Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond bijt voor tweede keer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: hond bijt voor tweede keer

Ongelezen bericht door malinois »

TheDutchDogwhisperer schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef: Ja en.. die heb ik ook... wat dan, ben ik nu de 'new dutch dog whisperer' dan??? :cheer: :cheer:
Cesar zegt niet, de kinderen zijn roedelleider hoor... alleen in het bijzijn van volwassenen die LEIDER zijn.
:cool2: :F:

Ik schreef dan ook : onder supervisie....
Noem jezelf hoe je wilt... :lol1:
Maar die kinderen zijn geen roedelleider, dat is alleen die volwassene... de hond heeft dat kind OP DAT MOMENT maar te respecteren omdat hij bij de roedelleider is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

TheDutchDogwhisperer schreef:@ Smoekie,

Ik zal deze onderzoeken met interesse gaan lezen.
Zoals gezegd...ik blijf bij mijn these dat de hond , onder leiding en bescherming van die van de ouder , een kind als pack leider zal zien...alles staat of valt met de aanpak van die ouder.
En de naam " dogwhisperer " is niets meer en minder dan dat het is..het is derhalve geen wonder/toverwoord..of moet gelegd worden naast die van anderen....er zijn ontelbare devoted liefhebbers op deze wijze bezig onstabiliteit met veel iefde in inzet recht te zetten...en ik ben er daar slechts 1tje van.
Maar inderdaad beschouw ik de aanvallen persoonlijk daar ze niet het probleem , maar mij persoonlijk , onder het licht zetten.....als ik Pietje had geschreven was de felle reactie afwezig gebleven.
Zou ik zeker doen als ik jou was. Nogmaals. Ik ga normaliter altijd tegen de menigte in (en met jou mee dus) behalve hier. Waarom? Omdat ik er van overtuigd ben dat een hond inderdaad een “kind” niet als leider ziet. In ieder geval niet tot een bepaalde leeftijd. Alle tot nu toe beschikbare en gedane onderzoeken geven dat aan en dat niet eens meegenomen zag en zie ik dat gewoon overal in eigen omgeving terug en niet in de laatste plaats in mijn eigen omgeving (lees huis).

Jij hebt jezelf nu hier een naam aangemeten waarvan je had kunnen verwachten dat je sowieso alleen op je naam al kritiek zou krijgen, en als je je dan zo’n naam aanmeet zul je dat toch ook waar moeten maken. En dat kun je gewoonweg niet. Dat heb je hier nu al heel snel laten zien.

Wat dat betreft had je jezelf beter “pietje” kunnen noemen, al kan ik jou nu hier al vertellen dat de reacties er denk ik niet zo heel veel anders om zouden zijn geweest. Misschien iets minder “massaal” maar zeker niet minder fel, maar he, jij geeft jezelf die naam he :wink:

En even ter verduidelijking. Zie de aanvallen niet “persoonlijk” ze “kennen” je immers niet toch. Dus hoe kan zoiets “persoonlijk” zijn :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
TheDutchDogwhisperer

Ongelezen bericht door TheDutchDogwhisperer »

maart schreef:
renee-uk schreef:
Nou daar ben ik het om te beginnen al geheel en al niet mee eens.
Kind is een roedelgenoot maar zeker geen roedelleider!

Beste Renee,

Je hoeft het niet met me eens te zijn , had ik ook niet verwacht... :mrgreen:
Maar laat ik het zo schrijven :
Als je je kind op de plaats van roedelgenoot zet zal je hond je kind dan ook als roedelgenoot benaderen met alle mogelijke gevolgen [ zoals beschreven ] van dien.
Je hoeft natuurlijk nimmer mijn mening voor die van jou te verruilen maar ik zou je willen adviseren om eens te lezen hoe het roedel gedrag in elkaar steekt....daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....

Met groet,

Hans

een roedel waarbij diverse diersoorten samen leven, noem ik geen roedel. 5 honden bijeen in het wild, noem ik een roedel. Een hond bij een mens, noem ik een huisdier.

