Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

geen kennelnaam zonder stamboomhonden in huis

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Re: geen kennelnaam zonder stamboomhonden in huis

Ongelezen bericht door Ennath »

P!nki schreef:
Magic schreef:
crutz schreef: weet niet beter of je kon altijd een kennelnaam aanvragen, of je nu stamboomhonden had of niet, ken ook meerderen die dat gedaan hebben, snap t nu dus ff niet,

weet iemand mss wat meer van evt veranderde regels????
Ik weet niet of de regels veranderd zijn, maar in de voorwaarden staat dat je van alle aanwezige honden een stamboom aan de buitendienstmedewerker moet kunnen tonen.

http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/a ... oekenning/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt me raar, ik heb van Elmo toch ook geen stamboom. Hebben ze ook niet gevraagd.
Wel van de overige honden die een stamboom hebben, die wilden ze wel zien.
Verder werd er gevraagd hoe we ze konden scheiden, en waar de pups opgroeien in huis.
Geen bijzonder heden verder.
:F: Ik moet zeggen dat ze tegenwoordig moeilijker doen dan vroeger.
Het enige wat ze aan mij vroegen was of ik het geld al overgemaakt had.
Een kennelnaam aanvragen was een puur papieren formaliteit :F:
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

vania schreef:hier lopen 2 honden met en 2 zonder stamboom rond, kennelnaam aangevraagd, goedgekeurd (weet ik van FCI maar heb de papieren nog niet) hier is ook niemand niet komen kijken of wij uberhaupt wel honden met stamboom hadden
Die controle
krijg je echt nog wel.
Wat ze vooral belangrijk vinden is of je reuen en teven kunt scheiden,.
En zonder stamboomhonden heb je niks te zoeken bij de raad van beheer....
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

bij mij was het gelukkig een hele aardigere man, die zo'n 1,5 uur koffie heeft zitten leuten :mrgreen: hij is bij mij niet verder geweest als de woonkamer, toen ik mijn hondenmap pakte was hij al overstag. Ik had op dat moment niet eens vloerbedeking, ik was net verhuist :wink: dat deed er allemaal in 2007 niet toe, gelukkig. Ik begrijp best dat het nu strengere is geworden maar tegenwoordig worden er toch ook dna testen gedaan? en moet je voor alles toch zelf betalen, wat maakt het dan uit waar je dat papiertje voor hebt?
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

monky555 schreef:bij mij was het gelukkig een hele aardigere man, die zo'n 1,5 uur koffie heeft zitten leuten :mrgreen: hij is bij mij niet verder geweest als de woonkamer, toen ik mijn hondenmap pakte was hij al overstag. Ik had op dat moment niet eens vloerbedeking, ik was net verhuist :wink: dat deed er allemaal in 2007 niet toe, gelukkig. Ik begrijp best dat het nu strengere is geworden maar tegenwoordig worden er toch ook dna testen gedaan? en moet je voor alles toch zelf betalen, wat maakt het dan uit waar je dat papiertje voor hebt?
Zelfde regio, zelfde man, controleur zei dat alles in orde was....
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik zou even verhaal gaan halen bij de Raad. Want ondertussen is er zeer waarschijnlijk wel al betaald voor de kennelnaam, dus ook controle gehad en alles was schijnbaar goed. Totdat de Raad in ene gaat checken of er stamboomhonden in huis zijn. Wat kan de Raad daar nou wat van weten. Je kan wel een pup op het oog hebben. En als het moet is er zo een stamboomhond op je naam te regelen. Waar een wil is, is een weg.

Ik vind het een beetje selectief streng zijn van de Raad en achteraf lullen. Dit hadden ze moeten bedenken voordat ze de acceptgiro uitschreven en gingen innen.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Even een aanvulling: wat nou als je je in dit geval bij laat schrijven op iemand zijn kennelnaam? Is net zo duur qua kosten. Maar gaat de Raad dan ook sputteren? Of mag dat weer wel.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

daan! schreef:
vania schreef:hier lopen 2 honden met en 2 zonder stamboom rond, kennelnaam aangevraagd, goedgekeurd (weet ik van FCI maar heb de papieren nog niet) hier is ook niemand niet komen kijken of wij uberhaupt wel honden met stamboom hadden
Die controle
krijg je echt nog wel.
ik woon wel in Belgie, dus geen idee of hier uberhaupt wel controle gedaan word, maar ik heb tot hier toe nog niemand niet gezien, wel de controleur/DNA afneemster voor de pups, maar nog niemand voor de kennelnaam
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Ik vind het hele verhaal ook raar in de oren klinken en wel hierom.
Afgelopen jaar heb ook ik een kennelnaam angevraagd voor de Tamaskans/Aatu's
Dit is een ras in opbouw dus geen stamboom. Ook van de andere aanwezige honden hebben zij niet om de stambomen gevraagd(terwijl die ze wel hebben)en ik heb gewoon mijn kennelnaam gekregen..........

