Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rasspecifiek voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

rasspecifiek voer

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Ben ik geen voorstander van want onzin...

Nu was ik gister in Pet's place, niet mijn favo winkel maar ik was in het Alexandrium. Ik heb even gekeken wat nu het verschil was tussen ''speciaal'' voer voor Boxers en dat van de Duitse herder... wat schetst mij verbazing (of eigenlijk niet eens) er is nauwelijks verschil!! Ik kan mij zo kwaad maken om die misleiding van consumenten, ik snap dat baasjes met de beste bedoelingen dat voer kopen waarvan zij denken dat het goed is. :boos: Ik heb een klant aldaar trouwens gewezen op het koelingsschap met vlees :mann:

Moest het even kwijt, er is trouwens een onafhankelijke organisatie die misleidingen op het etiket van voedingswaar aan de kaak stelt. Heet geloof ik Foodwatch en is al heel groot in o.a Duitsland en Groot Brittannie. Nu hier nog
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Re: rasspecifiek voer

Ongelezen bericht door Turbo! »

:denken: ik vraag mij eigenlijk af wie daar in godsnaam wel aan meedoet. ik heb daar nog nooit een neiging tot gehad eigenlijk.

Kijk wel naar de grote van de brokken, vind het zo sneu als mijn hondjes een uur over een brokje doen :smile:

Maar voor de rest idioot gedoe vind ik het en idd ze zouden er wat aan moeten doen. maar zolang er mensen zijn die het toch kopen blijven ze het lekker zo doen. en er nog lekker op verdienen ook.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik heb het jaren gegeven met prima resultaat :ok: Nanni heeft het 2 jaar gehad denk ik en Noah is ermee opgegroeid.
Perry en Noah

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Aiko 09 schreef:Ben ik geen voorstander van want onzin...

Nu was ik gister in Pet's place, niet mijn favo winkel maar ik was in het Alexandrium. Ik heb even gekeken wat nu het verschil was tussen ''speciaal'' voer voor Boxers en dat van de Duitse herder... wat schetst mij verbazing (of eigenlijk niet eens) er is nauwelijks verschil!! Ik kan mij zo kwaad maken om die misleiding van consumenten, ik snap dat baasjes met de beste bedoelingen dat voer kopen waarvan zij denken dat het goed is. :boos: Ik heb een klant aldaar trouwens gewezen op het koelingsschap met vlees :mann:

Moest het even kwijt, er is trouwens een onafhankelijke organisatie die misleidingen op het etiket van voedingswaar aan de kaak stelt. Heet geloof ik Foodwatch en is al heel groot in o.a Duitsland en Groot Brittannie. Nu hier nog
:19: En toch, als je brokken wil voeren zal het niet slechter of beter zijn dan een brok die niet ras specifiek zijn.
Dus misleiding? Nee, wel marketing.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Aiko 09 schreef:Nu was ik gister in Pet's place, niet mijn favo winkel maar ik was in het Alexandrium.
Oei, moet je toch niet willen zijn op zondagmiddag :N:
Aiko 09 schreef:Ik heb even gekeken wat nu het verschil was tussen ''speciaal'' voer voor Boxers en dat van de Duitse herder... wat schetst mij verbazing (of eigenlijk niet eens) er is nauwelijks verschil!!
Echt wel dat er verschil inzit :lol1: . Het brokjes voor boxers hebben een speciale, vlinderachtige vorm, dan kunnen die platsnuiten de brokjes makkelijker pakken uit de bak :piew:
En ja, er zijn echt mensen die dat geloven, ik ken er een paar :oeps:
Aiko 09 schreef:Ik heb een klant aldaar trouwens gewezen op het koelingsschap met vlees :mann:
Hebben ze pas sinds kort :wink: . Tijdens de verbouwing heb (o.a.) ik een praatje met de manager gemaakt met het verzoek om versvlees te gaan verkopen.
Ik vond dat er best ruimte zou zijn voor een kleine vriezer. En dat vond de manager waarschijnlijk ook, dus ik haal daar nu Carnibest voor Kaiou :cheer:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ken wel mensen die dit voeren hoor :wink: Goede marketing ja.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Turbo! schreef: ik vraag mij eigenlijk af wie daar in godsnaam wel aan meedoet. ik heb daar nog nooit een neiging tot gehad eigenlijk.
Ik, en onze hond doet het er werkelijk perfect op. De reden dat ik rasspecifiek voer geef is, omdat een Chihuahua kleine kaken heeft, waardoor gewone (vaak grotere) brokken moeilijk te eten zijn voor haar.
Verder is het voer zo samengesteld dat het ook het gebit verzorgd. Chihuahua's hebben een verhoogd risico op gebitsproblemen.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Turbo! schreef: ik vraag mij eigenlijk af wie daar in godsnaam wel aan meedoet. ik heb daar nog nooit een neiging tot gehad eigenlijk.
Ik, en onze hond doet het er werkelijk perfect op. De reden dat ik rasspecifiek voer geef is, omdat een Chihuahua kleine kaken heeft, waardoor gewone (vaak grotere) brokken moeilijk te eten zijn voor haar.
Verder is het voer zo samengesteld dat het ook het gebit verzorgd. Chihuahua's hebben een verhoogd risico op gebitsproblemen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Kimsjen schreef:

