Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Daar ben ik benieuwd naar aangezien ik me nu al sufpieker over hoe het ooit moet als ik niet meer studeer en niet meer de helft van de tijd bij m'n ouders ben.
Dus, vertel!
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Mijn partner werkt momenteel niet en gaat zometeen parttime werken. Ik studeer dus en ga als ik klaar ben ook parttime werken.
Voorheen werkten we beiden fulltime en deden we voor het vertrekken en na thuiskomen veel met de honden. Al met al zijn ze er nu wel erg op vooruit gegaan en zitten ze ook straks niet zoveel meer alleen als voorheen.
Ik werk maar halve dagen en daarvan 3 vanuit huis. Dus Kyra hoeft maar 2x in de week een halve dag alleen te zijn.
Heb soms een vergadering in Utrecht en daardoor wat langer van huis. Voorheen liet of mijn moeder of de buurman haar dan tussendoor uit. Alleen wil ik mijn moeder daar nu niet meer mee lastig vallen omdat ze het al zwaar genoeg heeft en de buurman is verhuisd. Gelukkig heeft Kyra geen probleem met alleen thuis blijven dus is ze dan ongeveer een kleine 7 uur alleen. Ze word dan ervoor en erna goed uitgelaten. Maar dit komt maar 1 a 2 keer in de maand voor, vaker niet.
ik werk partime en mijn man werkt fulltime. Maar mijn man werkt in ploegen dus dat scheelt ook nog is met de uren dat ze minder vaak alleen zitten.
Ze zijn hier maar weinig alleen.
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Precies!
Wij combineren wonen en werken in hetzelfde pand. De honden zijn altijd daar waar wij ook zijn (woonhuis, kantoor, opslag, erf etc..). Volgens mij vinden ze het wel leuk. Er valt altijd wat te doen en te beleven.
Hier werkt momenteel enkel mijn vriend maar toen ik nog fulltime werk had dan was dit met wisselende uren waardoor Sanka maar 3,5 dag alleen moest zitten. En dan uiteraard er voor en erna nog veel met haar bezig zijn
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...
Maar voor de thuiswerkers en degenen die hun hond mee naar het werk mogen nemen: wat voor werk doen jullie en hoe hebben jullie dat met je werkgever geregeld? Lijkt mij echt ideaal namelijk.
Eigenlijk zit ik gewoon weer stom te ver in de toekomst te piekeren maar een leven zonder honden is voor mij niets, maar ik wil ook geen honden als ik er niet voor ze kan zijn .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Strega schreef:Maar voor de thuiswerkers en degenen die hun hond mee naar het werk mogen nemen: wat voor werk doen jullie en hoe hebben jullie dat met je werkgever geregeld? Lijkt mij echt ideaal namelijk.
Eigenlijk zit ik gewoon weer stom te ver in de toekomst te piekeren maar een leven zonder honden is voor mij niets, maar ik wil ook geen honden als ik er niet voor ze kan zijn .
Ik ben pas aan honden begonnen toen er sprake was van 't eigen bedrijf en ik parttime kon gaan werken. Voordien wilde ik ook heel graag een hond/honden, maar ik werkte te veel uren buitenshuis.
En dagopvang-mogelijkheden waren er zo'n jaar of 12 geleden nog niet echt veel. Dat is inmiddels wel anders. Ik zou daar - als ik nu in dezelfde positie was als 12 jaar geleden dus fulltime buitenshuis werkend - zeker gebruik van maken.
Ik ben zondag en maandag thuis, Pieter zaterdag/zondag/dinsdag. Dus het gaat om 3 dagen dat ze alleen zijn. Dan rij ik 's morgens om kwart voor 10/10 uur weg en Pieter is om 5 uur thuis. Dat gaat prima zo.
Wij hebben het eigenlijk altijd zo gedaan dat we de werktijden op de honden aanpastten. Wel zijn we inderdaad pas aan een hond begonnen toen dat daadwerkelijk kon. Daarna bij het wisselen van baan er gewoon altijd rekening mee gehouden.
