Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man verdrinkt bij reddingspoging hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Man verdrinkt bij reddingspoging hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lellibel schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lellibel schreef:Wat sneu zeg, maar wat een goede vent, er moeten meer van dat soort mensen zijn, ik vind het niet dom maar moedig :ok:
:denken: Wat heb je dan aan zulke mensen die dood gaan door niet na te denken en niets gered hebben.????????? :denken:
Daar heb ik het ook niet over ik heb het er over dat hij wel zo veel om zijn hond geeft om er voor misschien wel dood te gaan, en daarom vind ik het geweldig dat hij dat doet, gewoon niet ikke ikke maar ook om anderen denken. Waarom is het wel goed als je naar een mens duikt en niet naar een dier?
Redden is mooi en dat siert een mens ,maar als je te stom bent om zonder nadenken tegen het gevaar in gaat om het redden op zich dan schiet je toch aardig je doel voorbij.
En dan breng je meer schade en verdriet dan dat je reddingsactie oplevert.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

bennie schreef:Ik moet ook de hele tijd denken aan de jonge vrouw die gisteren hier is doodgereden bij dat ongeval met die brandweerwagens. Er stonden toenstraks allemaal mensen troost bij elkaar te zoeken en er waren veel bloemen neergelegd. Tis een beetje een dramaweekend hier in de omgeving.
Ja, dat is echt vreselijk.
Mijn oudste zoon heeft een bijbaantje en hij werkte afgelopen zaterdag, de dag dat het is gebeurd, met de broer van dat meisje. Hij was er helemaal stil van.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Mijn honden betekenen meer voor mij dan sommige familieleden.
dus ik zou zeker ook mijn honden gaan redden zou ik bij die familieleden ook doen
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Tja, ik zou ze ook achterna gaan. Maar ik laat mijn honden alleen maar los bij water waar ze makkelijk in en uit kunnen en waar geen sterke stroming is. Alleen Jules zwemt hier echt, die andere zouden aardig in paniek raken als ze in een sloot ofzo zouden vallen.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Net als bij wat voor soort reddingsactie dan ook, zie je wat er gebeurt als je je direct laat leiden door je eerste (ongetrainde) impuls :ugh:

Of het nu EHBO is, of ingrijpen bij een duiker in nood, of in andere situaties waarin je iemand wilt redden, je allereerste reactie moet zijn: STOP met wat je doet. En dan: denk na: tenminste over je eigen veiligheid, anders moeten er zometeen 2 ipv 1 gered worden, en dan pas iets doen. Met dat momentje stoppen en nadenken win je meer dan met direct handelen, hoe lullig het je eerst ook lijkt.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Precies :wink:
Ik spring er wel in hoor, maar wel met een beetje beleid.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Jaap* schreef:Precies :wink:
Als je weet hoe snelstromend smeltwater op een wetsuit uitwerkt (het is niet zoals de zee met de nieuwjaarsduik, die is veel warmer), dan laat je het wel uit je hoofd om dat water in te springen zonder speciale beschermende kleding. Ook als er sprake is van maalstromen oid, zou ik er nooit inspringen. Een hond heeft immers niets aan een dode baas.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:
Lellibel schreef: Daar heb ik het ook niet over ik heb het er over dat hij wel zo veel om zijn hond geeft om er voor misschien wel dood te gaan, en daarom vind ik het geweldig dat hij dat doet, gewoon niet ikke ikke maar ook om anderen denken. Waarom is het wel goed als je naar een mens duikt en niet naar een dier?
Redden is mooi en dat siert een mens ,maar als je te stom bent om zonder nadenken tegen het gevaar in gaat om het redden op zich dan schiet je toch aardig je doel voorbij.
En dan breng je meer schade en verdriet dan dat je reddingsactie oplevert.
maar dat weet je maar achteraf natuurlijk.

red je een mens in dit soort omstandigheden en het lukt je (toevallig) dan ben je een megaheld.

