Leuk hondje, enz is allemaal leuk. Zelfs schattig mag nog, over haar uiterlijk klopt dat ook wel. Maar ik vind goed gelukt gewoon iets raars (en stoms) om te zeggen over een hond.LéonieHonden schreef:Waarom ergeren? Is toch leuk als iemand dat zegt.Jacksel schreef: Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt![]()
Beter dan: tering wat heb jij een lelijk afgrijselijk mormel.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?

You'll be in my heart... Always...
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou ja, ik maakte natuurlijk een geintje over het bankstel (hoewel
?) maar ik kan het toch ook wel erg op prijs stellen als mensen naar mij toe komen en zeggen dat ik toch zulke mooie honden heb. Dat vind ik nl. zélf ook.
Maar het zal me toch werkelijk een worst wezen dat één van Lyndie's oortje niet helemaal hangt zoals het hoort. Ik heb toen ze een pup was een halfslachtige poging gedaan om het te plakken, maar ach, showen hou ik toch niet van en het oortje blééf hardnekkig omhoog prikken zodra ik de pasta eruit haalde. En eigenlijk vind ik het best geinig staan.
Wat me wel een beetje stoort is Cody's ernstige koehakkigheid. Niet zozeer uit esthetisch oogpunt (enorme X-poten kunnen best aandoenlijk zijn
) maar hij heeft dus een raar gangwerk. Hij is alleen maar mooi als-ie stil staat. Komt goed uit dat het een luie donder is die vaak stilstaat en überhaupt weinig beweegt.
Ik word zo ongeveer zeeziek als ik lang naar hem kijk en een bepaalde doggydance-oefening kan hij dus nooit goed: hij kan niet in een rechte lijn achteruit lopen. Hij loopt altijd diagonaal en dat vind ik wél irritant.
Maar nou niet zo irritant dat ik hem ga inruilen voor een vergelijkbare bm collie met een goede achterhand :N: .
Maar het zal me toch werkelijk een worst wezen dat één van Lyndie's oortje niet helemaal hangt zoals het hoort. Ik heb toen ze een pup was een halfslachtige poging gedaan om het te plakken, maar ach, showen hou ik toch niet van en het oortje blééf hardnekkig omhoog prikken zodra ik de pasta eruit haalde. En eigenlijk vind ik het best geinig staan.
Wat me wel een beetje stoort is Cody's ernstige koehakkigheid. Niet zozeer uit esthetisch oogpunt (enorme X-poten kunnen best aandoenlijk zijn
Ik word zo ongeveer zeeziek als ik lang naar hem kijk en een bepaalde doggydance-oefening kan hij dus nooit goed: hij kan niet in een rechte lijn achteruit lopen. Hij loopt altijd diagonaal en dat vind ik wél irritant.
Maar nou niet zo irritant dat ik hem ga inruilen voor een vergelijkbare bm collie met een goede achterhand :N: .

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Zal ik dan maar de eerste zijn?Elmo/maureen schreef:Ik vind hem prachtig, wat andere mensen van hem denken
Maar ik heb nog nooit gehoord dat ze Elmo lelijk vonden.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Ik krijg regelmatig complimentjes over Otto. Een keer zei een vrouw dat ze mijn hond eigenlijk leuker vond dan die van haar (maltezer).
Belangrijkste vind ik dat ie lekker in zijn vel zit. Ik geloof niet zo in mooi of lelijk.
Belangrijkste vind ik dat ie lekker in zijn vel zit. Ik geloof niet zo in mooi of lelijk.

