Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Moderator: moderatorteam
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Wat rukt het eigenlijk of je hond mooi is?
Voor mij heel belangrijk. Ik heb ze nl. voor de sier én ze passen zo mooi bij het bankstel
.

Laatst gewijzigd door lieke op 15 jan 2011 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat anderen van mijn honden vinden doet me weinig. Ik kan er zelf wel heel erg van genieten hoe mooi ik mijn honden vind
Als Nilo bijvoorbeeld in de avondzon loopt en zijn rode vacht nog meer opvalt, dat vind ik echt prachtig! Net als een mooi gangwerk als hij naast de fiets draaft.
Als Nilo bijvoorbeeld in de avondzon loopt en zijn rode vacht nog meer opvalt, dat vind ik echt prachtig! Net als een mooi gangwerk als hij naast de fiets draaft.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ook mijn lelijkste jacks vind ik mooi, omdat ze de mijne zijn

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik ben blij met Beau en heel veel mensen vinden hem ongetwijfeld lelijk.. En ja, daar kan ik me best druk om maken.

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
lieke schreef:Voor mij heel belangrijk. Ik heb ze nl. voor de sier én ze passen zo mooi bij het bankstel![]()
Laatst gewijzigd door Sassy op 15 jan 2011 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Beauty is in the eye of the beholder? Of zoiets?
Ik vind mijn Japemans prachtig. Hij loopt als een paradepaardje, hij heeft een geweldig snoetje en een fantastische vacht.
Ik vind mijn Japemans prachtig. Hij loopt als een paradepaardje, hij heeft een geweldig snoetje en een fantastische vacht.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
het interesseert me werkelijk niets hoe mijn honden eruit zien. Als ik maar verschil zie tussen teef en reu ben ik tevreden.
Het karakter is super goed en wat wil een mens nog meer.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn hond is niet de allermooiste. En dat boeit me niet. Het is gewoon mijn vriendje.
Mij doet het ook echt niks als iemand hem lelijk noemt. Ieder zijn smaak?
- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Net wat je zegt.
Ik vind mijn hond zelf ook mooi.
Sommige mensen ook ,andere weer helemaal niet.
Het maakt mij niks uit.
Als ik er zelf maar van geniet.
Voor vreemden is hij zowiezo geen bal aan.
Ik vind mijn hond zelf ook mooi.
Sommige mensen ook ,andere weer helemaal niet.
Het maakt mij niks uit.
Als ik er zelf maar van geniet.
Voor vreemden is hij zowiezo geen bal aan.

- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Mij maakt het op zich niet uit, ik heb mijn hond voor de leuk niet voor de mooi.
Maar ik kan het wel leuk vinden als mensen in het voorbijgaan tegen elkaar zeggen dat die hond zo mooi is.
Maar ik kan het wel leuk vinden als mensen in het voorbijgaan tegen elkaar zeggen dat die hond zo mooi is.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Het interesseert me werkelijk niks of mijn honden mooi zijn of niet, ik vind ze hartstikke leuk 
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
NouMachie schreef:Mijn hond is niet de allermooiste. En dat boeit me niet. Het is gewoon mijn vriendje.
-
Lillith
- Zeer actief
Ik hecht niet zo aan een mooi uiterlijk.
Wat ik mooi vindt is een ventje dat trots in zijn tuigje loopt en een hele nieuwe wereld ontdekt.
Dat is veel mooier (persoonlijke mening) als een glansje of een super bespiering

