Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer een vraagje over de anaalklieren
Moderator: moderatorteam
-
Bakker01
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Kruising Rottweiler x Amerikaanse Bulldog
Weer een vraagje over de anaalklieren
Vorige week had ik een topic aangemaakt over de anaalklieren van Cooper.
Deze waren dus al een keertje uitgeknepen, maar hij bleef als maar naar z'n staart happen en net boven z'n staart bijten.
Na advies van jullie zijn we overgegaan op Carnibest. Daar zijn we zondag mee begonnen.
Afgezien van het feit dat Cooper ervan smult, zijn z'n drollen nu ook goed stevig en van donker bruine kleur.
Maar....hij blijft maar steeds bijten net boven z'n staart of er net onder.
Heb ik nu gewoon geen geduld en duurt het even voordat hij zelf z'n anaalklieren heeft uitgeknepen?
Deze waren dus al een keertje uitgeknepen, maar hij bleef als maar naar z'n staart happen en net boven z'n staart bijten.
Na advies van jullie zijn we overgegaan op Carnibest. Daar zijn we zondag mee begonnen.
Afgezien van het feit dat Cooper ervan smult, zijn z'n drollen nu ook goed stevig en van donker bruine kleur.
Maar....hij blijft maar steeds bijten net boven z'n staart of er net onder.
Heb ik nu gewoon geen geduld en duurt het even voordat hij zelf z'n anaalklieren heeft uitgeknepen?
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Weer een vraagje over de anaalklieren
Toch nog even langs de dierenarts? Misschien heeft hij een ontstoken anaalklier?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Muk
Dat is zeker mogelijk. Het kunnen ook vlooien zijn. Maar als je hond onlangs hiervoor behandeld is (druppels vlooienmiddel in de nek / bij zijn staart heeft gehad), dan is de kans op een vlooienbesmetting klein.tekkel schreef:Toch nog even langs de dierenarts? Misschien heeft hij een ontstoken anaalklier?
-
Bakker01
- Vaste gebruiker
Hij heeft maandag z'n druppeltjes weer gehad. Moet het dan nog goed inwerken?Muk schreef:Dat is zeker mogelijk. Het kunnen ook vlooien zijn. Maar als je hond onlangs hiervoor behandeld is (druppels vlooienmiddel in de nek / bij zijn staart heeft gehad), dan is de kans op een vlooienbesmetting klein.tekkel schreef:Toch nog even langs de dierenarts? Misschien heeft hij een ontstoken anaalklier?
We hebben sowieso volgende week vrijdag weer een puppycontrole bij de dierenarts. Maar wanneer hij echt een ontstoken anaalklier heeft ga ik deze wel naar voren verplaatsen. Lijkt me niet echt prettig voor hem.
- Erwina
- Zeer actief
Het is moeilijk in te schatten zo, maar ik denk ook aan een ontstoken anaalklier. Dit heeft Rex pas ook nog gehad en dat resulteerde in een abces erbij, dat is echt geen pretje
Hij zat ook continu te bijten bij de staartaanzet.
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan hij last van wormen hebben?
Anders zou ik hety ook niet kunnen verzinnen.
In ieder geval toch ook even de anaalklieren laten nakijken op ontsteking zoals al is geadviseerd.
Anders zou ik hety ook niet kunnen verzinnen.
In ieder geval toch ook even de anaalklieren laten nakijken op ontsteking zoals al is geadviseerd.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Is het geen allergie tegen het vlooienspul??
Onze reu kon er ook nooit tegen toen die jong was.
Nu verdraagt ie alleen stronghold
Onze reu kon er ook nooit tegen toen die jong was.
Nu verdraagt ie alleen stronghold

http://www.Adebowale.nl
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Wandel je lang met hem?
-
Bakker01
- Vaste gebruiker
Het zijn als het goed is ook geen wormen, want hij heeft afgelopen week een kuurtje gehad.
Allergie voor het vlooienspul weet ik niet, hij deed het ook al voordat we hem het pipetje hebben gegeven.
We wandelen tussen de 10-15 minuten met hem en hoe vaak verschilt. We hebben natuurlijk zijn standaard wandelingen 's ochtends vroeg, tussen de middag, 's avonds en voor het slapen gaan. Maar daar tussen in gaan we ook wel een paar keer met hem naar buiten wanneer hij geslapen of gespeeld heeft.
Allergie voor het vlooienspul weet ik niet, hij deed het ook al voordat we hem het pipetje hebben gegeven.
We wandelen tussen de 10-15 minuten met hem en hoe vaak verschilt. We hebben natuurlijk zijn standaard wandelingen 's ochtends vroeg, tussen de middag, 's avonds en voor het slapen gaan. Maar daar tussen in gaan we ook wel een paar keer met hem naar buiten wanneer hij geslapen of gespeeld heeft.
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Kan ook zijn dat hij aan het ontgiftigen is, als het even is weggeweest.
Aangezien je op vlees bent over gegaan.
Aangezien je op vlees bent over gegaan.

http://www.Adebowale.nl
-
Muk
Als je hond net ontwormt is en behandeld tegen vlooien is, dan denk ik toch aan een ontstoken anaalklier. De dierenarts kan dit het beste behandelen. In bijten vanwege ontgiften ivm het geven van vlees geloof ik niet zo.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Ik heb van mijn DA geleerd dat een anaalklier vaak twee keer geleegd moet worden. De eerste keer geeft wel verlichting, maar vaak moet het dan een weekje later nog herhaald worden. Dat is tenminste bij 1 van mijn honden zo, als ze te weinig bot naar binnen krijgt. Haar ontlasting is altijd stevig maar blijkbaar poept ze gewoon te makkelijk. Dus zij krijgt meer bot dan de rest en dat lijkt wel te helpen.
Ik zou wel voor de zekerheid even langs je DA gaan, de hond voelt zich toch duidelijk niet prettig en de DA kan uitsluiten dat er eventueel iets anders aan de hand is.
Ik zou wel voor de zekerheid even langs je DA gaan, de hond voelt zich toch duidelijk niet prettig en de DA kan uitsluiten dat er eventueel iets anders aan de hand is.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**