Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Castratie
ik moet bij roxy heel erg opletten met voeren want ze word wel makkelijk dik.
storm is nog intact en dat laat ik zo ik heb het chemisch geprobeerd maar dat was geen succes, hij werd er sloom en depri van
dat is voor hem ook geen leven
storm is nog intact en dat laat ik zo ik heb het chemisch geprobeerd maar dat was geen succes, hij werd er sloom en depri van
dat is voor hem ook geen leven
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat een onzin weer, elke hond heeft een uniek karakter aangezien elke hond een individu is.mariaa schreef:Elke keuze heeft voor en nadelen....
Een kleine kanttekening: ook een intacte hond is niet "natuurlijk" , hoe graag je dit ook zou willenEen huishond is compleet afhankelijk van de keuzes die de mens maakt, een hond heeft hier verder geen inspraak in. De hond is afhankelijk van de interpretatie die de baas heeft over: "wat een hond gelukkig/gezond/mooi maakt". Hij kan zijn instincten nu eenmaal niet zelf volgen, hij zal zich altijd moeten aanpassen en onderwerpen in onze maatschappij. Deze macht heeft de mens/baas nu eemaal over honden, of je nu wel of niet je hond castreert. Andere keuzes zijn dus ook van groot belang in het leven van de hond en hebben invloed op de gezondheid en karakter van de hond.
Een hond is gelukkig ook véél meer dan een hormonaal aangestuurd wezen.De geslachthormonen bepalen zeker een groot aandeel van het karakter maar ook het ontbreken van deze hormonen zorgt voor de vorming van een uniek karakter.
Ik wou dat mensen eens ophielden één en ander zo om te buigen dat het in hun straatje past, precies dat wat Martijn hierboven al zei!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ik persoonlijk vergelijk een lichaam altijd met een goedlopende fabriek, haal er een radertje tussenuit en de fabriek loopt niet meer zo goed.
Kijk als castratie moet omdat het medisch noodzakelijk is vind ik het al erg genoeg, maar dan moet het wel.
Maar ik laat mijn honden niet castreren om de bankrekening van mijn Dierenarts te spekken en omdat het voor mij persoonlijk lekker makkelijk is. Want hou me te goede honden die drie keer per jaar loops worden is echt geen pretje, ze worden allemaal tegelijk loops wel met een paar dagen verschil, de laatste loopsheid van de meiden was helemaal lastig want toen waren ze zowat allevier tegelijk dekrijp, liep ik met vier hitsige meiden in het bos, probeer maar eens een reu weg te houden als vier meiden zo`n reu proberen te verleiden.
Tegen de tijd dat ik de ene meid met haar achterwerk naar beneden had gedrukt, stond de volgende haar kont de lucht in te gooien.
Kijk als castratie moet omdat het medisch noodzakelijk is vind ik het al erg genoeg, maar dan moet het wel.
Maar ik laat mijn honden niet castreren om de bankrekening van mijn Dierenarts te spekken en omdat het voor mij persoonlijk lekker makkelijk is. Want hou me te goede honden die drie keer per jaar loops worden is echt geen pretje, ze worden allemaal tegelijk loops wel met een paar dagen verschil, de laatste loopsheid van de meiden was helemaal lastig want toen waren ze zowat allevier tegelijk dekrijp, liep ik met vier hitsige meiden in het bos, probeer maar eens een reu weg te houden als vier meiden zo`n reu proberen te verleiden.
Tegen de tijd dat ik de ene meid met haar achterwerk naar beneden had gedrukt, stond de volgende haar kont de lucht in te gooien.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Luchtte het op?MARC_S schreef:Misschien kan ik dat zeggen omdat ik kan zorgen dat ze nooit komen? Ga jij nu maar je hond castreren want dat wil je toch? Je zaagt er al maanden en maanden over dus ik begrijp niet waarom je het niet gewoon doet. Ben je meteen verlost van alles wat bij de verkeerde hondkeuze komt kijken en dan kan je lekker je aandacht op je fokteefje vestigen en de reu in het hoekje op zijn mat plempen. Dat is toch hoe het zal gaan dus waarom zaag je er zo eeuwig over door? Jij gaat toch niet op je honden letten en je weet net als ik dat je anders met een oepsnest komt te zitten. Je weet ook dat je reu veel teveel hond voor je is dus ga dat niet op mij lopen projecteren als je wil.djow schreef:![]()
Zeuren over hoe erg castratie is en vervolgens schrijven dat je gezonde pups in zou laten slapen? Sorry hoorIk heb dat soort shit niet hoor. Ik ga mijn reu niet opofferen voor mijn nieuwe hond.
Wat jij doet moet je zelf weten. Ik vind het zielig. Ik zou hem wegdoen naar iemand die er wel gewoon voor wil gaan