Nu zegt dus iedereen dat dit zou komen door mijn andere honden die wel een stamboom hebben maar dan is mijn vraag weer waarom hebben ze die niet gevraagd dan want buiten dat ze de honden gezien hebben en gezien hebben hoe ze gehouden en eventueel gescheiden werden hebben we het totaal verder niet over de honden met stamboom gehad??????????????????????
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

vania schreef:
daan! schreef:
Die controle
krijg je echt nog wel.
ik woon wel in Belgie, dus geen idee of hier uberhaupt wel controle gedaan word, maar ik heb tot hier toe nog niemand niet gezien, wel de controleur/DNA afneemster voor de pups, maar nog niemand voor de kennelnaam
Neen hoor!
:neenee:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Chris* schreef:
vania schreef:
daan! schreef: Die controle
krijg je echt nog wel.
Neen hoor!
:neenee:
hoe zouden ze dat dan doen als je een Belgische kennelnaam naar NL verhuisd, dan is hij nl al door de FCI toegekend, zouden ze hem dan alsnog weigeren als je geen stb honden hebt???
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

crutz schreef: overigens wordt het hier denk ik ook nog een uitdaging dan, er gaan ooit stb DJTs komen, maar voor die tijd willen we daar al een aparte kennelnaam voor aanvragen, en nu dus geen stb DJTs zitten, zouden ze die dan ook weigeren????
Je vraagt een naam toch niet voor een bepaald ras aan?
Ik heb indertijd een naam aangevraagd, controle bestond toen nog niet.
En daar heb ik nesten van twee verschillende rassen onder gefokt, en er komt een derde bij. Dat maakt toch niks uit?

Ik vind dit echt vaag.
Als je je goed voorbereid is die naam er voor de hond er is.
Dus niks belasting, gewoon voorbereiding. :19:
En als je dan fokt wordt de teef gecontroleerd door de chipper. DNA zit er ook in, in de toekomst.
Lijkt me allemaal behoorlijk waterdicht :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

@Marjoleine, wij willen graag een op de (bouw)jacht slaande kennelnaam voor als er ooit met de terriërs gefokt gaat worden...
M'n huidige kennelnaam "Like A Hurricane" is echt MIJN naam & heel bewust destijds door ons (mijn ex & ikke) gekozen voor de herders,
Vind t dus totaal niet vreemd dat mijn vriend graag voor zijn jachthonden als we daarmee gaan fokken een eigen kennelnaam wil...
vania
Zeer actief

crutz schreef:
hoe zouden ze dat dan doen als je een Belgische kennelnaam naar NL verhuisd, dan is hij nl al door de FCI toegekend, zouden ze hem dan alsnog weigeren als je geen stb honden hebt???

kunnen ze een kennelnaam weigeren in een ander land? het is toch FCI die beslist of hij goed gekeurd word of niet? daar hebben RVB of Sint Hubertus toch niets mee te maken?
zolang FCI hem goedkeurt, kan bv de RvB hem toch niet weigeren?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef: Vind t dus totaal niet vreemd dat mijn vriend graag voor zijn jachthonden als we daarmee gaan fokken een eigen kennelnaam wil...
O, ik vind dat niet vreemd.
Alleen is het niet verplicht een naam aan een ras te koppelen
Dus als die naam geweigerd zou worden vanwege de op dat moment afwezigheid van zo'n ras, dát zou ik wel vreemd vinden.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

vania schreef: kunnen ze een kennelnaam weigeren in een ander land? het is toch FCI die beslist of hij goed gekeurd word of niet? daar hebben RVB of Sint Hubertus toch niets mee te maken?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Wel een interessante vraag.

Afbeelding

Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Het is de FCI die de kennelnaam goedkeurd. De controleur(voor of na) is echter wel van de RvB die alle formulieren invult.
Dat hele stamboom gedoe is volgens mij nog steeds onzin want heb hier vooraf die controle gehad en we hebben het geheel niet over de honden met stamboom gehad en hebben ze ook geheel niet naar gevraagd en ik heb gewoon mijn kennelnaam.......
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Tamaskan schreef:Het is de FCI die de kennelnaam goedkeurd. De controleur(voor of na) is echter wel van de RvB die alle formulieren invult.
Dat hele stamboom gedoe is volgens mij nog steeds onzin want heb hier vooraf die controle gehad en we hebben het geheel niet over de honden met stamboom gehad en hebben ze ook geheel niet naar gevraagd en ik heb gewoon mijn kennelnaam.......
Hier is wel echt gecontroleerd of de aanwezige hond(en) een stamboom hadden en of deze klopte met de chip en er is ook over niks anders gepraat dan over de hond. :wink:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

PattyB schreef:
Tamaskan schreef:Het is de FCI die de kennelnaam goedkeurd. De controleur(voor of na) is echter wel van de RvB die alle formulieren invult.
Hier is wel echt gecontroleerd of de aanwezige hond(en) een stamboom hadden en of deze klopte met de chip en er is ook over niks anders gepraat dan over de hond. :wink:
Tijd voor de appeltaart truck, waarbij je alleen praat over grootmoeders recept.

