Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
inslapen of adopteren
Moderator: moderatorteam
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: inslapen of adopteren
Toch vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn met welke oudere honden je herplaatst en welke niet. Niet omdat ze geen kans verdienen, want dan had ik Amy van 14 jaar niet uit het asiel gehaald. Maar juist omdat ik haar uit het asiel gehaald heb, realiseer ik me heel erg goed hoeveel stress het zeker voor zo'n ouwetje met zich mee kan brengen.
Als je een ouder hondje van het ene naar het andere huis kunt herplaatsen, is het waarschijnlijk makkelijker. Maar eerst in een asiel/pension en dan weer naar een ander huis. Er zijn een heleboel oudere honden die dat niet of moeilijk trekken. Natuurlijk zijn er ook honden die dat wel zonder echt noemenswaardige problemen kunnen. Het is denk ik de kunst om die eruit te kunnen pikken. En de anderen, die stijf staan van de stress, het niet meer aan te doen. Want nogmaals; hoe reeel is het dat die oudjes snel uit het asiel gehaald worden? Niet zo heel groot; ze waren in het asiel niet voor niets erg blij met dat ik Amy kwam halen. En daar zaten nog een aantal andere oudere honden hun tijd uit te zitten.
Ik vind het een heel moeilijk dilemma.
Dit hondje van 17 waar TS het nu over heeft; kan goed zijn dat die bij de groep honden hoort die het wel aankan. En dan is het alleen maar geweldig dat het hondje een nieuw onderkomen krijgt.Maar extra voorzichtigheid en goed nadenken over de gevolgen voor de hond, vind ik wel erg belangrijk
Als je een ouder hondje van het ene naar het andere huis kunt herplaatsen, is het waarschijnlijk makkelijker. Maar eerst in een asiel/pension en dan weer naar een ander huis. Er zijn een heleboel oudere honden die dat niet of moeilijk trekken. Natuurlijk zijn er ook honden die dat wel zonder echt noemenswaardige problemen kunnen. Het is denk ik de kunst om die eruit te kunnen pikken. En de anderen, die stijf staan van de stress, het niet meer aan te doen. Want nogmaals; hoe reeel is het dat die oudjes snel uit het asiel gehaald worden? Niet zo heel groot; ze waren in het asiel niet voor niets erg blij met dat ik Amy kwam halen. En daar zaten nog een aantal andere oudere honden hun tijd uit te zitten.
Dit hondje van 17 waar TS het nu over heeft; kan goed zijn dat die bij de groep honden hoort die het wel aankan. En dan is het alleen maar geweldig dat het hondje een nieuw onderkomen krijgt.Maar extra voorzichtigheid en goed nadenken over de gevolgen voor de hond, vind ik wel erg belangrijk
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als het hondje ergens zit waar hij zich niet kan aanpassen en niet goed functioneert en er is geen andere oplossing in nieuwe baas of tijdelijk gastgezin .
Dan kun je zo'n beest beter de dood gunnen.
De erfgename hebben het beestje de kans gegeven door hem in het pension te zetten om een nieuw baasje voor hem te vinden.
Wat heel moeilijk word voor een oud geval van 17 jaar.
Hoe lang wacht je nog.?
Nog 2 jaar en steeds minder kansen.?
Ondertussen gaan de pension kosten ook gewoon door .
Geloof dat het binnen alle redelijkheid is als je de roze spuit tevoorschijn haald.
Allemaal schreeuwen dat het zo zielig is en je hem wel wilt hebben , maar dat je geen ruimte/tijd of al genoeg honden hebt voegd ook niets toe.
Dan kun je zo'n beest beter de dood gunnen.
De erfgename hebben het beestje de kans gegeven door hem in het pension te zetten om een nieuw baasje voor hem te vinden.
Wat heel moeilijk word voor een oud geval van 17 jaar.
Hoe lang wacht je nog.?
Nog 2 jaar en steeds minder kansen.?