Een kind bij een mens, plaats ik onder de noemer 'gezin'.
De hond des huizes hoort bij dat gezin, maar is er geen deel van. Leeft er mee samen, dat wel. Het gezin maakt al helemaal geen deel uit van de hond, laat staan dat het gezin zich honds zou moeten gedragen :19:

van leiders en volgers is dan ook geen sprake. Van baas en hond wel.
Ik als baas maak de hond duidelijk dat het kind van mij is en dat ik geen ongewenst gedrag van hond naar kind wens.
Maar echter, ik als baas van de hond, maak het kind ook duidelijk dat de hond van mij is en dat ik van het kind in kwestie ook geen ongewenst gedrag naar de hond toe wens.

resultaat: hond en kind leven samen in harmonie. Ze negeren en tolereren elkaar. En af en toe betrap je ze dan dat kind de hond stiekem een stuk koek toestopt, dat de hond in het voorbijgaan het kind stiekem een lik geeft... iedereen is erg tevreden alvast op die wijze.

Komt geen gefluister aan te pas hoor. Enkel één duidelijke regel :ok:

Je gebruikt je eigen woorden...maar het principe en uitkomst is het zelfde.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

renee-uk schreef:
malinois schreef: Ja en.. die heb ik ook... wat dan, ben ik nu de 'new dutch dog whisperer' dan??? :cheer: :cheer:
Cesar zegt niet, de kinderen zijn roedelleider hoor... alleen in het bijzijn van volwassenen die LEIDER zijn.
:cool2: :F:

Ik schreef dan ook : onder supervisie....
Noem jezelf hoe je wilt... :lol1:
je schreef ook dat alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot en dat is nou precies waar ik het niet mee eens ben en waar je nu steeds weer aan voorbij gaat.
Ter geheugenopfrissing nogmaals de quote:
TheDutchDogwhisperer schreef:daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....
En verder laat ik het hier maar even bij, want ik zie de bui alweer hangen.
Ik vertrouw gewoon verder op het kleine beetje hondenkennis dat ik heb, mijn eigen verstand en op de raad van mensen van wie ik weet dat ze kennis van zaken hebben.
Dat is me tot op heden eigenlijk prima bevallen!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 jan 2011 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:
malinois schreef:daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....
Ik vertrouw gewoon verder op het kleine beetje hondenkennis dat ik heb, mijn eigen verstand en op de raad van mensen van wie ik weet dat ze kennis van zaken hebben.
Ik heb dat niet gezegd :hmmm: :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef:
TheDutchDogwhisperer schreef:daarin zul je dan je antwoord vinden waarom alle huisgenoten roedelleider zijn en de hond roedelgenoot is...dat houd de structuur van " leider en volger " in stand..geeft de hond rust...en zal nimmer tot welk probleem leiden....
Ik heb dat niet gezegd :hmmm: :F:
oh shit, ik verander het meteen :N:

edit; gedaan en ook hier ;)
Laatst gewijzigd door renee-uk op 15 jan 2011 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
TheDutchDogwhisperer

smoekie schreef:

Zoals gezegd...ik blijf bij mijn these dat de hond , onder leiding en bescherming van die van de ouder , een kind als pack leider zal zien...alles staat of valt met de aanpak van die ouder.
En de naam " dogwhisperer " is niets meer en minder dan dat het is..het is derhalve geen wonder/toverwoord..of moet gelegd worden naast die van anderen....er zijn ontelbare devoted liefhebbers op deze wijze bezig onstabiliteit met veel iefde in inzet recht te zetten...en ik ben er daar slechts 1tje van.
Maar inderdaad beschouw ik de aanvallen persoonlijk daar ze niet het probleem , maar mij persoonlijk , onder het licht zetten.....als ik Pietje had geschreven was de felle reactie afwezig gebleven.
Zou ik zeker doen als ik jou was. Nogmaals. Ik ga normaliter altijd tegen de menigte in (en met jou mee dus) behalve hier. Waarom? Omdat ik er van overtuigd ben dat een hond inderdaad een “kind” niet als leider ziet. In ieder geval niet tot een bepaalde leeftijd. Alle tot nu toe beschikbare en gedane onderzoeken geven dat aan en dat niet eens meegenomen zag en zie ik dat gewoon overal in eigen omgeving terug en niet in de laatste plaats in mijn eigen omgeving (lees huis).

