Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergisch

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

allergisch

Ongelezen bericht door chanti »

We hebben net te horen gekregen dat mijn vriend allergisch is voor honden en hij heeft er behoorlijk last van. Nu gaan we onze drie honden niet weg doen en daarom vroeg ik me af of mensen hier op het forum (die ook allergisch zijn) tips voor ons hebben waarmee we de klachten kunnen verminderen. Ik zat dan te denken aan bijvoorbeeld een bepaalde stofzuiger of de honden niet meer in het hele huis laten. Wat werkt en wat werkt niet? Hij slikt al medicijnen voor zijn allergie.

Alvast bedankt!
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: allergisch

Ongelezen bericht door mariabel »

Er is een middel op de markt met allerlei mogelijkheden waar ik heel goede resultaten over heb gehoord... Bio Life Petal Cleanse... de leverancier die ik ken zit in waalwijk... de site is http://www.petalcleanse.nl" onclick="window.open(this.href);return false; misschien kun je daar iets vinden dat geschikt voor jullie kan zijn..
succes...
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Gadsamme Chanti, dit meen je niet! :jank:

Natuurlijk meen je het wel :ugh:, maar wat is dit zwaar *** zeg dat Huub allergisch blijkt! Hoe kan het dat het nu ineens zoveel erger is geworden? Ik hoor het vanavond anders wel :wink:.

Heel veel sterkte :J:. Zou een homeopatisch arts misschien iets kunnen betekenen? Vroeger heb ik daar voor mijn oren heel veel baat bij gehad, http://www.krolarts.nl/ Deze zit op de Emmakade.

En als je drietal er over heel veel jaren niet meer is, misschien maar aan de poedels :F:.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

pfiew....hoeveel last heeft hij precies? heftig hoor, ik weet niet wat ik in jullie geval zou doen. :ugh: hopelijk is het binnen de perken te houden, maar je leven lang last hebben van een (onderdrukte) ernstige allergie....ga er maar aan staan.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Wij hebben allebei behoorlijk wat allergieen, dus hier wat tips die voor ons goed werken.

-Meerdere keren per week stofzuigen en stoffen met een natte doek.
-Elke ochtend het huis luchten (ja, ook als het buiten vriest).
-Een electrische luchtzuiveraar.

Hoe erg het ook is, maar indien je vriend een ernstige allergie heeft zul je er toch over moeten denken om de honden weg te doen of niet meer in huis te laten komen. Vraag ook zeker advies aan je huisarts.
Zo´n allergie kan bij continue blootstelling ernstige gevaren voor de gezondheid op gaan leveren, zelfs met medicatie.
Laatst gewijzigd door blaf op 07 jan 2011 17:33, 2 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blaf schreef:Wij hebben allebei behoorlijk wat allergieen, dus hier wat tips die voor ons goed werken.

Ik ben allergisch voor 2 van mijn 3 katers en bij mij helpen jouw eerste twee punten goed :ok:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik slik medicatie maar heb ook een neusspuitje voor als de pillen niet werken.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

blaf schreef: Hoe erg het ook is, maar indien je vriend een ernstige allergie heeft zul je er toch over moeten denken om de honden weg te doen of niet meer in huis te laten komen. Vraag ook zeker advies aan je huisarts.
Zo´n allergie kan bij continue blootstelling ernstige gevaren voor de gezondheid op gaan leveren, zelfs met medicatie.
Zoals wat :denken:
blaf
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blaf schreef:Wij hebben allebei behoorlijk wat allergieen, dus hier wat tips die voor ons goed werken.

Ik ben allergisch voor 2 van mijn 3 katers en bij mij helpen jouw eerste twee punten goed :ok:
Wij hebben hier 4 van die haarballen in huis rondlopen.
En op deze manier zijn we zo goed als symptoom vrij.
blaf
Zeer actief

Valerie schreef:
blaf schreef: Hoe erg het ook is, maar indien je vriend een ernstige allergie heeft zul je er toch over moeten denken om de honden weg te doen of niet meer in huis te laten komen. Vraag ook zeker advies aan je huisarts.
Zoals wat :denken:
Weet ik niet, maar dit is mij verteld door de arts die mij toendertijd behandelde.