Ondertussen gaan de pension kosten ook gewoon door .
Geloof dat het binnen alle redelijkheid is als je de roze spuit tevoorschijn haald.
Allemaal schreeuwen dat het zo zielig is en je hem wel wilt hebben , maar dat je geen ruimte/tijd of al genoeg honden hebt voegd ook niets toe.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik schreeuwde nietbouvierpoedel schreef: Allemaal schreeuwen dat het zo zielig is en je hem wel wilt hebben , maar dat je geen ruimte/tijd of al genoeg honden hebt voegd ook niets toe.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Juist er zijn meer mensen als jouw die hem willen hebben ,maar geen tijd /plek /geld /ruimte voor hem hebben.
Is maar een heeeeeel erg klein publiek wat een hondje van 17 in huis wil nemen hoor.
Dus ook een beperking voor dat hondje.
Is maar een heeeeeel erg klein publiek wat een hondje van 17 in huis wil nemen hoor.
Dus ook een beperking voor dat hondje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
my12dogs
Ik heb al heel wat oudjes een nieuwe plek bezorgt en zelf ook gegeven.Natuurlijk blijf je goed kijken naar de plaatsbaarheid en soms is dat best moeilijk, zeker als een hondje niet plaatsbaar is.......
Het is allemaal makkelijk vanaf een afstand te zeggen ach laat maar inslapen om verder lijden/stress/aanpassen aan te vermijden.Geloof me, als je de mails met foto binnen krijgt, wordt die beslissing al een heel stuk minder makkelijk.
Ik heb ervaring en gezond verstand en mensen in Spanje die te vertrouwen zijn als ik vraag of de hond gezond is, karakter en algehele conditie.
In Nederland zijn ze inderdaad blij als ze van zo'n "onplaatsbaar oudje af zijn en geven vaak niet eens de waarheid laat staan een medische check waarvan bewijs is.
Ook zijn de adoptie bedragen vaak nog even hoog als een "normale"volwassen hond, uitzonderingen daargelaten hoor!!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een oudje gehad die zich niet kon aanpassen, dus ik hoop dat er meer mensen zijn die zich inzetten voor de oudjes in Nederland, zoals ik zelf probeer te doen voor die oudjes in Spanje.
Want Cuca van 17 had de mazzel dat ze in een pension terecht is gekomen, met warmte voer en aandacht, maar een Xana, Volpi, Tolo, Nonna, Aratz, Aaron, Jomer zijn allemaal achter gelaten in een asiel waar dit niet is en de vrijwilligers die daar doen wat ze kunnen.
Zelfs de mensen die zeggen ik zou wel willen maar........Ja ik ben al blij met deze mensen, want ze denken erover na, denken mee en helpen een golf van reactie teweeg te brengen en zo krijg je toch aandacht aan deze 'vergeten groep"
Het mooie aan dit forum is, dat je gewoon je mening kunt geven, niemand veroordeeld of wat.
Ik was benieuwd naar jullie mening en vind het gewoon een prima discussie.
Het is allemaal makkelijk vanaf een afstand te zeggen ach laat maar inslapen om verder lijden/stress/aanpassen aan te vermijden.Geloof me, als je de mails met foto binnen krijgt, wordt die beslissing al een heel stuk minder makkelijk.
Ik heb ervaring en gezond verstand en mensen in Spanje die te vertrouwen zijn als ik vraag of de hond gezond is, karakter en algehele conditie.
In Nederland zijn ze inderdaad blij als ze van zo'n "onplaatsbaar oudje af zijn en geven vaak niet eens de waarheid laat staan een medische check waarvan bewijs is.
Ook zijn de adoptie bedragen vaak nog even hoog als een "normale"volwassen hond, uitzonderingen daargelaten hoor!!
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een oudje gehad die zich niet kon aanpassen, dus ik hoop dat er meer mensen zijn die zich inzetten voor de oudjes in Nederland, zoals ik zelf probeer te doen voor die oudjes in Spanje.
