twee selecties plus karaktertesten had behaald. Voor de goede orde, natuurlijk ben ik daar trots op. Anders sta ik niet met mijn hond in de ring. Het is mijn hobby en ik vind het leuk om te doen. Niets meer en niets minder.
En als je dan aan mij vraagt hoe het is gegaan dan vertel ik dit in alle eerlijkheid. Soms kreeg ik de vraag, "En, hoe verliep zijn show?" Waarop ik antwoordde, "Euh, hij is helemaal niet naar een show geweest." Dan was de interesse weg en werd mijn aanwezigheid al snel als teveel beschouwt.
De keerzijde daarvan ken ik dus inmiddels ook. Nu men dit weet is er toch een houding van 'daar heb je haar met der kampioentje,' terwijl ik dit zeer onterecht vind. Hij banjert gewoon door de blubber, zwemt in dezelfde sloot als alle andere honden en speelt net als niet kampioentjes. Ook heeft Barca zo zijn eigen voorkeuren om met een hond te spelen of dit juist te laten, net als elke andere hond. Barca zelf weet echt niet dat hij die titels heeft hoor!
Ik merk dat als hij is gekamd en netjes verzorgt, men toch met een scheel oog kijkt. En dat dan bij mij neerlegt alsof ik naast mijn schoenen zou lopen van trots? Met andere woorden; ze verzorgt haar hondje om te pronken omdàt het een kampioentje is. Dat hij gewoon bij tijd en wijlen gekamd moet worden omdat zijn vacht dit nodig heeft wordt door die hondeneigenaren heel anders geïnterpreteerd.
Uit dat groepje zijn er zelfs hondeneigenaren die mij niet meer aanspreken of nog erger, achter mijn rug roddelen (en die roddels zijn echt smerig) juist omdat ze weten dat hij o.a. Nederlands Kampioen is. Hij is al ruim 1 jaar klaar met showen (buiten de Winner en 'n clubmatch om) en geld wegsmijten doe ik niet, maar nog steeds roddelt men over 'die showhond'. In het begin deed deze houding mij best pijn, nu kunnen ze het dak op. Het is hun probleem en niet de mijne, ik loop gewoon mijn rondje en nergens op mijn voorhoofd staat te lezen welke titels hij heeft gehaald! Wie mij wenst te ontwijken moet dat vooral doen, ik doe daar gaarne aan mee.
Ik ga zo met Barca wandelen en nee, hij is vandaag niet gekamd en ziet er niet tip-top uit. Ook dit interesseert mij niet meer. Ik kam en verzorg hem als het mij uitkomt.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Wat eigenlijk wel grappig is.. Bijna een jaar geleden kreeg ik een blond mormeltje in m'n handen gedrukt met de instelling dat het een hulphond zou worden. Flink mijn best gedaan, hard getraind! Heb het moeilijk gehad met dit mormel maar ook heeel erg leuk!
En nu.. het is zo'n prachtig hondje geworden, ben zo blij dat ze zo 'uitgegroeid' is!!
Ik zeg wel eens tegen mijn vriend.. stel hetzelfde was voorgekomen en ze was een hele groffe grote Labrador.. had ik haar dan willen houden?? Nou waarschijnlijk wel om het karakter.. maar uiterlijk.. nee daar was ik denk ik niet heel blij mee geweest
Maar een mooiere Labrador zou ik me bijna niet voor kunnen stellen..
En nu.. het is zo'n prachtig hondje geworden, ben zo blij dat ze zo 'uitgegroeid' is!!
Ik zeg wel eens tegen mijn vriend.. stel hetzelfde was voorgekomen en ze was een hele groffe grote Labrador.. had ik haar dan willen houden?? Nou waarschijnlijk wel om het karakter.. maar uiterlijk.. nee daar was ik denk ik niet heel blij mee geweest
Maar een mooiere Labrador zou ik me bijna niet voor kunnen stellen..
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik vind het uiterlijk van een hond wel belangrijk, ik moet er toch als het goed is 15 jaar tegen aan kijken. En als andere mijn honden dan ook mooi vinden vind ik dat erg leuk om te horen.
Daan is zeker niet de mooiste cairn die ik ken, hij heeft te grote oren en geen typische cairn kop. Maar ik vind zijn kop juist geweldig met zijn kraaloogjes. Bij Daan was het ook nog eens zo dat hij aan bijna geen eis voldeed maar toen we elkaar aankeken was ik op slag verliefd.