Ik ben wel een keer met spoed naar het ziekenhuis gebracht omdat ik bijna geen lucht meer kreeg toen ik bij een vriendinnetje bleef logeren. Zij hadden huisdieren, maar ik dacht dat het met medicijnen wel zou gaan. Niet dus.
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Zorg dat je 1 kamer hebt die wel 'gesaneerd' is, bijvoorbeeld de slaapkamer. De honden mogen daar dan niet meer komen. Deze dan goed onderhouden en kan je lijf tot rust komen, zodat je overdag de allergie beter te lijf kunt.

En verder: gladde vloeren, regelmatig schoonmaken, veel luchten, stoffen met natte doeken etc etc. Stofzuigen brengt overigens de lucht in beweging, dus ook het stof, dus nat dweilen is handiger.

Ik heb trouwens een zware stofallergie (testje 4 van de 4 sterretjes), maar gebruik geen medicijnen o.i.d. Saneren kan namelijk ook beteken dat je thuis prima functioneert, maar buiten overal op reageert en dus nergens meer naar toe kan.
Gebruik nu zelf Herbalife (om af te vallen), maar een leuke bijwerking is dat het positief werkt op mijn allergieën. Heb er veel minder last van.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

MarjaV schreef:Zorg dat je 1 kamer hebt die wel 'gesaneerd' is, bijvoorbeeld de slaapkamer. De honden mogen daar dan niet meer komen. Deze dan goed onderhouden en kan je lijf tot rust komen, zodat je overdag de allergie beter te lijf kunt.

En verder: gladde vloeren, regelmatig schoonmaken, veel luchten, stoffen met natte doeken etc etc. Stofzuigen brengt overigens de lucht in beweging, dus ook het stof, dus nat dweilen is handiger.
Dit is eigenlijk het beste. Als je toch wil of moet stofzuigen zijn daar speciale stofzuigers voor.
Hopelijk krijgt hij het hiermee een beetje onder controle.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ben zwaar allergisch voor huisdieren mn voor honden. Ik gebruik hiervoor al jaren neusspray als ik dit niet gebruik krijg ik geen lucht via mijn neus. De jeuk als ze verharen en de rode plekken neem ik maar voor lief :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Rot hoor Chanti.. Waar we het al over hebben gehad die luchtfilter kan je daar mischien wat mee ? En inderdaad 1 kamer helemaal hondvrij houden.

Sterkte aan huub :J:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

elke dag stofzuigen en meerdere keren per week dweilen
goed luchten

de honden NIET op je slaapkamer laten komen
dan heb je tenminste een huisdier vrije plek

jij moet ze borstelen hij niet.. als ze haren ook vaker buiten borstelen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Allemaal bedankt voor de reacties!

We hebben er echt wat aan...
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Rottig!!!

Denk ook aan kleden op de vloer en stoffen banken e.d.; daar blijft meer inzitten dan je denkt; dus die zou ik (op termijn) de deur uitdoen. Kies voor makkelijk schoon te houden meubelen.
Denk ook aan wat je eventueel kunt veranderen aan "raam-aankleding" (gordijnen / vitrage) wat makkelijker wasbaar is.

Suzanne
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Mijn zoon volgt een imunotherapie, volgens de huisarts moet hij over 3 jaar van zijn allergiën afzijn. Dit is het merk:oralgen.

Hier werkt goed: honden niet op de slaapkamer (helemaal niet boven), Kleren uittrekken in de badkamer en dus niet op de slaapkamer. Op de slaapkamer altijd de ramen open. Honden regelmatig wassen, elke dag zuigen en 2x per week dweilen. Op de slaapkamers géén gladde vloeren maar antiallergische vloerbedekking. Dan dwarrelt de stof niet maar ligt stil. Wel goed zuigen.
Ook de neusspray en oogdruppels en natuurlijk Aruis wordt hier gebruikt. Veel sterkte.
Afbeelding
gevni havanezers
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

iedere dag stofzuigen.
neem een stofzuiger zonder zak erin.
hondenkleden iedere dag naar buiten.
buiten borstelen.
huis luchten sochtends.
en ik neem medicijnen.
gaat voor mij prima.
afgezien van soms jeukende ogen en neus.(soort hooikoorts gevoel)
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

Mooi, ik ga even iets heel anders zeggen dan iedereen die voor mij al wat zegt.

