" onclick="window.open(this.href);return false;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond haat bad
Moderator: moderatorteam
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
hond haat bad
" onclick="window.open(this.href);return false;
- dagmar88
- Zeer actief
Re: hond haat bad
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik verbaas me er eigenlijk over dat ze geen knauw in haar zoensmoel gekregen heeft :N:
Hier was ik ook snel klaar mee, snap niet dat je zoiets nog grappig kan vinden ook.
Hier was ik ook snel klaar mee, snap niet dat je zoiets nog grappig kan vinden ook.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
En als hij bijt is het een rothond... Volgens mij een hond die enorm z'n plaats niet kent
.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Honden snappen prima dat als je ergens om lacht je het leuk gedrag vind. Het is gewoon een hartstikke braaf hondje die doet wat z'n vrouwtje leuk vind
Die gáát trouwens grijpen op een dag.
Waarschijnlijk récht in d'r snuit.
Tsja.
Die gáát trouwens grijpen op een dag.
Waarschijnlijk récht in d'r snuit.
Tsja.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Wilm@
Ik vond het badgebeuren nog wel meevallen.
Pas toen hij in de handdoek werd gewikkeld werd het problematischer. Ik zou het afdrogen zo kort mogelijk houden en de hond daarna met rust laten. Zeker geen kusjes gaan geven.
Pas toen hij in de handdoek werd gewikkeld werd het problematischer. Ik zou het afdrogen zo kort mogelijk houden en de hond daarna met rust laten. Zeker geen kusjes gaan geven.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Van mij hoeft een hond sowieso niet in bad tenzij hij/zij in iets smerigs heeft liggen rollen
.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nou, mijn honden gaan standaard minimaal 2x per jaar in bad (meestal 3x) ongeacht of ze in iets hebben liggen rollen. Ik moet geen stinkende hond in huisStrega schreef:Van mij hoeft een hond sowieso niet in bad tenzij hij/zij in iets smerigs heeft liggen rollen.
Ze zijn trouwens nét terug van de trimsalon (einde van de ruitijd en dan komt met badderen het restant ook los). Vroeger deed ik het zelf, maar mijn rug kan het niet meer aan en Cody kan ik trouwens niet zelf naar boven dragen. Maar hoewel vooral Cody een ontzettende hekel heeft aan in bad gaan, heeft hij het nog nooit in zijn bolle kop gehaald om zich zó te gedragen als het hondje van die film. Zo wel, had ik hem een draai om z'n flapoortjes gegeven

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zie er geen agressie in
hij stopte met grommen op het moment dat zij hem kuste. Of dat verstandig is is een tweede.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- dagmar88
- Zeer actief
Mwah, voordat ik juffrouw biggetje onder m'n dekbed laat kruipen moet ze toch wel een beetje schoon zijn hoor.Strega schreef:Van mij hoeft een hond sowieso niet in bad tenzij hij/zij in iets smerigs heeft liggen rollen.
Ik ga samen met haar onder de douche en dan spelen we met de straal. Omstebeurt er in happen en dan wanneer zij wil happen hem verplaatsen. Wordt ze bloed fanatiek en schoon en fris van. Niks vervelends aan hoor
-
Strega
- Zeer actief
Ik vind het ook niet verkeerd of zielig hoor, maar volgens mij reguleert de vacht dat zelf allemaal prima. Die van mij stinken niet en hun vachtjes zijn dik in orde dus ik zie de noodzaak niet.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien jouw honden niet. Maar honden met a) dikke vachten zoals die van mij die regelmatig nat worden van de regen of b) honden die regelmatig in de sloot springen, kunnen toch op den duur een aardig onfris luchtje verspreiden, hoorStrega schreef:Ik vind het ook niet verkeerd of zielig hoor, maar volgens mij reguleert de vacht dat zelf allemaal prima. Die van mij stinken niet en hun vachtjes zijn dik in orde dus ik zie de noodzaak niet.
Trouwens, als je ziet wat een bruin/zwart water van hun vachtje afkomt bij de allereerste wasbeurt dan schrik je wel. Je ziet het wel niet, maar de vachten worden echt wel vuil, hoor.

- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
Ben ik effe blij dat mijn honden het in bad gaan niet zo reageren!, mijn Mientje de shi'tzu valt in slaap in me armen zo lekker vind ze het
de rest staat gewoon dom te kijken als ik ze was 
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
In bad vond ik het wel meevallen, zijn ogen plopten wel zowat uit zijn hoofd maar verder bleef hij redelijk rustig. Het afdrogen was wat minder maar dat stimuleert die muts zelf met haar gedrag
Gol vind het gelukkig heerlijk om te douchen en al helemaal om afgedroogd te worden.
Gol vind het gelukkig heerlijk om te douchen en al helemaal om afgedroogd te worden.
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Als je hem met het geluid uit kijkt lijkt het gewoon alsof hij leuk lacht 
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
-
Wilm@
Ik wacht meestal tot de lente en dat het minstens 22 graden is. Dan koppel ik de tuinslang aan de keukenkraan en zo wordt Barca buiten, met lekker warm water, heerlijk gewassen.
Barca zelf vindt het helemaal niet erg. Daarna het ergste vocht eruit knijpen, fijn laten uitschudden, even de handdoek om hem heen slaan en aan de lijn een wandeling maken. Barca kan zijn behoefte doen en ondertussen droogt hij snel op.
Bij thuiskomst kam ik hem, en meneertje kan er weer tegen.
Barca zelf vindt het helemaal niet erg. Daarna het ergste vocht eruit knijpen, fijn laten uitschudden, even de handdoek om hem heen slaan en aan de lijn een wandeling maken. Barca kan zijn behoefte doen en ondertussen droogt hij snel op.
Bij thuiskomst kam ik hem, en meneertje kan er weer tegen.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn collies zien er wel niet zo uit, maar de ondervacht verstikt wel de huid. Dat levert erg veel jeuk en schilfers op en is gewoon zeer onprettig voor de hond in kwestie. En dan kan je borstelen tot je er groen en geel van ziet, maar hele delen blijven gewoon vastzitten tot ze in bad zijn geweest. Dan laat het spontaan los.Martijn schreef:Cleo stinkt ook niet maar ze loopt dan wel een half jaar als een bob marley in de rondte en dat vind ik niet om aan te zien.Strega schreef:Ik vind het ook niet verkeerd of zielig hoor, maar volgens mij reguleert de vacht dat zelf allemaal prima. Die van mij stinken niet en hun vachtjes zijn dik in orde dus ik zie de noodzaak niet.![]()
Zoiets:
Een goeie sopbeurt en een borstelfeestje de dag er na en ze is weer zo goed als nieuw.
Nou heb ik ze vorige week net naar de trimsalon gebracht om in bad te doen en daarna het restant van de onderwol uit te borstelen (de trimster is 3,5 uur per hond kwijt
Daarnaast: hoe vervelend ze het badderen op zich ook vinden, daarna zie je gewoon dat ze zichzelf veel lekkerder voelen: ze bewegen zich vrijer, hebben het minder warm en het belangrijkste: ze hebben geen jeuk meer.

-
Strega
- Zeer actief
Wat een mooie hond Martijn
.
Die ene van mij verwisselt sowieso twee keer per jaar zowat z'n hele vacht (echt waar, ik kan zo dertig maltesers in elkaar knutselen van dat haar dat hij verliest, lucratieve business, heel makkelijke hondjes
) en bij de ander valt viezigheid er altijd binnen een half uurtje weer tussenuit.
Die ene van mij verwisselt sowieso twee keer per jaar zowat z'n hele vacht (echt waar, ik kan zo dertig maltesers in elkaar knutselen van dat haar dat hij verliest, lucratieve business, heel makkelijke hondjes