maar probeer je een hond te redden en het lukt je (evenzo toevallig) niet dan ben je stom :denken: ?
Zonder nadenken tegen gevaar in gaat om te redden. :ok:
Op zich niets mis met redden ,maar wel zoals gezegt even nadenken en de situatie overzien voordat je gaat handelen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jaap*
Zeer actief

bennie schreef:
Als je weet hoe snelstromend smeltwater op een wetsuit uitwerkt (het is niet zoals de zee met de nieuwjaarsduik, die is veel warmer), dan laat je het wel uit je hoofd om dat water in te springen zonder speciale beschermende kleding. Ook als er sprake is van maalstromen oid, zou ik er nooit inspringen. Een hond heeft immers niets aan een dode baas.
Ik zeg toch, met een beetje beleid.
Om je een tweede aquariumdebacle te besparen volsta ik ermee dat je je over mij niet meteen zorgen hoeft te maken als ik in het water lig :mrgreen: :wink:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Jaap* schreef:
bennie schreef:
Ik zeg toch, met een beetje beleid.
Om je een tweede aquariumdebacle te besparen volsta ik ermee dat je je over mij niet meteen zorgen hoeft te maken als ik in het water lig :mrgreen: :wink:
Ik zou je eerder aanmoedigen dan dat ik me zorgen zou maken :pffff: :wink: .
Jaap*
Zeer actief

Helaas laat ik mij niet zo snel gek maken :tongue:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik denk dat dit echt binnen een paar seconden gebeurd is. dat de man de hond zag wegdrijven door de stroming, bang was het beestje te verliezen en erin gesprongen is. en op het moment dat hij zelf meegesleurd werd, en bevangen werd door de kou pas het gevaar voor zichzelf ingezien heeft. heel triest.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bennie schreef:
iones schreef:
bennie schreef:Ik moet ook de hele tijd denken aan de jonge vrouw die gisteren hier is doodgereden bij dat ongeval met die brandweerwagens. Er stonden toenstraks allemaal mensen troost bij elkaar te zoeken en er waren veel bloemen neergelegd. Tis een beetje een dramaweekend hier in de omgeving.
Dat verhaal is mij ontgaan. Vertel eens, of een link?
http://www.limburger.nl/article/2011010 ... ndweerauto" onclick="window.open(this.href);return false;
Tjee, wat tragisch zeg! Dat was echt een ongeluk zo "out of the blue".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Vreselijk sneu zeg.

Ik ben Bikkel ook een keer achterna gesprongen.
We hadden hem net en ik wist niet dat hij echt niet kon zwemmen.
gooide de stok te ver het water in en halverwege het meer kwam hij niet meer voor of achteruit. Eerst nog staan roepen en lokken maar toen hij 3x kopje onderging en steeds meer moeite had om boven water te blijven ben ik erheen gesprongen. In het vroege voorjaar. Dus nog lekker koud.
Ik heb daar nooit bij stil gestaan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Mijn honden mogen alleen zwemmen in bekend water of in een smal kanaaltje waar niet te veel te doen is. En natuurlijk moet het water schoon zijn en het mag ook niet te koud zijn. Ik hoef ze daarvoor niet aan te lijnen. Ik kan dat zo ook wel voorkomen en als het niet zou lukken, heb ik ze het volgende moment er weer zo uit "geschreeuwd".
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik denk dat ik ook niet zomaar in het water spring, omdat ik zelf behoorlijk bang ben om te verdrinken.
Daarom laat ik mijn honden ook niet zomaar zwemmen en ben ik altijd erg blij dat Buck niet verder gaat dan waar hij kan staan :mrgreen:
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Nino kon heel slecht zwemmen, die mocht alleen aan de riem te water, want die ging me te vaak kopje onder.
Daar was ik "blind" achteraan gesprongen (maar ja in de winter ging hij echt het water niet in)

Van Kyara weet ik het niet, toen we haar net hadden,scheet ze in der broek voor water, maar nu gaat ze steeds verder het water in, wanneer ik het niet vertrouw gaat ze aan de riem :wink:
Ik weet dus niet of ze kan zwemmen en ga dat pas uitproberen als het warmer is en als er nu wat zou gebeuren zou ik alles doen wat in mijn macht ligt om haar te redden
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Sorry, hoeveel ik ook van mijn honden houd, ik zou ze niet achterna springen, vind mijn eigen leven toch iets meer waard dan het leven van een dier.

Of het moet hier in het Schollebos zijn daar is het water niet diep. Maar mijn honden zwemmen niet dus denk niet dat ik ooit voor mijn honden het water in moet.

Toch wel een voordeel als je honden hebt die niet graag nat worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”