Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Van Rc naar Kvv
Moderator: moderatorteam
-
Sanner
- Zeer actief
Van Rc naar Kvv
Ik ben dus van plan om over te stappen op kvv. Ik hoor steeds dat royal canin behoorlijk slecht is.
Nu ben ik ongeveer voor een maand €14,- kwijt, veel meer moet het ook niet worden.
Jamie is 11 maanden en weegt 1,8 kg. Ze krijgt nog steeds 3 keer per dag te eten, dat werd mij geadviseerd omdat ze anders een te lage bloedsuiker spiegel zou krijgen?
Goed, nu de vragen;
- Welk merk kvv zou het beste zijn?
- Hoeveel gram moet ze per dag krijgen?
- Moet ik haar nog steeds 3 keer per dag voeren?
- Kan ik de kvv ontdooien, verdelen en weer invriezen?
- Hoe moet ik overstappen? In een keer of afbouwen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden!
Nu ben ik ongeveer voor een maand €14,- kwijt, veel meer moet het ook niet worden.
Jamie is 11 maanden en weegt 1,8 kg. Ze krijgt nog steeds 3 keer per dag te eten, dat werd mij geadviseerd omdat ze anders een te lage bloedsuiker spiegel zou krijgen?
Goed, nu de vragen;
-
domenique
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack hussel, AB en nog een mengelmoes
Re: Van Rc naar Kvv
ik voer smuldier, mijn honden doen het er heel goed op, maar andere kunnen/hebben er andere ervaringen mee.
Denk dat jij met 1 bakje smuldier(400gr) makkelijk 1 a 2 dagen doet, misschien wel langer.
Mijn Jack hussel weegt ongeveer 6 a 7kg en eet ongeveer een half bakje per dag.
Zelf zou ik gewoon 2 keer per dag voeren, 3 keer zie ik zelf niet zo zitten, de honden wel natuurlijk! of het ook wat met het bloedsuiker te maken heeft laat ik graag over aan iemand anders.
ik koop 1x per week een hele lading(30 pakjes) gooi ze alle in de koelkast op elkaar. tegen het einde van de week is de onderste laag nog bevroren.
Doe s'avonds de pakjes voor de ochtend in een bak met warm water om ze te ontdooien en in de ochtend doe ik het zelfde voor de avond.
Overstappen, daar zal je waarschijnlijk ook verschillende antwoorden opkrijgen. de 1 zal zeggen direct ander zegt eerst mengen.
Ik heb de jongste 2 hier eerst aan de brokken gehad.
de jongste van de jongste
heb ik geleidelijk overgezet omdat zij nogal wat darmproblemen heeft gehad. Eerst een klein beetje erbij wat overgoten was met gekookt water en dit opgebouwd tot dat ze niks anders meer at dan 'gekookt' vlees en dit ook steeds verder afgebouwd.
De ander heb ik ong een week lang vuile pens gevoerd en daarna gewoon de complete versies er bij gedaan, heb bij hem nooit wat gemerkt van de overgang.
De jack hussel stond al op rodi burgers, altijd al gehad.
Hoop dat je er wat aan heb.
groetjes domenique
Denk dat jij met 1 bakje smuldier(400gr) makkelijk 1 a 2 dagen doet, misschien wel langer.
Mijn Jack hussel weegt ongeveer 6 a 7kg en eet ongeveer een half bakje per dag.
Zelf zou ik gewoon 2 keer per dag voeren, 3 keer zie ik zelf niet zo zitten, de honden wel natuurlijk! of het ook wat met het bloedsuiker te maken heeft laat ik graag over aan iemand anders.
ik koop 1x per week een hele lading(30 pakjes) gooi ze alle in de koelkast op elkaar. tegen het einde van de week is de onderste laag nog bevroren.
Doe s'avonds de pakjes voor de ochtend in een bak met warm water om ze te ontdooien en in de ochtend doe ik het zelfde voor de avond.
Overstappen, daar zal je waarschijnlijk ook verschillende antwoorden opkrijgen. de 1 zal zeggen direct ander zegt eerst mengen.
Ik heb de jongste 2 hier eerst aan de brokken gehad.
de jongste van de jongste
De ander heb ik ong een week lang vuile pens gevoerd en daarna gewoon de complete versies er bij gedaan, heb bij hem nooit wat gemerkt van de overgang.
De jack hussel stond al op rodi burgers, altijd al gehad.