Marc heeft blijkbaar nogal de gewoonte allerlei dingen te concluderen terwijl hij niets van een situatie bij iemand thuis af weetFrederiek schreef:MARC_S schreef:Zoals jij het schets loop je zelf alleen rond om voer te geven. Waarom kan jij hem niet verbieden te dekken maar wel op alle andere vlakken de alfa spelen? Ik begrijp het probleem niet en het gaat om slechts 1 week per half jaar. Moet je daar een reu voor castreren? Dapper wilde echt niet de hele dag op Cleo en Eva hoor. Beter gezegd, dat wilde hij 3 dagen. Nou poeh, wat erg.Daarvoor zou ik hem dan moeten laten castreren zeker met alle nadelen van dien. Want die worden wel weggewuift maar dat is totaal niet mogelijk met de problemen die die honden krijgen. Zet je hond maar op hormonen als ze incontinent worden. Zet ze maar weg als ze nauwelijks nog energie hebben en niet meer willen of kunnen lopen. Want ik ken geen reuen met ballen die dikke mormels zijn en die geen levenslust meer hebben. En god weet hoeveel goldens en labjes die nog langzamer sjokken dan een peuter. Die hebben nooit ballen hoor. Want dan zie je dat domweg nooit
Ho ho, ik weet niet wat jij er opeens allemaal bijhaalt, maar ik heb het alleen maar over de vergelijking hond/wolf in deze (castratie)kwestie, omdat iemand aangaf dat wilde wolfreuen ook niet allemaal dekken (o.i.d.). Daarmee zeg ik niet dat je elke hitsige reu maar moet castreren, ik weet niet waar(om) jij dat leest? Ik zeg alleen maar dat ik dat argument niet geloof, puur omdat huishonden niet in dezelfde situatie leven als wolven. Ik snap overigens ook niet waarom jij denkt dat elke gecastreerde hond vadsig en niet meer levenslustig is? Dan zou, gezien de poll van Djow, bijna de helft van de forumhonden dik en sloom zijn, en dat geloof ik niet. Ongetwijfeld meer dan ongecastreerd, dat geloof ik graag, maar om het nou zo bot te stellen gaat me te ver. Ik snap wel dat je een standpunt maakt hoor, maar een beetje nuance mag.
Oh, en ik ben er zeker niet alleen voor het voer, duh, dat is ook wat flauw gesteld. Er zijn heel wat meer regels in het leven dan alleen maar niet mogen dekken. Daarbij is er een verschil tussen drie dagen hitsig zijn of veel langer van de leg zijn, zoals Hutsje ook al aangaf. Er is gewoon verschil tussen honden, dat mag best benoemd worden.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
het is vergoelijking van eigen handelen...renee-uk schreef: wat een onzin weer, elke hond heeft een uniek karakter aangezien elke hond een individu is.
Ik wou dat mensen eens ophielden één en ander zo om te buigen dat het in hun straatje past, precies dat wat Martijn hierboven al zei!

kijk, als je ergens achter staat prima, maar geef dan ook gewoon toe hoe of wat... ga er niet omheen zitten wringen en draaien en zeker niet vergoeilijken...
Nanna is daar bijv. heel eerlijk in, prima... daar kan ik goed mee leven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Klopt. Al vroeg ik me de vraag die ik stelde gewoon echt af hoorBadu schreef:Het gaat hier helemaal niet om de discussie want die is al 100 keer gevoerd.... Je blijft op zoek naar een legitimatiedjow schreef: Ik denk dat je dit niet met elkaar kunt vergelijken want de situaties zijn absoluut niet het zelfde.
Bij wolven paren ook alleen de alpha's de rest niet. Alleen de alpha teef krijgt jongen. De andere teven kunnen de jongen wel voeden ze worden wel 'schijnzwanger'
Dit is toch al een erg andere situatie dan bij onze hondjes. Ook is het honden gedrag niet meer het zelfde als het echte wolven gedrag. De domesticatie heeft er voor gezorgd dat het gedrag van de hond anders is dan dat van de wolf. Door domesticatie hebben ook hersenveranderingen plaats gevonden bij de hond.
Gevolg hiervan is onder andere dat de hond ten opzichte van de wolf zijn jeugdige kenmerken blijft behouden, waardoor de hond speels blijft tot op hoge leeftijd.
Ik denk dus dat je een hond niet al te veel meer kunt vergelijken met een wolfook qua hormonen en gedrag omtrent loopse teven.
![]()

Maar het klopt dat ik nogsteeds twijfel. Liever twijfelen dan klakkeloos castreren toch?

Als meerdere Gt's het adviseren is het toch helemaal niet vreemd dat iemand daar dan over na denkt? Zoals ik net al zei, dit topic had niks met mij en Fodor te maken hoor. Ik bedacht me die vraag gewoon opeensmalinois schreef:dat idee heb ik ook...MARC_S schreef: Ga jij nu maar je hond castreren want dat wil je toch? Je zaagt er al maanden en maanden over dus ik begrijp niet waarom je het niet gewoon doet.
anders blijf je niet maanden doorzagen over castreren...