Wat ik mooi vindt is een ventje dat trots in zijn tuigje loopt en een hele nieuwe wereld ontdekt.
Dat is veel mooier (persoonlijke mening) als een glansje of een super bespiering
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nell en Bell zijn gewoon leuk, maar Syll is gewoon mooi van lelijkheid
Staff die we hadden idem dito. Gruwelijk "lelijke hond" maar oh zo mooi (voor ons)
Staff die we hadden idem dito. Gruwelijk "lelijke hond" maar oh zo mooi (voor ons)
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik kan het niet helpen dat mijn honden prachtig zijn, heb ik helemaal niets voor hoeven doen 
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind Luca ook echt een knappe ventMarloes* schreef:NouMachie schreef:Mijn hond is niet de allermooiste. En dat boeit me niet. Het is gewoon mijn vriendje.
Mij doet het ook echt niks als iemand hem lelijk noemt. Ieder zijn smaak??? Ik vind Luca echt heel erg mooi, weet niet precies waarom, maar qua uiterlijk echt zoooo mijn type
Ik vind Hades overigens ook een pracht van een hond, en ik kan er van genieten als andere mensen dat ook vinden, maar het is niet belangrijk. Het doet me niets als anderen 'm niet mooi vinden, hij woont tenslotte bij ons en wij zijn blij met 'm
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Het rukt helemaal niets, ik zou nog net zoveel van ze houden als ze oerlelijk zouden zijn, alleen zijn ze dat niet 
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Ik vind Bob mooi maar wat de rest van de wereld vindt
Belangrijker dan zijn mooi zijn is eigenlijk zijn leuke karakter en zijn goede gezondheid (en dat wil ik graag zo houden
)
Belangrijker dan zijn mooi zijn is eigenlijk zijn leuke karakter en zijn goede gezondheid (en dat wil ik graag zo houden
En de groeten van de mannen 

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg"?
-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind Kenzo prachtig, en nog nooit iemand horen zeggen dat hij lelijk is. Mensen vinden hem juist geweldig mooi en er stoppen zelfs fietsers en automobilisten om even te vertellen hoe mooi hij is
En Nova, die is gewoon schattig
En Nova, die is gewoon schattig
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor mij is er niets belangrijkers dan dat.
Mijn honden zijn zowiezo heel erg mooi van binnen en het feit dat ze me dag na dag minstens 1x aan het lachen maken is voor mij duizend keer belangrijker dan het feit of ze al dan niet mooi zijn of gevonden worden door anderen.
Wat mij betreft zijn ze alle 3 even mooi, of ze nou rechte of misschien iets scheve oortjes hebben, te groot, te klein of precies groot genoeg zijn en te licht of te donker van kleur zijn.
Ze zijn mij véél meer waard dan iets subjectiefs als "mooi" ooit zal kunnen zijn.
Mijn honden zijn zowiezo heel erg mooi van binnen en het feit dat ze me dag na dag minstens 1x aan het lachen maken is voor mij duizend keer belangrijker dan het feit of ze al dan niet mooi zijn of gevonden worden door anderen.
Wat mij betreft zijn ze alle 3 even mooi, of ze nou rechte of misschien iets scheve oortjes hebben, te groot, te klein of precies groot genoeg zijn en te licht of te donker van kleur zijn.
Ze zijn mij véél meer waard dan iets subjectiefs als "mooi" ooit zal kunnen zijn.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Tsja, ik vind mijn honden gewoon allemaal heel mooi.
En wat een ander denkt zal me een rotzorg zijn. Ik kan me niet eens voorstellen dat iemand ze lelijk kan vinden.
En wat een ander denkt zal me een rotzorg zijn. Ik kan me niet eens voorstellen dat iemand ze lelijk kan vinden.

Cash v Heiligental en Flow.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het enige wat ik wel eens heb gehoord is dat Nilo enge ogen heeft. Omdat die erg licht zijn vergeleken met zn vachtkleur en daardoor opvallen. Doet me niet zoveel eigenlijk, ik vind zn ogen juist wel wat sprekends hebbenMarloes* schreef:Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg"?
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Hier een mevrouw op 't Leesten. 'Als ik ooit een beagle neem, dan neem ik er niet een met zo'n lelijke kop.' Gesprek was over.Marloes* schreef:"Wat een lelijke hond zeg"?