Hoop dat je er wat aan heb.
groetjes domenique

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt de brokjes opvoeren en dan gewoon op kvv over gaan.Sanner schreef:Ik ben dus van plan om over te stappen op kvv. Ik hoor steeds dat royal canin behoorlijk slecht is.
Goed, nu de vragen;
Ik zou een beetje afwisselen met verschillende merken. Je kunt het in de koelkast iets zachter laten worden en dan half bevroren in porties verdelen en invriezen.
Je kunt haar waarschijnlijk wel 2 x per dag gaan voeren.
-
Sanner
- Zeer actief
Bedankt voor de snelle reacties! Nou ben ik al een hele stap verder.
Zou ik Jamie nu ook alvast een keer een beetje kunnen geven, tot de brokken op zijn, of is dat slecht samen met de Royal canin brokken?
Zou ik Jamie nu ook alvast een keer een beetje kunnen geven, tot de brokken op zijn, of is dat slecht samen met de Royal canin brokken?
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, er werd altijd gezegd dat vers en brokken niet op dezelfde dag mogen, maar ik geloof dat de meeste mensen daar op terug gekomen zijn.Sanner schreef:Bedankt voor de snelle reacties! Nou ben ik al een hele stap verder.
Wel zou ik dan het één 's ochtends en het ander 's avonds geven.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik gooi alles door elkaar dat is zo ongeveer in alle landen gewoon hoor, alleen botten niet geven bij brokken, verder kan een honden maag het prima aan.
Ik geef wel gewoon grotendeels RC hoor
Ik geef wel gewoon grotendeels RC hoor
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou voor een jonge opgroeiende hond geen smuldier geven, daar zit geen echt bot in,
zou carnibest geven, voor zo'n klein hondje schiet dat ook niet in de kosten.
Zou ook gewoon de brokjes op voeren en dan overstappen.
Eventueel brokjes en vlees op 1 dag kan ook geen kwaad, dat is achterhaald.
Hier krijgen ze dat soms ook.
Je zou eventueel een klein beetje gekookt water erover kunnen geven danm is het iets
minder heftig in de maag.
In 1x overstappen is het beste.
Je kan het gewoon ondooien en invriezen, geen probleem!
zou carnibest geven, voor zo'n klein hondje schiet dat ook niet in de kosten.
Zou ook gewoon de brokjes op voeren en dan overstappen.
Eventueel brokjes en vlees op 1 dag kan ook geen kwaad, dat is achterhaald.
Hier krijgen ze dat soms ook.
Je zou eventueel een klein beetje gekookt water erover kunnen geven danm is het iets
minder heftig in de maag.
In 1x overstappen is het beste.
Je kan het gewoon ondooien en invriezen, geen probleem!

http://www.Adebowale.nl
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou, ik had een heel stuk getypt en toen viel mijn laptop uit
Nog maar een keer dan...
Als je er aan kan komen zou ik voor Haaksbarf of All Animal kiezen of eventueel voor Carnibest. Haaksbarf en All Animal zij niet echt compleet, maar als je verschillende 'smaken' geeft, dan vormt het wel een compleet dieet. Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.
Ik weet niet hoeveel ze nu krijgt aan brokken, maar dat zal ongeveer evenveel zijn. Gewoon op het zicht voeren en dan komt het allemaal wel goed.
Nee hoor, ik zou over gaan op 2 keer per dag.
Ja, dat kan.
Je kan gewoon in een keer overstappen. Als je nu al af en toe wil geven, dan zou ik dat niet tegelijk met brokken geven. Je kan wel bijvoorbeeld 's ochtends brok en 's avonds kvv geven. Het kan misschien best goed gaan om het te mengen, maar ik zou het risico niet nemen om de darmen overhoop te halen als het niet nodig is.
Als je er aan kan komen zou ik voor Haaksbarf of All Animal kiezen of eventueel voor Carnibest. Haaksbarf en All Animal zij niet echt compleet, maar als je verschillende 'smaken' geeft, dan vormt het wel een compleet dieet. Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.
Ik weet niet hoeveel ze nu krijgt aan brokken, maar dat zal ongeveer evenveel zijn. Gewoon op het zicht voeren en dan komt het allemaal wel goed.
Nee hoor, ik zou over gaan op 2 keer per dag.
Ja, dat kan.