je hebt bij gewone merken ook kleine brokjes hoor. en geloof me,brokjes verzorgen het gebit niet.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik geef speciale chihuahuabrokjes :denken: ..
Maarr... ik ga de goede kant op want ze gaat binnenkort over op kvv. :tongue:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kimsjen schreef:De reden dat ik rasspecifiek voer geef is, omdat een Chihuahua kleine kaken heeft, waardoor gewone (vaak grotere) brokken moeilijk te eten zijn voor haar.
Wat gebeurt er als je haar een pensstaafje geeft?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dagmar88
Zeer actief

Kimsjen schreef:
Kleinere brokjes kan ik mij voorstellen, maar brok is wel de grootste veroorzaker van tandplaque/tandsteen; dus dat gebitsverzorgende is wederom marketing van de brokken fabrikant.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 12 jan 2011 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Je wilt de Giant brokken van Gil niet zien, ga ik ook niet meer geven, lijken wel koekjes zo groot :piew:
maar wat maakt het verder uit, het gaat om de feel good emotie bij de baas en als de hond er goed uitziet en energie heeft, who cares :19:
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

S@ndr@ schreef:Je wilt de Giant brokken van Gil niet zien, ga ik ook niet meer geven, lijken wel koekjes zo groot :piew:
maar wat maakt het verder uit, het gaat om de feel good emotie bij de baas en als de hond er goed uitziet en energie heeft, who cares :19:

daarom gaf ik die ook als koekje. :mrgreen:
wel lekker te vinden in je jaszak.
gewoon belonen met voer en van de dagelijkse hoeveelheid afhalen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

doe ik ook hoor, :lol1: ik heb zelfs duck schijven in blokjes geknipt in een bekertje in mijn jaszak, doet hij een heleboel voor :wink:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

ik heb ooit een zakje royal canin voor 1,50 op kunnen halen bij de petsplace met zo'n bon.. Heb dus maar het teckelvoer meegenomen.. Maar ik kan me nu niet echt voorstellen dat het echt het gebit goed schoonmaakt en zorgt dat je hond geen hernia krijgt.. :oohja:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Cindy1
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cindy1 »

Kimsjen schreef:
Echt verzorgen doen die brokjes niet hoor. Ten opzichte van zacht voer zoals vlees uit blik is het voor het gebit wel beter natuurlijk omdat ze de brokken doorknagen en de tanden daardoor een beetje gereinigd worden. Maar dat is maar een beetje hoor. Het allerbeste is om twee of drie keer per week de tandjes te poetsen, dan kun je gebitsproblemen voor een groot deel voorblijven!
Afbeelding
http://www.dierenboekenbestellen.nl De Chihuahua * De Shih Tzu * De Cane Corso
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Cindy1 schreef:
Kimsjen schreef:
Echt verzorgen doen die brokjes niet hoor. Ten opzichte van zacht voer zoals vlees uit blik is het voor het gebit wel beter natuurlijk omdat ze de brokken doorknagen en de tanden daardoor een beetje gereinigd worden. Maar dat is maar een beetje hoor. Het allerbeste is om twee of drie keer per week de tandjes te poetsen, dan kun je gebitsproblemen voor een groot deel voorblijven!

of je laat ze kluiven?

brokjes reinigen helemaal niks.. heb je weleens een liga gegeten? dat al die lige op je kiezen gaat zitten? zó werken brokjes :mrgreen:

tandenpoetsen bij honden weiger ik
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ik doe de achterste kiezen eens in de zoveel weken; die worden bij Charlie niet mooi schoon.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”