Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Re: Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Ongelezen bericht door Luna87 »

Strega schreef:Maar voor de thuiswerkers en degenen die hun hond mee naar het werk mogen nemen: wat voor werk doen jullie en hoe hebben jullie dat met je werkgever geregeld? Lijkt mij echt ideaal namelijk.

Eigenlijk zit ik gewoon weer stom te ver in de toekomst te piekeren maar een leven zonder honden is voor mij niets, maar ik wil ook geen honden als ik er niet voor ze kan zijn :19: .

Ik werk op een accountantskantoor en heb gewoon heel erg veel geluk gehad. Toen ik daar begon liep er een bouvier, later een schipperke. Ik had Luna toen nog niet, maar wij wilden beiden een hond. Toen er geen hond meer op kantoor was heb ik mijn kans gegrepen en gevraagd of ik een hond mee mocht nemen. Dat mocht (ze willen echt maar max 1 hond op kantoor) en toen kwam Luna!

Echt heerlijk, maar ik besef heel goed dat ik geluk heb gehad.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb geen vast rooster, kan zijn dat ik 6 a 7 dagen in de week werk en die week erna maar 1 of 2.
Voor ik naar mijn werk ga breng ik de hond smorgens naar mijn ouders en haal ik hem savonds weer op.
En als ik thuis ben en ik moet even weg dan neem ik de hond zoveel mogelijk overal mee naartoe en anders gaat hij even naar mn ouders.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo kan een paar uur alleen zijn, maar eigenlijk gebeurd dat zelden. Als ik weg ben is er eigenlijk altijd iemand thuis.
Ik zorg dan wel dat hij lekker uit is geweest zodat hij binnen gaat slapen :slaap:
Nu met Nova zijn ze helemaal nooit alleen, maar dat lijkt me logisch :mrgreen:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Mijn man en ik werken beide vanuit huis :D daarnaast zijn we ook veel op pad voor afspraken maar stemmen dit zoveel mogelijk op elkaar af. De honden zijn ongeveer 3 dagen, 3 uur alleen thuis.
In noogegevallen kunnen de kinderen een keer de honden uitlaten of oppassen maar eigenlijk riemen we het wel met zijn 2e.

Als ik ooit een andere baan zou willen dat word het een stuk lastiger, dan zullen de honden veel meer alleen zijn.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ben een alleenstaande ouder en zit momenteel tussen werk in. Maar ik heb wel aangegeven dat ik niet meer dan 25u in de week wil werken. Niet alleen omdat ik mijn dochter geen sleutelkind wil laten zijn maar natuurlijk ook voor mijn honden.
Die zullen er niks van snappen als ik ineens een 40 urige werkweek moet maken dus dat gebeurt ook niet.
Afbeelding
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ik werk deeltijd in de Luchtvaart waardoor ik na een reis lekker lang vrij ben en er volledig kan zijn voor mijn hond, als ik op reis ben logeert ze bij familie die een hond en kinderen hebben, vindt ze ook helemaal geweldig, maar het is een allemansvriendje dus ze vindt het niet erg om uit logeren te gaan en is het al van pup af gewend.
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Niet :ugh: . Ik studeer deze zomer af en laat mijn hond thuis bij mijn ouders die gelukkig meer dan genoeg tijd voor haar hebben.

Ik hoop in de (verre) toekomst parttime te kunnen gaan werken en dan weer een hond te kunnen nemen. Vriend werkt onregelmatige uren en dat zal ik wsl ook gaan doen (studeer verpleegkunde).
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik werk en doe de honden als ik weer thuis ben. Mijn vriend is thuis dus de honden zijn nooit alleen. En hij laat ze meestal 's ochtends en 's middags uit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik plan alles eigenlijk zo dat ik ze vrijwel dagelijks hun beweging kan geven. We hebben een enorm chaotisch schema met zn allen maar daardoor komt het amper voor dat ze alleen zitten. Pap werkt fulltime maar in ploegendienst, mam part-time en mijn broertje en ik hebben school/stage/bijbaantje. Ik zorg dat Nilo aan zn beweging komt, meestal voor ik naar school/stage ga of erna. Bijbaantje is in de avonduren en mag ik zelf inplannen, als het maar gebeurt die dag dus ook daar kan ik veel mee schuiven. Meestal dus voor school/stage een uurtje lopen en afhankelijk van hoelaat ik terug ben nog een rondje lopen of wat trainen. Alleen in de wintermaanden wanneer het savonds snel donker is zijn er dagen bij dat we er niet aan toe komen, die dagelijkse wandeling maar dat zijn hooguit 2 dagen in de week, die we in het weekend dan meer dan goed maken. Dat is hij ook gewend en kan hij tegen.
Snokkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback en Mixje

