Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lotgering besteld
Moderator: moderatorteam
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
lotgering besteld
Na goede ervaringen te hebben gehoord heb ik net voor het eerst lotgering besteld. De penscompleet. Daarbij lamsribben, kipkarkassen, kippennekken en voor ieder een mergpijp en een groot bot. Ben benieuwd. Volgens mij bezorgen ze hier in de even weken dus dat zal volgende week worden dan.
Iemand hier ook ervaring met lotgering?
Iemand hier ook ervaring met lotgering?
- asja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog
- Aantal honden: 2
Re: lotgering besteld
Ja, bevalt goed. Ik vind het er heel goed uitzien, in bijv de eend variant zitten nog grotere stukken eend verwerkt en het ziet er gewoon veel verser en beter uit dan bijv smuldier.
Wat ik wel doe is alle varianten afwisselen, zodat ze ook 5 verschillende diersoorten binnen krijgen. De pens compleet variant is volgens mij alleen maar rund en lam.
Die grote botten zijn wel dragende botten he? ik heb dat zelf nog nooit gegeven maar wel gehoord dat dat niet zo verstandig is omdat ze daar de tanden op kunnen breken..
Wat ik wel doe is alle varianten afwisselen, zodat ze ook 5 verschillende diersoorten binnen krijgen. De pens compleet variant is volgens mij alleen maar rund en lam.
Die grote botten zijn wel dragende botten he? ik heb dat zelf nog nooit gegeven maar wel gehoord dat dat niet zo verstandig is omdat ze daar de tanden op kunnen breken..

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga het van de week ook voor het eerst bestellen!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja ook goede ervaringen mee. Ik bestel het eigenlijk voor Izz, omdat Kenzo het niet mag, Cujo echt niets anders lust dan Rodi pens/schapenvet en Amy het over een paar maanden krijgt. En tot mijn allergrootste verbazing eet Cujo het sinds 2 dagen. Ik stond letterlijk zo
in de keuken, want er zit aardig wat rood vlees doorheen en normaal loopt ze echt weg als ze dat alleen al ziet. Dus goede ervaringen ermee 
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
joev
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): beiden een kruising
Via welke site heb je besteld? En zijn de botten idd dragende botten? Ik wil nml ook botten voor mijn honden bestellen.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Hier wat minder goede ervaringen, maar dat ligt aan Beau. Wij hadden ook lotgering en Beau had tussen de maaltijden door honger, maar wanneer we hem meer gingen voeren kwam hij als een razende aan. Beau is dus weer lekker terug op smuldier.

- asja
- Zeer actief
Hier de productlijst, de enige botten die ze aanbieden zijn dragende dus denk wel dat je die hebt?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Ik heb ook wel eens lotgering besteld, Gol vond het heerlijk maar ze werd er wel snel dik van. Ik geef nu weer smuldier voor de makkelijk, ze krijgt normaal het grotere werk maar voor op visite o.i.d. vond ik kvv wel handig. Van lotgering dus niet al te veel geven 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Goeie ervaringen mee.
Ze hebben ook ribben en zo, dat zijn natuurlijk geen dragende botten. De knars is ook niet dragend (kraakbeen noemen ze dat).
Mijn ervaring is tevens dat ze van Smul veel sneller dik worden dan van Lotgering.
Van Smul krijgt Orpa 150 gram, van Lotgering 200.
Ze zijn er hier dol op en de katten ook, vooral de vis en de kip compleet.
De honden vinden pens compleet het lekkerste.
Ze hebben ook ribben en zo, dat zijn natuurlijk geen dragende botten. De knars is ook niet dragend (kraakbeen noemen ze dat).
Mijn ervaring is tevens dat ze van Smul veel sneller dik worden dan van Lotgering.
- asja
- Zeer actief
Hoe kom je erachter wat een hond het lekkerste vind? door zijn enthousiasme?Marjoleine schreef:Goeie ervaringen mee.
Hier zijn ze namelijk bij alles even enthousiast

