Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Timber laten afvallen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Timber laten afvallen...

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Timber moet nu toch echt wat kilootjes kwijt.
HIj is niet veel te dik maar wel wat mollig.
Hij eet momenteel cavom brokken 2x daags en dan ongeveer 180 gr. per keer. Hij kreeg meer maar we hebben het op aanraden van de dierenarts verminderd omdat hij veel ontlasting had. En dat is al stukken beter geworden.
Maar nu die lastige kilootjes nog.
Magic hebben we toen succelvol kunnen laten afvallen toen we haar kregen door de tussendoortjes af te schaffen, het voer te verminderen, en veel te bewegen.
Timber beweegt al veel en wel wandelen wat af op een dag. Tussendoortjes krijgt hij bijna niet meer alleen voor het slapen gaan 2 frolicjes. Voor mijn gevoel moet hij niet minder voer hebben want dan wordt het echt zo`n honger hals.
Of zal ik over moeten op ander voer? Of zal ik er echt even door heen moeten dat hij nog veel minder voer moet hebben, en dat hij honger moet hebben.
Wie heeft tips voor me?
dagmar88
Zeer actief

Re: Timber laten afvallen...

Ongelezen bericht door dagmar88 »

's ochtends cavom en 's avonds kvv aangevuld met sperciebonen?
*Jolanda*

Nanna schreef:Cavom heeft de naam behoorlijk aan te zetten. Kun je hem niet voor een poos overzetten op light voer?
Tim is behoorlijk gevoelig voor bepaalde voeren. En heb echt al heel wat merken gehad. Zijn ontlasting stinkt dan echt enorm dat je kokhalsend aan het einde van de lijn staat zeg maar. Ook kan hij dan op een ronde van een 45 min gerust 6x gaan zitten poepen.
Dus ik ben er wel wat voorzichtig mee wat voor voer ik hem geef.
Ik heb wel na zitten denken over om hem smuldier te gaan geven. (En magic dan natuurlijk ook)
En dan moet ik geloof ik 20gr. per kilo hond gaan geven toch? En moet dat dan per keer of verdeeld over de twee eetmomenten?
Smuldier vinden ze erg lekker. Zou dat ook volstaan als "light" voer?
*Jolanda*

Het gaat trouwens om een kilootje op 3 à 4 wat hij kwijt moet. Het is net dat je zijn taille niet meer goed kan zien en zijn ribben onder een laagje vet zitten. Met een klein beetje druk voel je ze nog wel.
Het is dus niet dat hij echt dik is.
dagmar88
Zeer actief

*Jolanda* schreef:
Nanna schreef:Cavom heeft de naam behoorlijk aan te zetten. Kun je hem niet voor een poos overzetten op light voer?
Tim is behoorlijk gevoelig voor bepaalde voeren. En heb echt al heel wat merken gehad. Zijn ontlasting stinkt dan echt enorm dat je kokhalsend aan het einde van de lijn staat zeg maar. Ook kan hij dan op een ronde van een 45 min gerust 6x gaan zitten poepen.
Ik heb wel na zitten denken over om hem smuldier te gaan geven. (En magic dan natuurlijk ook)
En dan moet ik geloof ik 20gr. per kilo hond gaan geven toch? En moet dat dan per keer of verdeeld over de twee eetmomenten?
Ja, je kunt smuldier het beste verdelen over 2 maaltijden, aangezien het net als brokken vrij snel verteerd.
Charlie is 22.5 kilo en eet één bakje per dag; het verschilt vrij veel per hond wat ze nodig hebben...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

storm heeft ook moeite met bepaalde voeren..

nu zit ie op farmfood en smuldier en daar doet ie het heel goed op..
hij poept nu maar 2 en af en toe 3 x perdag

storm die kon dat ook op een ronde van een uur 3 of 4 x gaan zitten..
maar met deze combi poept ie veel minder... en de scheten zijn ook weg
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Minder voer geven en aanvullen met gekookte sperziebonen om een hongergevoel tegen te gaan. ;)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

*Jolanda* schreef:
Ik vind dat juist een hele goede reden om een light voer te gaan proberen, heel veel vezels zorgen voor een vol gevoel en minder stank van de ontlasting, zou het zeker gewoon proberen :wink:
*Jolanda*

S@ndr@ schreef:
*Jolanda* schreef:
Ik vind dat juist een hele goede reden om een light voer te gaan proberen, heel veel vezels zorgen voor een vol gevoel en minder stank van de ontlasting, zou het zeker gewoon proberen :wink:

Nu ik het terug lees staat het er verkeerd.
Ik bedoelde dat op ander voer hij erg stinkt. Nu op cavom en de hoeveelheid dat hij krijgt is het over. Hij doet het er nu juist goed op alleen dat hij iets aan de mollige kant is.
Maar wat is light voer dan?
S@ndr@
Zeer actief

misschien Denkadog, die heeft het ook geperst volgens mij.
Cavom is gewoon heel erg vet.
dus dan moet je al zo weinig gaan geven, en dan komt hij ook bouwstoffen tekort op de lange termijn, zeker als hij actief is
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Mijn hond viel heel erg af op tofu, gebakken in wat olijfolie. Met een beetje rijst. Dat kreeg ie op advies van de dermatoloog en na twee weken was ie echt dun...
Dat mag/moet je twee keer zoveel geven als normaal de brokjes/vlees. Hij was 12 kg en ik deed drie dagen over een pakje.