Je kan gewoon in een keer overstappen. Als je nu al af en toe wil geven, dan zou ik dat niet tegelijk met brokken geven. Je kan wel bijvoorbeeld 's ochtends brok en 's avonds kvv geven. Het kan misschien best goed gaan om het te mengen, maar ik zou het risico niet nemen om de darmen overhoop te halen als het niet nodig is.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
Sanner
- Zeer actief
Nou ik ben een heel stuk wijzer. Bedankt!!
Ga straks even kijken naar verkoop punten in de buurt.
Ga straks even kijken naar verkoop punten in de buurt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
heb je mijn hond gezien? Vanaf 3 weken oud alleen maar Smuldier gehad... zo slecht ziet ie er niet uit toch nu met 6 maanden of vind je wel?Erwina schreef:Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.

Onzin dus, waarom zo goedkoop? Simpelweg omdat alle supermarkten grote afnemers zijn, zoveel nemen dierenwinkels nooit af... dus kan Smuldier het heel goedkoop aanbieden...
Het is dus een kwalitatief goed voer... ik zou er niet over piekeren een duurder voer te nemen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
:N: ziet er zwaar ondervoed uit Mal...

-
Sanner
- Zeer actief
Nou ik heb gekozen voor Tinlo kvv. Heb het al besteld en kan het vrijdag ophalen. Ben heel benieuwd wat Jamie er van gaat vinden!
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Het gaat erom dat smuldier geen echt bot gebruikt maar een vervanger, voor jonge honden is dit gewoon niet een top voer als ze in de groei zijn.malinois schreef:heb je mijn hond gezien? Vanaf 3 weken oud alleen maar Smuldier gehad... zo slecht ziet ie er niet uit toch nu met 6 maanden of vind je wel?Erwina schreef:Smuldier kan je prima eens af en toe tussendoor geven, maar zou ik niet alleen maar geven. Voor die prijs kunnen er gewoon geen hoogwaardige eiwitten in zitten.
Onzin dus, waarom zo goedkoop? Simpelweg omdat alle supermarkten grote afnemers zijn, zoveel nemen dierenwinkels nooit af... dus kan Smuldier het heel goedkoop aanbieden...
Het is dus een kwalitatief goed voer... ik zou er niet over piekeren een duurder voer te nemen...
Ik voer ook af en toe wel smuldier voor de gemakzucht, niks mis mee. Hebben nooit klachten.
Alleen mijn teefje is opgegroeid op smuldier en heeft HD - C, nu hoor je mij niet zeggen dat het
daar van komt, maar ik wist niet dat ze een vervanger gebruikte en ze hebben het zo hard nodig in de groei.
Als ik van te voren dat had geweten had ik echt beter voer gekocht
Ik ken ook een hond die eet alleen de goedkoopste aldi brokken en ziet er geweldig mooi en glanzend uit.
Gaat er niet altijd om of ze er van buiten goed uitzien, bij mijn teefje zie je aan de buitenkant ook niet dat ze HD heeft.
Maakt mij niet uit wie wat voert,als je hond het ergens goed op doet, lekker zo laten, er werd om advies gevraagt en dat word gegeven. Meerdere dingen, neem aan dat TS zich in alles gaat verdiepen en uitzoek wat voor haar hondje het beste is, wat dat is... maakt mij niet uit, als ze er zelf maar tevreden over is!
Laatst gewijzigd door *Evie* op 12 jan 2011 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

http://www.Adebowale.nl
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Daar hebben met name (te) kleine en lichte hondjes last van. Jamie heeft een normaal gewicht voor een Chi en ziet er ook lekker gezond uit, dan kan je gerust overstappen op 2x per dag hoor!Sanner schreef:Jamie is 11 maanden en weegt 1,8 kg. Ze krijgt nog steeds 3 keer per dag te eten, dat werd mij geadviseerd omdat ze anders een te lage bloedsuiker spiegel zou krijgen?
- dagmar88
- Zeer actief
Voor zover ik weet heeft de smuldier vlees compleet glutenvrij wel een natuurlijke calciumbron (kip)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik zou toch echt niet de schuld van de HD bij het voer leggen.
Orpa is opgegroeid op Smul en heeft HD-A
Ik ken er nog zat zo.
Ik wissel veel af met merken en stel tegenwoordig ook zelf samen, maar ik vind Smul echt geen slecht advies.
Wat betreft de hoeveelheid: op deze leeftijd is 20-30 gram per kilo hond per dag een goed uitgangspunt. Dat betekent dus 35-55 gram.