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier ook goede ervaringen met Lotgering.
Het ruikt ook minder dan Smuldier, dat is wel fijn voor de rest van het gezin hier!
Het ruikt ook minder dan Smuldier, dat is wel fijn voor de rest van het gezin hier!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een Orpaasja schreef: Hoe kom je erachter wat een hond het lekkerste vind? door zijn enthousiasme?
Hier zijn ze namelijk bij alles even enthousiast
Die is erg kieskeurig en legt bv de kippenhartjes ernaast, die mot ze niet
En Willemijn loopt ook wel eens te teuten, dan vindt ze het blijkbaar ook minder lekker.
Kortom: een stabij is handig in deze
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Ja, dragende botten. Kan dat kwaad dan
Ik weet niet eens zeker wat voor een botten dat zijn. Ook lamsribben inderdaad, maar die zijn zacht. Ze hebben hier wel eerder van die hele grote botten gehad trouwens toen een bevriend slager die nog mee mocht nemen.
Als het goed bevalt bestel ik zeker vaker en dan ook de andere varianten. Mijn ouders hebben de kip dus ik ruil zowieso wel een paar bakjes.
voor degene die het vroeg
http://www.lotgering.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Als het goed bevalt bestel ik zeker vaker en dan ook de andere varianten. Mijn ouders hebben de kip dus ik ruil zowieso wel een paar bakjes.
- asja
- Zeer actief
Wat deden ze er toen mee dan, volledig oppeuzelen of alleen kluiven?flamme schreef:Ja, dragende botten. Kan dat kwaad danIk weet niet eens zeker wat voor een botten dat zijn. Ook lamsribben inderdaad, maar die zijn zacht. Ze hebben hier wel eerder van die hele grote botten gehad trouwens toen een bevriend slager die nog mee mocht nemen.

-
Leane
*gniffel*Demi schreef:Ja ook goede ervaringen mee. Ik bestel het eigenlijk voor Izz, omdat Kenzo het niet mag, Cujo echt niets anders lust dan Rodi pens/schapenvet en Amy het over een paar maanden krijgt. En tot mijn allergrootste verbazing eet Cujo het sinds 2 dagen. Ik stond letterlijk zoin de keuken, want er zit aardig wat rood vlees doorheen en normaal loopt ze echt weg als ze dat alleen al ziet. Dus goede ervaringen ermee
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik geef ze hier ook allemaal lotgering alle variante heb ik hier gehad ik wissel ook altijd af maar zit zowiso 1 kratje pens/vlees bij
mokkel eet hier niks anders dan lotgering zins ze het 1 x gehad heeft en verder krijgen ze ook botten om te kleuven bij enn af en toe een pens lap
verder ben ik er ook erg tevreden mee en hun ontlasting is er ook goed van ongeveer 1 x per dag poepen ze
en verder glimmen ze hier tegen je op maar dat zal wel door de lams vet komen die in de pens / vlees versie zit
hoop dat het hou honden ook goed bevalt
mokkel eet hier niks anders dan lotgering zins ze het 1 x gehad heeft en verder krijgen ze ook botten om te kleuven bij enn af en toe een pens lap
verder ben ik er ook erg tevreden mee en hun ontlasting is er ook goed van ongeveer 1 x per dag poepen ze
en verder glimmen ze hier tegen je op maar dat zal wel door de lams vet komen die in de pens / vlees versie zit
hoop dat het hou honden ook goed bevalt

-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
@ vooral kluiven en Flamme probeerde ze op te eten. Maar ik gaf ze alleen waar ik bij was en smeet ze, als ik vond dat ze ver genoeg "op waren" weg.asja schreef:Wat deden ze er toen mee dan, volledig oppeuzelen of alleen kluiven?flamme schreef:Ja, dragende botten. Kan dat kwaad danIk weet niet eens zeker wat voor een botten dat zijn. Ook lamsribben inderdaad, maar die zijn zacht. Ze hebben hier wel eerder van die hele grote botten gehad trouwens toen een bevriend slager die nog mee mocht nemen.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb het nu 1x besteld en jammer genoeg zijn ze er hier niet echt dol op
Ik bestel het dan ook niet meer.
De totaal versie met pens vinden ze wel te eten, 100% lam wordt al minder goed gegeten en de vis vinden ze allebei helemaal niks.
Dussssss, als er nog iemand interesse heeft in zo'n 8.5 kilo vis en/of 7.5 kilo 100% lam en het geen probleem vind om richting Hoorn te rijden, pb me dan maar even
Ik geef het alleen niet gratis weg.
De totaal versie met pens vinden ze wel te eten, 100% lam wordt al minder goed gegeten en de vis vinden ze allebei helemaal niks.
Dussssss, als er nog iemand interesse heeft in zo'n 8.5 kilo vis en/of 7.5 kilo 100% lam en het geen probleem vind om richting Hoorn te rijden, pb me dan maar even
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
van die harde botten kunnen de tanden afbreken!
en als ze het opeten kan de maag het niet altijd verteren en kunnen ze verstopping krijgen.
en als ze het opeten kan de maag het niet altijd verteren en kunnen ze verstopping krijgen.