Daarna ben ik ermee gestopt, omdat tofu op de lange termijn toch geen echt hondenvoer is.....je mag/kan er gekookte sperciebonen (Euroshopper AH) bijgeven. Ik koop die uit de diepvries kook ze zelf 10 min zonder zout. Dat vult en zorgt voor een betere /snellere vetafbraak zei de dierenarts hier.

Verder niets tussendoor....of het moet een kauwding zijn. Dat doe ik wel om zijn instincten te bevredigen en voor mooie tanden!
S@ndr@
Zeer actief

tofu is toch soja, dat schijnt niet helemaal goed te zijn voor honden( voor mensen ook niet trouwens) en er zitten plantaardige hormoon achtige stoffen in die niet echt onschadelijk zijn gebleken- dacht ik
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Cavom is voor veel honden inderdaad too much. Ik heb nu eindelijk met cavom die extra kilo's erbij bij Kay die er ik steeds neit bij kreeg, omdat het niet zo'n grote eter is. Ik doe het ook gecombineerd met KVV en smuldier heb ik ook regelmatig in huis. Kay ging van de complete versie van pens erg veel poepen, dus die geef ik nog maar af en toe voor de afwisseling. De complete versie van vlees doet Kay het beter op. Maar moet zeggen dat ik in KVV prima kan wisselen. Heb in de regel KVV van Prins, maar wissel dus af met Smuldier, Rody en soms Energique (maar net bij welke winkel en in wat ik wil afwisselen.

Denk dat kvv een stuk lighter is dan Cavom. Denk er wel om. 8 uur tussen beide maaltijden laten vanwege vertering. Ik geef 's ochtends(ergens tussen 6 en 10 uur) brokken (kan de geur van rauw vlees in de vroege ochtend echt niet verdragen) en 's avonds om 20.00 uur krijgt hij KVV
Afbeelding
*Jolanda*

S@ndr@ schreef:misschien Denkadog, die heeft het ook geperst volgens mij.
Cavom is gewoon heel erg vet.
dus dan moet je al zo weinig gaan geven, en dan komt hij ook bouwstoffen tekort op de lange termijn, zeker als hij actief is

voor mijn gevoel krijgt hij nu al te weinig dus misschien is Denkadog wel een idee om te proberen.
Denkadog heeft wel veel keuze. Moet ik dan voor het superior hypo weight kiezen. (echt last van obesitas heeft hij natuurlijk niet)
Of moet ik voor zijn darmen kiezen? Dus de superior hypo sensitive.

Of zijn er nog andere opties om uit te kiezen qua kwalitatief goed light voer?

Ik heb nog wel een lading kenner voer staan maar daar gaat hij van stinken.
Laatst gewijzigd door *Jolanda* op 07 jan 2011 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

dat is een kwestie van uitproberen , als je hem wilt laten afvallen zou ik in eerste instantie dat gaan aanpakken, iedere pond teveel is slecht voor de gewrichten.
ralf
Actief

Ongelezen bericht door ralf »

geef regelmatig een dag geen eten
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Dat gaat voor barfen op, niet voor brokken.....
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tofu is toch soja, dat schijnt niet helemaal goed te zijn voor honden( voor mensen ook niet trouwens) en er zitten plantaardige hormoon achtige stoffen in die niet echt onschadelijk zijn gebleken- dacht ik

Nee, dat is niet bewezen. Er zit inderdaad een lichte oestrogeen in, maar waar de één beweert dat soja borstkanker kan veroorzaken komt uit andere onderzoeken naar voor dat het de kans op darm, borst en prostaatkanker vermindert en de dichtheid van de botten verhoogt.