Jij hebt jezelf nu hier een naam aangemeten waarvan je had kunnen verwachten dat je sowieso alleen op je naam al kritiek zou krijgen, en als je je dan zo’n naam aanmeet zul je dat toch ook waar moeten maken. En dat kun je gewoonweg niet. Dat heb je hier nu al heel snel laten zien.

Wat dat betreft had je jezelf beter “pietje” kunnen noemen, al kan ik jou nu hier al vertellen dat de reacties er denk ik niet zo heel veel anders om zouden zijn geweest. Misschien iets minder “massaal” maar zeker niet minder fel, maar he, jij geeft jezelf die naam he :wink:

En even ter verduidelijking. Zie de aanvallen niet “persoonlijk” ze “kennen” je immers niet toch. Dus hoe kan zoiets “persoonlijk” zijn :wink:
Ik profileer mij als devoted honden liefhebber vanuit een ander invalshoek...en waarom zou ik deze naam , waarmee ik dagelijks werk , dan niet gebruiken
Ik geef immers zelf al aan welke tegen protesten ik zal verwachten...maar de uitspraak dat ik me niet " waar gemaakt heb " zie ik even niet...of het moet zijn dat je mijn mening niet deeld...
Ik stapte gewoon in een topic van kinderen en een bijtende hond...en stelde een vraag en gaf mijn persoonlijke mening...that's all.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef: oh shit, ik verander het meteen :N:

'je had er ook 'new' voor kunnen zetten :mann: :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik profileer mij als devoted honden liefhebber vanuit een ander invalshoek...en waarom zou ik deze naam , waarmee ik dagelijks werk , dan niet gebruiken
Ik geef immers zelf al aan welke tegen protesten ik zal verwachten...maar de uitspraak dat ik me niet " waar gemaakt heb " zie ik even niet...of het moet zijn dat je mijn mening niet deeld...
Ik stapte gewoon in een topic van kinderen en een bijtende hond...en stelde een vraag en gaf mijn persoonlijke mening...that's all.
Met een ondoordacht antwoord en het gebruik van woorden waar jij je ten aller tijde achter kan verschuilen, onder supervisie.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
renee-uk
Zeer actief

smoekie schreef:

Ik geef immers zelf al aan welke tegen protesten ik zal verwachten...maar de uitspraak dat ik me niet " waar gemaakt heb " zie ik even niet...of het moet zijn dat je mijn mening niet deelt...
als je per sé zo hoogdravend moet praten kun je dan ook je taalfouten wat beperken misschien?
Stap anders even van je high horse en doe gewoon, dan vallen ze niet zo op namelijk ;)
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Contacteer:

TheDutchDogwhisperer schreef:en waarom zou ik deze naam , waarmee ik dagelijks werk , dan niet gebruiken
omdat je je vergelijkt met CM, er zijn maar heel weinig mensen die dit op zijn manier kunnen... sterker nog NIEMAND kan dit simpelweg omdat je je eigen ideeën hebt en je eigen timing. Mijn timing is anders dan de jouwe en die is weer anders dan die van CM.
Ik ben altijd een soort van allergisch tegen mensen die zich met iemand gaan vergelijken die op dit moment enorm populair is (en dit ook mag zijn overigens!) en die naam dan gaan gebruiken...
Doe normaal dan doe je al gek genoeg, als jij straks op NGC bent met jouw programma dan mag je als eerste zeggen.. ik ben the dutch dog whiserer...

Overigens, een snelle google zoekaktie levert niks op dus als jij er dagelijks mee werkt boek je niet al teveel resultaten... :ugh:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:
renee-uk schreef: oh shit, ik verander het meteen :N:

'je had er ook 'new' voor kunnen zetten :mann: :smile: :smile: :smile:
volgende keer dan maar :D :D
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

TheDutchDogwhisperer schreef:Ik profileer mij als devoted honden liefhebber vanuit een ander invalshoek...en waarom zou ik deze naam , waarmee ik dagelijks werk , dan niet gebruiken
Dat snap ik wel. Maar je snapt toch hoop ik ook wel dat als je hier zegt dat alle huisgenoten roedelleider zijn (dus ook de kinderen) en de hond een roedelgenoot is dat contra staat op de echte cm. Dus of je geeft jezelf die naam omdat je je toch enigzins met hem vergelijkt. In ieder geval met zijn visie. Of je kijkt er in zijn geheel anders tegenaan zoals hier nu blijkt en dan behoor je naar mijn bescheiden mening toch een andere naam te dragen :wink:

In ieder geval een naam die niet datgene uitdraagt wat jij hier nu uit probeert te dragen :F: Staat nogal haaks op elkaar laat ik het zo zeggen.