Groetjes,
Sandra
-
linlin
nou heb ik het al een paar keer gemeld, maar ik doe het nogmaals: ik was een keer op een verenigingsdag van Een Echt Ras met ursula. komt er zo'n rasmeneer op me af en zegt 'wat een gezellig (sic!) hondje' en wil ursula over d'r bolletje aaien.Jacksel schreef:Bij Jamey krijg ik altijd te horen dat ze zo schattig is. Nou, ze ziet er misschien schattig uit, maar als Jamey zo iemand zou verstaan vrees ik dat diegene nog wel een probleem zou hebben. Of ze zou heel nuffig kopjes gaan geven natuurlijk, zie ik ook nog wel gebeuren.
Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt
ze was het er niet mee eens en hop, daar had meneer een knauw te pakken. wat nou, gezellig hondje? ursula vond ik een esthetisch volledig geslaagd hondje, zo geschift als ze was. kakaboeboe vind ik ook mooi, maar meer omdat hij in uitermate goede conditie is, al zeg ik het zelf.
vanmiddag kreeg ik nog een compliment
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Hoe reageerde aaiende meneer??linlin schreef:nou heb ik het al een paar keer gemeld, maar ik doe het nogmaals: ik was een keer op een verenigingsdag van Een Echt Ras met ursula. komt er zo'n rasmeneer op me af en zegt 'wat een gezellig (sic!) hondje' en wil ursula over d'r bolletje aaien.Jacksel schreef:Bij Jamey krijg ik altijd te horen dat ze zo schattig is. Nou, ze ziet er misschien schattig uit, maar als Jamey zo iemand zou verstaan vrees ik dat diegene nog wel een probleem zou hebben. Of ze zou heel nuffig kopjes gaan geven natuurlijk, zie ik ook nog wel gebeuren.
Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt
ze was het er niet mee eens en hop, daar had meneer een knauw te pakken. wat nou, gezellig hondje? ursula vond ik een esthetisch volledig geslaagd hondje, zo geschift als ze was. kakaboeboe vind ik ook mooi, maar meer omdat hij in uitermate goede conditie is, al zeg ik het zelf.
vanmiddag kreeg ik nog een complimentover dat hij er zo goed uitzag. met z'n grijze hoofd en z'n atletische lijf. zeker voor een mormel van tien! hijzelf keek verstoord op en liep chagrijnig door toen we hem complimenteerden. een ouwe knorrepot verpakt in het lijf van een jonge god!
En de groeten van de mannen 

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Wees blij. Beter dan dat je een stamboomhond hebt waarvan puppen 1250 euro kosten en ze ze spuuglelijk vindenJacksel schreef:
Nee hoor, nogmaals. Ik vind Tsuk het mooiste wezentje wat er is.
-
linlin
die schrok zich rot want dat kende hij niet van Zijn Rashonden. verder heb ik hem toen niet meer gezien noch gesproken.Reny schreef: Hoe reageerde aaiende meneer??
met z'n gezellig. tss.
ze had overigens voor het eerst en voor het laatst vlooien, aldaar opgelopen. met je rashonden. vol vlooien. tsssss.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
LongFields schreef:Voor mij is er niets belangrijkers dan dat.![]()
![]()
![]()
![]()
Mijn honden zijn zowiezo heel erg mooi van binnen en het feit dat ze me dag na dag minstens 1x aan het lachen maken is voor mij duizend keer belangrijker dan het feit of ze al dan niet mooi zijn of gevonden worden door anderen.
Wat mij betreft zijn ze alle 3 even mooi, of ze nou rechte of misschien iets scheve oortjes hebben, te groot, te klein of precies groot genoeg zijn en te licht of te donker van kleur zijn.
Ze zijn mij véél meer waard dan iets subjectiefs als "mooi" ooit zal kunnen zijn.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Daar gaat het toch om, dat jij er gelukkig mee bent?Mit schreef:Wees blij. Beter dan dat je een stamboomhond hebt waarvan puppen 1250 euro kosten en ze ze spuuglelijk vindenJacksel schreef:
Ik kan me irriteren als mensen horen dat ze een kruising is, dat ze haar dan 'goed gelukt' noemen. Dat zeg ik toch ook niet over hun kinderen. :M: Goed gelukt![]()
Nee hoor, nogmaals. Ik vind Tsuk het mooiste wezentje wat er is.
En of n ander t dan n lelijk beest vind, hun probleem toch?
Hier vinden mensen Luca eng
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat zou ik wel weer fijn vinden.Machie schreef: Hier vinden mensen Luca eng
Beter dat mensen dat zeggen dan telkens; oh wat een leuke hond, aaien?
Dan maar eng. Kan je ook tenminste relaxed lopen.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Luca eng
Ze zijn niet wijs daar in het oosten
Linlin, verenigingsdagen van echte rashonden zijn aan jou wel besteed