Als iedereen ook mijn andere toics zouden lezen zouden ze lezen hoeveel ik train en hoeveel beter het gaat met Fodor

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet denken wat je wildjow schreef:Als meerdere Gt's het adviseren is het toch helemaal niet vreemd dat iemand daar dan over na denkt? Zoals ik net al zei, dit topic had niks met mij en Fodor te maken hoor. Ik bedacht me die vraag gewoon opeensmalinois schreef:dat idee heb ik ook...MARC_S schreef: Ga jij nu maar je hond castreren want dat wil je toch? Je zaagt er al maanden en maanden over dus ik begrijp niet waarom je het niet gewoon doet.
Als iedereen ook mijn andere toics zouden lezen zouden ze lezen hoeveel ik train en hoeveel beter het gaat met Fodor

Als er niks anders meer mogelijk is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ben ik het helemaal mee eens. Als ik het zou doen bij Fodor zie ik dat ook als een zwakte van mezelf.Martijn schreef:Ik zal het proberen uit te leggen want ik snap best dat je de felheid niet kunt plaatsen.nusca schreef:In gedrag wel, in uiterlijk niet.Jaja. Maar er was geen verschil.
Dat ben ik met je eens, ben zelf al maanden op zoek naar alle voor en nadelen van castratie en leer er ook steeds meer over, maar het blijft wel uiteindelijk een persoonlijke beslissing en vind het jammer dat er soms zo fel op iemand wordt gereageerd die er voor kiest (bedoel in het algemeen hiermee, niet jou persoonlijk)Natuurlijk. Maar niet op basis van fabeltjes en het alleen maar belichten van de positieve kanten
Waar ik enorm moe van wordt is dat mensen die dieren hebben weglopen voor hun eigen luiheid en desinteresse in wat voor het dier het beste is.
Of je het nu hebt over je hond godsganselijke dag in een bench stoppen, goedkoop rotvoer geven, zware correcties of castraties. Het komt er altijd en eeuwig weer op neer dat het niet uitmaakt.
Ik wordt daar inderdaad heel chagrijnig van. Ik dring niemand op wat ze moeten doen maar één ding is wat mij betreft inderdaad een plicht en dat is met een open blik en eerlijk kijken naar wat je met een dier uitvreet.
Zeg dan gewoon dat het je niet interesseert. Dat kan toch?
Zeg dan dat het je helemaal niet uitmaakt dat je hond minder lang in de bloei van zijn leven blijft omdat je hem gewoon lief vindt en hij toch doodgaat. Daar zul je mij namelijk echt niet over horen. Een gecastreerde dikkerd die met 9 in plaats van 12 ingeslapen wordt om zijn HD is prima. Dat vind ik heel acceptabel en ik vindt het prima als mensen liever een hond hebben die geen mannetjesgedrag vertoont. Het makkelijkere, handzamere karakter kan voor de hond absoluut vruchten afwerpen.
Maar ga het niet zitten ontkennen en doe niet alsof je een gezondheidsfreak bent omdat je dat zo leuk vindt klinken als je tegen die gezondheid in handelt omdat dat je toevallig uitkomt.
Het gaat me niet om castreren. Het gaat me om hypocriet, lui gedoe. Ga vooral voor je gemak. Doen! Maar niet doen alsof je het voor het bestwil van de hond doet. Met de hond van de topicstartster is niets mis. Die heeft geen castratie nodig. De eigenaresse heeft liever geen intacte hond. Dat is een heel ander iets.
De hond heeft liever een scheerbeurt en landgoed. Die wil zelf heus niet van zijn mannelijke driften af.
En nogmaals, je wensen hebben als eigenaar is prima. Ik ben niet tegen castratie. Maar laat dat krampachtige gezoek naar waarom het voor de hond beter is alsjeblieft achterwege.
Het kan voor sommige reuen inderdaad een verbetering zijn. Maar voor deze hond niet.
Deze hond castreren is vergelijkbaar met de nagels van een kat laten verwijderen omdat je liever geen kapotte bank hebt. Gewoon, lekker praktisch.
Dan kun je wel met dom gelul aankomen dat hij dan niet meer uit een boom kan vallen en dat is nog waar ook. Maar dat maakt niet dat je het voor de kat doet.
Maar nu train ik nog volop, maar sommige honden zijn zo beschadigd dat je je rot blijft trainen. Maar of castratie dan nog uitmaakt

