Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ziek - Update
Moderator: moderatorteam
- Dreetje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ziek - Update
Afgelopen dinsdag heeft Sil overgegeven en had hij diaree.
Hij heeft wel gewoon gegeten en gedronken.
Gisteren nergens last van en vanmorgen weer overgeven en (een klein beetje) diaree.
Vanmorgen heeft hij ook maar een klein beetje gegeten.
Wat zou dit kunnen zijn? en moet ik het gewoon maar even aankijken?
Hij heeft wel gewoon gegeten en gedronken.
Gisteren nergens last van en vanmorgen weer overgeven en (een klein beetje) diaree.
Vanmorgen heeft hij ook maar een klein beetje gegeten.
Wat zou dit kunnen zijn? en moet ik het gewoon maar even aankijken?
Laatst gewijzigd door Dreetje op 14 jan 2011 06:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrea

- BellaDonna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
- Aantal honden: 2
Re: Ziek
Ik heb begrepen dat er een virus rondgaat met die verschijnselen. Maar vraag anders even bij je lokale dierenarts, die zal vast weten of het virus ook bij jullie in de buurt rondgaat.
http://www.chihuahuaforum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6180" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.chihuahuaforum.nl/viewtopic.php?f=62&t=6180" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dreetje
- Zeer actief
Re: Ziek - Update
Gisteren nog even naar de da geweest en Sil heeft een maag-/darminfectie.
Wat me meer zorgen baard is dat de da een vergrote prostaat voelde.
Ze zei dat dit kon komen door de geïrriteerde maag en darmen maar dat hoefde niet.
Dit schijnt vaker bij niet gecastreerde reuen voor te komen.
Moeten we dan toch Sil laten castreren?
Wat me meer zorgen baard is dat de da een vergrote prostaat voelde.
Ze zei dat dit kon komen door de geïrriteerde maag en darmen maar dat hoefde niet.
Dit schijnt vaker bij niet gecastreerde reuen voor te komen.
Moeten we dan toch Sil laten castreren?
Laatst gewijzigd door Dreetje op 14 jan 2011 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Andrea

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Even afwachten met de prostaat... Als hij na de maag/darm infectie het nog heeft, zou ik eerst kijken voor een chemische castratie. Dan weet je of de prostaat erop reageert. Gaat dat goed, dan zou je een castratie kunnen overwegen.
Ook een loops teefje in de buurt kan voor een vergrootte prostaat zorgen. ijn jongens hebben er ook last van als één van de meiden loops is.
Als je het niet vertrouwt en je gebruikt hem niet als dekreu/showhond en hij is volgroeid dan kan een castratie goed zijn. Kijk altijd eerst eens hoe hij reageert op die chemische castratie, maar laat die niet te vaak gebruiken. Dan gewoon castreren. Wij hebben onze reu van 10 in oktober laten castreren. Helaas bleek zijn vergrootte prostaat te komen door een agressieve vorm van kanker. En hebben we hem op 14 december in laten slapen toen we daar bij toevalligheid achter kwamen na een andere routine operatie (verwijderen van blaaskristallen).
Ook een loops teefje in de buurt kan voor een vergrootte prostaat zorgen. ijn jongens hebben er ook last van als één van de meiden loops is.
Als je het niet vertrouwt en je gebruikt hem niet als dekreu/showhond en hij is volgroeid dan kan een castratie goed zijn. Kijk altijd eerst eens hoe hij reageert op die chemische castratie, maar laat die niet te vaak gebruiken. Dan gewoon castreren. Wij hebben onze reu van 10 in oktober laten castreren. Helaas bleek zijn vergrootte prostaat te komen door een agressieve vorm van kanker. En hebben we hem op 14 december in laten slapen toen we daar bij toevalligheid achter kwamen na een andere routine operatie (verwijderen van blaaskristallen).

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- Dreetje
- Zeer actief
Ach, wat triest.....heppiedepeppie schreef:Even afwachten met de prostaat... Als hij na de maag/darm infectie het nog heeft, zou ik eerst kijken voor een chemische castratie. Dan weet je of de prostaat erop reageert. Gaat dat goed, dan zou je een castratie kunnen overwegen.
De da had het inderdaad ook over chemische castratie.
We houden het goed in de gaten en als het nodig is zouden we 'm kunnen laten castreren.
Andrea

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Neem mee in je afweging dat Sil een vachttype heeft die erg gaat veranderen van castratie. Wat moet, moet, maar er lichtvaardig mee omgaan moet je zeker niet.
- Dreetje
- Zeer actief
Dat doen we ook niet, als het medisch gezien niet nodig is zullen we het zeker niet doen.Rosita Compagner schreef:Neem mee in je afweging dat Sil een vachttype heeft die erg gaat veranderen van castratie. Wat moet, moet, maar er lichtvaardig mee omgaan moet je zeker niet.
Sil is nu 6 jaar en tot nu toe is er geen enkele reden geweest om ook maar te overwegen
om te castreren.
Andrea

- Dreetje
- Zeer actief
Ik las dat er tegenwoordig ook een kuur gegeven kan worden die de vergroting
laat afnemen.
Er zou dan 1 x per half jaar een kuur van een week gegeven moeten worden.
Dit medicijn heet Ypozane/Ypozone.
Iemand hier ervaring mee?
laat afnemen.
Er zou dan 1 x per half jaar een kuur van een week gegeven moeten worden.
Dit medicijn heet Ypozane/Ypozone.
Iemand hier ervaring mee?
Andrea

- Dreetje
- Zeer actief
Wat kan er veranderen aan de vacht? en is dat altijd na een castratie?Rosita Compagner schreef:Neem mee in je afweging dat Sil een vachttype heeft die erg gaat veranderen van castratie. Wat moet, moet, maar er lichtvaardig mee omgaan moet je zeker niet.
Andrea

- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Hoeft niet, maar vaak zie je dat de structuur van de vacht veranderd. Hierdoor raak je ook vaak de structuur van het desbetreffende ras kwijt.Dreetje schreef:Wat kan er veranderen aan de vacht? en is dat altijd na een castratie?Rosita Compagner schreef:Neem mee in je afweging dat Sil een vachttype heeft die erg gaat veranderen van castratie. Wat moet, moet, maar er lichtvaardig mee omgaan moet je zeker niet.

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)