Ze zijn niet wijs daar in het oosten
Linlin, verenigingsdagen van echte rashonden zijn aan jou wel besteed
En de groeten van de mannen 

- Machie
- Zeer actief
Mwah, ze gaan dan spastisch lopen doen. En dan gaat Luca blaffen. En dan zeggen ze, zie hij is echt eng. TsjaLéonieHonden schreef:Dat zou ik wel weer fijn vinden.Machie schreef: Hier vinden mensen Luca eng![]()
-
Charlotte*
- Zeer actief
Martijn schreef:Ben je daar mee bezig in het dagelijks leven?
Ik eigenlijk niet zo.
Ik vind mijn eigen honden toch de mooiste. Eigenlijk ongeacht hoe ze er uit zien.
Bertje was gewoon mooi van lelijkheid
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Mensen zeggen echt vaak dat ze Felix zo'n mooie hond vinden, en zacht. Dat schijnt ze te verbazen, dat korte haartjes ook zacht kunnen zijn
Ik vind het erg leuk om te horen, en ik val wel op een bepaald type hond qua uiterlijk, maar verder hou ik me er niet zo mee bezig.
Ik vind het erg leuk om te horen, en ik val wel op een bepaald type hond qua uiterlijk, maar verder hou ik me er niet zo mee bezig.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als mensen zeggen dat Noah mooi is, wijs ik direct op haar oor. Standaard volgt er dan dat het schattig is
Dan ga ik verder met al haar minpunten, maar dat zien andere mensen nooit
Ik heb liever dat ze zeggen dat ze leuk is, fijn karakter heeft of iets, dan dat ze mooi is. Mooi is een smaak
Ik heb liever dat ze zeggen dat ze leuk is, fijn karakter heeft of iets, dan dat ze mooi is. Mooi is een smaak
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nee, zelfs Nika werd mooi gevonden. Nou was Nika echt niet de mooiste boxer die ik ooit gezien had...in tegenstelling zelfs.Marloes* schreef:Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg
Ze was echt lelijk eigenlijk....mijn broer noemde haar al van kleins af aan Ugly one kanobi
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Paddle
- Zeer actief
Ik vind honden eigenlijk zelden lelijk. Hooguit zielig (door bepaalde uiterlijke kenmerken).
Ik vind zelf mijn hond niet de mooiste kwa uiterlijk. Maar dat hoeft ook niet, ze is wél de allerbeste hond op de hele wereld
.
Ik vind zelf mijn hond niet de mooiste kwa uiterlijk. Maar dat hoeft ook niet, ze is wél de allerbeste hond op de hele wereld

- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Dat herken ik ook ja.Machie schreef:Mwah, ze gaan dan spastisch lopen doen. En dan gaat Luca blaffen. En dan zeggen ze, zie hij is echt eng. TsjaLéonieHonden schreef:Dat zou ik wel weer fijn vinden.Machie schreef: Hier vinden mensen Luca eng![]()