Ik vind het erg vreemd dat je zo oordeelt over iemand zijn situatie die jij totaal niet kent. Echt heel heel raarMARC_S schreef:Joh, ze wil goedkeuring.malinois schreef:dat idee heb ik ook...MARC_S schreef: Ga jij nu maar je hond castreren want dat wil je toch? Je zaagt er al maanden en maanden over dus ik begrijp niet waarom je het niet gewoon doet.
anders blijf je niet maanden doorzagen over castreren...Ik begrijp dat nooit. Laat die hond castreren en leg hem op een mat en ga door met je nieuwe hond waarmee je wil fokken. Want nu ineens is een reu wel lastig. Zij zit al maanden en maanden te zagen over die castratie die er toch gaat komen inderdaad.
Ik zou die berghond lekker herplaatsen. Kan hij in zijn waarde gelaten worden bij iemand die er wel voor kiest.
En als ze hem wil houden moet ze hem gewoon castreren omdat ZIJ dat wil. Dan hoeft ze er ook geen verhaaltjes over arme hond bij te verzinnen want als je gaat werken en je hond wil liever bij je zijn is er ook geen operatie die helpt. Bij 3 dagen stress helpt er wel een en dat is dus lekker makkelijk. Ik blijf het een soort debarken vinden voor je eigen gemak. Wat je er ook voor verhaal bij verzint. Praat je over probleemgevallen dan hoor je me niet. Praat je over je eigen keuze waar je achter staat ook niet. Maar zodra mensen gaan kletsen over beter voor de hond dan kunnen ze misschien beter wat meer energie in hun hond steken ipv hem operatief aan laten passen aan hun wensen.

Je hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt. Dat je zoiets hebt van 'mijn god, neem een besluit en ga verder met je leven' dat kan ik begrijpen dat je zo denkt ivm mijn topics. Maar dat je nu zegt dat ik hem beter kan herplaatsen, hem nu in een hoek zet want ik heb een ander hondje en niks met hem doe en train? Sorryhoor. Maar dat zijn wel erge dingen om tegen iemand te zeggen. In elk topic is te lezen hoeveel ik met Fodor werk en train. Elke dag!
Elke dag fiets ik een uur met hem, weer of geen weer, om die energie om te zetten in iets positiefs en clicker ik Bijna 6x per dag met een lange wandeling. Ik laat ze vaak apart uit om apart met ze te trainen. Heb al meerdere gt's versleten om zoveel mogelijk mensen ernaar te laten kijken, en voor dat geld moet ik als student heel hard werken. En zijn gedrag is wel degelijk verbeterd door Fay. Want dat was de voornaamste reden van haar komst, voor Fodor.
Ja, als ik eraan terug denk had ik een kuvaszpup van 6 weken moeten nemen, niet 1 die 4 maanden alleen maar in een tuin had geleefd. Maar ik kan met 100 % zeggen dat hij het nergens beter heeft dan bij ons, en dat ik er ALLES aan doe om hem een goed leven te geven. Nee nee, geen dingen roepen waar je geen donder van af weet