Mijn vriend werkt fulltime en ik werk thuis als gastouder. In princiepe is er dus altijd iemand thuis. De honden draaien gewoon mee in het gezin en passen zich aan ons ritme aan. Toen ik de kinderen nog naar school moest brengen nam ik de hond altijd mee naast de fiets, kon zij ook even rennen. 'smiddags gingen we vaak met z'n allen het bos in, vriendjes gingen ook regelmatig mee. Mijn kinderen vonden dat prachtig.
Nu de kinderen wat groter zijn ga ik wel steeds vaker alleen met de honden erop uit. Ze willen niet meer zo vaak mee en dat is best wel jammer.
Ik heb een eigen winkel en Aslan gaat gewoon mee.
Hiervoor werkte ik op een reclamebureau en toen mocht mijn vorige hond Yves, ook gewoon mee. Er liepen nog een aantal honden rond.
bij gaat ze ook mee naar het werk.
Ik werk op een hondenpension dus s'avonds als ik terug kom en een avond niks wil doen vindt ze dat ook goed ze is dan kapot en ligt de rest van de avond te slapen.
Ik werk vanaf dat ik honden heb parttime. Ik heb uitlaat als ik werken ben en wissel ook zoveel mogelijk van diensten ( ik werk in de zorg) zodat mijn vriend thuis is als ik werken ben.
Mijn keuze ligt dus op wat minder centjes en meer vrije tijd zodat ik mijn honden kan geven wat ze verdienen.
Het wisselt altijd wel, meestal een half uur in de ochtend , vervolgens laat mijn moeder haar in de vroege middag uit en ik weer om een uur of 4 ruim een uur. 's Avonds ruim een uur varieert van 8 uur tot soms wel 12 uur , maar als het later is doet mijn moeder het ook..
Mijn vriend werkt als opvoeder waardoor hij vaak in het weekend werkt en 's nachts. Dat zijn dan shiften van soms 18 uur of zelfs 24 uur waardoor hij in de week maar een paar uur moet werken.
Ik studeer nog en ik ben dus ook vaak thuis. Het voordeel van studeren op de hogeschool is dat ik weleens een les kan missen of verzetten als het me uitkomt dus zit onze hond niet vaak alleen. Ik heb dan nog het geluk dat ik voor leerkracht studeer (iets wat ik al van kleins af wil) en dat ik dus later als ik voltijds werk ongeveer een 25 uur per week voor de klas sta. De rest is thuiswerk, voorbereiding van lessen, verbeteringen ed.
Ook ik werk veel thuis. Ik geef onderwijs en al het voorbereidend werk en nakijkwerk doe ik thuis. Afspraken met studenten verdeel ik zoveel mogelijk over de week, zodat ik bijna nooit een hele dag van huis ben. Toen Isa nog pup was, heb ik haar een paar keer meegenomen (naar binnen gesmokkeld) en bij een collega gestald als ik les moest geven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Arie werkt fulltime en is overdag dus in princiepe nooit thuis ik werk niet en ben dus bijna altijd thuis. Toen ik nog wel werkte, werkte ik 24 uur en was dat verdeeld over 5 dagen. Voor ik wegging liet ik Quincy uit (Jara hadden we toen nog niet) en zodra ik thuis kwam ook gelijk weer. Nu is Quincy niet heel erg jong meer dus vond hij alles al snel best.
Ook ik wil vanaf binnenkort parttime gaan werken in plaats van fulltime. Niet alleen voor Frenk, maar ook vanwege het huishouden en de stiefkinderen die de helft van de tijd bij ons wonen. Daarnaast wil ik thuiswerken zoveel als mijn baan toelaat. Wat echt een zegen is, is dat mijn vriend op loopafstand werkt en meestal thuis komt lunchen. Hij gaat dan ook altijd met Frenk lopen tussen de middag op de dagen dat ik buiten de deur ben
Ik heb nu een huisman
En toen we nog in Nederland woonden hebben we de eerste jaren beiden fulltime gewerkt en konden de honden de hele dag buiten zonder zich te vervelen of overlast te veroorzaken want we woonden aan de rand van een bos en de buren hadden een schnauzerkennel dus die blaften veul meer .