Want Cuca van 17 had de mazzel dat ze in een pension terecht is gekomen, met warmte voer en aandacht, maar een Xana, Volpi, Tolo, Nonna, Aratz, Aaron, Jomer zijn allemaal achter gelaten in een asiel waar dit niet is en de vrijwilligers die daar doen wat ze kunnen.
Zelfs de mensen die zeggen ik zou wel willen maar........Ja ik ben al blij met deze mensen, want ze denken erover na, denken mee en helpen een golf van reactie teweeg te brengen en zo krijg je toch aandacht aan deze 'vergeten groep"
Het mooie aan dit forum is, dat je gewoon je mening kunt geven, niemand veroordeeld of wat.
Ik was benieuwd naar jullie mening en vind het gewoon een prima discussie.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maar dat Amy stress heeft (gehad of nog heeft) is - op zich - niet zo gek. En heeft in mijn ogen niet alleen met haar leeftijd te maken maar ook domweg met de herplaatsing. Ik ken menig jonge(re) hond die ook hun tijd nodig hadden om te wennen, om rustig te worden, om weer te worden zoals ze ooit waren.Moniek B. schreef:Toch vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn met welke oudere honden je herplaatst en welke niet. Niet omdat ze geen kans verdienen, want dan had ik Amy van 14 jaar niet uit het asiel gehaald. Maar juist omdat ik haar uit het asiel gehaald heb, realiseer ik me heel erg goed hoeveel stress het zeker voor zo'n ouwetje met zich mee kan brengen.
En Amy is nog maar zo kort bij jullie. Je geeft (en gunt) haar toch de tijd om de 'ouwe' te worden? Anders hadden jullie haar niet in huis gehaald.
Verder ken ik net als TS heel veel oude herplaatsers die er nog lekker alles uit halen wat er in zit.
Er zijn - blijkt - zat oude honden zonder gezondheidsproblemen, zonder gedragsproblemen, die na een weekje wennen gewoon weer hun leventje leiden en een waardevolle huisgenoot zijn. Nou ja, dat vind ik.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Idd, ik heb aan Jules veel meer werk gehad en die was nog heel jong toen ze hier kwam. Verlatingsangst, de boel onderzeiken..
En Brigitte, gelukkig hebben al die honden die je net noemt bijna allemaal een nieuw baasje gevonden
Ik ben heel blij met mijn Aaron/Nacho
Het is gewoon mooi om te zien hoe zon oudje nog lekker geniet van zijn oude dag en heb er geen last van. Hij slaapt, eet, wandelen..en weer slapen
En zon oud koppie ziet er ook zo schattig uit

En Brigitte, gelukkig hebben al die honden die je net noemt bijna allemaal een nieuw baasje gevonden
Het is gewoon mooi om te zien hoe zon oudje nog lekker geniet van zijn oude dag en heb er geen last van. Hij slaapt, eet, wandelen..en weer slapen
En zon oud koppie ziet er ook zo schattig uit

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aan jou moest ik inderdaad ook denken. Het gaat toch hartstikke goed met die ouwe Spanjool van je!_Inge_ schreef:Idd, ik heb aan Jules veel meer werk gehad en die was nog heel jong toen ze hier kwam. Verlatingsangst, de boel onderzeiken..
En Brigitte, gelukkig hebben al die honden die je net noemt bijna allemaal een nieuw baasje gevondenIk ben heel blij met mijn Aaron/Nacho
![]()
Het is gewoon mooi om te zien hoe zon oudje nog lekker geniet van zijn oude dag en heb er geen last van. Hij slaapt, eet, wandelen..en weer slapen![]()
En zon oud koppie ziet er ook zo schattig uit![]()
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zou het alleen doen als je snel een nieuw baasje gevonden hebt. Als zou een oudje na een jaar in het asiel zitten daar overlijd vind ik dat vreselijk zielig.