- Biko & Margje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Contacteer:
Voorheen heb ik altijd reuen gehad.
Biko is een herplaatser en de afspraak was om hem te castreren. Hij is rustiger van karakter geworden, een minder 'opgewonde standje', overigens een van de redenen waarom hij naar de rescue is gegaan. Hij was heel erg fel, met name naar onbekende kinderen en naar haast alle reuen. Uiteraard heeft er ook heel veel trainingswerk in Biko gezeten, maar na zijn castratie is hij niet dik geworden, nog steeds gespierd, maar wel rustiger. Minder geneigd meteen een hond of mens op zijn plek te zetten. Want Biko deinsde er niet voor terug ook mensen die over hem heen bogen of iets dergelijks te corrigeren.
Nu tollereert hij vreemden goed. Alleen als we met Treibbal bezig zijn en de cursusleidster wil iets voordoen met 'zijn' bal, dan kan ze m krijgen.. :N:
Als gedragstherapeut maak ik regelmatig mee dat honden echt niet meer weten wat ze met zichzelf aanmoeten door de hormonen die door hun kop gieren. Kunnen teefjes zijn die constant schijnzwanger zijn, maar ook reuen in de tijd dat er loopse teefjes zijn gewoon niet eten, alleen maar serenades houden, haast niet slapen.. Dan kun je zeggen, het zijn maar zes weken per jaar.. maar die zes weken zijn voor sommige honden echt een hel. Heb 1 keer een hond gezien die aan een infuus moest voor vocht, omdat hij niet meer at en niet meer dronk als er loopse teefjes in de buurt waren. In dat soort gevallen denk ik dat je de hond een beter leven biedt door hem te castereren. Een teefje dat constant schijnzwanger is, ook daarvan lijkt het mij beter voor de hond om haar te laten castereren.
Ik heb nu zelf een teefje van vier maanden en ik twijfel heel erg wat te doen. In principe heb ik het liefst zo natuurlijk mogelijk. Dus niet gecastreerd of gesteriliseerd. Maar als ik dan weer lees dat je 80% minder kans op melkkliertumoren e.d. hebt, dan twijfel ik wel.. Want dat wil je je hond toch ook niet aandoen.
We houden honden nu toch heel anders dan vroeger. En ze leven heel anders dan hun voorouders. Als in een roedel (wilde) honden een reu zit die zich wil voortplanten en hij is niet de huidige alpha, dan zorgt hij of dat hij dat wel wordt, of hij gaat zijn eigen weg. Bij onze honden kan dat niet. Ze mogen niet dekken of gedekt worden over het algemeen. Hun hele voortplantingsapparaat is zinloos geworden, wat al heel tegen natuurlijk is. Wat dan ook met zich mee brengt dat de natuur niet zijn loop kan hebben, omdat wij het dus tegen houden. Waardoor je dus excessen krijgt, teefjes die constant schijnzwanger zijn, reuen die door bovenraampjes ontsnappen..
Biko is een herplaatser en de afspraak was om hem te castreren. Hij is rustiger van karakter geworden, een minder 'opgewonde standje', overigens een van de redenen waarom hij naar de rescue is gegaan. Hij was heel erg fel, met name naar onbekende kinderen en naar haast alle reuen. Uiteraard heeft er ook heel veel trainingswerk in Biko gezeten, maar na zijn castratie is hij niet dik geworden, nog steeds gespierd, maar wel rustiger. Minder geneigd meteen een hond of mens op zijn plek te zetten. Want Biko deinsde er niet voor terug ook mensen die over hem heen bogen of iets dergelijks te corrigeren.
Nu tollereert hij vreemden goed. Alleen als we met Treibbal bezig zijn en de cursusleidster wil iets voordoen met 'zijn' bal, dan kan ze m krijgen.. :N:
Als gedragstherapeut maak ik regelmatig mee dat honden echt niet meer weten wat ze met zichzelf aanmoeten door de hormonen die door hun kop gieren. Kunnen teefjes zijn die constant schijnzwanger zijn, maar ook reuen in de tijd dat er loopse teefjes zijn gewoon niet eten, alleen maar serenades houden, haast niet slapen.. Dan kun je zeggen, het zijn maar zes weken per jaar.. maar die zes weken zijn voor sommige honden echt een hel. Heb 1 keer een hond gezien die aan een infuus moest voor vocht, omdat hij niet meer at en niet meer dronk als er loopse teefjes in de buurt waren. In dat soort gevallen denk ik dat je de hond een beter leven biedt door hem te castereren. Een teefje dat constant schijnzwanger is, ook daarvan lijkt het mij beter voor de hond om haar te laten castereren.
Ik heb nu zelf een teefje van vier maanden en ik twijfel heel erg wat te doen. In principe heb ik het liefst zo natuurlijk mogelijk. Dus niet gecastreerd of gesteriliseerd. Maar als ik dan weer lees dat je 80% minder kans op melkkliertumoren e.d. hebt, dan twijfel ik wel.. Want dat wil je je hond toch ook niet aandoen.
We houden honden nu toch heel anders dan vroeger. En ze leven heel anders dan hun voorouders. Als in een roedel (wilde) honden een reu zit die zich wil voortplanten en hij is niet de huidige alpha, dan zorgt hij of dat hij dat wel wordt, of hij gaat zijn eigen weg. Bij onze honden kan dat niet. Ze mogen niet dekken of gedekt worden over het algemeen. Hun hele voortplantingsapparaat is zinloos geworden, wat al heel tegen natuurlijk is. Wat dan ook met zich mee brengt dat de natuur niet zijn loop kan hebben, omdat wij het dus tegen houden. Waardoor je dus excessen krijgt, teefjes die constant schijnzwanger zijn, reuen die door bovenraampjes ontsnappen..
Dat snap ik maar ik heb wèl wat met gt's, en omdat ik daar anders over denk maakt dat mij toch geen slechte hondeneigenaar?malinois schreef:Je moet denken wat je wildjow schreef:Als meerdere Gt's het adviseren is het toch helemaal niet vreemd dat iemand daar dan over na denkt? Zoals ik net al zei, dit topic had niks met mij en Fodor te maken hoor. Ik bedacht me die vraag gewoon opeensmalinois schreef:
dat idee heb ik ook...
Als iedereen ook mijn andere toics zouden lezen zouden ze lezen hoeveel ik train en hoeveel beter het gaat met Fodormaar goed ik heb dan ook helemaal niks met GT's dus ik ben daar al snel klaar mee... Daarnaast heb ik ook helemaal niks met castratie, dus dan kunnen 101 mensen mij dit advies geven, dan doe ik dit dus hoogstwaarschijnlijk niet, laat staan dat ik er langer dan een uur over nadenk. Ik zal dat overleggen met mensen die mij en mijn hond goed kennen en als die dat zouden zeggen dan zou ik er over gaan nadenken... omdat ik weet dat die mensen er ook pas in uiterste nood over zouden gaan denken.
Als er niks anders meer mogelijk is.
Snap ik. Maar ik draai nergens omheen ik wéét het gewoon nietmalinois schreef:het is vergoelijking van eigen handelen...renee-uk schreef: wat een onzin weer, elke hond heeft een uniek karakter aangezien elke hond een individu is.
Ik wou dat mensen eens ophielden één en ander zo om te buigen dat het in hun straatje past, precies dat wat Martijn hierboven al zei!![]()
kijk, als je ergens achter staat prima, maar geef dan ook gewoon toe hoe of wat... ga er niet omheen zitten wringen en draaien en zeker niet vergoeilijken...