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ik kan best zeggen dat het me niet interesseert maar waarom gloei ik dan van trots omdat ik geen wandeling met Does kan maken zonder dat mensen op hem reageren? Laatst op een markt ontstond er een rij van mensen die met hem op de foto wilden. Dat had ik dan weer nog nooit meegemaakt haha, van zwerver tot fotomodel
.
Nou ja en ik vind mijn honden gewoon écht heel mooi, maar het lijkt me dat iedereen dat heeft wat je valt toch voor een bepaald type hond (en daar speelt uiterlijk ook een rol in) en in veel gevallen zoek je een hond daar dan ook op uit. Of denk ik te simpel?
Nou ja en ik vind mijn honden gewoon écht heel mooi, maar het lijkt me dat iedereen dat heeft wat je valt toch voor een bepaald type hond (en daar speelt uiterlijk ook een rol in) en in veel gevallen zoek je een hond daar dan ook op uit. Of denk ik te simpel?
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een blije hond is altijd een mooie hond vind ik, of als ze niet blij zijn hebben ze wel iets anders aandoenlijks. Ik vind dat veel belangrijker dan een mooie hond.
Bovendien is wat een mooie hond is ook nogal subjectief.
Veel mensen vinden Buck een mooie hond, zelfs zonder staart. Ze vragen regelmatig of het een echte wolf is
Dan ben ik wel een beetje trots op hem moet ik eerlijk toegeven. Want ik vind hem zelf ook schitterend al zal er in de ogen van anderen wel van alles aan mankeren
En Dino is een heel mooi gespierd zwart glanzend gezond hondje. Die vinden ze meestal ook mooi. Beer en Balou nooit eigenlijk, maar zelf vind ik die ook mooi

