Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even in dubio, overgeven, virusje geweest denk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Even in dubio, overgeven, virusje geweest denk

Ongelezen bericht door blondie »

Gisteravond hebben bluf en finn wat gekookte spruitjes en stukje tartaar op. (krijgen ze wel vaker, en vinden ze lekker en verder nooit problemen gehad) echter na een uur begon Bluf met kokneigingen.. whoppa een deel eruit, onverteerd.
Daarna nog een paar keer, op het balkon, en echt alles er onverteerd uit.
Na twaalf uur beiden nog uitgelaten, ze had geen diaree gewoon normale vaste poep.
Vannacht hoorde ik haar weer kokken, dit was slijmerig spul maar de maag was verder leeg.
Ik ben in slaap gevallen en vanmorgen bleek ze dus in de woonkamer dunne te hebben gehad, dat waterige heel erg stinkende.. naar wat ik lees is dat ontlasting/vocht uit de dunne darm. (Goedemorgen :roll: )
Opgeruimd en uitgelaten, daar is ze 1 keer gaan zitten heel kort en weer dat vochtige eruit, dus niet echt de diaree vanuit de dikke darm.
Heb ze beiden gekookte kipfilet gegeven in stukjes. Dat is een half uur binnen gebleven, en net hoor ik haar weer die braakneiging maken dus snel buitendeur open, en ja hoor alles er weer uit :19:
In huis is ze wat neerslachtig nu, behalve als de kat voorbij komt... dan is ze gewoon allert en buiten met uitlaten (voor het eten) was ze ook gewoon in haar drukke normale doen.
Zit nu even te twijfelen, aankijken en nuchter houden even een dag of toch even da raadplegen?
Ze geeft nooit over :klaar:
ze is gister en vandaag wel de diepe sloot in gesprongen om een bal te pakken en dat water is natuurlijk ijskoud, misschien dat dat ermee te maken kan hebben? Maar ontlasting middernacht was wel gewoon goed. Heb haar vandaag na de wandeling onder de douche gezet en daarna helemaal droog gewreven.
Finn heeft nergens last van. (zelf was ik eergister ook ziek, alles eruitgegooid en gister hele dag misselijk maar goed ik ga er niet van uit dat zij hetzelfde virus als mij heeft :8): )
Laatst gewijzigd door blondie op 13 jan 2011 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

Re: Even in dubio, overgeven

Ongelezen bericht door Muk »

Ik gok dat de sloot er weleens mee te maken kan hebben. En dan zou je eventueel op Giardia moeten letten (dat verklaart de wisselende ontlasting). Alleen dat verklaart het overgeven eigenlijk niet, want dat is volgens mij geen kenmerk van Giardia.
Aan het eten ligt het denk ik niet, omdat je honden dit normaal ook wel eens eten zonder dat zij er last van hebben.
blondie
Zeer actief

Guardia is ze voor geent volgens mij.. en in die sloot zitten ze wel vaker, alleen nu niet met het hele lijf na de vrieskou.
Ontlasting van gisternacht was denk nog gewoon van brokken in de middag. En in de woonkamer vanmorgen lag 1 vast stukje tussen de waterderrie.. sorry voor details.
Ik ga zo nog even lopen, maar er zit niets meer in om te verteren dus denk niet dat ze moet.. hoor haar darmen ook niet rommelen of zo.
Was ik dom om gekookte kip te geven? Ik dacht juist te denken dat de maag van slag was en dat kipfilet met wat van dat kookwater wel goed zou zijn.. maar dat kwam er dus evengoed via de slokdarm uit.. en niet als ontlasting.
Muk

Ik wist niet dat je tegen Giardia kon laten enten, wel tegen Weil (maar dat is weer wat anders).

Ik denk zelf dat de kip geen oorzaak kan zijn. Die is gekookt, dus alle bacteriën zijn dan dood. Maar als de maag van slag is, dan kan alles al teveel zijn, zelfs de kip. Als je hond er niet teveel last van heeft (lichamelijk) dan zou ik het nog een dag aanzien. Wel zorgen dat er voldoende drinken is (eventueel wat bouillon ivm zouttekort voorkomen).
Misschien wat ontlasting / braaksel opvangen en daarmee naar de da gaan als het morgen niet over is?
Lieke&Matz
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Border collie x Golden retriever.

Ongelezen bericht door Lieke&Matz »

Mijn hond heeft zes maanden lang hardnekkig last van giardia gehad.
Hij had inderdaad wisselende ontlasting maar gaf ook vaak over. Soms 6 keer achter elkaar tot gal aan toe.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Madam heeft net de stukjes uitgespuugde kip, die ik nog niet opgeruimd had uit de tuin omdat er visite onverwacht kwam weer naar binnen gewerkt :roll:
Ze lijkt het binnen te houden.. en buiten niet ontlast, wel geplast maar geen grotere boodschap verder is ze buiten net zo actief als altijd, binnen is ze wat timide en ligt nu weer op de bank, wat ze doet als ze niet lekker is of erg moe is.
Al was ze net wel in voor actie toen Finn met een bal aan de haal ging.. ik hou haar even nuchter denk geef morgenmiddag wel weer brokvoer.. dagje nuchter kan geen kwaad water is voorradig.

Ben in de war inderdaad over dat enten, maar denk niet aan Giardia hoor.. dat is ook besmettelijk toch dan zouden Finn of de katten er ook last van moeten hebben lijkt me.
Om een of andere manier reageert haar maag ergens op. Maar goed als de kip die ze herkauwt heeft er in blijft verder denk ik dat het wel goed zit, en anders morgen of overmorgen toch maar even overleg met da.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Er heerst een of andere maag/darm narigheid.
Heb het al van meer honden gehoord.
In dat geval zou het met twee dagen over moeten zijn.

Let er op dat de temperatuur goed blijft en dat ze goed blijft drinken.

Misschien heeft ze wel hetzelfde soort probleem als jij hebt gehad :wink:
Beterschap :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:Er heerst een of andere maag/darm narigheid.
Heb het al van meer honden gehoord.
In dat geval zou het met twee dagen over moeten zijn.

Let er op dat de temperatuur goed blijft en dat ze goed blijft drinken.

Misschien heeft ze wel hetzelfde soort probleem als jij hebt gehad :wink:
Thanks, vandaag heeft ze nog spuitpoep en overgegeven, had vanmorgen maar een paar brokken gegeven uit voorzorg ook.
Ze drinkt overigens juist heel veel, en net spuugde ze weer wat uit (waarschijnlijk had ze snel een paar brokjes uit de kattenvoerbak gejat :devil:
Finn heeft nergens last van :19: (even afkloppen..)
ranetje
Zeer actief

Als ze heel veel drinkt kan ze daardoor weer spugen.
Kijk of je het drinken een beetje kunt doseren?

Ita is ook niet ziek geworden toen Rana die maag/darm toestand had.
Zal wel van de weerstand op dat moment afhangen of een hond wordt aangestoken of niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
blondie
Zeer actief

:cheer: het lijkt over.. vanmorgen werd het al iets vaster de ontlasting, en het beetje brok van vanmorgen is er ingebleven. Ze heeft nog niet ontlast, maar die maag was behoorlijk leeg dus komt straks wel denk. Verder is ze aan het struinen voor vreten .. maar 2 droge hondenkoekjes gegeven en dat blijft er ook in.
Virusje dus idd geweest denk.
ranetje
Zeer actief

Re: Even in dubio, overgeven, virusje geweest denk

:ok:
Afbeelding
Muk

Re: Even in dubio, overgeven, virusje geweest denk

Dat klinkt beter. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”