Bij de schafpudel heb ik ook gekeken naar het uiterlijk. Ik hou van harige honden en de schapendoes was mijn jeugdliefde. Het karakter van de schafpudel bleek te zijn wat ik zocht.
Bedan was een hele mooie donkere schafpudel, Dieber is ook een donkere schafpudel en persoonlijk vind ik dat mooier dan een hele lichte schafpudel. Als Dieber nou heel licht zou zijn dan had ik haar alsnog gekozen. Het uiterlijk is voor mij niet alleen schoonheid maar vooral ook uitstraling.
Ik hou niet van kort harige honden en al helemaal niet van witte honden maar mocht er ooit een witte gladhaar op mijn pad komen waar ik een klik mee heb dan weet ik niet wat ik doe.
Het karakter blijft belangrijker dan het uiterlijk maar gelukkig zijn er zoveel verschillende honden dat ik er van overtuigd ben dat je altijd een hond kunt vinden die zowel wat uiterlijk als karakter bij je past.
Daan is zeker niet de mooiste cairn die ik ken, hij heeft te grote oren en geen typische cairn kop. Maar ik vind zijn kop juist geweldig met zijn kraaloogjes. Bij Daan was het ook nog eens zo dat hij aan bijna geen eis voldeed maar toen we elkaar aankeken was ik op slag verliefd.
Bij de schafpudel heb ik ook gekeken naar het uiterlijk. Ik hou van harige honden en de schapendoes was mijn jeugdliefde. Het karakter van de schafpudel bleek te zijn wat ik zocht.
Bedan was een hele mooie donkere schafpudel, Dieber is ook een donkere schafpudel en persoonlijk vind ik dat mooier dan een hele lichte schafpudel. Als Dieber nou heel licht zou zijn dan had ik haar alsnog gekozen. Het uiterlijk is voor mij niet alleen schoonheid maar vooral ook uitstraling.
Ik hou niet van kort harige honden en al helemaal niet van witte honden maar mocht er ooit een witte gladhaar op mijn pad komen waar ik een klik mee heb dan weet ik niet wat ik doe.
Het karakter blijft belangrijker dan het uiterlijk maar gelukkig zijn er zoveel verschillende honden dat ik er van overtuigd ben dat je altijd een hond kunt vinden die zowel wat uiterlijk als karakter bij je past.

-
Angelique.
Ik vind het wel belangrijk dat ze mooi zijn, zowel van binnen als van buiten, ik heb er 1 die ik niet mooi vind, die had ik alleen in de opvang, maar vanwege zijn super mooie karakter mocht die uiteindelijk toch blijven, ik kon het gewoon niet meer over mijn hart verkijgen hem te herplaatsen na alle moeite die we erin gestopt hadden.
Elke pup die hier binnen komt word wel uitgekozen op "mooi" en dan mooi in de zin van iig aan de rasstandaard voldoen, en dan nog kun je van een koude kermis thuis komen want hoe ze exact uitgroeien weet je nooit.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel mijn doel een nestje te fokken en daar moeten ze dus wel geschikt voor zijn op alle fronten, dus ook mooi zijn en aan de rasstandaard voldoen.
Wat een ander van mijn honden vind boeit me minder dan 0.
Ik heb overigens nog nooit gehoord van iemand dat ze lelijk zijn, maar wie weet hebben het er wel al een miljoen gedacht
Elke pup die hier binnen komt word wel uitgekozen op "mooi" en dan mooi in de zin van iig aan de rasstandaard voldoen, en dan nog kun je van een koude kermis thuis komen want hoe ze exact uitgroeien weet je nooit.
Uiteindelijk is het natuurlijk wel mijn doel een nestje te fokken en daar moeten ze dus wel geschikt voor zijn op alle fronten, dus ook mooi zijn en aan de rasstandaard voldoen.
Ik heb overigens nog nooit gehoord van iemand dat ze lelijk zijn, maar wie weet hebben het er wel al een miljoen gedacht
Laatst gewijzigd door Angelique. op 16 jan 2011 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kiki78 schreef:Ik vind het uiterlijk van een hond wel belangrijk, ik moet er toch als het goed is 15 jaar tegen aan kijken. En als andere mijn honden dan ook mooi vinden vind ik dat erg leuk om te horen.
Daan zit heel hard te huilen nu
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Super lelijkNuyvilaq schreef:

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wat ik trouwens wel leuk vind om te horen is als mensen zeggen dat ze zo lief is. Lelijk, maar lief en dat hadden ze echt niet verwacht van zo'n enge hond.

