ik heb wel een beschrijving hoe het in zn werk moet gaan maar ik heb eigenlijk ook een beeld erbij nodig
wij zitten nu in de winterstop maar ik train wel gewoon door maar kan het dus ook niet zo 123 vragen aan de instructeurs...
Moderator: moderatorteam
die tekst ken ik idd..heb de hele uitdraai van het programma thuis uitgeprint...samantha! schreef:Van de site van cynophilia:
De geleider stelt zich op met de hond zittend in de startpositie. Op aanwijzing van de
keurmeester legt de geleider een eigen apporteervoorwerp, uitgezonderd ballen,
minstens 10 meter in een door de keurmeester aangegeven richting. Het is toegestaan
bij het verlaten van de hond een commando te geven. Na het neerleggen van
het apporteervoorwerp loopt de geleider ongeveer 10 meter door en draait zich om
met het gezicht naar de hond toegekeerd. De hond krijgt het commando om het
apporteervoorwerp te apporteren en de hond dient hieraan vlot, opgewekt en via de
kortste weg naar de geleider terug te keren en direct voor of naast de geleider te gaan
zitten. De hond moet het apporteervoorwerp vasthouden totdat de geleider dit, op
aanwijzing van de keurmeester, vastneemt en de hond het bevel geeft los te laten.
Indien de hond voor zit geeft de geleider de hond een commando om naast de
geleider te gaan zitten.
Meestal is het een rechte lijn die de keurmeester je laat lopen en staan er van die bollen ter hoogte van waar je ongeveer het apport moet laten vallen en ook ter hoogte van waar je zelf moet gaan staan.
oke bedankt voor de tip (beide)Sanne!! schreef:dat klopt ja je moet wel doorlopen....
Ik vind bij GG1 ook veel leuker
thanks!! ik heb even gekeken en kan nu idd beter een beeld vormen wat er verwacht wordt en waar ik op moet letten echt toppie!!joyjill schreef:ik heb filmpje op mn site staan van examen jill moet je maar ff kijken