Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lotgering besteld

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: lotgering besteld

Ongelezen bericht door Reny »

Wij krijgen steeds een nieuw kratje en geven de oude mee, dus éénmalig 5 euro betaald. (op papiet krijg je dus 5 euro terug en betaal je weer 5 euro voor de nieuwe)

Bob krijgt ook meer Lotgering dan smuldier, 500 gram Lotegering en 400 gram smuldier (euh, dat is dus of het één of het andere op een dag).
En de groeten van de mannen :zwaai
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik heb gisteren van een vriendin 50 kg lotgering gekregen, ik weet niet welke variant trouwens :scratch: ik denk de gewone met pens maar ik ruik ook lamsvlees erin, welja vandaag ga ik het voor het eerst geven, ik ben erg benieuwd en hoop dat ze er van aankomen :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dit stukje op hun site verbaasd me wel enigzins:
Orgaanvlees:
Zoals maag, nier, lever, pens, … worden met mate gegeven wegens de laxerende werking ervan.
Ik dacht namelijk dat je pens hier los van moest zien omdat je dat rustig 2-3 x in de week als complete maaltijd mag geven.
en het heeft mijn honden nooit geschaad :lol1:

hoe zit dat nu dan?

ook kan ik nergens de exacte samenstelling vinden van het voer, dus hoeveel pens er dan bv in de pens variant zit. Of kijk ik nu gewoon ergens overheen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Podenji schreef:dit stukje op hun site verbaasd me wel enigzins:
Orgaanvlees:
Zoals maag, nier, lever, pens, … worden met mate gegeven wegens de laxerende werking ervan.
Ik dacht namelijk dat je pens hier los van moest zien omdat je dat rustig 2-3 x in de week als complete maaltijd mag geven.
en het heeft mijn honden nooit geschaad :lol1:

hoe zit dat nu dan?

ook kan ik nergens de exacte samenstelling vinden van het voer, dus hoeveel pens er dan bv in de pens variant zit. Of kijk ik nu gewoon ergens overheen?
als je op hun website zit zie je aan e linker kant bij tags samenstelling en an krijg je een tabel met wat er in zit
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

dan zien zij pens dus als rundvlees > spiervlees ??? :scratch:
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Podenji schreef:dan zien zij pens dus als rundvlees > spiervlees ??? :scratch:
ja dat op die tabel snap ik ook niet helemaal wel weet ik wat mij gezegt is dat pens van een lam is dat zal ie 35 procent wel zijn bij totaal met pens
Afbeelding
MurphyGijs
nieuw lid
Mijn ras(sen): Border Collie, Engelse Bull Terrier

Ongelezen bericht door MurphyGijs »

Ik heb dit ook net besteld... Het is de eerste keer dat de honden vlees gaan krijgen.
Zijn er reacties die ik in de gaten moet houden met eerste maal vlees geven? En hoelang mogen reacties blijven? :scratch:
Diarree ken k als reactie maar verder niet echt :ugh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

MurphyGijs schreef:Ik heb dit ook net besteld... Het is de eerste keer dat de honden vlees gaan krijgen.
Zijn er reacties die ik in de gaten moet houden met eerste maal vlees geven? En hoelang mogen reacties blijven? :scratch:
Diarree ken k als reactie maar verder niet echt :ugh:
Je kan verwachten dat je hond héle grote ogen opzet en gaat schrokken, en veel honden worden ook even maf na het eten omdat ze het zo lekker vonden :mrgreen:
Gol probeert ook nog wel eens of ze niet nóg meer krijgt en loopt soms nog een keer of 5 naar de bak om te kijken of hij écht leeg is. Bij Gol duren die reacties nu al een jaar of 5 :F:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Nou, ik ben een fan hoor :ok: Vind het echt topvlees. Escan eet geweldig en dat is normaal echt een zeikerd. Hij eet zelfs op zijn brokkendagen zijn bak leeg en loopt inderdaad nog een paar keer terug om te kijken of er echt niet nog wat in zijn bak zit.

Ook Mika en Flamme doen het er goed op. Ze vinden het alle 3 lekker dus. Ook de botten vonden ze heerlijk. Hele schone tandjes :D
Morgen krijgen ze de lamsribben. Ook dat zal vast op prijs gesteld worden. Enige nadeel is de prijs voor het brengen. maar ja, dat hebben we er dan maar voor over.
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Reny schreef:Wij krijgen steeds een nieuw kratje en geven de oude mee, dus éénmalig 5 euro betaald. (op papiet krijg je dus 5 euro terug en betaal je weer 5 euro voor de nieuwe)

Bob krijgt ook meer Lotgering dan smuldier, 500 gram Lotegering en 400 gram smuldier (euh, dat is dus of het één of het andere op een dag).
Wij geven de pens variant niet omdat ik het te mager vind, de 'normale' compleet is een stuk vetter en daar doen onze honden het erg goed op. We hebben van de winter wat extra bijgevoerd aan de honden die buiten slapen vanwege de kou en zelfs een 2 ons extra p/d zet al enrom aan bij sommige honden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”