Veel mensen vinden Buck een mooie hond, zelfs zonder staart. Ze vragen regelmatig of het een echte wolf is
Laatst gewijzigd door Jackira op 16 jan 2011 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zal niet ontkennen dat ik blij ben als ik iemand hoor zeggen dat Ben mooi is, en dat hij zo lekker slank is, ik vind hem persoonlijk gewoon mooi, dat stoere. Anderzijds vond ik Osa ook prachtig, wijs, ambitieus, energieke uitstraling, en ik denk dat je dat wel in al je eigen honden kan vinden. Dus in die zin zijn ze mooi, en is het leuk als andere mensen dat hetzelfde ervaren als jij, maar of het belangrijk is? Nee.
- Hanneke2
- Zeer actief
Martijn schreef:Ben je daar mee bezig in het dagelijks leven?
Ik eigenlijk niet zo.
Ik vind mijn eigen honden toch de mooiste. Eigenlijk ongeacht hoe ze er uit zien.
Dochter vindt Lilo wel heel lief, maar echt oerlelijk, en als ik heel eerlijk ben vind ik haar ook niet echt heel mooi, lelijk gaat me dan weer te ver. Jack is wel een bloedmooie hond, dat vinden ook andere mensen wel.
In de dagelijkse praktijk zijn ze me allebei even lief.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Lucky luke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua mix
'Mooi' hoeft voor mij niet persé, maar wel gezond, blij en verzorgd.
Wat ik zeker leuk vind is dat de onze uniek is kwa uiterlijk (ws mix chihuahua met nog iets, weegt nu ruim 5 kilo) en ook dat-ie bijna elke hond eruit loopt op de korte sprint, altijd een genot om hem te zien rennen, lijkt wel een gazelle met z'n soepele sprongen.
Trots op mn manneke, vanmiddag heeft-ie nog gewommen in het ijskoude water alsof het hartje zomer was.
Wat ik zeker leuk vind is dat de onze uniek is kwa uiterlijk (ws mix chihuahua met nog iets, weegt nu ruim 5 kilo) en ook dat-ie bijna elke hond eruit loopt op de korte sprint, altijd een genot om hem te zien rennen, lijkt wel een gazelle met z'n soepele sprongen.
Trots op mn manneke, vanmiddag heeft-ie nog gewommen in het ijskoude water alsof het hartje zomer was.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Ik vind het nog steeds erg leuk als mensen zeggen dat Max zo mooi is. Ik krijg er een trots gevoel van. Mijn hond hé.
Maar echt belangrijk vind ik het niet, want hij is nl. ook de liefste, en dat heeft niets met zijn uiterlijk te maken.
Mica is een mooiere chihuahua dan mislukte Jop, en hoewel ik dat zelf ook wel zie hou ik van alle twee evenveel.
Dus nee, het rukt niet hoe mooi je hond is.
Maar echt belangrijk vind ik het niet, want hij is nl. ook de liefste, en dat heeft niets met zijn uiterlijk te maken.
Mica is een mooiere chihuahua dan mislukte Jop, en hoewel ik dat zelf ook wel zie hou ik van alle twee evenveel.
Dus nee, het rukt niet hoe mooi je hond is.
-
Sil
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
Ik heb Harley niet op uiterlijk gekozen maar op het karakter van het ras. Hij heeft geen stamboom en voor zover ik het kan zien klopt er hier en daar het één en ander niet. Maakt me geen fluit uit. Wat ik wel heel belangrijk vind, vooral omdat het een Maltezer is, is dat hij er verzorgd uit ziet. Ik vind het doodzonde als je van die kaalgeschoren Maltezertjes ziet lopen met vieze vachten of met halflange smerige klittenvachten omdat mensen te beroerd zijn om het netjes bij te houden. Mensen zeggen vaak dat Harley er mooi uit ziet (z'n vacht) en hij wordt ook vaak aan gehaald wat hij helemaal het einde vindt dus dat is dan wel leuk en dat vind ik ook leuk.
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja je moet er wel naar kijken he, en voor mij is hij de allermooiste en heul prettig om naar tekijken
wat een ander daar van zegt, boeit me dan een stuk minder
wat een ander daar van zegt, boeit me dan een stuk minder
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 16 jan 2011 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dorien
- Zeer actief
Ik hou van mooie dingen, dus ik vind het belangrijk dat mijn dieren ook mooi zijn. Of dat nu honden, katten of konijnen zijn dat maakt niet uit.
Groet,
Dorien
Dorien
-
tineke
Het maakt mij niets uit hoe ze er uitzien ,Rio is geen mooie rasvertegenwoordiger dat weet ik maar ondanks dat voor ons toch de mooiste fila ooit ,samen met Orson uiteraard
Micron wordt vaak wel schattig gevonden maar mooi hoor ik hem weinig genoemd worden.
Sien krijgt eigenlijk nooit commentaar zowel niet positief als negatief,Spok daarentegen valt wel vaak goed in de smaak en krijgt de meeste complimenten.
Rio daarentegen wel het meeste commentaar ,meestal over zijn grote formaat.
Ooit toen Tash ook nog leefde kwam er een dame met een riesenschnauzer,jr en border op mij af om te vragen wat mij bezield had om deze honden te kiezen(mastino ,fila ).
Op mijn ''het stukje gezonde verstand wat ontbrak toen jij honden ging kiezen'' was voldoende om haar het hazenpad te doen kiezen
Micron wordt vaak wel schattig gevonden maar mooi hoor ik hem weinig genoemd worden.
Sien krijgt eigenlijk nooit commentaar zowel niet positief als negatief,Spok daarentegen valt wel vaak goed in de smaak en krijgt de meeste complimenten.
Rio daarentegen wel het meeste commentaar ,meestal over zijn grote formaat.
Ooit toen Tash ook nog leefde kwam er een dame met een riesenschnauzer,jr en border op mij af om te vragen wat mij bezield had om deze honden te kiezen(mastino ,fila ).
Op mijn ''het stukje gezonde verstand wat ontbrak toen jij honden ging kiezen'' was voldoende om haar het hazenpad te doen kiezen
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Dianavdberkt schreef:het interesseert me werkelijk niets hoe mijn honden eruit zien. Als ik maar verschil zie tussen teef en reu ben ik tevreden.Het karakter is super goed en wat wil een mens nog meer.
eens!
maar ik ben wel trots hoor als mensen mijn hondjes mooi vinden