Als jij dagelijks met deze naam werkt hoop ik toch niet dat de mensen die in jou "geloven" jou ook als een 2e CM zien. Want dat is namelijk wat ik zie als ik jouw naam lees :19: Dan heb ik het idee met een soort van 2e CM te maken te hebben en dat heb je hier nu al laten blijken (wat ik dus al zei) dat dat niet het geval is.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

Nakisha schreef: Ik ben het er wel degelijk mee eens dat kinderen moeten worden opgevoed in hun omgang met dieren, dat is echt een essentieel deel van de opvoeding! Maar van de kleintjes kan je niet verwachten dat ze altijd luisteren. Mede daarom kunnen die dus geen seconde alleen worden gelaten met dieren, en zeker niet andermans dieren!

Met deze hond blijf ik bij wat ik al zei; hond weghouden bij kinderen.
Mijn idee!!

Het lastig is dat honden, ook als ze ouder worden veranderen. Mijn oudste reu (Groenendaeler reu van bijna twaalf jaar) is opgegroeite met kleine kinderen om zich heen. Is altijd relaxt geweest. Maar kleine kinderen worden groot, wanneer er nu (kleine)kinderen bij hem in de buurt komen vertrouw ik hem echt niet. Ik zal er dus ook voor waken dat zij hem aaien. Van het ene op het andere moment kan hij reageren en dat is geen positieve reactie...........

Voorkomen is beter dan genezen................
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
TheDutchDogwhisperer

smoekie schreef:
TheDutchDogwhisperer schreef:Ik profileer mij als devoted honden liefhebber vanuit een ander invalshoek...en waarom zou ik deze naam , waarmee ik dagelijks werk , dan niet gebruiken
Dat snap ik wel. Maar je snapt toch hoop ik ook wel dat als je hier zegt dat alle huisgenoten roedelleider zijn (dus ook de kinderen) en de hond een roedelgenoot is dat contra staat op de echte cm. Dus of je geeft jezelf die naam omdat je je toch enigzins met hem vergelijkt. In ieder geval met zijn visie. Of je kijkt er in zijn geheel anders tegenaan zoals hier nu blijkt en dan behoor je naar mijn bescheiden mening toch een andere naam te dragen :wink:

In ieder geval een naam die niet datgene uitdraagt wat jij hier nu uit probeert te dragen :F: Staat nogal haaks op elkaar laat ik het zo zeggen.

Als jij dagelijks met deze naam werkt hoop ik toch niet dat de mensen die in jou "geloven" jou ook als een 2e CM zien. Want dat is namelijk wat ik zie als ik jouw naam lees :19: Dan heb ik het idee met een soort van 2e CM te maken te hebben en dat heb je hier nu al laten blijken (wat ik dus al zei) dat dat niet het geval is.

Ik ben mijn eigen persoon.....en ik " probeer " niets en vergelijk me met niemand.

Wel volg ik de lijn die alle doghandlers hebben....en daarin heb ik , en volg ik , mijn eigen werkwijze...als jij dan de mening hebt van doen te hebben met een 2de CM is dat voor jou eigen verantwoording...ik heb dat nergens geschreven of me zo voorgesteld...jij zelf hebt mijn naam in verbinding gebracht met die van CM.
En mijn mening is inderdaad zoals ik die heb beschreven....de hond in het gezin bekleed de plaats van "volger" achter al de andere huisgenoten die pack leider [ horen ] zijn.....en een kind is dat , onder supervisie , derhalve ook.
Ik kan mij niet vinden in de stelling hier geopperd dat een kind een roedelgenoot is....

Al met al drijf ik af van mijn oorspronkelijk aangeboden hulp met dit probleem...
Een goed weekend allemaal..
Morgen weer naar de kennels...want daar gaat het uiteindelijk bij mij om.
renee-uk
Zeer actief

TheDutchDogwhisperer schreef: Ik ben mijn eigen persoon.....en ik " probeer " niets en vergelijk me met niemand.

