Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ach gossie, mijn meiske....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Ach gossie, mijn meiske....

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Nee, geen zorgen maken, er is niets spectaculairs aan de hand...

Maar, helemaal optimaal gaat het nu ook even niet. Ik vermoed 'virusje' of gewoon iets wat toch verkeerd viel aan eten.

Ze heeft afgelopen nacht binnen gepoept en overgegeven. Niet heel erg rare ontlasting, wel wat dunner dan normaal. Ook vanmorgen toen ik naar mijn werk was weer (alleen gepoept).

Ik heb haar schoongemaakt (aan beide kanten) en het kleed naar de Kliko gedoneerd, dus dat is het punt niet.

Ze toont niet ziek of vervelend, neemt snoep aan, eet gewoon, drinkt gewoon en plast gewoon. Buiten niet gepoept maar goed, als dat binnen al gebeurd is... Ze loopt vrolijk mee buiten, doet daarin als normaal. Ik zie geen tekenen van "heel erg niet in orde zijn" zeg maar.

Maar, helemaal optimaal is het natuurlijk niet. Ik heb nog een pro-biotica, die gaat ze krijgen. Verder wil ik eigenlijk niet teveel afwijkends doen en maar gewoon doorgaan op de weg die ik had met eten enzo.
Kan ik haar nog iets anders dan pro-biotica geven ter ondersteuning van het maag/darmsysteem? Prodcuten van Groene os? Ik heb NU niets in huis maar dat kan ik dan natuurlijk kopen / regelen; medpets is er altijd ook nog (in de buurt zijn dit soort supplementen slecht verkrijgbaar...)

Natuurlijk, als dit maandag nog is of als het erger wordt of als er wat anders bijkomt dan gaan we per direct naar een DA. Op dit moment maak ik de inschatting dat dat niet nodig is; ik denk "virusje" ofzo...

Ze heeft iets dergelijks (dus ook paar dagen binnen poepen) eerder gehad en mede daarom heb ik niet het idee dat er iets heel erg mis is, maar leuk is het voor haar niet natuurlijk!

Tips welkom!

(OH ja.. het gaat dus om de bijna 14-jarige colliedame waar ik recent nog van zei dat het zo goed met haar ging... ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Ach gossie, mijn meiske....

Toch maar wat zorgen...... zojuist heeft ze direct na het eten toen ik even voor de tv zat en aan de telefoon weer in huis gepoept....

He, bah... wat mankeert mijn meisje.... als dit aanhoudt ga ik maandag naar de DA.. kan nog virusje zijn...? Of ineens onzindelijk? Of ineens "heel erg de weg kwijt"?

Suzanne
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik weet niet wat het is, maar hoop heel erg dat het meevalt met je mooie oude meisje.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

dat kan natuurlijk allemaal, beetje moeilijk omdat van achter een beeldscherm te bekijken :(
heeft ze nog gespuugd en is het diarree?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

De ontlasting van zojuist was behoorlijk vast, die van vanacht en vanmorgen dunner (denk pindakaas (sorry))

Ik zie nog steeds niet meteen noodzaak om naar een DA te rennen.. ze krijgt nu probiotica en straks haal ik okugest... ze toont nog steeds niet ziek; ik heb geen reden om een hersenbloeding oid te vermoeden, maar ja... met 14 kun je ineens de weg kwijt zijn dus "ineens onzindeijk" kan wat mij betreft ook.

Bah, hondjes horen niets te mankeren ;-(

En dan valt het eigenlijk nog mee....

Ik hou haar onder "verscherpt toezicht" ;-) en zodra ik denk dat ik toch naar de DA moet, doe ik dat, weekend of geen weekend!

Suzanne
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

heel veel beterschap.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Suzanne123 schreef:Toch maar wat zorgen...... zojuist heeft ze direct na het eten toen ik even voor de tv zat en aan de telefoon weer in huis gepoept....

He, bah... wat mankeert mijn meisje.... als dit aanhoudt ga ik maandag naar de DA.. kan nog virusje zijn...? Of ineens onzindelijk? Of ineens "heel erg de weg kwijt"?

Suzanne
Temperatuur?
Drinken normaal?

Geef haar eventueel wat okugest.
Als er een drogist bij je in de buurt zit kan je het daar wel kopen denk ik.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
~Suzanne~
Zeer actief

Okugest ga ik zo idd halen (bij iemand die het nog heeft staan).

Temperatuur nog niet genomen. Drinken weet ik niet of ze dat meer of minder doet. Klinkt stom ;-) maar ze drinkt zowiezo wat vlagerig... ineens een paar keer achter elkaar en dan weer uren niet. Haar gedrag daarin is niet veranderd.

Het zal allemaal wel loslopen... maar ja.. ze is wel hoogbejaard natuurlijk..

