Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
update Dieber als jachthond
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
update Dieber als jachthond
In december heb ik een keer een topic geopend over Dieber die op jacht ging en waar ik niet blij mee was. Gisteren met Daan en Dieber het bos ingeweest. We waren nog geen 10 minuten in het bos en opeens stonden op zo'n 10 meter van ons af 3 herten. Dieber keek erna en ging vervolgens keurig naast mij zitten toekijken. Een uur later kwamen er 2 herten aanrennen waarbij er 1 pas zo'n meter of 5 bij ons vandaan stopte, weer ging Dieber rustig naast me zitten en kijken. In beide gevallen heb ik voor de zekerheid wel haar halsband vastgepakt maar het was beide keren niet nodig. Ze keek ze na toen ze weer in het bos verdwenen en dat was het dan. Ben trots op mijn meisje en heb er meteen een aantal koekjes ingestopt.
Daan die vertoonde geen enkele interesse, behalve dan in de koekjes die Dieber kreeg.
Daan die vertoonde geen enkele interesse, behalve dan in de koekjes die Dieber kreeg.

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Re: update Dieber als jachthond
oh wat zul jij trots en blij zijn.. wat een prestatie.... goed hoor...
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Knap van Dieber! 

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
kiki78
- Zeer actief
het waren geen reeën maar echt herten. Een stuk groter dan de reeën die ik normaal tegen kom.Nanna schreef:Wat fijn![]()
Ik ga er echter gevoeglijk van uit dat je reeën bedoelt ipv herten

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
- Aantal honden: 2
Dat heet edelherten.kiki78 schreef:het waren geen reeën maar echt herten. Een stuk groter dan de reeën die ik normaal tegen kom.Nanna schreef:Wat fijn![]()
-
kiki78
- Zeer actief
Ik weet niet of het edelherten of damherten waren.antheman schreef:Dat heet edelherten.kiki78 schreef:het waren geen reeën maar echt herten. Een stuk groter dan de reeën die ik normaal tegen kom.Nanna schreef:Wat fijn![]()
Heb eerder in dat stuk bos damherten zien lopen

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Wat goed zeg!
Ik hoef er echt niet van uit te gaan dat Biène ze zou negeren, Marouck trouwens ook niet.
Gisteren was ik bijna bij de auto toen ze ineens beide een dicht stuk bos inschoten...ben ervan overtuigd dat ze een ree roken. Op mijn brullen kwam Marouck gelukkig binnen een minuut terug, bij Biène duurde het iets langer maar die was ook vrij snel terug dit keer (denk een minuut of 3). Heb ze voor de zekerheid toen toch maar aangelijnd.
Ik hoef er echt niet van uit te gaan dat Biène ze zou negeren, Marouck trouwens ook niet.
Gisteren was ik bijna bij de auto toen ze ineens beide een dicht stuk bos inschoten...ben ervan overtuigd dat ze een ree roken. Op mijn brullen kwam Marouck gelukkig binnen een minuut terug, bij Biène duurde het iets langer maar die was ook vrij snel terug dit keer (denk een minuut of 3). Heb ze voor de zekerheid toen toch maar aangelijnd.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Damherten bij Arnhem?
Dat heb ik nog nooit gehoord.
Edit:
ik heb toch even gegoogeld en Deelerwoud wordt wel genoemd
Is dat bij Arnhem?
http://www.wbesusterengraetheide.nl/damhert.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit:
ik heb toch even gegoogeld en Deelerwoud wordt wel genoemd
Is dat bij Arnhem?
http://www.wbesusterengraetheide.nl/damhert.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
chrico
- Zeer actief
Wat goed
ik denk dat ik in zo een situatie een arm had van een meter langer
Knap hoor dat zij niet reageerde
Knap hoor dat zij niet reageerde
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Dat is goed

-
Joekel
- Actief
- Mijn ras(sen): Schafpudel
Super dat Dieber netjes bij je bleef, hoeft de rasbeschrijving toch niet veranderd te worden
-
kiki78
- Zeer actief
Deelerwoud is niet direct bij Arnhem maar via de wildwissel bij Terlet lopen ze zo hier het bos in. Als ik vanaf mijn huis 1 weg oversteek kan ik zonder nog een weg over te hoeven naar de wildwissel lopen. Maar ook naar de Posbank, de Steeg, Eerbeek eigenlijk zo ongeveer de hele Veluwe.antheman schreef:Damherten bij Arnhem?
Edit:
ik heb toch even gegoogeld en Deelerwoud wordt wel genoemd![]()
Is dat bij Arnhem?