Iedereen is zo negatief omdat ik er zo over twijfel maar ik laat me dus ook niet ompraten door de eerste de beste gt of trainer of dierenarts.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
malinois schreef:het is vergoelijking van eigen handelen...renee-uk schreef: wat een onzin weer, elke hond heeft een uniek karakter aangezien elke hond een individu is.
Ik wou dat mensen eens ophielden één en ander zo om te buigen dat het in hun straatje past, precies dat wat Martijn hierboven al zei!![]()

Je blijft zelf maar over castratie dooremmeren, en dan zeggen dat het je niet om Fodor gaat.
prima, laat hem castreren of niet, genoeg info over castratie en voors en tegens te vinden op dit forum lijkt me.
Nu moest je teefje terug naar de fokster toen ze loops was, nou dat wordt ze nog wel een aantal keren in haar leven, en in dat andere topic vroeg ik ook al hoe je dat zou doen. Telkens maar weer teefje weg in die periode.
Iedereen moet keuzes maken, de een heeft een wat makkelijkere reu als het gaat om loopse teven, een ander heeft er wat meer moeite mee. Maar ga niet telkens om de hete brij heendraaien, wil je castreren omdat je denkt dat dat goed is en hij wat makkelijker wordt moet je dat zeker doen.
Wil je dat niet dan doe je dat niet doe je het wel prima, en dan moet je ook afwachten hoe zijn gedrag is. blijft of wordt

- renee-uk
- Zeer actief
Ik had het hier niet over jou maar over degene die ik citeerde, dus hoef je wat ik gezegd heb ook niet op jezelf te betrekken.djow schreef:Snap ik. Maar ik draai nergens omheen ik wéét het gewoon nietmalinois schreef:het is vergoelijking van eigen handelen...renee-uk schreef: wat een onzin weer, elke hond heeft een uniek karakter aangezien elke hond een individu is.
Nanna is daar bijv. heel eerlijk in, prima... daar kan ik goed mee leven.![]()
Iedereen is zo negatief omdat ik er zo over twijfel maar ik laat me dus ook niet ompraten door de eerste de beste gt of trainer of dierenarts.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
schijnzwangerschap is erg natuurlijk hoor en of je reu al dan niet de kans krijgt te ontsnappen daar ben je zelf altijd nog bij.Biko & Margje schreef:knip
Waardoor je dus excessen krijgt, teefjes die constant schijnzwanger zijn, reuen die door bovenraampjes ontsnappen..
Castratie is géén vervanging van opvoeding!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind dat Topsi er prima uitziet maar denk jij dat ze zonder hormonen zo uit kan zien? Dat je haar zoals deze honden op de foto kan krijgen? Zo glimmend en strak? Dat vraag ik mij af hoor.Nanna schreef:Na castratie merk ik bij Simone vooral qua vacht verschil, het is pluizig geworden en ze is ook wat dikkig, ook al mag dat wel na 4 nesten![]()
![]()
Charles is uitgezakter geworden qua lichaam, qua vacht geen verschil.
De enige aan wie ik geen verschil heb bemerkt na castratie is Topsi. Zij is nog steeds slank, glanzend en bespierd.

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik dacht dat de voornaamste reden van haar komst voor jezelf was, namelijk om een sport te kunnen doen, omdat je dat met Fodor niet kan.djow schreef: En zijn gedrag is wel degelijk verbeterd door Fay. Want dat was de voornaamste reden van haar komst, voor Fodor.
renee-uk schreef:Ik had het hier niet over jou maar over degene die ik citeerde, dus hoef je wat ik gezegd heb ook niet op jezelf te betrekken.djow schreef:Snap ik. Maar ik draai nergens omheen ik wéét het gewoon nietmalinois schreef:
het is vergoelijking van eigen handelen...![]()
Nanna is daar bijv. heel eerlijk in, prima... daar kan ik goed mee leven.![]()
Oh oké