Later was ik huisvrouw en werkte man buiten de deur en zijn we ook ons eerste nest gaan fokken.
Nu werk ik maar 18 tot 23 uur per week en dat zijn 5 ochtenden van 2 uurtjes en 2 middagen van 4 uurtjes en 1x per 14 dagen op zaterdag van 9 tot 12 en van 14 tot 16 uur dus zelfs dan ben ik nog veel thuis...........
Ik werk parttime en mijn man fulltime. Baco zit eigenlijk maar 10 uurtjes per week alleen, mijn man is drie dagen voor drie uur thuis om ook de kinderen van school te halen en de andere twee dagen ben ik de hele dag thuis. Tussen de middag op de dagen dat ik werk ben ik ook nog eens een uur thuis, dus al met al perfect te combineren.
Toen ik fulltime docent was mocht/ moest Janko mee naar het werk. Hij was in veel lessen ook gelijk mijn oefenobject. Ook andere collega's hadden hun honden mee en tussen de middag was heel team dier (verzorging) met de hondejes lopen in het Sterrebos.
Na een dikke 10 jaar voor de klas gestopt met werken vanwege mijn eogen kindjes en het feit dat ik meer tijd voor onze rap groeiende veestapel wou hebben.
Roos is er bij gekomen op het moment dat de jongste naar de peuterspeelzaal toe ging.
Ik heb eerst in het onderwijs gewerkt en dat waren 27 uur voor een fulltime baan. Ik had toen alleen Sacha nog en die bleef gewoon alleen, was voor haar geen probleem.
Daarna kreeg ik een kantoorbaan en mochten de honden mee, zelfs 3 stuks was geen probleem. Later veranderde ik noodgedwongen van baan, maar dan ging ik pas rond 10 uur weg en mijn man is altijd rond half 6 weer thuis. Ik liep dan 's morgens wel minimaal een uur in het bos.
Nu werk ik 3 dagen in mijn trimsalon aan huis en 2 dagen in een andere salon. Die 2 dagen gaan ze gewoon mee. De dagen dat ik aan huis werk, plan ik mijn afspraken zo in dat ik wel genoeg tijd heb om ze goed uit te laten en dat ik ook af en toe even bij ze kan zitten. Dus dat is ideaal!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Nog even en wij zijn ook afgestudeerd. Momenteel zijn we dus ook even iets drukker met stage en toetsen dergelijk bezig. Maar dat heet tot dusver nog steeds niet betekend dat ik minder met Kay ben gaan doen, sport nog steeds 3 x in de week met hem op een hondenschool en komt ook dagelijk ook in het donker nog steeds aan zijn beweging. En dat terwijl ik nu dus wel 32 uur per week stage loop. als het echt even beroerd nu uitkomt dan kan ik tussendemiddag even naar huis, of vraag ik de buurvrouw, maar heb mijn zinnen nu ook gezet op een dagopvang hier in de buurt. Lijkt me leuk voor Kay. Ik heb wel bewust nu we wat drukker hebben, gezorgd voor een grotere plek waar Kay veilig alleen kan blijven. Hij heeft nu een gang tot zijn beschikking (en trap met een kamertje, maar hij gaat dus niet zelf de trap op), want als het een keer zou voorkomen wilde ik hem niet uren in een bench moeten stoppen.
En voor de toekomst. Het ziet er niet naar uit, dat ik in de sector die ik prefereer (vgz) kwa zorg (verpleegkunde dus) een fulltime baan zal kan gaan krijgen en dat ik blij mag zijn met 18 uren. Daarbij wil mijn vriend zijn eigen bedrijf toch groter op gaan zetten, dus daar zullen we dan waarschijnlijk makkelijk om heen kunnen gaan plannen. En anders buurvrouw, familie of dagopvang waar hij heen kan. En wie weet krijg ik het ooit zo ver dat de hond mee mag.....