-
_Jules_
- Zeer actief
ZekerRami schreef:
Aan jou moest ik inderdaad ook denken. Het gaat toch hartstikke goed met die ouwe Spanjool van je!
Op het buitenlandse honden forum zijn er de laatste tijd ook best veel mensen die een oude hond hebben geadopteerd, hoor alleen maar goede verhalen erover.
Aan de een zal je wat meer werk hebben, die bijvoorbeeld al hun hele leven in het asiel zitten, maar ze passen zich best snel aan.

-
my12dogs
Volpi moet nog!!!!!!!!!!!_Inge_ schreef:En Brigitte, gelukkig hebben al die honden die je net noemt bijna allemaal een nieuw baasje gevondenIk ben heel blij met mijn Aaron/Nacho
![]()
Het is gewoon mooi om te zien hoe zon oudje nog lekker geniet van zijn oude dag en heb er geen last van. Hij slaapt, eet, wandelen..en weer slapen![]()
En zon oud koppie ziet er ook zo schattig uit![]()
Kijk dan naar dit ventje, als we dan toch bezig zijn
http://www.sos-strays.nl/nederlands/volpi.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Natuurlijk krijgt ze die tijd en het gaat inmiddels al prima met haarRami schreef:Maar dat Amy stress heeft (gehad of nog heeft) is - op zich - niet zo gek. En heeft in mijn ogen niet alleen met haar leeftijd te maken maar ook domweg met de herplaatsing. Ik ken menig jonge(re) hond die ook hun tijd nodig hadden om te wennen, om rustig te worden, om weer te worden zoals ze ooit waren.Moniek B. schreef:Toch vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn met welke oudere honden je herplaatst en welke niet. Niet omdat ze geen kans verdienen, want dan had ik Amy van 14 jaar niet uit het asiel gehaald. Maar juist omdat ik haar uit het asiel gehaald heb, realiseer ik me heel erg goed hoeveel stress het zeker voor zo'n ouwetje met zich mee kan brengen.
En Amy is nog maar zo kort bij jullie. Je geeft (en gunt) haar toch de tijd om de 'ouwe' te worden? Anders hadden jullie haar niet in huis gehaald.
Maar die weegt nog niet op tegen de stress die ze die week gehad heeft in het asiel. Daar heeft ze de hele week door bijna aan één stuk door geblaft. Ze wilde bijna door niemand aangeraakt worden. Hier blaft ze alleen als ze naar buiten wil of meer koekjes
En dat is eigenlijk mijn punt. Wat doe je de meeste ouwetjes nog aan als je ze op die leeftijd nog naar het asiel brengt? Met in het achterhoofd dat er inderdaad niet heel veel mensen zijn die voor de oudere honden gaan. Hoeveel oudere honden blijven er in het asiel zitten in dezelfde stress als Amy had?
Gelukkig wel! Maar hoeveel oudere honden staan daar tegenover die in het asiel verpieteren? Als Aisha en Ean zo oud zijn en er gebeurt ons iets, dan zou ik willen dat ze of gelijk geplaatst worden in een ander huis of dat ze worden geeuthaniseerd. Als ik er aan denk dat ze in een asiel zouden komen, brrr.Rami schreef:Verder ken ik net als TS heel veel oude herplaatsers die er nog lekker alles uit halen wat er in zit.Kijk maar eens naar de ouwetjes die vanuit Kimba geadopteerd zijn. Stuk voor stuk honden die aandacht, een warme mand en een lekkere maaltijd zo enorm waarderen.
Er zijn - blijkt - zat oude honden zonder gezondheidsproblemen, zonder gedragsproblemen, die na een weekje wennen gewoon weer hun leventje leiden en een waardevolle huisgenoot zijn. Nou ja, dat vind ik.![]()
- iones
- Zeer actief
In dit geval ga ik voor inslapen. Dit is allemaal te veel voor een 17 jarige hond om te verwerken. Ik snap die familieleden ook niet goed. Ik had die hond gewoon opgenomen voor dat efkes dat hij er nog is. Voor zo'n periode is altijd wel een oplossing te vinden maar je moet WEL willen.