Daarom heb ik voor dát ras gekozen. Maar ik zocht een maatje voor Fodor.sTefaniA schreef:Ik dacht dat de voornaamste reden van haar komst voor jezelf was, namelijk om een sport te kunnen doen, omdat je dat met Fodor niet kan.djow schreef: En zijn gedrag is wel degelijk verbeterd door Fay. Want dat was de voornaamste reden van haar komst, voor Fodor.
De reden van meerdere gt's is omdat de eerste over castratie door bleef praten en ik het daar dus niet mee eens ben. De andere loop ik stage bij dus die kennen mij en daarom ben ik met Fodor bij hun.Martijn schreef:djow schreef:
Elke dag fiets ik een uur met hem, weer of geen weer, om die energie om te zetten in iets positiefs en clicker ik Bijna 6x per dag met een lange wandeling. Ik laat ze vaak apart uit om apart met ze te trainen. Heb al meerdere gt's versleten om zoveel mogelijk mensen ernaar te laten kijken, en voor dat geld moet ik als student heel hard werken. En zijn gedrag is wel degelijk verbeterd door Fay. Want dat was de voornaamste reden van haar komst, voor Fodor.
Ja, als ik eraan terug denk had ik een kuvaszpup van 6 weken moeten nemen, niet 1 die 4 maanden alleen maar in een tuin had geleefd. Maar ik kan met 100 % zeggen dat hij het nergens beter heeft dan bij ons, en dat ik er ALLES aan doe om hem een goed leven te geven. Nee nee, geen dingen roepen waar je geen donder van af weet
Welnee. Er is niets mis met die hond. Een jonge hond van een niet zo heel erg makkelijk huishondenras is gewoon hard werken en geduld hebben. Dat hoort zo.
Hoe hard je moet werken voor je geld heeft er geen bal mee te maken. Waarom veralgemeniseer je het zo? Het lijkt wel of je een bepaalde hoeveelheid ongein moet hebben voor je iets "mag" ofzo.
Dat je meerdere gedragstherapeuten doorlopen hebt zegt eerlijk gezegd meer over wat jij doet dan over hem.
Leuk dat je er een teefje bij hebt genomen en ik vind ook dat je het prima doet maar ga alsjeblieft geen dossier tegen je hond op zitten bouwen. Dat leidt echt nergens toe. Tegen zo'n mentaliteit helpt castreren ook niet.
Wees gewoon niet zo perfectionistisch en wacht tot je hond af is en tot die tijd werk je er aan. Zoals iedereen.
En ja ik ben inderdaad te perfectionistisch. Maar sinds ik al meer het gedrag geaccepteerd heb, gaat het stukken beter. En ik stoor me er aan als mensen zeggen dat ik niets er aan doe

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
In het topic van witte zei je nochtans dat hondensport je hobby is maar dat dat niet kan met Fodor, daarom zocht je een hond om mee te sporten en daarnaast een maatje voor Fodor.djow schreef:Daarom heb ik voor dát ras gekozen. Maar ik zocht een maatje voor Fodor.sTefaniA schreef:Ik dacht dat de voornaamste reden van haar komst voor jezelf was, namelijk om een sport te kunnen doen, omdat je dat met Fodor niet kan.djow schreef: En zijn gedrag is wel degelijk verbeterd door Fay. Want dat was de voornaamste reden van haar komst, voor Fodor.
Omdat mijn vriend een kuvasz/golden heeft gehad en wij het waakse, trotse, en eigenzinnige karakter helemaal geweldig vinden.Martijn schreef:Waarom heb je voor een Kuvaszreu gekozen? Vanwege het gezeglijke karakter?djow schreef:Daarom heb ik voor dát ras gekozen. Maar ik zocht een maatje voor Fodor.sTefaniA schreef:
Ik dacht dat de voornaamste reden van haar komst voor jezelf was, namelijk om een sport te kunnen doen, omdat je dat met Fodor niet kan.
Ik ben vaak alleen omdat mijn vriend vaart en voel me volkomen veilig met Fodor in huis. Ze zijn super trouw. Het zelfstandige is soms lastig maar goed te sturen en ik vind het 9 van de 10 keer prachtig

En een reu, omdat we beide thuis eigenlijk altijd reuen hadden. Dus we waren het beide snel eens dat het een reu werd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zie je mij dat ergens zeggen dan?djow schreef:
Dat snap ik maar ik heb wèl wat met gt's, en omdat ik daar anders over denk maakt dat mij toch geen slechte hondeneigenaar?

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Valt me trouwens wel op dat veel mensen zeggen dat hun reu maar een paar dagen "zin" heeft in het teefje. Hier is het elke keer minstens 2 weken lang, was ook erg leuk toen Jules en Jazz achter elkaar loops werden. Had ik een hond die amper meer zn voer wilde en kilo's afviel, die hij helemaal niet kon missen. Zou wel willen dat het maar 2 of 3 dagen was, wat een rust 

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Huh.. Ik had helemaal het idee dat dat precies is wat je er zo hard uit probeert te trainendjow schreef:Omdat mijn vriend een kuvasz/golden heeft gehad en wij het waakse, trotse, en eigenzinnige karakter helemaal geweldig vinden.Martijn schreef:
Waarom heb je voor een Kuvaszreu gekozen? Vanwege het gezeglijke karakter?
Ik ben vaak alleen omdat mijn vriend vaart en voel me volkomen veilig met Fodor in huis. Ze zijn super trouw. Het zelfstandige is soms lastig maar goed te sturen en ik vind het 9 van de 10 keer prachtig![]()
En een reu, omdat we beide thuis eigenlijk altijd reuen hadden. Dus we waren het beide snel eens dat het een reu werd.