Ik kreeg op mijn 16e astma en hooikoorts. De jaren erna groeide het aantal allergieen.
Huisstofmijt, honden, katten, paarden, konijnen, you name it, i got it. Overal minstens 2 sterretjes honden en katten maximale score.

Ik kreeg tips over hoe ik mijn huis moest saneren en geen huisdieren meer. En die tips heb ik aangehoord..... en naast me neergelegd. Ik heb een huis met overal gewoon stoffen gordijnen, kleden op de vloer en 4 katten en 1 hond.Ik heb na die tijd ook lang in het asiel gewerkt, en heeeeel veel haren gezien.
Mijn ervaring is deze. Voor alles wat je uit je leven bant, vanwege de allergie komt iets nieuws waar je niet tegen kunt terug. Ik merk dat ik bij de ( de meeste ) honden en katten geen allergische reactie meer heb. In huis heb ik ook geen last. Pas als ik te maken krijg met dingen waar ik NIET dagelijks mee te maken heb, dan komen de klachten terug. Ik denk dat doordat ik me er aan blootstelde mijn lichaam immuum geworden is.

Ik zeg niet dat dat altijd makkelijk geweest is, ook niet dat het altijd leuk geweest is, maar ik ben er heel blij om en zou het de volgende keer weer zo doen.Als ik hoor dat veel van onze kinderen astma, hooikoorst krijgen omdat we te schoon leven, dan denk ik dat dit de manier is om terug te slaan. Maar nogmaals, dit is mijn waarheid, ik zeg niet dat het DE manier is.
Voor tips... wij hebben een dyson stofzuiger met speciaal huisdier filter. Owh ja je bent niet allergisch voor de haren, maar voor de huidschilfers!
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Hopelijk voor jullie helpen de tips die je hier allemaal krijgt.
Maar hou er ook rekening mee dat het soms niet anders kan en je de dieren in huis moet herplaatsen.
Natuurlijk pas nadat je alle andere mogelijkheden hebt geprobeert.
Je gezondheid gaat boven alles.
Groetjes, Corrie en Misty
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Er zitten erg goede allergologen in de poli in Tilburg en vast ook op andere plekken. Info via http://www.allergiestichting.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Daar kun je een immunotherapie volgen, dan heb je er geen last meer van. Duurt wel enkele jaren, dus het is niet iets wat je even doet.

Steeds als je jezelf overmatig blootstelt, krijg je ontstekingsreacties en dat leidt tot steeds ernstigere klachten. Dus ik zou het zeker serieus nemen.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hier hebben we de slaapkamer ook altijd huisdier-proof gehouden (beide allergisch, gelukkig niet in extreme mate maar wel in vervelende mate). Na 2 jaar zijn we beide eigenlijk redelijk over de allergie voor onze eigen huisdieren heengegroeid, zelfs als ze in de slaapkamer zijn geweest hebben we er nog nauwelijks last van. Pure gewenning, want bij andere beestjes steekt de allergie binnen no-time gewoon weer de kop op. Wat iemand anders ook al zei kan dus best, dat je lijf went aan de eigen diertjes. Maar goed, als dat niet gebeurt dan zal 't toch zo goed mogelijk schoonmaken zijn en daar zijn de tips al voor gegeven :ok: . Ik heb zelf wel altijd het idee (geen flauw benul of het waar is hoor!) dat een beetje contact met allergenen toch beter is dan het volledig weren, juist in verband met de mogelijkheid tot gewenning. Misschien heeft de huisarts ook nog bruikbare tips afgezien van medicijnen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”