Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ouwetje uit het asiel gehaald

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Ouwetje uit het asiel gehaald

Ongelezen bericht door freskin »

Wat goed dat jullie deze lieve oude hond nog een mooie tijd willen geven! :ok:

Ik hoop dat ze gauw gewend is en jullie nog een hele tijd van elkaar mogen genieten!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ah, geweldig! Hoop dat ze heel snel gaat wennen, en dat haar leven prachtig en liefdevol mag eindigen :ok:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Erwina schreef:
_Inge_ schreef:Ach wat leuk, ben benieuwd naar foto's.
Die oudjes zijn ook altijd zo lief en genieten zo van hun nieuwe leven. Heb in november ook een hondje van 10,5 uit Spanje geadopteerd.

Deze vind ik ook zo sneu
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=225547" onclick="window.open(this.href);return false; :ugh:
Of deze: http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=225671" onclick="window.open(this.href);return false;

:jank:
Wat een leukerd :I:
Zou hem zo ophalen, tis dat mijn ma niet op 2 honden wil passen als ik aan het werk ben :(
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Geweldig!

Ik kreeg gisteren al de vraag hier of ik niet iets op touw wilde zetten om oude(re) honden van mensen die alleen zijn en overlijden, op te vangen. Een soort bejaardentehuis voor honden.

Er zijn in aanleunwoningen en zorgappartementen vaak honden die na de dood van hun baasje aan hun lot overgelaten worden, of naar het asiel moeten. Ik kan me voorstellen dat mensen een goede opvang best in hun testament willen opnemen.

Maar een particulier die een oudje een paar goede laatste jaren geeft, dat is echt heel erg fantastisch! Hoop dat ze went en jullie veel plezier aan elkaar hebben!
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Jullie zijn toppers! :ok:
Erwina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Erwina »

Lisette1985 schreef:
Erwina schreef:
_Inge_ schreef:Ach wat leuk, ben benieuwd naar foto's.
Die oudjes zijn ook altijd zo lief en genieten zo van hun nieuwe leven. Heb in november ook een hondje van 10,5 uit Spanje geadopteerd.

Deze vind ik ook zo sneu
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=225547" onclick="window.open(this.href);return false; :ugh:
Of deze: http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=225671" onclick="window.open(this.href);return false;

:jank:
Zou hem zo ophalen, tis dat mijn ma niet op 2 honden wil passen als ik aan het werk ben :(
Breng je hem toch hier! :mrgreen:
Welkom Ollie!
Afbeelding

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Aah ja die arme stakkerd, wilde niet wijken van zijn baasje toen deze overleden was :jank:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wat goed van jullie. :ok: Hopelijk trekt ze komende weken toch lekker bij en vindt ze voor een flinke tijd nog een fijn mandje bij jullie. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Wat fijn dat ze haar laatste tijd bij jullie mag slijten! :ok: Ik hoop dat ze snel gewend is.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

aah wat ontzettend goed van jullie, Ik hoop dat ze snel went!
Afbeelding
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Ongelezen bericht door Marliez »

wauw, wat goed dat er nog zulke toppers als jullie zijn! Gelukkig zal dit de laatste keer zijn dat ze aan een nieuwe omgeving zal moeten wennen, dat maakt hetzo'n positief verhaal.
Dat Amy nog maar een hele mooie ouwe dag bij jullie mag hebben in dr warme mandje!
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat super zeg! ik hoop dat ze snel went. ben benieuwd naar foto's!
Afbeelding
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Wat lief dat jullie haar in huis hebben genomen. :ok:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve woorden! Eerlijk is eerlijk, we hebben de afgelopen 24 uur wel even gedacht; waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen. Want ze was echt echt heel erg de weg kwijt. De stress was zo overduidelijk en ze sliep maar niet. En dat voor zo'n oud meissie, hartverscheurend.

Inmiddels hebben de alprozalam, de bach, de DAP, Thundershirt (dank MJ!) en de pulsatilla allemaal hun werk gedaan. Langzaam maar zeker zat er een stijgende lijn in en ging ze steeds vaker slapen en het blaffen werd steeds minder. Omdat Alex en ik alletwee kapot waren van de voorafgaande nacht en omdat ze eigenlijk ook al de hele avond sliep, hebben we geprobeerd om in ons bed te slapen in plaats van op de bank. Natuurlijk niet zo geweldig geslapen, want lag wel gespitst op elk klein geluidje. Om ongeveer vier uur blafte ze, ik met haar naar buiten en toen moest ze wat overgeven. Ze gaf dat dus heel mooi aan! Ik hoop dat het braken is van de alprozalam, stress en misschien de Carnibest (want brokken eet ze helemaal niet en de CB krijg ik er met handvoeren wel in). Ik was er op voorbereid dat ik even een tijdje moest wachten voordat ze weer zou gaan slapen en daar wilde ik op wachten. Maar ik had me nog niet geinstalleerd op de bank of ze lag alweer te snurken. :cheer:

Vanochtend rond acht uur ben ik naar beneden gegaan en ze lag om zich heen te kijken. Maar was dus wel stil en op haar deken, dus niet onrustig. Na het eten is ze weer op haar deken gaan liggen en nu slaapt ze weer. Ze is niet meer onrustig, net checkte ze nog wel een keertje de deur naar de hal, maar zeker niet meer zo obsessief als de eerste 18 uur.
Gaan nu de alprozolam afbouwen, de natuurlijke middelen hou ik nog een tijdje aan vast. En ze moet wel zo snel mogelijk aan de pijnstillers. Ik denk dat het vele bewegen de afgelopen 36 uur er ook mee te maken heeft, maar ik kan nu wel zien dat ze echt last heeft van haar botten en spieren.

Wat nu nog jammer is, is dat ze niet in een mand of iets dergelijks wil liggen. Ik had nog een heel dun vachtje liggen, daar ligt ze nu op met een deken eroverheen. In elk geval zachter dan de plavuizen :ugh: Ze ligt ook nog steeds in de doorgang tussen keuken en woonkamer, maar kijkt nu alleen nog maar even op als we er langs lopen. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze na verloop van tijd ook wel verder in de kamer gaat liggen.

Kortom; na een heftig begin hebben we nu goede hoop dat het goed met haar gaat komen en dat ze wel gaat wennen. We hebben ons inderdaad goed gerealiseerd dat we haar misschien helemaal niet lang bij ons hebben en dan gaan er zeker weer heel wat traantjes vloeien. Maar dat heb ik er wel voor over als ik haar nu zo zie terwijl ze lekker ligt te snurken. We hebben er dan wel mooi voor gezorgd dat ze liefdevol verzorgd is nog.

Ik ga zo foto's maken; ze liet zich gisteren nog niet gemakkelijk fotograferen in al haar stress :ugh:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Wat fijn dat het nu beter gaat! :cheer:
Ik wacht vol ongeduld op de foto's. :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Moniek B. schreef: We hebben er dan wel mooi voor gezorgd dat ze liefdevol verzorgd is nog.
En dat staat als een paal boven water want een liefdevoller huisje als bij jullie had ze niet kunnen vinden. :J:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

:jank:[/quote]

Zou hem zo ophalen, tis dat mijn ma niet op 2 honden wil passen als ik aan het werk ben :([/quote]

Breng je hem toch hier! :mrgreen:[/quote]

Haha ik kom langs wageningen als ik naar mijn werk ga dus roep het niet te hard! :lol1:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Komt goed denk ik ;-)

Van Bach weet ik eigenlijk niet meer wat je hebt; er is een Remedie die 'overgangssituaties makkelijker maakt" .. ik dacht de Walnut?

Ik heb oude dekbedden in oude dekbedhoezen; die leg ik "driedubbel" en daar ligt Guinnie graag op. De hoezen was ik regelmatig; ook de dekbedden heb ik gewassen 'voor de frissigheid'. Dan ligt ze toch niet koud en ze mag en kan kiezen; plavuizen, dekbed of gewoon het kamerkleed in de zithoek.

Ik heb ook een ("echte") schapenvacht.
Boxkleden ook, via MP gekocht, zodat het niet erg is als ze er 1 zou bevuilen.

Kindermatrasje eventueel? Ook via MP wel op de kop te tikken en anders bij Ikea niet schreeuwen duur...

Succes !