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Mij interesseert het niet. Quasar is echt niet de mooiste Dogo maar hij heeft binnenshuis een mooi karakter en daar ga ik voor.
Stellar vind ik zelf wel een mooie hond om te zien, ze voldoet redelijk aan het algemene Welsh plaatje.
Grootste voorbeeld van dat het niet rukt is Tsuki. Iedereen vindt haar lelijk. Ik niet. Als ik naar haar kijk zie ik weliswaar een klein prul, zonder neus, met schele plopogen en een tongetje wat uit haar bekje piept, maar...Voor mij is ze het mooiste hondje wat er bestaat. Ik zie die dingen wel als ik objectief kijk maar ik zie ze niet als geheel. Ik zie een prachthondje qua karakter en een geweldig uiterlijk. Gewoon, omdat dát Tsuki is.
Stellar vind ik zelf wel een mooie hond om te zien, ze voldoet redelijk aan het algemene Welsh plaatje.
Grootste voorbeeld van dat het niet rukt is Tsuki. Iedereen vindt haar lelijk. Ik niet. Als ik naar haar kijk zie ik weliswaar een klein prul, zonder neus, met schele plopogen en een tongetje wat uit haar bekje piept, maar...Voor mij is ze het mooiste hondje wat er bestaat. Ik zie die dingen wel als ik objectief kijk maar ik zie ze niet als geheel. Ik zie een prachthondje qua karakter en een geweldig uiterlijk. Gewoon, omdat dát Tsuki is.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
sommige mensen vinden mijn hond niet conform rasstandaard en dit is wel eens tegen mij gezegd (thans de raskenners meeste voorbijgangers weten niet eens wat een tervuerense herder is) en heel veel mensen vinden haar prachtig
mij rukt het absoluut niet (zoals martijn het zo heerlijk uitdrukt) want voor mij is ze de allermooiste met haar prachtige zwarte dek en haar karakteristieke teruggetrokken masker. Er is maar 1 zoals zij is en ben nog maar 2x een andere tervuur tegen gekomen die op een beetje haar leek en dat waren toevallig reuen.
Dana word nooit lelijk bevonden altijd lief/schattig en ideaal als beginnershondje (wat ik weer veel mensen uit hun hoofd praat)
mij rukt het absoluut niet (zoals martijn het zo heerlijk uitdrukt) want voor mij is ze de allermooiste met haar prachtige zwarte dek en haar karakteristieke teruggetrokken masker. Er is maar 1 zoals zij is en ben nog maar 2x een andere tervuur tegen gekomen die op een beetje haar leek en dat waren toevallig reuen.
Dana word nooit lelijk bevonden altijd lief/schattig en ideaal als beginnershondje (wat ik weer veel mensen uit hun hoofd praat)

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
En ja, hier hoor ik dus heel vaak dat Tsuki zo lelijk is. Die mensen kennen haar dus niet.
Lars zegt het ook wel maar ik weet dat hij het qua Tsuki ansich niet meent.
Lars zegt het ook wel maar ik weet dat hij het qua Tsuki ansich niet meent.
- schnauzer
- Actief
- Mijn ras(sen): Schnauzer
Marloes* schreef:Maar zeggen mensen dan ook echt tegen jullie dat ze jullie hond ronduit lelijk vinden ofzo? Hier is het of "ooooh, wat is ze mooooooi" of gewoon niks. Ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat iemand echt naar me toekomt met de boodschap van "Wat een lelijke hond zeg"?
Wel een keer gehad met mijn vorige middenslag.
Er liep een kindje naar hem toe en zei: wat een lelijke hond :N:
Ik zei toen: ja, maar hij is wel heel erg lief.
Daar was het kindje het mee eens.
Dat was trouwens echt een heerlijke allemans vriend.
De lieverd..

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Zo denk ik er ook overLongFields schreef: Mijn honden zijn zowiezo heel erg mooi van binnen en het feit dat ze me dag na dag minstens 1x aan het lachen maken is voor mij duizend keer belangrijker dan het feit of ze al dan niet mooi zijn of gevonden worden door anderen.

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ik kreeg vd week van mijn zus te horen dat casper echt vreselijk lelijk is.
huh???
ja, echt! ik vind die van ma veel knapper! (een boomloze shih met schele ploppende ogen, missende en scheve tanden, onderbeet)
je vind cas gewoon mooi omdat ie van jou is. is net als met kinderen.
nou, ik vind cas heus geen hele mooie prachtige hond. ik vind hem geinig om te zien maar ook beslist niet lelijk.
maar daar kan ik me dan wel druk om maken ja.
is hij echt lelijk?
huh???
ja, echt! ik vind die van ma veel knapper! (een boomloze shih met schele ploppende ogen, missende en scheve tanden, onderbeet)
je vind cas gewoon mooi omdat ie van jou is. is net als met kinderen.
nou, ik vind cas heus geen hele mooie prachtige hond. ik vind hem geinig om te zien maar ook beslist niet lelijk.
maar daar kan ik me dan wel druk om maken ja.
is hij echt lelijk?