-
kiki78
- Zeer actief
Daan is de rust zelve, die krijg je niet zomaar gek. Die staat ook rustig naast me naar zwijnen te kijken. Zelfs konijnen vind hij niet meer zo interessant, in het verleden ging Daan graag op konijnenjacht maar thuis krijgt hij een bak vlees voorgeschoteld dus waarom zou hij er moeite voor doen.Joekel schreef:Haha, Daan is volgens mij zo stoïcijns als iets, of niet?
Super dat Dieber netjes bij je bleef, hoeft de rasbeschrijving toch niet veranderd te worden.

-
Joekel
- Actief
Haha, ik denk dat ik elke keer als ik m zo zou zien staan, heel erg zou moeten lachen om hem.kiki78 schreef:Daan is de rust zelve, die krijg je niet zomaar gek. Die staat ook rustig naast me naar zwijnen te kijken. Zelfs konijnen vind hij niet meer zo interessant, in het verleden ging Daan graag op konijnenjacht maar thuis krijgt hij een bak vlees voorgeschoteld dus waarom zou hij er moeite voor doen.Joekel schreef:Haha, Daan is volgens mij zo stoïcijns als iets, of niet?
Super dat Dieber netjes bij je bleef, hoeft de rasbeschrijving toch niet veranderd te worden.
Ons lief hondje is dus wel gek te maken. Wist je dat er ook tasjes-honden bestaan? Wij hebben er een. Hij had behoorlijk wat oorsmeer, dus kreeg hij een of ander spul in zijn oor gedaan. Hij vlóóg de kamer door, laag over de grond, oren alle kanten op, behalve zoals ze horen te staan, over de bank rennen, over de jongens heen walsen, niet normaal. Ik de DA maar gebeld, of dat wel een normale reactie is... Dat spul is dus heel veilig, hij zou daar ook niet zo op moeten reageren. Hij is dus gewoon een tasje. Een andere dierenarts dan mijn eigen arts, vertelde me al eens dat Oud-Duitse herdershonden echte mietjes zijn.
Een bikkel buiten, maar bij zoiets
-
kiki78
- Zeer actief
Bedan was geen watje en Dieber tot nu toe ook niet. Biko is wel een echt watjeJoekel schreef:Haha, ik denk dat ik elke keer als ik m zo zou zien staan, heel erg zou moeten lachen om hem.kiki78 schreef:Daan is de rust zelve, die krijg je niet zomaar gek. Die staat ook rustig naast me naar zwijnen te kijken. Zelfs konijnen vind hij niet meer zo interessant, in het verleden ging Daan graag op konijnenjacht maar thuis krijgt hij een bak vlees voorgeschoteld dus waarom zou hij er moeite voor doen.Joekel schreef:Haha, Daan is volgens mij zo stoïcijns als iets, of niet?
Ons lief hondje is dus wel gek te maken. Wist je dat er ook tasjes-honden bestaan? Wij hebben er een. Hij had behoorlijk wat oorsmeer, dus kreeg hij een of ander spul in zijn oor gedaan. Hij vlóóg de kamer door, laag over de grond, oren alle kanten op, behalve zoals ze horen te staan, over de bank rennen, over de jongens heen walsen, niet normaal. Ik de DA maar gebeld, of dat wel een normale reactie is... Dat spul is dus heel veilig, hij zou daar ook niet zo op moeten reageren. Hij is dus gewoon een tasje. Een andere dierenarts dan mijn eigen arts, vertelde me al eens dat Oud-Duitse herdershonden echte mietjes zijn.
Een bikkel buiten, maar bij zoiets

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Goed hoor! Fenna is als de dood voor groot wild...
Als ze ze in de verte spot, wil ze alleen nog maar heul snel de auto in. Trutje. 
-
Joekel
- Actief
Bedan was geen watje en Dieber tot nu toe ook niet. Biko is wel een echt watje[/quote]
Ah, it runs in the family!!
Buiten met spelen en zo doet hij het gewoon goed, door de bramenstruiken rennen doet ie elke keer weer, zonder er iets om te geven. Hij gaat er alleen heel raar van lopen als er weer ns een tak in z'n vacht is blijven hangen.
Ook kunnen andere honden met het spelen gerust in zijn vacht, of zelfs een keer in zijn vacht bij zijn ogen gaan hangen. Geeft ie niks om. Maar als het op DA of net als nu dat spul inspuiten aankomt, dan is het een echte sissy. En dat voor een vent!
Ah, it runs in the family!!
Buiten met spelen en zo doet hij het gewoon goed, door de bramenstruiken rennen doet ie elke keer weer, zonder er iets om te geven. Hij gaat er alleen heel raar van lopen als er weer ns een tak in z'n vacht is blijven hangen.
Ook kunnen andere honden met het spelen gerust in zijn vacht, of zelfs een keer in zijn vacht bij zijn ogen gaan hangen. Geeft ie niks om. Maar als het op DA of net als nu dat spul inspuiten aankomt, dan is het een echte sissy. En dat voor een vent!