-
- Zeer actief
Daar ging het niet om. Het gaat mij er om dat jij al bijna vanaf het begin dat je je hond hebt goedkeuring vraagt voor zijn castratie die toch komt. Wie wil je nu voor de gek houden? Jezelf? Mij? Andere mensen? Jij gaat constant de strijd aan met mensen die niks vinden van het castreren van je hond. Je beaamt alles wat een ander aandraagt als voordeel van castrate van je reu en de nadelen wuif je weg. Waarom is je hond in hemelsnaam nog niet gecastreerd?djow schreef: Luchtte het op?

Het is toch logisch dat jij je hond wel moet castreren nu je zelfs gaat aandragen dat gedragsdeskundigen dat geadviseerd hebben. Wat let je? Dat niet heel het forum daar achter staat? Tjonge, keuzes maken is iets wat je zelf moet doen. Dat moet je niet af laten hangen van wat een ander daar van vindt. En over opluchten gesproken, luchtte dit op? En had je een mierzoet verhaaltje van me verwacht na deze opmerking?

Ik wil het best verduidelijken hoor. Ik laat dus ook geen pups komen, en ja ik vind het zielig voor je hond als hij straks gecastreerd wordt. Hij moet er 12 jaar mee rondlopen. Als hij dat haalt zonder dikke dijen want meestal zakt jouw ras dan met 10 jaar door de achterpoten als de heupen niet helemaal goed zijn en hij ook wat overgewicht krijgt. Maargoed, het is jouw keuze. Alles rondom die hond is jouw keuze. Ik vond dat je het prima deed een tijdje geleden maar je gezaag en gedram over zijn castratie hangt me de keel uit. Hoe kan je daar maand na maand over doorzagen en over in discussie gaan zonder te handelen? Mens, hak je knopen door. En doe dat niet pas nadat je heel de wereld kon overtuigen want dat lukt je toch niet. Op de filmpjes was er werkelijk niks mis met je hond noch met de relatie tussen jullie. Ik vond het er super uitzien! Vindt je het heel gek dat ik je beslissing nogal samen vind hangen met de aanschaf van een intacte teef waar mee gefokt moet worden? Verandering in plannen is verandering van wat je hebt in jouw geval. Je maakt nu keuzes die niet erg handig zijn in combinatie met je eerdere keuze om een reu te nemen. Dus castreer hem lekker maar ben wel eerlijk en ga mij niet proberen te overtuigen met totaal niet relevante argumenten. Zijn ballen gaan eraf omdat hij anders je Toller dekt omdat jij niet constant op kan letten en geen zin hebt om moeilijke maatregelen te treffen op lange termijn. Klaar, heb je je reden. Laat die gedragsdeskundigen en je zgn problemen er maar lekker buiten. Die zijn er niet. Jouw hond doet het voor zijn ras werkelijk perfect. Meer had je helemaal niet kunnen verwachten. Dus daar ligt geen enkele reden om hem te castreren. Je post notabene filmpjes van hoe goed hij luisert en hoe leuk hij speelt met grote reuen. Wat wil je in vredesnaam horen? Dat hij totaal onhandelbaar is en daarom terecht gecastreerd wordt? Zeg gewoon dat je niet wil dat hij je intacte teef dekt en dat dat voor gaat omdat een nest wel erg leuk is. Voila, redendjow schreef:![]()
Zeuren over hoe erg castratie is en vervolgens schrijven dat je gezonde pups in zou laten slapen? Sorry hoor

Nee het trekken en uitvallen naar bepaalde reuen wil ik eruit trainen. Trekken gaat al superMekkie schreef:Huh.. Ik had helemaal het idee dat dat precies is wat je er zo hard uit probeert te trainendjow schreef:Omdat mijn vriend een kuvasz/golden heeft gehad en wij het waakse, trotse, en eigenzinnige karakter helemaal geweldig vinden.Martijn schreef:
Waarom heb je voor een Kuvaszreu gekozen? Vanwege het gezeglijke karakter?
Ik ben vaak alleen omdat mijn vriend vaart en voel me volkomen veilig met Fodor in huis. Ze zijn super trouw. Het zelfstandige is soms lastig maar goed te sturen en ik vind het 9 van de 10 keer prachtig![]()

-
- Zeer actief
En waarom wil je hem precies castreren en waar gaat dat tegen helpen? Ik vind nl ook dat je het goed doet met je hond. Dat heb ik je al zo vaak gezegd. Maar zodra ik iets tegen castreren heb sta jij op je achterpoten en begint lullige opmerkingen te plaatsen. Vervolgens ben je soort van geïrriteerd dat ik het niet met je eens ben.djow schreef: Nee het trekken en uitvallen naar bepaalde reuen wil ik eruit trainen. Trekken gaat al super