Is de Tamaskan inmiddels een FCI-erkend ras dan? Ik vermoed dat wellicht ook meespeelt dat ze voor kennels van fci-erkende rassen andere uitgangspunten hanteren dan voor niet FCI-erkende rassen.
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
PattyB schreef:
Tijd voor de appeltaart truck, waarbij je alleen praat over grootmoeders recept.

Is de Tamaskan inmiddels een FCI-erkend ras dan? Ik vermoed dat wellicht ook meespeelt dat ze voor kennels van fci-erkende rassen andere uitgangspunten hanteren dan voor niet FCI-erkende rassen.
Nou dat is het hem dus want zowel de Tamaskan als de Aatu zijn niet erkende rassen bij de FCI. Daarom vind ik het hele verhaal zo vreemd over komen gezien ze weten dat ik voor die de kennelnaam aanvroeg. Natuurlijk hebben we het over de honden gehad maar niet over de honden met stambomen en daar is ook totaal niet naar gevraagd. Wat verder geen probleem was geweest gezien er hier ook twee lopen met stamboom maar daar werd dus totaal niet naar gevraagd...........
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Tamaskan schreef:Nou dat is het hem dus want zowel de Tamaskan als de Aatu zijn niet erkende rassen bij de FCI. Daarom vind ik het hele verhaal zo vreemd over komen gezien ze weten dat ik voor die de kennelnaam aanvroeg.
Waarom vraag je een FCI-naam aan voor honden waar je die nooit voor kunt gebruiken? :scratch:
Van mij mag het hoor, daar niet van, maar ik snap het niet.

Afbeelding

Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
Tamaskan schreef:Nou dat is het hem dus want zowel de Tamaskan als de Aatu zijn niet erkende rassen bij de FCI. Daarom vind ik het hele verhaal zo vreemd over komen gezien ze weten dat ik voor die de kennelnaam aanvroeg.
Waarom vraag je een FCI-naam aan voor honden waar je die nooit voor kunt gebruiken? :scratch:
Van mij mag het hoor, daar niet van, maar ik snap het niet.
Omdat zoals de meeste al zeggen het om de kennelnaam gaat en niet om het ras wat je eronder laat vallen.
En ik zou niet weten waarom ik mijn kennelnaam er niet voor kan gebruiken.....
Ik bedoel ik heb hem aangevraagd voor de Tamaskan/Aatu maar wil niet zeggen dat ik bv nooit geen Saarloos meer zou fokken ;)
vania
Zeer actief

Marjoleine schreef:
vania schreef: kunnen ze een kennelnaam weigeren in een ander land? het is toch FCI die beslist of hij goed gekeurd word of niet? daar hebben RVB of Sint Hubertus toch niets mee te maken?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.
Wel een interessante vraag.
ik denk dat ik eens een mailtje richting sint hubertus of fci ga doen :engel:

als ik de lotto win, wil ik wel mét kennelnaam naar een warm land kunnen verhuizen :pffff:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

in 2005 heeft de controleur bij ons wel de stambomen van de honden willen zien en de honden zelf maar ik kan me niet herinneren dat hij sam en lola ook gescand heeft met de chiplezer. dus de stamboom is nooit aan de hond gekoppeld
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

vania schreef: ik denk dat ik eens een mailtje richting sint hubertus of fci ga doen :engel:

als ik de lotto win, wil ik wel mét kennelnaam naar een warm land kunnen verhuizen :pffff:
Kan gewoon hoor. Kennis van mij is van Finland naar Engeland verhuisd en heeft gewoon kennelnaam meegenomen zonder enig probleem ;). Als je nml je kennelnaam heb verkregen is deze gekoppelkd als jou als persoon en niet aan de plaats waar je bent. BV een familie lid al is het je man of kind mag dus niet jou kennelnaam gebruiken voor zij door jou op de kennelnaam zijn toegevoegd en uiteraard moet je daar ook weer voor betalen.
Wel mag je bv andeere die geen kennelnaam hebben helpen om de registratie van het nest enz onder jou kennelnaam te laten doen
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

Hier in 2009 kennelnaam toegewezen gekregen na een bezoek van RVB
ik heb alleen maar reuen (toekomst een teefje)
onze bullmastiff dan met stamboom de andere niet
hun eis was dat ze geholpen moesten zijn anders kon ze me al vertelen dat het afgewezen werd on die reden

ik had mazzel want onze andere 2 reuen waren al geholpen om medische redenen
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”