Wel volg ik de lijn die alle doghandlers hebben....en daarin heb ik , en volg ik , mijn eigen werkwijze...als jij dan de mening hebt van doen te hebben met een 2de CM is dat voor jou eigen verantwoording...ik heb dat nergens geschreven of me zo voorgesteld...jij zelf hebt mijn naam in verbinding gebracht met die van CM.
En mijn mening is inderdaad zoals ik die heb beschreven....de hond in het gezin bekleed de plaats van "volger" achter al de andere huisgenoten die pack leider [ horen ] zijn.....en een kind is dat , onder supervisie , derhalve ook.
Ik kan mij niet vinden in de stelling hier geopperd dat een kind een roedelgenoot is....

Al met al drijf ik af van mijn oorspronkelijk aangeboden hulp met dit probleem...
god ja en die naam kwam zo maar uit de lucht vallen :cheer:
waar is dat pack dan gebleven als de roedel alleen maar uit leiders bestaat?
Volgens mij valt er weinig te leiden als er geen onderdanen zijn :D
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

TheDutchDogwhisperer schreef:Ik ben mijn eigen persoon.....en ik " probeer " niets en vergelijk me met niemand.

Dat is hartstikke mooi en als dat daadwerkelijk zo is zou ik “nogmaals’ mezelf een andere naam aanmeten, want dat is namelijk niet hoe je overkomt. En door jezelf zo een naam te geven als waarmee jij je hier nu hebt aangemeld “vergelijk” je je wel degelijk met iemand. Met CM naar mijn mening, en zo te lezen ben ik daar niet de enige in. Dus dat zou het eerste zijn wat ik persoonlijk zou veranderen als ik de indruk zou hebben (zoals jij die nu ongetwijfeld moet hebben) dat men mij “vergelijkt met” terwijl dat niet de bedoeling is.

Ten 2e zijn we het dus inderdaad oneens als jij zegt dat een kind net zoveel te vertellen zou hebben als de baas/roedelleider. En dat is ongeacht of dat onder supervisie is of niet.

Waarom. Als jij van mening bent dat je hond de “volger” is zolang jij erbij bent is het des te gevaarlijker op het moment dat jij met je “supervisie” even buiten beeld bent :wink: Maar goed, misschien dat ook daar ook al die “ongelukken” vandaan komen. Allemaal randdebielen die denken dat hun kind net zoveel over de hond te vertellen hebben dan “the boss” :wink:

Have fun morgen in de kennels :ok:
Laatst gewijzigd door smoekie op 15 jan 2011 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
TheDutchDogwhisperer

Een goed weekend... :D
malinois
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:

Ik ben mijn eigen persoon.....en ik " probeer " niets en vergelijk me met niemand.

Jij gebruikt the dogwhisperer en jij zult vast en zeker niet weten dat dit CM is? Dat jij er dan dutch tussenzet heeft toevallig niks met het succes van CM te maken?
We zijn niet achterlijk Hans... :wink:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik heb er geen enkele moeite mee om de honden een tijdje op te sluiten als bezoek dat liever heeft omdat ze bang zijn.
Mijn zus is als de dood voor honden die belt op als ze hiervoor de deur staat of honden opgesloten zijn.
Micron kan ze nog net hebben maar meer ook niet.
Nou dan gaan ze met een knabbeltje een paar uurtjes apart ,krijgen ze niks van hoor.
Orson ging in het verleden regelmatig weg als er visite kwam ,tenzij het hondenmensen waren die er geen moeite mee hadden.Kinderen heb ik nooit gewaagd ,logeerpartijtjes bij oma waren toen niet aan de orde,tenzij hij uit logeren was bij zijn andere baasje.
Met de honden nu hadden we het vertrouwen dat we het met een goede begeleiding wel zouden kunnen doen dus zijn we daarin gaan investeren.
Want ja logeerpartijtjes zijn natuurlijk wel leuk ,voor beide partijen.
Dat gaat nu ook prima hier al letten we echt altijd ontzettend goed op.
Micron en Spok vinden het overigens hartsikke leuk als ze er zijn die genieten er echt van ,Rio maakt het niet uit en Sien is er nu ook aan gewend en kan relaxed zijn als ze er zijn.
Ze worden altijd actief betrokken bij de hondse zaken zoals eten maken ,wat lekkers geven en wandelen en dat vinden ze ook ontzettend leuk.
Spelenderwijs kun je ze zo ook zaken leren ,zo wordt het eten neergezet voor de hond die het krijgt, en na het neerzetten laat je de hond met rust als hij eet.
Dat geef ik ze dan direct mee.
Buiten mogen ze met een bal gooien met Sien en Spok die dat leuke vinden en ook binnen mag er gespeeld worden.
Ze genieten daar echt van en mijn oudste kleinzoon en jongste kleindochter zijn stapel op honden ,de middelste heeft er minder interesse in.
Als ik bij mijn zoon op visite ga vraagt mijn kleindochter standaard waar Micron en Spok zijn, en vind ze het niet leuk als ik ze dan niet bij me heb.

