Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe kan ik hem helpen met zijn artrose?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Bishy
Zeer actief

Hoe kan ik hem helpen met zijn artrose?

Ongelezen bericht door Bishy »

Afgelopen dinsdag is bij Bishop (7 jaar) artrose in zijn rechterpoot (pols en elleboog) vastgesteld door de DA.

Van de DA heb ik voor ongeveer een week Rimadyl pijnstillers meegekregen. Ter plekke heb ik ook een zak Hills j/d gekocht. Normaal kreeg hij Royal Canin Large Breed.

Op advies van een vriendin heb ik diezelfde middag gelijk Doils Joint olie gehaald. In de natuurvoedingswinkel waar ik de Doils haalde is ook een dierenartspraktijk. De daar aanwezige DA adviseerde me hem ook Phytonics te geven. Dat heb ik ook gelijk meegenomen.

Verder adviseerde hij acupunctuur in combinatie met Chinese kruiden en versvoer. Dit heb ik in overweging omdat ik het nog moet overleggen met mijn broertje die momenteel op vakantie is.

Mijn vraag is, wat kan ik verder nog doen om Bishop zoveel mogelijk te helpen?

Sorry voor dit misschien onsamenhangende verhaal, maar heb een week van slecht slapen achter de rug vanwege de zorg om mijn lieve Bish.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: Hoe kan ik hem helpen met zijn artrose?

Ongelezen bericht door mariabel »

ik ben pas met mijn teckel met hernia bij dokter aharon geweest.. http://www.kreupeldier.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zij heeft hem wonderlijk geholpen. is orthomanueel therapeut en ook dierenarts... misschien kan zij iets voor je hond doen...
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

misschien dat je is een kijkje kunt nemen op

http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false;

glucosamine samen met Chondroïtine dat zou ook is goed kunnen helpen.

en voor een hond is 1 keer per dag een tabletje van beide genoeg.
Dus ze doen lang met zo'n pot.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Bishy
Zeer actief

Bedankt voor de tip! Ik ga meteen even kijken.
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Ik zou ook starten met glucosamine!

Merk je verschil aan je hond nu hij die pijnstillers krijgt?
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Tyra is deze week voor de 2e keer naar de acupunctuur geweest en ik heb ineens een druk hondje terwijl ze ervoor het grootste gedeelte van de dag sliep. Bij haar werkt het.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eén van m'n vorige honden had ook artrose. Hem gaf ik ook de visolie van Doils, pijnstiller en ook fysiotherapie. Ging ook regelmatig met hem naar de fysiotherapeut. (speciaal voor dieren)
Soms kreeg hij ook accupunctuur, maar altijd massage.

Hij reageerde hier super op. Kon echt merken als ik lang niet geweest was.
Bishy
Zeer actief

De acupunctuur ben ik serieus aan het overwegen. Sowieso sluit ik niets uit wat hem kan helpen.

Nu met de pijnstillers vind ik hem 's ochtends vroeg nog steeds wel wat stram, maar overdag als hij opstaat niet meer. Buiten is hij nog steeds actief en speels. Met Doils (1x daags) en Phytonics (2x daags) ben ik woensdag gestart.

Kan ik de glucosamine combineren met de Doils en Phytonics of moet ik een keuze maken?

Groet,
Mireille
Valerie
Zeer actief

Geen idee, ik geef een glucosamine complex van de groene os en visolie. Ook sinds kort chinese kruiden. En als pijnstilling previcox. Maar zij heeft atrose in beide voorpoten, ED en een versleten heup.
Ik stond eerst wat sceptisch tegenover acupunctuur maar ik ben helemaal om :ok: Het is heerlijk om mijn meisje weer rond te zien dartelen als een pup ipv als een oud wijf.
Bishy
Zeer actief

Valerie schreef:Tyra is deze week voor de 2e keer naar de acupunctuur geweest en ik heb ineens een druk hondje terwijl ze ervoor het grootste gedeelte van de dag sliep. Bij haar werkt het.
Dit was voor mij het grootste signaal dat er iets aan de hand was. Hij sliep veel, lag alleen maar op zijn kussen, ook al was ik in een andere ruimte. Terwijl hij normaal mijn schaduw was. :(:
Wat dat betreft merk ik wel aan de pijnstiller dat hij weer meer loopt in huis en ik weer over hem struikel bij huishoudelijke werkzaamheden.
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Marina schreef:misschien dat je is een kijkje kunt nemen op

http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false;

glucosamine samen met Chondroïtine dat zou ook is goed kunnen helpen.

