:N:
Moderator: moderatorteam
Alsof alle ongecastreerde honden rijden en ongecastrerde honden dat niet doenLillith schreef:Geen idee.![]()
Misschien omdat mensen graag rijdende hondjes zien of natuurlijk de ballen??![]()
Ik vindt dat een heel oud riedeltje, iedereen heeft daar zijn eigen mening overrenee-uk schreef:Alsof alle ongecastreerde honden rijden en ongecastrerde honden dat niet doenLillith schreef:Geen idee.![]()
Misschien omdat mensen graag rijdende hondjes zien of natuurlijk de ballen??![]()
Trouwens teven rijden net zo erg als reuen bij tijden en die hebben niet eens ballen
ik vind het jammer ja als ik een reu zie lopen die zn ballen mist, die ballen horen net zo goed tot het totale plaatje als zn poten of zn oren om maar een paar andere lichaamsdelen te noemen.
Als je ze wel laat castreren ookValerie schreef:Fretten gaan dood als je ze niet laat castreren.
Mijn hond heeft echt miniballen. Die zie je niet eens als hij looptrenee-uk schreef: ik vind het jammer ja als ik een reu zie lopen die zn ballen mist, die ballen horen net zo goed tot het totale plaatje als zn poten of zn oren om maar een paar andere lichaamsdelen te noemen.
Ja maar dan rek je de tijd wel watsjaak-k schreef:Als je ze wel laat castreren ookValerie schreef:Fretten gaan dood als je ze niet laat castreren.
Zou jij jouw vriend nog willen zonder ballen? Of zou jij jouw baarmoeder laten weghalen zodat je niet meer menstrueert?djow schreef:Misschien een domme vraag, zeg het me dan maar gelijkmaar ik lag zo eens na te denken in bed, waarom we wel heel makkelijk katers, konijnen en andere diersoorten castreren, maar dat het zo'n 'moeite' en 'ophef' kost bij honden..?
:N:
Als dat zomaar mocht, direct! Kids hoef ik toch niet!Valerie schreef: Of zou jij jouw baarmoeder laten weghalen zodat je niet meer menstrueert?
Machie schreef:Als dat zomaar mocht, direct! Kids hoef ik toch niet!Valerie schreef: Of zou jij jouw baarmoeder laten weghalen zodat je niet meer menstrueert?
En ongecastreerde kater in huis is bijna vragen om sproeigedrag, wat dat betreft gedragen ongecastreerde reuen zich aanzienlijk beschaafder.Aimee schreef:Ik denk omdat wij wat meer weten van de hondenwereld, en het daarnaast makkelijker is om te voorkomen dat een hond een soortgenoot dekt, dan bijvoorbeeld een kater die buiten loopt, of twee cavia's.
en ik vind dat jij onzin praat, maar dat mag ook gewoon hoorLillith schreef:Ik vindt dat een heel oud riedeltje, iedereen heeft daar zijn eigen mening overrenee-uk schreef:Alsof alle ongecastreerde honden rijden en ongecastrerde honden dat niet doenLillith schreef:Geen idee.![]()
Trouwens teven rijden net zo erg als reuen bij tijden en die hebben niet eens ballen
ik vind het jammer ja als ik een reu zie lopen die zn ballen mist, die ballen horen net zo goed tot het totale plaatje als zn poten of zn oren om maar een paar andere lichaamsdelen te noemen.![]()
dat moesten ze nou bij honden ook doen en dan niet voor een puspiemel die je met gemak en een beetje spoelen schoon kunt houdenLillith schreef:Machie schreef:Als dat zomaar mocht, direct! Kids hoef ik toch niet!Valerie schreef: Of zou jij jouw baarmoeder laten weghalen zodat je niet meer menstrueert?het mag alleen op medische gronden, wat ouderwets toch
![]()
Ik denk dat als een reu gefrustreerd raakt van zijn hormonen er is fout gaat wat niet bij de hond ligt[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
Ik vind: als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Maar het moet wel echt onhoudbaar worden eer ik het besluit neem. Of een medische reden die met zelfredzaamheid (spoelen of welke behandeling dan ook) niet meer te doen is. Dan heb ik toch liever een gecastreerde hond die lekker en gezond in zijn vel zit.