groetjes van ons.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
mag ik vragen waarom je pup nog geen lotgering mag eten ?Demi schreef:Ja ook goede ervaringen mee. Ik bestel het eigenlijk voor Izz, omdat Kenzo het niet mag, Cujo echt niets anders lust dan Rodi pens/schapenvet en Amy het over een paar maanden krijgt. En tot mijn allergrootste verbazing eet Cujo het sinds 2 dagen. Ik stond letterlijk zoin de keuken, want er zit aardig wat rood vlees doorheen en normaal loopt ze echt weg als ze dat alleen al ziet. Dus goede ervaringen ermee

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dit keer heb ik ook eend en paard besteld, naast de standaard vis en totaalvoer. Alles ligt door elkaar in de vriezer
Ik ben benieuwd wat Noah ervan vind. De eendennekken en kipkarkassen en runderstrotten zien er ook goed uit
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Wat apartMarjoleine schreef:Goeie ervaringen mee.
Gol krijgt van smuldier 400 gram waar ze iets op afvalt en van lotgering 300 waar ze van aankwam
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat dacht ik ook hier moeten ze ook meer van smuldier dan van lotgering hebbenGollum schreef:Wat apartMarjoleine schreef:Goeie ervaringen mee.
De honden vinden pens compleet het lekkerste.![]()
Gol krijgt van smuldier 400 gram waar ze iets op afvalt en van lotgering 300 waar ze van aankwam

-
Fin
- Zeer actief
-
flamme
- Zeer actief
Ierse Setter
Mooi! Ben benieuwd. Ik krijg het vrijdag binnen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik kijk op de site van Lotgering (natuurlijk net na de prijsverhoging
) Hoe zit het met die kratten, kun je die meteen mee teruggeven? Iedere keer 5 euro erbij op voor zo'n kratje vind ik niet echt fijn.
- dogluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De Duitse Dog
Ja hoor, ik geef ze ook altijd meteen mee terug,ik gooi het hier in een hele grote krat,want mijn grote vriezer staat op zolder,en dan breng ik het in een tas naar boven toeRosita Compagner schreef:Ik kijk op de site van Lotgering (natuurlijk net na de prijsverhoging) Hoe zit het met die kratten, kun je die meteen mee teruggeven? Iedere keer 5 euro erbij op voor zo'n kratje vind ik niet echt fijn.

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
ok, dan zet ik de kruiwagen klaar
Wij huren vriezerruimte bij een vriezer coöp aan het eind van de straat.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
bij sam is het op allergiegebied helemaal misgegaan op lotgering, maar dat is "samspecifiek"
beide honden vonden het heerlijk en je hebt er weinig van nodig. het ziet er ook goed uit!
beide honden vonden het heerlijk en je hebt er weinig van nodig. het ziet er ook goed uit!

- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier al 2 jaar volledig op de lotgering,
Hier gaat gemiddeld 5,5 kilo p/d op over 6 honden waar intensief mee gesport wordt. zelf de puppen van de laatste 2 nesten hebben we gevoerd met lotgering, lekker gelijkmatig opgroeien en geen achterlijke groeispurts meer...
Geen klachten hier dus .....en bijkomend handigheidje...het zit hier echt om de hoek, ik haal dus gewoon zelf even op als het bijna op is ...
Hier gaat gemiddeld 5,5 kilo p/d op over 6 honden waar intensief mee gesport wordt. zelf de puppen van de laatste 2 nesten hebben we gevoerd met lotgering, lekker gelijkmatig opgroeien en geen achterlijke groeispurts meer...
Geen klachten hier dus .....en bijkomend handigheidje...het zit hier echt om de hoek, ik haal dus gewoon zelf even op als het bijna op is ...