en voor een hond is 1 keer per dag een tabletje van beide genoeg.
Dus ze doen lang met zo'n pot.
Deze had ik voor mijn vorige hondje, ik gaf het ook biede, en hier heeft Lotje enorm veel baat bij gehad!
Als Bumba ooit artrose zou krijgen dan zou ik dit direct weer bestellen!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Bishy schreef:De acupunctuur ben ik serieus aan het overwegen. Sowieso sluit ik niets uit wat hem kan helpen.
Ik kan het je ook zeer zeker aanraden.
Bishy schreef:Nu met de pijnstillers vind ik hem 's ochtends vroeg nog steeds wel wat stram, maar overdag als hij opstaat niet meer. Buiten is hij nog steeds actief en speels. Met Doils (1x daags) en Phytonics (2x daags) ben ik woensdag gestart.

Kan ik de glucosamine combineren met de Doils en Phytonics of moet ik een keuze maken?

Groet,
Mireille
Heb je de Joint Comp? Daar zit ook gluc/chondr. in. Dan zou je de losse glucosamine af kunnen bouwen naar een paar x per week.
Bishy
Zeer actief

Ja, de Doils Joint Comp. inderdaad. Hij vindt het helaas niet smakelijk en laat zijn brokken lang links liggen. Daarom zijn die pilletjes glucosamine misschien een beter idee.

Komende week ga ik bellen voor een acupunctuur afspraak.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Geen idee, ik geef een glucosamine complex van de groene os en visolie. Ook sinds kort chinese kruiden. En als pijnstilling previcox. Maar zij heeft atrose in beide voorpoten, ED en een versleten heup.
Ik stond eerst wat sceptisch tegenover acupunctuur maar ik ben helemaal om :ok: Het is heerlijk om mijn meisje weer rond te zien dartelen als een pup ipv als een oud wijf.
Met glucosamine van de groene os heb ik ook een goede ervaring :ok:
mwillow

Bishy schreef:Ja, de Doils Joint Comp. inderdaad. Hij vindt het helaas niet smakelijk en laat zijn brokken lang links liggen. Daarom zijn die pilletjes glucosamine misschien een beter idee.
Nee, ik bedoel of je de Phytonics Joint Comp. hebt. Doils is visolie.
Denk dat je hond die Phytonics niet lekker vindt? Ik heb nu tabletten met vergelijkbare werkzame stoffen die gelukkig schierlijk worden weggeslikt. Je zou het aan kunnen lengen met wat rauwe honing en lauw water en een half uur voor de brokken kunnen geven. Dan gaat dat vieze bittere er vanaf.
Bishy schreef:Komende week ga ik bellen voor een acupunctuur afspraak.
Veel succes. Laat eens weten of het helpt.
Annemarie1961
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Annemarie1961 »

Glucobest is ook een goed middel, http://www.glucobest.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bishy
Zeer actief

mwillow schreef:
Bishy schreef:Ja, de Doils Joint Comp. inderdaad. Hij vindt het helaas niet smakelijk en laat zijn brokken lang links liggen. Daarom zijn die pilletjes glucosamine misschien een beter idee.
Denk dat je hond die Phytonics niet lekker vindt? Ik heb nu tabletten met vergelijkbare werkzame stoffen die gelukkig schierlijk worden weggeslikt. Je zou het aan kunnen lengen met wat rauwe honing en lauw water en een half uur voor de brokken kunnen geven. Dan gaat dat vieze bittere er vanaf.
Oh, sorry, verkeerd begrepen, ik heb inderdaad de Phytonics Joint Comp.
Hij krijgt 's ochtends en 's avonds de Phytonics Joint Comp poeder door zijn brokken. Brokken met alleen Phytonics (zonder Doils) eet hij wel zonder problemen.
De DA van de natuurvoedingswinkel zei de eerste maand 2x per dag de Phytonics geven en daarna 1x per dag.

Ik laat zeker weten hoe hij reageert op de acupunctuur, heb er weer vertrouwen in na het lezen van jullie ervaringen. Het helpt mij (en Bish) echt heel erg!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

toxicidendron, is volgens mij eigenlijk voor mensen maar een wondermiddel voor honden!
mijn moeder had een oppas hond met zware artrose en kon moeizaam lopen en had veel pijn.. toen gaf ze dat en de hond was weer een spring in het veld en heb zo toch nog jaren kunnen genieten van wandelingen...

het enige nadeel is dat de hond opvliegers kan krijgen omdat ze het warm ervan krijgen
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Bishy schreef:
mwillow schreef:
Oh, sorry, verkeerd begrepen, ik heb inderdaad de Phytonics Joint Comp.
Hij krijgt 's ochtends en 's avonds de Phytonics Joint Comp poeder door zijn brokken. Brokken met alleen Phytonics (zonder Doils) eet hij wel zonder problemen.
De DA van de natuurvoedingswinkel zei de eerste maand 2x per dag de Phytonics geven en daarna 1x per dag.