Ik zou dat zeker afwegen want het is erg weinig voor zo'n uk en dan voer je snel teveel (ik spreek uit ervaring
).
Verder zou ik haar dan twee keer per week wegen om te zien wat het doet qua gewicht, dan kun je aardig inschatten of je goed zit met wat je geeft.
Orpa is opgegroeid op Smul en heeft HD-A
Ik ken er nog zat zo.
Ik wissel veel af met merken en stel tegenwoordig ook zelf samen, maar ik vind Smul echt geen slecht advies.
Wat betreft de hoeveelheid: op deze leeftijd is 20-30 gram per kilo hond per dag een goed uitgangspunt. Dat betekent dus 35-55 gram.
Ik zou dat zeker afwegen want het is erg weinig voor zo'n uk en dan voer je snel teveel (ik spreek uit ervaring
Verder zou ik haar dan twee keer per week wegen om te zien wat het doet qua gewicht, dan kun je aardig inschatten of je goed zit met wat je geeft.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ken weer ruim voldoende honden die compleet op smuldier opgegroeid zijn en A hebben... ik blijf erbij dat HD er alleen uitkomt als het er in zit... wat er niet inzit komt er dus ook niet uit, of je nu Smuldier, brok, Aldivoer of wat dan ook voert.*Evie* schreef:
Het gaat erom dat smuldier geen echt bot gebruikt maar een vervanger, voor jonge honden is dit gewoon niet een top voer als ze in de groei zijn.
Ik voer ook af en toe wel smuldier voor de gemakzucht, niks mis mee. Hebben nooit klachten.
Alleen mijn teefje is opgegroeid op smuldier en heeft HD - C, nu hoor je mij niet zeggen dat het
daar van komt, maar ik wist niet dat ze een vervanger gebruikte en ze hebben het zo hard nodig in de groei.
Als ik van te voren dat had geweten had ik echt beter voer gekocht
Ik ken ook een hond die eet alleen de goedkoopste aldi brokken en ziet er geweldig mooi en glanzend uit.
Gaat er niet altijd om of ze er van buiten goed uitzien, bij mijn teefje zie je aan de buitenkant ook niet dat ze HD heeft.
Maakt mij niet uit wie wat voert,als je hond het ergens goed op doet, lekker zo laten, er werd om advies gevraagt en dat word gegeven. Meerdere dingen, neem aan dat TS zich in alles gaat verdiepen en uitzoek wat voor haar hondje het beste is, wat dat is... maakt mij niet uit, als ze er zelf maar tevreden over is!
Dus daar ligt het niet aan.
Brok bevat wel een natuurlijke calciumbron dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Energique heeft bolletjes van 25 gram in de kg verpakkingen. Misschien wel handig met een chi 
- Erwina
- Zeer actief
Ja, je hond ziet er inderdaad super uit, maar niet alles hoeft aan de buitenkant te zien zijn. En tja, dat jij Smuldier wel een prima voeding vindt, dat kan. Ik ben het daar gewoon niet mee eens. De prijs kan nooit alleen maar beïnvloed worden door grote afnemers. Maar ja, we hoeven het ook niet eens te zijn toch? TS vroeg om advies en ja dan komen er allemaal verschillende adviesen, daar moet TS mee doen wat ze wil.malinois schreef: heb je mijn hond gezien? Vanaf 3 weken oud alleen maar Smuldier gehad... zo slecht ziet ie er niet uit toch nu met 6 maanden of vind je wel?
Welkom Ollie!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom zegt de lokale dierenwinkel dit dan zelfs, die kan het niet goedkoper verkopen dan voor 1.25 per 400 gr. met de hoeveelheden die hij kan afnemen.Erwina schreef:Ja, je hond ziet er inderdaad super uit, maar niet alles hoeft aan de buitenkant te zien zijn. En tja, dat jij Smuldier wel een prima voeding vindt, dat kan. Ik ben het daar gewoon niet mee eens. De prijs kan nooit alleen maar beïnvloed worden door grote afnemers. Maar ja, we hoeven het ook niet eens te zijn toch? TS vroeg om advies en ja dan komen er allemaal verschillende adviesen, daar moet TS mee doen wat ze wil.malinois schreef: heb je mijn hond gezien? Vanaf 3 weken oud alleen maar Smuldier gehad... zo slecht ziet ie er niet uit toch nu met 6 maanden of vind je wel?
Natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn, maar nogmaals waar haal je die natuurlijke calciumbronnen in brok vandaan dan?

- Valerie
- Zeer actief
Een natuurlijk calciumbron is bv rauw kippenbot, of eendenbot etc. Dat kan nooit in brok zitten want brok is niet rauw 
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou dat bedoel ik, en hoeveel honden zijn er wel niet kerngezond en oud geworden op alleen brok, HD A etc. etc. etc.Valerie schreef:Een natuurlijk calciumbron is bv rauw kippenbot, of eendenbot etc. Dat kan nooit in brok zitten want brok is niet rauw
Geef je kvv is het weer niet goed want er zit geen natuurlijke calciumbron in... pffff....

- Valerie
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik smuldier ook afwisselen met zalmkoppen, eendennekken en kippenruggen oid. Allemaal op de markt te krijgen en ook goedkoop. Dat is zodat je hond wat te kauwen heeft en ook eens andere diersoorten eet dan alleen maar rundmalinois schreef:nou dat bedoel ik, en hoeveel honden zijn er wel niet kerngezond en oud geworden op alleen brok, HD A etc. etc. etc.Valerie schreef:Een natuurlijk calciumbron is bv rauw kippenbot, of eendenbot etc. Dat kan nooit in brok zitten want brok is niet rauw
Geef je kvv is het weer niet goed want er zit geen natuurlijke calciumbron in... pffff....
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hij krijgt er de enkelvoudige kip bij 1 a 2 x per week, maar als ik weer iets haal dan krijgt hij dat ook heb nu even geen vers meer, is op.Valerie schreef:Persoonlijk zou ik smuldier ook afwisselen met zalmkoppen, eendennekken en kippenruggen oid. Allemaal op de markt te krijgen en ook goedkoop. Dat is zodat je hond wat te kauwen heeft en ook eens andere diersoorten eet dan alleen maar rundmalinois schreef:nou dat bedoel ik, en hoeveel honden zijn er wel niet kerngezond en oud geworden op alleen brok, HD A etc. etc. etc.Valerie schreef:Een natuurlijk calciumbron is bv rauw kippenbot, of eendenbot etc. Dat kan nooit in brok zitten want brok is niet rauw
Daarnaast af en toe vis.
Maar het gaat mij erom dat ik bijv. jaren honden heb, die al jaren zwaar fysiek belast worden en vanaf pup alleen maar op AHV en brok hebben gestaan...
Als dit zo slecht zou zijn zouden ze niet allemaal vrij van HD geweest zijn, en zeker geen zware fysieke belasting doen tot op oudere leeftijd.

- Valerie
- Zeer actief
Ach mijn opa wordt volgende maand 90 en rookt al vanaf zijn 15e
Daarmee wil ik niet aangeven dat roken goed is.
Hij werkte trouwens tot zijn 75/80 en inderdaad ook zware inspanning.
Ik begrijp zeker wat je bedoelt hoor maar wat als die honden elke dag carnibest actief hadden gekregen? Of NRV/BARF?
Natuurlijk zijn er zat gezonde honden die brok eten, wat er niet in zit komt er ook niet uit wat ze ook eten. Ze kunnen gelukkig overleven op het meest vreemde voer. Ik ken iemand die elke avond kookte voor haar hond en die werd 15
Ik voer mijn honden rauw omdat ik geloof dat dit beter is, maar ik denk niet dat ze meteen ziek zouden worden als ik vanaf nu farmfood zou geven. Ik vind dat geen marteling of mishandeling, alleen wel minder goed dan wat ze nu te eten krijgen.
Ik begrijp zeker wat je bedoelt hoor maar wat als die honden elke dag carnibest actief hadden gekregen? Of NRV/BARF?
Natuurlijk zijn er zat gezonde honden die brok eten, wat er niet in zit komt er ook niet uit wat ze ook eten. Ze kunnen gelukkig overleven op het meest vreemde voer. Ik ken iemand die elke avond kookte voor haar hond en die werd 15
Ik voer mijn honden rauw omdat ik geloof dat dit beter is, maar ik denk niet dat ze meteen ziek zouden worden als ik vanaf nu farmfood zou geven. Ik vind dat geen marteling of mishandeling, alleen wel minder goed dan wat ze nu te eten krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag, ik zal nooit compleet op barf overgaan... ik vind het niks voor elke dag... voor erbij prima en leuk voor de hond, maar daar blijft het bij...Valerie schreef:Ach mijn opa wordt volgende maand 90 en rookt al vanaf zijn 15eDaarmee wil ik niet aangeven dat roken goed is.