Ongelezen bericht door Snokkie »

Op dit moment studeren we allebei nog (/weer). Joost is daarmee 3 dagen in de week weg, en dan neem ik de honden mee naar school. Als ik eind van dit jaar afgestudeerd ben, hoop ik ze mee te kunnen nemen naar mijn werk. Dat is meestal geen probleem in een dierenkliniek :cheer: .
Groetjes Suzanne
en Nala & Sedi
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik werk 3 dagen in de week mijn man 5 maar met diensten...de hond(en) zitten hier dus nooit lang alleen..verder komen op maandag of donderdag(ligt aan mijn werkdagen) mijn schoonouders de honden halen om een paar uurtjes bezig te houden..en de andere dagen zijn ze meestal bij mijn ouders (wonen een paar straten verderop) eigenlijk zijn ze dus bijna nooit alleen ...kinderen hebben we (nog) niet maar daarvoor word dan hetzelfde geregeld :E:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik werk twee dagen vanuit huis en drie dagen op kantoor, dan gaat Sophie mee. Ik werk bij NML health, een distributeur van natuurlijke diergeneesmiddelen en verzorgingsproducten. Er lopen meerdere honden op kantoor.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik werk fulltime waarvan 3dagen savonds zodat ik overdag met de honden kan bezig zijn en kan schoonmaken, boodachappen doen en afspraken kan maken met anderen. Vanaf mei zal ik weer tot begin oktober enkel dagdiensten gaan draaien omdat er savonds nog voldoende daglicht is om met de honden bezig te zijn.
UknowPoppetje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek

Ongelezen bericht door UknowPoppetje »

Mijn vriend en ik werken beide fulltime.
Ik werk wisseldiensten dus per week is het verschillend hoelang ze alleen moeten zitten.

Dat kan 4x per week 9 uur zijn, maar dat kan ook maar een uur zijn of helemaal niet.

Voor het werk en na het werk gewoon lekker wandelen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Echtgenoot en ik hebben beide in ploegendienst gewerkt, dus ook de weekenden.

We stemden de diensten altijd op elkaar af. Hij kwam thuis en ik vertrok. Ik ging mijn weekenddienst draaien en hij was dat weekend vrij. Een van ons was dus altijd thuis.

Nu werk ik niet meer en echtgenoot gaat afstrepen omdat hij straks richting pensioen gaat. Hij heeft ook veel vrije dagen extra gekregen vanwege zijn leeftijd.

We komen elkaar na 30 jaar ineens heel veel tegen.... :N:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik werk fulltime in het onderwijs. Honden meenemen naar het werk kan helaas niet dus in de praktijk betekent dit dat ze vanaf half 8 's ochtends tot ca. half 5 's middags alleen zitten. Ik sla mijn pauze structureel over zodat ik een half uur eerder weg kan en woensdagmiddags werk ik thuis en vrijdagsmiddags laat een vriendin van me ze uit. Dus van de 7 dagen zitten ze 3 dagen 9 uur thuis. Gelukkig zijn ze met z'n drieën en 's morgens laat ik ze een uur uit en als ik thuis kom worden ze ook direct drie kwartier tot een uur uitgelaten. 's Avonds volgt er nog een ronde van een half uur tot een uur.
Gelukkig heb ik heel makkelijke honden die pas wakker worden als ik de sleutel in het slot steek.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik woon alleen en werk parttime voor een thuiszorgorganisatie en daarnaast vanuit huis voor mijn schrijfbedrijf. Ik heb mijn werktijden zo geregeld dat ik tussen de middag anderhalf uur vrij ben. Dan heb ik voldoende tijd om Otto even uit te laten. Langer dan 3-4 uurtjes zit hij niet alleen. Soms mag hij mee naar een cliënt. Dat combineert meteen handig met uitlaten :wink:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik werk gedeeltelijk op de locatie, gedeeltelijk bij ouders thuis.
Op de locatie ben ik op maandagochtend (ongeveer 5 á 5,5 uur van huis incl. reistijd), op vrijdagmiddag (tussen de 6 en 7,5 uur van huis) en vanaf vandaag 1x per 2 weken op zaterdagmiddag (ongeveer 5 uur van huis). De rest van de tijd werk ik voornamelijk bij ouders thuis en die afspraken plan ik in overleg met hen. Doorgaans is dat alleen 's middags en/of 's avonds. Indien nodig plan ik het dan zo dat ik tussendoor de honden kan uitlaten.
Verslagen etc. maak ik vanuit huis.
Ik begeleid autistische kinderen/jongeren. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn vriend werkt 4 dagen, ik fulltime. Daarnaast ben ik later van huis weg en hij is altijd eerder thuis. Ik zorg dus voor een flinke ochtendwandeling en mijn vriend loopt de middagronde. Een dag in de week gaat misty naar de dagopvang, daar rent ze zich een slag in de rondte, de volgende dag komt ze nauwelijks haar mand uit....en is lang alleen zijn geeneens een straf.
Nu wij een pup erbij hebben wisselen wij het thuiswerken met elkaar af. Wij hebben beide een kantoorbaan waar we gewoon resultaat moeten leveren en het niet zozeer gaat om je aanwezigheid op kantoor. Dat is als je op de receptie zou werken wel anders natuurlijk.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Frank werkt gewoon fulltime. Gaat zo rond 7:30 uur van huis en is rond 17:00 uur weer thuis.
Ik werk 2 avonden bij de Appie. Dat zijn vaste avonden. De maandag van 18:00 tot 22:00 uur en de zaterdag precies zo.
Op maandag vertrek ik zodra Frank thuiskomt.