In dit geval zou ik voor veiligheid kiezen en de beide partijen gescheiden houden,ik snap eerlijk gezegd niet dat de eigenaresse hier zelf niet op zou staan. :denken:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

renee-uk schreef:
TheDutchDogwhisperer schreef:Google staat afgeladen vol met de info die je zoekt....een ruime keuze voorhanden Renee.
En in elke boekwinkel wel te vinden... :wink:
:neenee: :neenee:
het gaat me om dit specifieke inzicht.
Die paar boeken die ik over hondengedrag gelezen heb waren vast en zeker de verkeerde, maar ik sta uiteraard open voor suggesties.
Kom op Hans, als je A zegt moet je ook B zeggen, dus vertel me waar ik dat kan vinden?

Iemand haalde hier al Cesar aan...dus lees zijn boeken eens...bv..Power of the Pack...of...Cesars way.
In zijn voetnoten staan verder een berg aan andere boeken.
Ik word nu wel benieuwd wat meneer Millan hier daadwerkelijk over schrijft, heeft iemand deze boeken? Hoe beschrijft hij het kind binnen een roedel?
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik snap echt niet dat jullie niet in awe aan hans' voeten vallen.
Je kunt nóg zoveel kennis en ervaring hebben, de Nederlandse dogwhisperer zijn jullie nog steeds niet :pffff:
En Hans wél. Zegt 'ie zelf.

Speciale voetnoot voor Hans:
[sarcasmemodus uit]
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dog Basic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dog Basic »

malinois schreef: Jij gebruikt the dogwhisperer en jij zult vast en zeker niet weten dat dit CM is? Dat jij er dan dutch tussenzet heeft toevallig niks met het succes van CM te maken?
Even voor mijn beeldvorming. Is Dog Whisperer synoniem voor Cesar Millan? Ik dacht dat de manier waarop Cesar werkt, Cesars way heet.
Als Dog Whisperer is verbonden aan Cesar Millan, hoe zit het dan met deze: http://www.dogwhispererdvd.com/?" onclick="window.open(this.href);return false;?
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)

www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Maar dan uitsluitend tijdens de aanwezigheid van die ouder.
Zonder de aanwezigheid van de "steunverlener" verliest het roedellid dat als gevolg van een afgeleide positie een hogere rang dan hem/haar werkelijk toekomt bekleed een groot gedeelte van zijn/haar macht.
En kan je plotseling het slachtoffer worden van de rest van de roedel.
Afgeleide posities worden niet alleen ingenomen door kinderen (hoewel dat wel de grootste groep is) maar komen ook verder binnen roedels voor.

TheDutchDogwhisperer schreef: Maar inderdaad beschouw ik de aanvallen persoonlijk daar ze niet het probleem , maar mij persoonlijk , onder het licht zetten.....als ik Pietje had geschreven was de felle reactie afwezig gebleven.
Nou laat me je uit de droom helpen.
Pietje had die vegen uit de pan -al dan niet terecht- ook kunnen krijgen.
De meeste van je opponenten hier hebben niet alleen die boeken over de roedeltheorie gelezen: ze hebben ook roedels in werking gezien. :pffff:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

:blah:
TheDutchDogwhisperer schreef:Ik ben mijn eigen persoon.....en ik " probeer " niets en vergelijk me met niemand.
:blah:
TheDutchDogwhisperer schreef:als jij dan de mening hebt van doen te hebben met een 2de CM is dat voor jou eigen verantwoording...ik heb dat nergens geschreven of me zo voorgesteld...jij zelf hebt mijn naam in verbinding gebracht met die van CM.
BRILJANT :smile:

Over kinderen en honden:

Frenk luistert hier wel naar onze kinderen, maar ze zijn al wat ouder (9 en 12), ze doen trainingen met hem (appel-spelletjes, behendigheid) en Frenk's karakter is er ook naar. Maar ze mogen hem niet zonder dat ik erbij ben los laten lopen in het bos :neenee: Want zooo serieus neemt hij hen nou toch ook weer niet, als jullie begrijpen wat ik bedoel :engel:

Moeten kinderen opgevoed worden in de omgang met honden in het algemeen en eigen honden in het bijzonder? Driewerf JA!
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dog Basic schreef:
malinois schreef: Jij gebruikt the dogwhisperer en jij zult vast en zeker niet weten dat dit CM is? Dat jij er dan dutch tussenzet heeft toevallig niks met het succes van CM te maken?
Even voor mijn beeldvorming. Is Dog Whisperer synoniem voor Cesar Millan? Ik dacht dat de manier waarop Cesar werkt, Cesars way heet.
Als Dog Whisperer is verbonden aan Cesar Millan, hoe zit het dan met deze: http://www.dogwhispererdvd.com/?" onclick="window.open(this.href);return false;?
Je hebt in NL ook de 'hondenfluisteraar' Klaas Wijnberg...
Maar over het algemeen is CM toch de Dogwhisperer. Zeker nu zo populair en op tv.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

renee-uk schreef:
TheDutchDogwhisperer schreef:Ik lees hier heel veel goed bedoelde adviezen over wat nu de beste weg is om dit probleem aan te pakken.

Mijn vraag is : Hoe vaak , en hoe lang , is de hond buiten aan de wandel....en welke activiteiten heeft deze hond nog meer buiten de dagelijkse wandeling.
Vooruitlopend op het antwoord alvast een welgemeend advies :
Het gescheiden houden van de " partijen " creeerd vijanden....opsluiten e.d zal derhalve niets opleveren anders dan vijandigheid bij een nieuwe ontmoeting....want waar de hond de ontmoeting mee afsluit zal het begin zijn van de volgende ontmoeting...maak derhalve van die gelegenheid een positieve ervaring zodat de nieuwe ontmoeting op een goede noot kan beginnen.

Beiden moeten , met supervisie uiteraard , met elkaar omgaan waarbij de hond leren moet dat het kind , net als de eigenaar , een roedelleider is....er even vanuit gaande dat deze dame dat ook daadwerkelijk in praktijk brengt in haar dagelijkse omgang met haar hond.
Ik wacht even op de reactie van mijn vraag over het wandelen en andere activiteiten.

Met groet,

Hans
Nou daar ben ik het om te beginnen al geheel en al niet mee eens.
Kind is een roedelgenoot maar zeker geen roedelleider!
Sterker nog het kind is zelfs niet eens een roedelgenoot, het woont er niet, het komt op visite, dus die hele roedeltheorie kan in dit geval sowieso de prullebak in.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Budkes schreef: Sterker nog het kind is zelfs niet eens een roedelgenoot, het woont er niet, het komt op visite, dus die hele roedeltheorie kan in dit geval sowieso de prullebak in.
dat is zo, ik had het oorspronkelijke verhaal even uit het oog verloren :?
Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

renee-uk schreef:
Budkes schreef: Sterker nog het kind is zelfs niet eens een roedelgenoot, het woont er niet, het komt op visite, dus die hele roedeltheorie kan in dit geval sowieso de prullebak in.
dat is zo, ik had het oorspronkelijke verhaal even uit het oog verloren :?
No offence, dat had ik ook al bedacht, maar dat gold vooral voor die nieuwe hollandse hondenfluisteraar , die wel met een "goed" doortimmert advies komt, alleen vergeet om de probleemomschrijving goed te lezen, helaas.
Gr. Aniek

Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

Kun je zo'n hond wel houden?

alsof het aan hond zou liggen.
de baas is verantwoordelijk voor de hond.
als je hond niet goed met kinderen gaat laat je de kinderen er niet bij.

probleem opgelost en de hond kan blijven.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”