Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mdr1-gen
Moderator: moderatorteam
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: mdr1-gen
Ik heb mijn Aussie op MDR1 laten testen bij Laboklin in Duitsland. Was geloof ik iets van 60 euro kwijt, maar volgens mij is het nu weer iets goedkoper.
Ik heb zelf een swab genomen van het wangslijmvlies en een paar dagen later kreeg ik de uitslag.
Ik heb zelf een swab genomen van het wangslijmvlies en een paar dagen later kreeg ik de uitslag.
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Cato is Mdr 1 vrij , heb hem nooit laten testen maar zijn beide ouders zijn wel getest vandaar dat ik het toch weet.
Ja bedrag van test is volgens mij idd rond de bedragen wat hier staan.
Als ik niet zo zeker er van was dat cato daadwerkelijk vrij zou zijn , zou ik hem wel laten testen er zijn mij te veel medicaties waar ze gevoelig voor zouden kunnen zijn anders.
Ja bedrag van test is volgens mij idd rond de bedragen wat hier staan.
Als ik niet zo zeker er van was dat cato daadwerkelijk vrij zou zijn , zou ik hem wel laten testen er zijn mij te veel medicaties waar ze gevoelig voor zouden kunnen zijn anders.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Sassy
- moderator
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 4
2 van onze borders zijn getest, dmv bloedtest, dacht een 60 euro per hond maar weet het niet meer precies.
Waren beide vrij dus +/+
De 3e wil ik nog laten testen, vind ik toch een geruster idee aangezien hier de paarden uiteraard al eens ontwormd worden met Ivermectine bijv.
Is nu geen vrijbrief dat ze maar ongelimiteerd str...mogen eten, maar je hoeft maar eens een keer iets niet gezien te hebben. Moet er niet aan denken.
Waren beide vrij dus +/+
De 3e wil ik nog laten testen, vind ik toch een geruster idee aangezien hier de paarden uiteraard al eens ontwormd worden met Ivermectine bijv.
Is nu geen vrijbrief dat ze maar ongelimiteerd str...mogen eten, maar je hoeft maar eens een keer iets niet gezien te hebben. Moet er niet aan denken.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mijn honden zijn niet getest; ik beschouw allen daarom als "lijder" en zal daar bij onverhoopte medicatie rekening mee houden.
Tristan is echter 'drager' omdat zijn ouders zijn getest (een "lijder" en een "vrij').
Merlijn's familie is deels getest en ik vermoed dat hij ook drager is, maar dat weet ik niet zeker.
Van Guinnie heb ik werkelijk geen benul.
Zodra ik met een van de honden zou willen gaan fokken of in de toekomst met een andere hond zou ik het beslist laten testen maar het niet als een fok-uitsluiting zien als ze lijder of drager zouden zijn.
Suzanne
Tristan is echter 'drager' omdat zijn ouders zijn getest (een "lijder" en een "vrij').
Merlijn's familie is deels getest en ik vermoed dat hij ook drager is, maar dat weet ik niet zeker.
Van Guinnie heb ik werkelijk geen benul.
Zodra ik met een van de honden zou willen gaan fokken of in de toekomst met een andere hond zou ik het beslist laten testen maar het niet als een fok-uitsluiting zien als ze lijder of drager zouden zijn.
Suzanne
- Amber & Lootah
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Jack Russel Terriër - Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik heb het ook laten testen bij mn aus. Was rond de 60 euro dacht ik zo. Ze hebben bij de DA bloed afgenomen en dat opgestuurd. Lootah is drager +/- dus. Dragers kunnen echter ook gevoeliger zijn voor bepaalde medicatie, niet alleen lijders. Ze zijn minder gevoelig als lijders, maar gevoeliger als +/+ honden zeg maar.
If it's not an aussie it's just a dog.

-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
- Aantal honden: 1
De dierenarts heeft Ready bijna omgelegd toen hij gecastreerd werd. Hij gaf hem een injectie om te gaan slapen, stuurde ons terug naar de wachtkamer, waar Ready eerst een soort epileptische aanval kreeg om vervolgens een hartstilstand te krijgen. De dierenarts moest hem reanimeren. Toen hij eenmaal aan het gas lag ging het wel goed, maar hij is wel een paar dagen heel raar geweest. Gelukkig is hij helemaal hersteld, maar sindsdien heeft hij een penning waar groot op staat: Ketamine Allergie....