Suzanne
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ah, daar is Remie!
Ik zag op de site van het asiel dat ze al geplaatst was, ging eigenlijk kijken of ze al een foto van haar bij haar verhaaltje hadden gezet.
Vond het ook zo'n triest verhaal.
Maar eind goed, al goed!
Wat ontzettend lief dat ze bij jullie is!
Goed dat t nu wel beter gaat, wat zal ze zich ontheemd voelen.
Ik wacht de foto's af!
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Van Bach weet ik eigenlijk niet meer wat je hebt; er is een Remedie die 'overgangssituaties makkelijker maakt" .. ik dacht de Walnut?
Klopt, daar gaat ze straks op, samen met Honeysuckle (loslaten van het verleden en verder gaan) en Star (traumatische ervaringen). Maar eerst nog even rescue tegen de eerste schrik en shock. Want dat is het zeker voor haar geweest! :(
Suzanne123 schreef:Ik heb oude dekbedden in oude dekbedhoezen; die leg ik "driedubbel" en daar ligt Guinnie graag op. De hoezen was ik regelmatig; ook de dekbedden heb ik gewassen 'voor de frissigheid'. Dan ligt ze toch niet koud en ze mag en kan kiezen; plavuizen, dekbed of gewoon het kamerkleed in de zithoek.
Ik heb twee Bia-bedmatrassen, die eigenlijk speciaal zijn voor stijve gewrichten. Liggen warm en zijn niet te zacht, want dan kan het ook zijn dat ze er niet goed weer uit komen. Maar dat vindt ze tot nu toe blijkbaar nog niet fijn. Ze lag wel op het hele dunnen schapenvachtje met een deken erover heen, maar zag ook aan hoe ze af en toe met haar voorpoot trok dat ze niet zo lekker lag. Nu ligt ze weer op de plavuizen in de keuken. Maar even kijken hoe het gaat.
TeamWork schreef:Ah, daar is Remie!
klopt! Maar ik vond Remie zo'n zielige (alleen op de wereld) naam, dat we er maar Amy van gemaakt hebben. Klinkt voor haar zo goed als hetzelfde en voor ons wat beter aanvaardbaar :F:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Super dat jullie haar in huis hebben genomen en wat fijn dat ze wat begint te ontspannen :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou haar zo snel mogelijk "nu meteen" op de andere bachremedies zetten; Rescue is eigenlijk voor acute situaties en het acute is er nu af. Dat is meer voor zeg maar heel tijdelijke stress-ervaringen als ergens van schrikken.

Biedt haar gewoon verschillende ondergronden aan... daar waar ze straks op "durft" en wil gaan liggen zal ze wel kiezen... .. laar haar maar gewoon ff betijen en probeer zo min mogelijk aandacht aan haar te schenken. Klinkt stom, maar ik bedoel ;-) laat haar maar doen wat ze wil doen zolang het niet gevaarlijk is ;-)
Voeren en knuffelen natuurlijk ;-) maar verder maar even laten wennen op gemakkie.. het is ook niet niets om ineens van gehouden te worden!

Suzanne
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ik zou haar zo snel mogelijk "nu meteen" op de andere bachremedies zetten; Rescue is eigenlijk voor acute situaties en het acute is er nu af. Dat is meer voor zeg maar heel tijdelijke stress-ervaringen als ergens van schrikken.
Dank voor je tip, maar... ik zie het toch nog iets anders. Het acute is er voor haar nu nog zeker niet af zolang ze nog op de alprazolam staat. Kan ook zijn dat ik de rescue straks onderdeel maak van de combi aan remedies. (als veterinair natuurgeneeskundige weet ik er wel iets van :wink: )
Suzanne123 schreef:Biedt haar gewoon verschillende ondergronden aan... daar waar ze straks op "durft" en wil gaan liggen zal ze wel kiezen... .. laar haar maar gewoon ff betijen en probeer zo min mogelijk aandacht aan haar te schenken. Klinkt stom, maar ik bedoel ;-) laat haar maar doen wat ze wil doen zolang het niet gevaarlijk is ;-)
Voeren en knuffelen natuurlijk ;-) maar verder maar even laten wennen op gemakkie.. het is ook niet niets om ineens van gehouden te worden!
Is geregeld :engel:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Ik wens jullie heel veel plezier samen!!!! Fijn dat zo'n oude dame haar laatste maande, jaren (wie weet!) bij een liefdevol gezin mag slijten! Super!!!!
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Moniek B.
Zeer actief
Contacteer:

Een eerste foto-tje, al slapend...

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Moniek B. schreef:Een eerste foto-tje, al slapend...

Afbeelding

Wat ontzettend fijn dat jullie haar een warm mandje willen geven.
Amy bofkont je bent met je neus in de boter gevallen :ok:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Och wat prachtig, hopelijk komt ze snel tot rust om te kunnen gaan genieten van dit gouden mandje bij jullie :ok:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ooh wat een mooie oude dame! Super dat ze bij jullie kan zijn nu!
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Echt aandoenlijk Moniek :ok:
Wat een bofferdje dat ze bij jullie terecht is gekomen, beter kan niet!
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Misschien wil ze wel helemaal geen lekkere zachte mand. Onze vorige hond , ook een golden die 14 is geworden, wilde vaak ook alleen maar op de plavuizen. Harde mand , zachte mand, enkel vetbed, alles geprobeert, maar ze sliep meestal op de plavuizen of op de deurmat. :piew:
Amy heeft nog een fijne tijd te gaan bij zulke bazen.
Groetjes, Corrie en Misty
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”