Marjoleine schreef:Het zal wel een kruising zijn van een stabijna, een bastaard-stabij dus, met een BC.
Die wetter is niet zo waarschijnlijk.
En die ruis, tja. Jammer dat de da niet kan aangeven waar het precies vandaan komt, maar zeer waarschijnlijk groeit ie er overheen.
Wat er op dit vlak bij de BC voorkomt weet ik niet, bij de stabij is het Botalli.
Maar nogmaals, hij zal er wel overheen groeien
Wat ik niet snap is dat je wel raskatten fokt blijkbaar (of wilt fokken) maar tegelijk bastaardhonden hebt, bewust?
Maar goed, daar heb je vast een reden voor

ik pik deze er even uit om te beantwoorden.
ten eerste had ik al gezegd dat de moeder een kruising stabij/wetterhoun is (met de vacht van de wetterhoun) en de vader een BC
daarnaast ik fok idd raskatten. ik heb ook 2 htktjes maar zoals de meeste mensen met een rashond, val je op een bepaald uiterlijk samen met het karakter. het verschil tussen de HTKs en de Noorse boskatten is zodanig groot dat ik dus geen HTKs meer wil als Duvel en Kiki er niet meer zijn....en ik fok op een hele kleine schaal...moederpoes wordt pas gedekt na minimaal 1,5 jaar ouders worden op zoveel mogelijk dingen getest, krijgen minimaal 1 jaar rust vanaf dat de kittens zijn verhuisd tot aan de volgende dekking dus de dames in kwestie krijgen genoeg tijd om te herstellen. katers leven in huis in de groep en als ze niet happy zijn open worden ze gecastreerd. ook mijn katten zijn gekozen dmv de klik alleen dan ook met stamboom/lijnen uitpluizen en dergelijke
waarom ik 2 kruisingen in huis hebt?? ik ben zelf helemaal weg van de rottweiler maar dat is in mijn thuissituatie (lees manlief) niet te doen...dat gaat fout omdat hij niet consequent is en het is nou niet echt een ras wat je moet onderschatten.
verder is er geen "ras" wat mij zodanig aanspreekt dat ik er 1 van in huis wil dus ik ben op zoek gegaan naar een bewust gefokt nestje, waarvan de ouders niet uitgemolken worden, de pups een super start hebben en ik een klik met de pup heb. toen ben ik bij solo uitgekomen.
ik snap eigenlijk niet waarom je geen raskatten kan fokken en bastaard honden in huis kan hebben?? het is net wat bij je past en waar je voor kiest....er zijn genoeg mensen met een Rashond die daarnaast een HTK hebben die "onbewust" gefokt zijn....is toch ook hun keus?
wat betreft Solo...hij komt in ieder geval deze kant op. heel erg bedankt voor alle antwoorden