Overdag ben ik dus altidj thuis voor de kinderen en de honden.
Ik wil ook niet anders. Ik wil er zijn voor mijn kind en pleegzoon als ze thuiskomen uit school. Hun verhalen horen, drinken klaar hebben staan voor ze etc.
En ik wil ook zelf Rosalie van school halen en brengen, haar tussen de middag thuis hebben voor een broodje e.d.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Ik werk thuis.
Groetjes Patries
Afbeelding
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Ik studeer en m'n vriend werkt 36 uur. Als ik maar 2 of 3 uur les heb, neem ik Mirtillo mee naar de uni. Als ik langere dagen heb, dan gaat Mirtillo of naar de 'oppas' (vriendin van behendigheid) of naar de dagopvang of m'n vriend regelt dat hij thuis kan werken/neemt z'n overuren op.

We maken voor iedere maand een rooster. Dat houdt meestal in dat Tillo max. eens in de week naar de opvang gaat, een a twee keer naar de oppas en een a twee keer met mij mee gaat. Dan blijft er meestal een dag over en dan is m'n vriend dus thuis. Ik ben erg blij dat we het zo kunnen regelen.
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.

Ongelezen bericht door chaos »

Mijn man werkt regelmatig en ik onregelmatig, in de praktijk komt het erop neer dat ze drie dagen in de week of een minuut of vijf alleen zijn of zoals op de dinsdag bijna 9 uur...daarvoor laat ik ze goed uit, zijn diegene die het fijn vinden bij elkaar in een hele ruime kennel waarin als ze het onverhoopt niet op kunnen houden ook de ruimte hebben om te plassen oid. En soms neem ik een hond mee zodat die tussen de afspraken door even uitgelaten kan worden. Dat kan alleen in deze maanden omdat het in het voorjaar en zomer te warm in de auto is.
Daar staan dan vier dagen tegenover dat ik wel thuis ben...tja mijn leven gaat ook niet alleen maar over rozen en zo zie ik de dinsdag ook voor mijn honden, het is even afzien maar vooruit...
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik werk twee of drie dagen per week, meestal 's avonds.
En mijn huishouden lijkt nergens op :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

annemick schreef:Ik werk deeltijd in de Luchtvaart waardoor ik na een reis lekker lang vrij ben en er volledig kan zijn voor mijn hond, als ik op reis ben logeert ze bij familie die een hond en kinderen hebben, vindt ze ook helemaal geweldig, maar het is een allemansvriendje dus ze vindt het niet erg om uit logeren te gaan en is het al van pup af gewend.
hee, toch niet een collega? wat doe je 'in de luchtvaart?

ik ben ook na een reis nogal lang vrij. man werkt onregelmatig en dan vooral 's avonds, dus als we beiden weg zijn gaat de hond naar de allerliefste oppas van de wereld. zonder haar zouden we een probleem hebben.
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Lance »

Janneke&Mirtillo schreef:Ik studeer en m'n vriend werkt 36 uur. Als ik maar 2 of 3 uur les heb, neem ik Mirtillo mee naar de uni. Als ik langere dagen heb, dan gaat Mirtillo of naar de 'oppas' (vriendin van behendigheid) of naar de dagopvang of m'n vriend regelt dat hij thuis kan werken/neemt z'n overuren op.