Een 10 jarig hondje zoals Volpie hierboven heeft nog een goede kans om zich aan te kunnen passen. Ik hoop dat hij heel goed terecht komt.
Een 10 jarig hondje zoals Volpie hierboven heeft nog een goede kans om zich aan te kunnen passen. Ik hoop dat hij heel goed terecht komt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
_Jules_
- Zeer actief
Ik zei ook bijnamy12dogs schreef:
Volpi moet nog!!!!!!!!!!!
Kijk dan naar dit ventje, als we dan toch bezig zijn![]()
http://www.sos-strays.nl/nederlands/volpi.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- dretje
- Zeer actief
ik wil nog even toevoegen dat ik ook niet echt specifiek bij deze hond per definitie zou kiezen voor inslapen.
Elke hond en elke situatie is een ander verhaal en is ook niet door ons als buitenstaanders( die de hond en de situatie niet kennen ) te beoordelen.
Ik zou er ook nooit voor kiezen om een hond in te laten slapen voor mijn eigen bestwil.
Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar iedere hond afzonderlijk en niet over een nacht ijs moet gaan.
Hutjse @ om jou vraag te beantwoorden....ik heb gelukkig nog niet vaak meegemaakt dat ik een huisdier moest laten inslapen.
Een keer ben ik erbij gebleven toen de hond van een vriendin een spuitje kreeg (omdat zij het emotioneel niet aan kon) en zelf heb ik twee katten moeten laten inslapen allebei omdat ze ongeneeslijk ziek waren en ik het lijden niet kon aanzien.
Alle keren kon dat gelukkig gewoon thuis.....en nam de dierenarts alle tijd om de diertjes om een heel ontspannen en kalme manier te verdoven en daarna de dodelijke prik te geven.
Uit deze "discussie"blijkt maar weer hoe moeilijk het is duidelijk in geschreven taal je mening te geven zonder dat dat verkeerd wordt geïnterpreteerd door anderen en zonder dat daar meningsverschillen over zijn.
Ik mag aannemen (of hoop dat toch) dat zeker mensen die zich op zo'n forum als dit begeven het allerbeste voor hebben met hun trouwe viervoeters.
En laten we met zijn allen hopen dat we zo min mogelijk in de situatie komen dat we die beslissing van wel/niet moeten maken
Elke hond en elke situatie is een ander verhaal en is ook niet door ons als buitenstaanders( die de hond en de situatie niet kennen ) te beoordelen.
Ik zou er ook nooit voor kiezen om een hond in te laten slapen voor mijn eigen bestwil.
Ik denk dat je gewoon goed moet kijken naar iedere hond afzonderlijk en niet over een nacht ijs moet gaan.
Hutjse @ om jou vraag te beantwoorden....ik heb gelukkig nog niet vaak meegemaakt dat ik een huisdier moest laten inslapen.
Een keer ben ik erbij gebleven toen de hond van een vriendin een spuitje kreeg (omdat zij het emotioneel niet aan kon) en zelf heb ik twee katten moeten laten inslapen allebei omdat ze ongeneeslijk ziek waren en ik het lijden niet kon aanzien.
Alle keren kon dat gelukkig gewoon thuis.....en nam de dierenarts alle tijd om de diertjes om een heel ontspannen en kalme manier te verdoven en daarna de dodelijke prik te geven.
Uit deze "discussie"blijkt maar weer hoe moeilijk het is duidelijk in geschreven taal je mening te geven zonder dat dat verkeerd wordt geïnterpreteerd door anderen en zonder dat daar meningsverschillen over zijn.
Ik mag aannemen (of hoop dat toch) dat zeker mensen die zich op zo'n forum als dit begeven het allerbeste voor hebben met hun trouwe viervoeters.