Ik laat zeker weten hoe hij reageert op de acupunctuur, heb er weer vertrouwen in na het lezen van jullie ervaringen. Het helpt mij (en Bish) echt heel erg!
Na de eerste keer acupunctuur merkte ik nog geen verschil, de 2e keer is nu een week geleden en ze is nog steeds aardig aanwezig in huis :mrgreen:
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Mijn hond krijgt ook Rimadyl, al een aardig tijdje. Wel een minimale dosering en soms geef ik het om de dag.
Ben er ook wel is een paar weken af geweest en dan kreeg hij altijd wel weer wat, of dit toeval is of niet durf ik niet te zeggen. Wat ook goed is, amicure mobility of amicure glucosamine. http://www.dursydog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook ben ik wel eens bij acupunctuur met hem geweest maar dan voor andere klachten, de mensen die met hun hond naar acupunctuur gaan voor artrose, hoevaak gaan jullie met de hond?
Bishy
Zeer actief

Daar ben ik ook benieuwd naar.
De DA had het over 1 keer per week, maar zonder Bishop gezien te hebben. :U:
sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ongelezen bericht door sambongo »

Bishy schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar.
Word wel een duur geintje dan, behandeling hier is 65 euro per keer. Voor even is dat niet erg, maar volgens mij is het een paar keer achter elkaar en dan onderhoudsbeurt eens in de maand ofzo. Ik ga eigenlijk alleen als mijn hond weer hele strakke gespannen spieren in zijn nek en rug heeft, zo erg dat hij kreupel loopt. Vaak daarna gaat het dan weer goed. Gelukkig weet ik nu dat het symptomen van zijn traag werkende schildklier zijn dus ik hoop nu met medicijnen daarvoor niet meer naar acupunctuur te moeten. Maar zeker eens in de zoveel tijd is dat denk ik wel goed.
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner

Ongelezen bericht door jessica74 »

je kan glucosamine geven van de groene os de speciaal ik was daar erg tevreden over.
mijn hond loopt niet meer mank.
omdat ze ook andere problemen kreeg ben ik doils gaan geven dit duurt even voor het werkt en ik ben 2 maanden later gestopt met de glucosamine en het gaat nogsteeds goed.
mwillow

Bishy schreef:Daar ben ik ook benieuwd naar.
Bij Stanley ging ik de eerste behandeling niet alleen voor zijn artrose, maar heeft toen ook acupunctuur artrose en achterhandmanipulatie gehad. Daar zat drie weken tussen voor de tweede behandeling. Dit was een pittige met o.a. acupunctuur en manipulatie en na 7 weken de derde behandeling, dat is begin februari. Dan is het waarschijnlijk klaar en kan de supplementondersteuning voorlopig voldoende zijn.

@jessica74
De Glucosamine Complex Speciaal geef ik weer niet, aangezien mijn hond geen vit. C supplement mag hebben ivm zijn nieren.
Bishy
Zeer actief

Even een update...

Het gaat heel goed met Bishop. :ok: Afgelopen woensdag ben ik met hem naar de DA geweest voor zijn enting en daar complimenten gekregen voor zijn conditie.

Een week daarvoor ben ik een nieuwe doos Doils en Phytonics gaan halen en de Natuurvoedingswinkel en daar de acupunctuur besproken.
Zolang hij soepel blijft lopen (zoals nu) hou ik het op de speciale brokken (Hills J/D), Doils en Phytonics.
Verder ga ik me ook nog meer verdiepen in de glucosamine tabletjes.

Bijkomend voordeel is dat het niet meer vriest en dat hij naar hartenlust kan zwemmen zonder zijn gewrichten te belasten.
Ik blijf hem heel goed in de gaten houden.

Nogmaals bedankt voor alle adviezen en ervaringen!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Fijn om te lezen dat het allemaal weer goed gaat :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik geef Lola(heeft ook arthrose) elke dag een visolie capsule een een chrondiotine/glucosamine pil en wat vit C.
Verder fiets ik momenteel 2 maal daags met haar, rechtlijnige beweging is goed voor een hond met arthrose.

Fijn dat het inmiddels wat beter gaat met Bishop. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
mwillow

Fijn dat het beter gaat. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”