Geen idee hoor. Alles is mogelijk bij mij (wat minder ervaren met honden)Denise. schreef:Ik denk dat als een reu gefrustreerd raakt van zijn hormonen er is fout gaat wat niet bij de hond ligt[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
Ik vind: als het niet hoeft, dan hoeft het niet. Maar het moet wel echt onhoudbaar worden eer ik het besluit neem. Of een medische reden die met zelfredzaamheid (spoelen of welke behandeling dan ook) niet meer te doen is. Dan heb ik toch liever een gecastreerde hond die lekker en gezond in zijn vel zit.
Denk dat je daar wel scheef gaat... er zijn heel veel reuen die gewoon niet om kunnen gaan met loopse teven in de buurt hoe hoog of laag de baas ook springt..Denise. schreef:Ik denk dat als een reu gefrustreerd raakt van zijn hormonen er is fout gaat wat niet bij de hond ligt[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
Mocht het zo zijn dat wat je ook doet het niet te doen is met jouw reu als er loopse teven in huis zijn, dan doe je hem toch in een pensionblondie schreef:Denk dat je daar wel scheef gaat... er zijn heel veel reuen die gewoon niet om kunnen gaan met loopse teven in de buurt hoe hoog of laag de baas ook springt..Denise. schreef:Ik denk dat als een reu gefrustreerd raakt van zijn hormonen er is fout gaat wat niet bij de hond ligt[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
Ik mag in mijn handen knijpen met mijn reu die wat dat betreft onder controle te houden is met loopse teven buiten, maar ook in huis. Maar ga niet er prat op om te denken dat dat is omdat hij zoveel respect heeft voor mij dat hij zich inhoud. Er zijn zat mensen die fokken die veel langer honden hebben en ook fokken die ook echt lang reu en teef gescheiden moeten houden of zelfs reu even te logeren laten gaan.
Ligt niet altijd aan hoe de verhouding baas reu isschat ik zo maar in..
Maar castreren helpt niet altijd tegen gedoe vanwege loopse teven. Jack ligt hier een paar keer per jaar piepend voor de voordeur omdat er een teef in de buurt loops is, en als hij een loopse teef in levende lijve tegenkomt gaat hij helemaal op de versiertoer en als hij de kans kreeg klom hij er bovenop. En Jack heeft al ruim 8 jaar geen ballen meer.[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
Ik heb geen idee eigenlijk, maar weet wel dat mijn reuen alleen op de hoogtijdagen van de leg waren, voor de rest van de loopsheid had ik reuen en teven zolang ik daar toezicht op kon houden ook gewoon bij elkaar en dat ging prima.Denise. schreef: Mocht het zo zijn dat wat je ook doet het niet te doen is met jouw reu als er loopse teven in huis zijn, dan doe je hem toch in een pensionOm voor die paar weken per jaar zijn ballen er af te snijden zou ik echt nooit doen.
Ik denk dat je met genoeg beweging en uitdaging al een heel eind komt bij de meeste reuen. En voor de paar gevallen waarbij dat niet lukt zijn er genoeg andere oplossingen naast castreren.
Dit is trouwens wel iets wat me aan het denken zet. Het lijkt mij dat reuen in een wolvenroedel ook niet helemaal van de leg raken van loopse teven. Een paar weken niet vreten of om bomen ijsberen lijkt mij niet echt verstandig, en natuurlijk hebben wolven ook echt taken waar ze zich mee bezig houden. Ik vraag me af in hoeverre je dat kan vergelijken met honden
Ja dat zei ik hierboven al ergensHanneke2 schreef:Maar castreren helpt niet altijd tegen gedoe vanwege loopse teven. Jack ligt hier een paar keer per jaar piepend voor de voordeur omdat er een teef in de buurt loops is, en als hij een loopse teef in levende lijve tegenkomt gaat hij helemaal op de versiertoer en als hij de kans kreeg klom hij er bovenop. En Jack heeft al ruim 8 jaar geen ballen meer.[Sandra] schreef:Maar stel, je laat hem intact en hij wordt giga gefrustreerd van de hormonen?
renee-uk schreef: Alsof alle ongecastreerde honden rijden en ongecastreerde honden dat niet doen