En laten we met zijn allen hopen dat we zo min mogelijk in de situatie komen dat we die beslissing van wel/niet moeten maken
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat dus. Laat dan de hond inslapen voordat die naar een pension/asiel "moet" of herplaats vanuit huis.Moniek B. schreef: Gelukkig wel! Maar hoeveel oudere honden staan daar tegenover die in het asiel verpieteren? Als Aisha en Ean zo oud zijn en er gebeurt ons iets, dan zou ik willen dat ze of gelijk geplaatst worden in een ander huis of dat ze worden geeuthaniseerd. Als ik er aan denk dat ze in een asiel zouden komen, brrr.
Een hond die in een asiel zit (oud én jong) moet alle kans krijgen om een nog een thuis te krijgen. Mocht het aanpassen niet lukken of echt te veel stress op leveren dan kan er altijd nog voor inslapen gekozen worden.
Maar een asiel is sowieso stressvoller dan menig huishouden, dan kies ik dus voor herplaatsen, is toch meestal een verbetering van situatie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
my12dogs
iones schreef:In dit geval ga ik voor inslapen. Dit is allemaal te veel voor een 17 jarige hond om te verwerken. Ik snap die familieleden ook niet goed. Ik had die hond gewoon opgenomen voor dat efkes dat hij er nog is. Voor zo'n periode is altijd wel een oplossing te vinden maar je moet WEL willen.
Maar waar baseer je het op dat het teveel is voor een 17 jarige?
Als ze in een dierenension totaal geen blijk van stress heeft?
Ik kan niet bij zo'n familie binnen kijken, wat voor discussie er is geweest, maar dit is nog een vriendlijke familie die haar in een goed pension heeft gebracht........vaak genoeg worden ze gewoon op straat achtergelaten hoor, net zo simpel en goedkoper dan inslapen.
- dagmar88
- Zeer actief
En wat boeit het de hond of hij opgenomen wordt bij familie of ergens anders? Het blijft toch een herplaatsing?my12dogs schreef:iones schreef:In dit geval ga ik voor inslapen. Dit is allemaal te veel voor een 17 jarige hond om te verwerken. Ik snap die familieleden ook niet goed. Ik had die hond gewoon opgenomen voor dat efkes dat hij er nog is. Voor zo'n periode is altijd wel een oplossing te vinden maar je moet WEL willen.
Ik kan niet bij zo'n familie binnen kijken, wat voor discussie er is geweest, maar dit is nog een vriendlijke familie die haar in een goed pension heeft gebracht........vaak genoeg worden ze gewoon op straat achtergelaten hoor, net zo simpel en goedkoper dan inslapen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik zou het een kans geven, denk ik.
Voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed en blijft het diertje nog een aantal jaar leven, inslapen kan altijd nog.
Voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed en blijft het diertje nog een aantal jaar leven, inslapen kan altijd nog.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
nee adopteren, maar id dan wel opzoek naar iemand die weet dat de kans er is dat ze niet lang meer megaat...maar zou haar zeker die kans geven aangzien ze nog gezond is! en die hond kan dan wel 17 zijn maar weet jij veel hoe de hond zich voelt en is..een hond van 10 kan al wel veel "ouders" zijn in zn lijf en gedrag...
Kennis heeft een hond van 9...die is al echt oud aan het worden! maar hier in de straat loopt een hondje van bijn 15..nou zo stoer als die loopt geeft andere hondjes nog het kijken hoor
Kennis heeft een hond van 9...die is al echt oud aan het worden! maar hier in de straat loopt een hondje van bijn 15..nou zo stoer als die loopt geeft andere hondjes nog het kijken hoor

-
_Jules_
- Zeer actief
Ja in mijn straat woont ook een hond die al 15 jaar is. Nou.. je zou het niet zeggen. Die speelt nog gewoon net zo hard mee met mijn pubers. Als je daar Nacho mee vergelijkt, ziet Nacho er veel ouder uit en die gedraagt zich ook meer als een ouwe sok. 