-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Sorry Daan, maar jij bent wel heel lief en ik ken je een beetje dus mocht je ooit een ander mandje zoeken en je vind Dieber leuk dan ben je welkom hoor. Laat ik je gewoon dagelijks in de mesthoop en modder rollen zodat je minder wit bent.yamie schreef:Daan zit heel hard te huilen nu![]()

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Uiteraard kijk je wel naar het uiterlijk als je voor een rashond gaat. Want als je een Laekense koopt wil je geen Duitse Herder natuurlijk.
Bij Sjefke had ik niks te kiezen, zij was de enige pup die nog niet verkocht was uit dat nest en al was ze hartstikke scheel geweest, ze was toch wel meegegaan. Ik vond haar voor een pup wel mooi, maar vooral heel leuk. Pas later kwam ik erachter dat ze behoorlijk goed aan de rasstandaard voldeed en dus in die zin een mooie rasvertegenwoordiger was. Daar had ik toen echt nog geen kaas van gegeten en dat was voor mij ook niet erg van belang.
Nozem heb ik gekozen omdat ik dacht dat zij de meeste potentie had van de 3 teefjes in dat nest, en omdat ik haar op het moment dat ik haar koos (met 6 weken) erg aansprekend vond qua uiterlijk. Maar eigenlijk nog meer omdat ze zo naar Sjefke trok. Het uiterlijk van een pup van 6 weken kan nog enorm veranderen want een hele mooie pup op die leeftijd kan best een lelijkerd worden als volwassen hond.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat je er meer aan hebt om op je gevoel af te gaan, dan om schoonheid als criterium te nemen. Want schoonheid is echt enórm subjectief. Wat ik prachtig vind, vind een andere Laekense Herderliefhebber misschien juist wel afzichtelijk.
Tapas heb ik gekozen omdat ze zo enorm lekker brutaal was en een echte rouwdouwer in het nest, die altijd met haar 3 broers aan het klooien was. Dat vond ik machtig mooi om te zien. Ik had keus uit 3 teefjes en de andere 2 vielen voor mij af omdat eentje erg ziek was geweest als jonge pup en ik niet wist of dat voor eventuele fokplannen gevolgen zou kunnen hebben, dus die viel voor mij om die reden af, de andere had naar mijn smaak al veel te veel en wollig haar en dat wilde ik liever niet om mijn fokplannen mee door te zetten. Dus eentje viel er wel af omdat ze kwa uiterlijk niet aan mijn ideaalbeeld voldeed ja.
Bij Sjefke had ik niks te kiezen, zij was de enige pup die nog niet verkocht was uit dat nest en al was ze hartstikke scheel geweest, ze was toch wel meegegaan. Ik vond haar voor een pup wel mooi, maar vooral heel leuk. Pas later kwam ik erachter dat ze behoorlijk goed aan de rasstandaard voldeed en dus in die zin een mooie rasvertegenwoordiger was. Daar had ik toen echt nog geen kaas van gegeten en dat was voor mij ook niet erg van belang.
Nozem heb ik gekozen omdat ik dacht dat zij de meeste potentie had van de 3 teefjes in dat nest, en omdat ik haar op het moment dat ik haar koos (met 6 weken) erg aansprekend vond qua uiterlijk. Maar eigenlijk nog meer omdat ze zo naar Sjefke trok. Het uiterlijk van een pup van 6 weken kan nog enorm veranderen want een hele mooie pup op die leeftijd kan best een lelijkerd worden als volwassen hond.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat je er meer aan hebt om op je gevoel af te gaan, dan om schoonheid als criterium te nemen. Want schoonheid is echt enórm subjectief. Wat ik prachtig vind, vind een andere Laekense Herderliefhebber misschien juist wel afzichtelijk.
Tapas heb ik gekozen omdat ze zo enorm lekker brutaal was en een echte rouwdouwer in het nest, die altijd met haar 3 broers aan het klooien was. Dat vond ik machtig mooi om te zien. Ik had keus uit 3 teefjes en de andere 2 vielen voor mij af omdat eentje erg ziek was geweest als jonge pup en ik niet wist of dat voor eventuele fokplannen gevolgen zou kunnen hebben, dus die viel voor mij om die reden af, de andere had naar mijn smaak al veel te veel en wollig haar en dat wilde ik liever niet om mijn fokplannen mee door te zetten. Dus eentje viel er wel af omdat ze kwa uiterlijk niet aan mijn ideaalbeeld voldeed ja.