Natuurlijk zijn er zat gezonde honden die brok eten, wat er niet in zit komt er ook niet uit wat ze ook eten. Ze kunnen gelukkig overleven op het meest vreemde voer. Ik ken iemand die elke avond kookte voor haar hond en die werd 15![]()
Kvv bevalt me prima dus dat blijf ik doen, bij de volwassen honden misschien straks ook wel alleen kvv en geen combi brok meer maar dat weet ik nog niet...
pup blijft er in ieder geval op.
Ik geloof er niet in in het zoveel beter verhaal... daarvoor ken ik teveel honden die op goedkope brok uitstekende werkprestaties leveren en heel oud worden...

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Smuldier levert niet alleen aan supermarkten maar ook aan zeer grote afnemers zoals dierentuinen. Daarom kunnen ze de prijs laag houden.
- Erwina
- Zeer actief
Dat de dierenwinkel het goedkoop kan verkopen, geeft ook wel aan dat inkoopprijs ook niet zo ontzettend hoog is. En nogmaals, de prijs wordt echt niet alleen daardoor bepaald hoor.malinois schreef: Waarom zegt de lokale dierenwinkel dit dan zelfs, die kan het niet goedkoper verkopen dan voor 1.25 per 400 gr. met de hoeveelheden die hij kan afnemen.
Natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn, maar nogmaals waar haal je die natuurlijke calciumbronnen in brok vandaan dan?
Ik had het niet over die natuurlijke calciumbron, maar ik zou sowieso nooit brok aanraden dus zeg ook niet dat daar een natuurlijke calciumbron in zit.
Welkom Ollie!

- dagmar88
- Zeer actief
Charlie at voorheen helemaal zelf samengesteld, maar weigert bepaalde organen te eten. Dus ik maakte dan zelf orgaan/spiervlees/bot mixen met zo'n verhouding dat ze daarvan met 4 maaltijden per week (ze at toen 2 x 500 gram per dag) alles binnen zou krijgen.
Daarmee zat ik met een combinatie van kipkarkassen, runderspiersnippers, verschillende organen en lamsvet helemaal niet zo ver van de gangbare supermarkt prijs van Smuldier (1.15 per kilo) af. Zou ik daar nog pens doorheen doen dat zat ik er misschien 30 cent van af.
Als je dat als bedrijf groot in koopt lijkt het mij een makkelijk haalbare prijs
Vanwege het beperkt aantal diersoorten vind ik het geen compleetvoer en zou ik het niett over langere perioden als enige voeding gebruiken, maar slecht vind ik het zeer zeker niet.
Daarmee zat ik met een combinatie van kipkarkassen, runderspiersnippers, verschillende organen en lamsvet helemaal niet zo ver van de gangbare supermarkt prijs van Smuldier (1.15 per kilo) af. Zou ik daar nog pens doorheen doen dat zat ik er misschien 30 cent van af.
Als je dat als bedrijf groot in koopt lijkt het mij een makkelijk haalbare prijs
Vanwege het beperkt aantal diersoorten vind ik het geen compleetvoer en zou ik het niett over langere perioden als enige voeding gebruiken, maar slecht vind ik het zeer zeker niet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden zijn allemaal groot geworden op brok en ahv, daarnaast verrichten ze allemaal behoorlijke fysieke inspanning met enig blessurerisico. Al.mijn honden blijken dus hd vrij en zijn gezond dus nee sorry ik geloof totaal niet in zulke dingen. Maar ieder moet.doen wat hij wil, ik kijk naar mn honden en dat is goed, zowel binnen als buiten.Erwina schreef:Dat de dierenwinkel het goedkoop kan verkopen, geeft ook wel aan dat inkoopprijs ook niet zo ontzettend hoog is. En nogmaals, de prijs wordt echt niet alleen daardoor bepaald hoor.malinois schreef: Waarom zegt de lokale dierenwinkel dit dan zelfs, die kan het niet goedkoper verkopen dan voor 1.25 per 400 gr. met de hoeveelheden die hij kan afnemen.
Ik had het niet over die natuurlijke calciumbron, maar ik zou sowieso nooit brok aanraden dus zeg ook niet dat daar een natuurlijke calciumbron in zit.