We maken voor iedere maand een rooster. Dat houdt meestal in dat Tillo max. eens in de week naar de opvang gaat, een a twee keer naar de oppas en een a twee keer met mij mee gaat. Dan blijft er meestal een dag over en dan is m'n vriend dus thuis. Ik ben erg blij dat we het zo kunnen regelen.
Mee naar de uni? :scratch:

Mijn vriend & ik werken beiden 36 uur maar wel onregelmatig. Dus vaak als 1 van ons aan het werk is, is de ander thuis. Het komt wel eens voor dat we beiden dezelfde dienst draaien maar dat is wel te overzien zo.
Afbeelding
Janneke&Mirtillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basenji
Contacteer:

Ongelezen bericht door Janneke&Mirtillo »

Lance schreef:
Janneke&Mirtillo schreef:Ik studeer en m'n vriend werkt 36 uur. Als ik maar 2 of 3 uur les heb, neem ik Mirtillo mee naar de uni. Als ik langere dagen heb, dan gaat Mirtillo of naar de 'oppas' (vriendin van behendigheid) of naar de dagopvang of m'n vriend regelt dat hij thuis kan werken/neemt z'n overuren op.

Mijn vriend & ik werken beiden 36 uur maar wel onregelmatig. Dus vaak als 1 van ons aan het werk is, is de ander thuis. Het komt wel eens voor dat we beiden dezelfde dienst draaien maar dat is wel te overzien zo.
Jup. Ik studeer diergeneeskunde en voor de honden van studenten en werknemers zijn er kennels.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Janneke&Mirtillo schreef:
Lance schreef:

Jup. Ik studeer diergeneeskunde en voor de honden van studenten en werknemers zijn er kennels.
Woowww, mazzel! Wat grappig! Maar eigenlijk gek dat ze dat daar wel hebben en bij andere studies niet. Niet alleen mensen die diergeneeskunde doen hebben honden :pffff: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Even vraagje voor de studenten, hoe bekostigen jullie dat dan eigenlijk, alleen studeren, niet werken en een hond?

Ik zal mijn werkrooster niet aanpassen voor de hond, omdat ik het veel belangrijker vind wat er met de hond gedaan wordt als je er wel bent, ipv de hele dag thuis zijn, maar weinig tot niks ondernemen met de hond, nou zit daar heus een middenweg in, en zal er ook hier gekeken worden naar tijden en schema's om een hond gewoon niet te lang alleen te laten, maar ik denk niet dat honden die bij fulttimewerkende mensen woont, het per se slecht heeft.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Aimee schreef:Even vraagje voor de studenten, hoe bekostigen jullie dat dan eigenlijk, alleen studeren, niet werken en een hond?

Ik zal mijn werkrooster niet aanpassen voor de hond, omdat ik het veel belangrijker vind wat er met de hond gedaan wordt als je er wel bent, ipv de hele dag thuis zijn, maar weinig tot niks ondernemen met de hond, nou zit daar heus een middenweg in, en zal er ook hier gekeken worden naar tijden en schema's om een hond gewoon niet te lang alleen te laten, maar ik denk niet dat honden die bij fulttimewerkende mensen woont, het per se slecht heeft.
Nou een hond die echt iedere dag uuuuren alleen zit... Je kunt zoveel met hem doen daarnaast als je wilt maar als je er niet bent, ben je er niet en volgens mij vind geen enkele hond dat écht helemaal niet minder leuk dan als je er wel bent ;).

En ik woon bij mijn ouders omdat de woningmarkt zo lekker te betreden is op dit moment :roll: dus 'mijn' honden zijn gewoon de gezinshonden hoewel de ene wel duidelijk het meest 'van mij' is (en ik ben vooral ook het meest van hem, wat gevoel betreft, denk ik :love: ). Hij is eigenlijk wel echt mijn verantwoordelijkheid wat wandelen betreft, de ander is dan weer vooral 'van' mijn vader, die gaat ook met hem mee met hardlopen. Does kan dat niet meer (of wil dat niet meer) dus die mag lekker met mij kuieren, snuffelen, spelen etc.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”