Suzanne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hey, ik had zelf vandeweek ook topic gemaakt omdat ik niet precies wist hoe of wat, Bluf was ook twee dagen aan het spugen en was aan de hele dunne donkere spuitpoep. ( ook in huis)
Misschien net als wat Ranetje in mijn topic ook zei een virus omdat ze van meerdere mensen al dit had gehoord.
Gister dacht ik dat ze er vanaf was, maar ze heeft helaas nog steeds diaree, ook toen ik weg was in de schuur gedeponeerd maar dat is goed te schrobben daar.. overgeven doet ze nu niet meer, maar geef wel even wat minder voer om te zien hoe ze erop reageerd.
Beterschap met je dame :ok:
anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door anne_lies »

Ach wat naar zeg. Ik heb geen tip maar hoop dat het allemaal meevalt. Beterschap met je mooie dame :ok:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

tsja met een hond van 14 jaar zou ik niet een weekend afwachten eer dat ik naar een da zou gaan :19: die oudjes hebben snel geen conditie meer
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
~Suzanne~
Zeer actief

Hoi, even een update: afgelopen nacht weer mis met overgeven en poepen binnen ;-(

Ze voelt zich verder duidelijk niet ziek, ze toont ook geen pijn. Natuurlijk snap ik dat het niet helemaal okay is!

Maar, "gelukkig" is nu ook Tristan van slag; hij had zojuist spuitpoep (buiten bij het uitlaten).
Dat is natuurlijk vervelend, maar sterkt mij in mijn idee dat het een virusje is.

Het moet niet te lang aanhouden; als een van beiden maandag nog niet in orde, dan toch even langs de DA om te kijken of het behandeld moet worden met iets.
Beiden krijgen nu okugest en probiotica.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Yup, ik geef kvv, maar doorgaan Smulider of de natuur-variant van Carnibest.

Het gaat beter nu met Guinnie, nog niet optimaal, maar wel beter. Ze had vanacht weer binnen gepoept, maar het zag er wel veel beter al uit. Ze toont ook wat levendiger. Niet dat ze bedrukt was, maar toch kennelijk wat minder.

Ze heeft ook weer buiten gepoept; die ontlasting was ook nog niet optimaal maar niet heel erg gek meer.

Vanacht gaan we een keertje extra met haar uit (ja, duh, het is gek maar dat hadden we dus nog niet eerder bedacht.. :oohja: :oohja: :oohja: )

Tristan is ook weer stukken beter; ontlasting weer vrijwel normaal.

Beiden blijven aan de okugest en probiotica maar het lijkt bij beiden beslist aan de beterende hand!

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Het gaat gelukkig weer goed met mevrouw ;-)
Gisteren nacht zijn we eruit geweest, afgelopen nacht niet; ze doet alles weer buiten.
Ontlasting nog niet optimaal maar goed... dat komt wel!

Suzanne
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

En vandaag verder ook alles goed gegaan?
~Suzanne~
Zeer actief

Ja hoor, ons meiske is er weer helemaal! ;-)

Ze heeft al in het gras gerold, ze heeft zelfs gegalloppeerd voor een meter of 40 en dat KAN ze helemaal niet ;-) Ze is weer helemaal blij.

Ontlasting is nog niet helemaal 100%, maar in ieder geval weer buiten ;-)
Dus het laatste restje 'onregelmatigheid' komt ook wel goed verwacht ik.

Ben ik wel blij mee; ik zag al even allerlei ellende, maar het was dus waarschijnlijk maar een virusje oid.

Suzanne
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Wat zul je opgelucht zijn.
en nu moet ze zo maar nog een hele tijd doorgaan.
~Suzanne~
Zeer actief

Elly* schreef:Wat zul je opgelucht zijn.
en nu moet ze zo maar nog een hele tijd doorgaan.
Ja, graag! ;-)

ik WEET dat ze oud is en dat er gebreekjes zullen komen (waarschijnlijk).
Dat ze ooit onzindelijk kan worden is "ingecalculeerd" maar ik had vanaf het begin het idee dat het een virusje oid was en dan vind ik dat gewoon zo naar voor haar. Dat ik moet opruimen vind ik dus geen punt.

De jongens hebben natuurlijk ook wel 's iets dergelijks, al hebben zij het nog nooit binnen gedaan (na hun puptijd) maar daarvan herken ik makkelijker de "ik heb last van mijn buik-signalen".. bij haar herkende ik daar weinig / niets aan.

En ze kunnen niet praten he? ;-)

Ik en dus blij al met al dat ze weer lekker opknapt en hoop at ze nog een poosje blijft.... ik heb met haar afgesproken toen ze hier net was dat ze mag blijven zolang zij zelf wil maar dat ik hoop dat dat lang is ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”