- iones
- Zeer actief
Wie zegt dat het om stress gaat? ik heb het niet over stress gehad. Honden kunnen om meer lijden dan alleen stress hoor.my12dogs schreef:
Ik vind dit geen vriendelijke familie, ze wilden gewoon van de hond af. Het idee om koste wat kost van een hond af te willen staat mij gewoon niet aan.
Het duurt vaak heel lang voordat een hond gewend is aan zijn nieuwe plek. En voor een oude hond is dat alleen maar moeilijker. We worden allemaal minder flexibel als we ouder worden, mens of hond. En deze hond is 17 jaar.... ik zie het niet zo zitten.dagmar88 schreef:
En wat boeit het de hond of hij opgenomen wordt bij familie of ergens anders? Het blijft toch een herplaatsing?
Het zal ook wel per hond schelen. Mijn vorige honden hadden niet meer kunnen wennen, dat weet ik wel. En de huidige honden: Sokkie en Peppie misschien wel, maar bij Bobbes heb ik mijn twijfels.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Adopteren.
Tara was 8 toen ze hier kwam, Kazan 10 en Shendor 8. Kazan en Tara hebben het half jaar niet gered helaas, en SHendor is alweer ruim een jaar hier.
Welke gek haalt er dan ook een oude Dobermann in huis...
Tara was 8 toen ze hier kwam, Kazan 10 en Shendor 8. Kazan en Tara hebben het half jaar niet gered helaas, en SHendor is alweer ruim een jaar hier.
Welke gek haalt er dan ook een oude Dobermann in huis...

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
adopteren... een gezond dier mag niet ingeslapen worden..of het dier nu 2 of 11 of 15 is, als het dier gezond is dan kan hij/zij nog wel een tijdje mee.. wie weet wordt het dier wel 20 idd.
-
Ήυs
Adopteren. T mag hoop ik toch niet zo zijn omdat het hondje dan 17 is, dat die dan maar ingeslapen moet worden? 
-
Ήυs
Eline* schreef:Familieleden inslapen en het hondje herplaatsen. Als overleden baas zou je je toch omdraaien in je graf als je familie je dierbaarste vriend zo gruwelijk in de steek laat.
Ik zou driftig de hemelpoort dichthouden als die lui eraan komen.
- iones
- Zeer actief
Dat is waar. Eigenlijk vind ik dat de beste optie!djow schreef:Eline* schreef:Familieleden inslapen en het hondje herplaatsen. Als overleden baas zou je je toch omdraaien in je graf als je familie je dierbaarste vriend zo gruwelijk in de steek laat.
Ik zou driftig de hemelpoort dichthouden als die lui eraan komen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb dergelijke ervaringen ook.Hutsje schreef: ik heb met deur ook alleen maar goede ervaringen. hij was oud en niet gezond, en zo mager dat het de da zou verbazen als hij de week haalde. en toen had ik hem al 2 weken in huis omdat hij eerst moest aansterken. ook was hij nagenoeg blind en mank. maar wat een vrolijke, blije. lieve hond was het zeg. het heeft niet zo lang geduurd tot hij gewend was maar hij is helemaal opgeleefd en heeft het nog 3 jaar prima gedaan. ik zou het zo weer doen als ik ruimte had.
Heb ook meerdere keren oude (en vaak niet meer gezonde) hondjes uit het asiel gehad, hoewel je ze maar kort bij je hebt is het zééér voldoening gevend. Zie je zo'n oud bibberend baasje dat eindelijk weer lekker warm op de bank mag liggen, wat maakt het dan uit dat hij maar een paar maanden geniet.
Is gewoon extra tijd voor zo'n beestje.
Maar goed ik heb afgelopen jaar een hond en drie kittens erbij gekregen.
Als ik op dit moment het woord "opvang" in de mond neem heb ik al ruzie.
Maar afmaken?
Nee, alleen als de situatie in het asiel ondragelijk en zonder uitzicht op verbetering is.