Daarbij komt dat Aziatische vrouwen fors minder kans hebben op borstkanker, zeker in vergelijking met Nederlandse vrouwen. Wel is het onduidelijk wat het effect is van de moderne bewerkingswijze en genetische manipulatie. Wanneer je veel Soja eet zou je dus voor biologische producten kunnen kiezen.
S@ndr@
Zeer actief

:ok: o.k thanks,
dagmar88
Zeer actief

S@ndr@ schreef::ok: o.k thanks,
Moest het toevallig onderzoeken een tijd terug :tongue:
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Ik raad je kvv aan! Onze hond heeft sinds hij over is op kvv mini- keutels en poept dan maar 1 keer op n dag. Ook stinkt het veel minder.
Ik weet 100% zeker dat het aan het voer ligt, want bij mijn ouders krijgt hij weleens brokken en dan schijt hij zich kwijt. Bergen komen eruit, soms wel 4 x per dag! Mijn vader snapt niet dat eruit zo'n klein hondje zoveel stront kan komen.
Ik zou niet te strikt aan hoeveelheden houden, want verschilt enorm veel per hond. Zo eet die van mij 1 heel bakje per dag(!) ...en die weegt maar 10 kilo!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ikke1980 schreef:Ik zou niet te strikt aan hoeveelheden houden, want verschilt enorm veel per hond. Zo eet die van mij 1 heel bakje per dag(!) ...en die weegt maar 10 kilo!
En die van mij eet 1,5 bakje per dag en weegt/woog 60 kilo (en is nu aan het afvallen)
Groetjes, Marjan
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Nawosh schreef:
Ikke1980 schreef:Ik zou niet te strikt aan hoeveelheden houden, want verschilt enorm veel per hond. Zo eet die van mij 1 heel bakje per dag(!) ...en die weegt maar 10 kilo!
En die van mij eet 1,5 bakje per dag en weegt/woog 60 kilo (en is nu aan het afvallen)
Haha, wat een verschil! Moet bij die van mij zelfs nog opletten dat hij niet te dun wordt (hij is nogal actief :wink: ).
*Jolanda*

Zijn ontlasting is op dit moment niet het probleem meer. Dat hebben we nu onder controle.
Maar ik ga vandaag eens een zak denkadog halen. En kijken hoe het daar op gaat.

KVV beginnen we niet aan. Ze blijven gewoon op brok staan met regelmatig een bakje smuldier er tussen door.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

*Jolanda* schreef:Zijn ontlasting is op dit moment niet het probleem meer. Dat hebben we nu onder controle.

KVV beginnen we niet aan. Ze blijven gewoon op brok staan met regelmatig een bakje smuldier er tussen door.
kvv is ook smuldier
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ik denk dat ze volledig KVV bedoelt :wink:
*Jolanda*

StormenRoxy schreef:
*Jolanda* schreef:Zijn ontlasting is op dit moment niet het probleem meer. Dat hebben we nu onder controle.

kvv is ook smuldier
Snap ik... alleen gisteren even overlegd met mijn vriend en die ziet het niet zitten om dat voortdurend te geven.
Hij wil liever brokken voeren. En aangezien we eigenlijk allebeide wel 1x voeren op een dag heeft hij daar ook wat bij in te brengen.
Dus hebben we het compromis gemaakt denkadog te proberen en dan af en toe eens een bakje smuldier (wat ze nu dus ook al af en toe krijgen)
We zijn het er in ieder geval over eens dat Timmie wat moet afvallen :)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Je kan hem ook even een tijdje op HLD zetten van Hill's, dit is een dieetvoer voor de lever maar werkt ontiegelijk goed bij honden met diarree, 1 dag HLD en het is over en Buffel hier heb ik standaard op de HLD sinds wij hem hebben omdat hij snel darmproblemen heeft en dan gerust 2 weken alles onder kan poepen. Ze zijn er ook niet hongerig van.

Ik heb Tank er ook op gezet een tijdje toen hij moest afvallen en die is toen 10 kilo kwijt geraakt.

Afbeelding

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

*Jolanda* schreef:
StormenRoxy schreef:

kvv is ook smuldier
Snap ik... alleen gisteren even overlegd met mijn vriend en die ziet het niet zitten om dat voortdurend te geven.
Hij wil liever brokken voeren. En aangezien we eigenlijk allebeide wel 1x voeren op een dag heeft hij daar ook wat bij in te brengen.
Dus hebben we het compromis gemaakt denkadog te proberen en dan af en toe eens een bakje smuldier (wat ze nu dus ook al af en toe krijgen)
:wink: Als je allebei 1 keer op een dag voert kan hij toch brokjes geven en jij smuldier?
*Jolanda*

dagmar88 schreef:
*Jolanda* schreef:
StormenRoxy schreef: kvv is ook smuldier
:wink: Als je allebei 1 keer op een dag voert kan hij toch brokjes geven en jij smuldier?

Goed we kunnen het er wel over blijven houden maar dit is onze beslissing. We gaan niet over op smuldier.

Ik heb denkadog voor Timber gekocht was toch even schrikken hoor die prijs maar alles voor het goede doel.
Verder ben ik vanavond even naar de dierenarts gereden met `m en hem laten wegen :N: 42,9 kg
De assistent vond dat hij er prima uit zag. Nou ik vind dat hij wel aardig wat kwijt mag. Ik zit toch al snel te denken aan een kilootje op 8 eraf maar we zullen vanzelf zien wanneer hij goed op gewicht is. Ik wil hem namelijk graag wat schraler hebben omdat hij nu ook een dagje ouder wordt...
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”