Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overmatig plassen
Moderator: moderatorteam
-
Yvontjee
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Overmatig plassen
Sinds eer gisteren plast onze hond ineens liters. Morgen gaan we na de dierenarts om te checken voor bv blaasontsteking. Maar eigenlijk vroeg ik mij af of dit zou kunnen komen door stress van vuurwerk? In eerste instantie deed hij het super. Liep nog steeds vrolijk mee met wandelen en dergelijke. Tot de avond op 31 zelf. Enorm rillen en blaffen en nu sinds gisteren blaft hij op veel meer geluiden. Hij lijkt alerter. Daarnaast rilt hij veel en wil hij soms een uur naar uitlaten alweer. Nogmaals; we gaan morgen na dierenarts ma was benieuwd of het dus eventueel soort 'stress' van vuurwerk kan zijn.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Overmatig plassen
Als Skadi oververmoeid is gaat ze ineens héél erg veel drinken
En dus ook veel meer plassen.
Kan het dat zijn?
Kan het dat zijn?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Yvontjee
- Actief
Ja hij drinkt ook stukken meer. Ik had gisteren genoeg in het bakje en ineens begint hij te piepen enzo bij de keukendeur. Zag ik dat zijn waterbak al leeg was (terwijl normaal bij in 4 nog ni leeg had, nu al in een uur) en toen ik nieuwe wilde doen was hij helemaal blij en dronk hij helemaal leeg. en dat is al paar keer zo geweest. Nee geen medicijnen. Vanavond sws dierenarts voor iets anders, maar is misschien verstandig om gelijk even z'n plas mee te nemen? Vind het gewoon raar, ineens na oud en nieuw
-
Yvontjee
- Actief
het zou kunnen dat Milo erg moe is door de stress van oud en nieuw. Maar andere kant, gisteren heeft hij smiddags aardig lang geslapen en ineens Savonds begon het weerMiranda schreef:Als Skadi oververmoeid is gaat ze ineens héél erg veel drinkenEn dus ook veel meer plassen.
Kan het dat zijn?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik zou even wat vaart achter het bezoek van de dierenarts zetten en zelf nie twachten tot morgen. Veel drinken kan met van alles te maken hebben en als het ineens acuut is ontstaan is er dus ook ineens iets aan de hand, waar wat mij betreft wel vlot aktie op moet.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Ik zou even wat vaart achter het bezoek van de dierenarts zetten en zelf nie twachten tot morgen. Veel drinken kan met van alles te maken hebben en als het ineens acuut is ontstaan is er dus ook ineens iets aan de hand, waar wat mij betreft wel vlot aktie op moet.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Yvontjee
- Actief
De morgen is dus vanmiddag. Die afspraak voor vanmiddag stond al. Ga voor die 2 uurtjes niet eerder. Hij gaf net ineens slijm over.
-
Yvontjee
- Actief
Past trouwens misschien beter in medisch? Komen net terug van de stad. Even een uurtje geweest. Daarvoor is hij uitgeweest. Komen dus terug na een uur en hij zit alweer te rillen in de bench. Even laten plassen dus maar hiervoor de flat. Weer 20 seconden. Klinkt misschien raar, maar zijn begonnen met het tellen. En dan om het uur dat hij zo 20, 25 seconden plast. Dus we vangen straks wat plas op en dat gaat zeker mee naar de dierenarts. Ben bang dat het misschien toch wat erger is dan we dachten
vooral die dorst is zo raar. Helse nacht gehad, maar ja om hem nou geen water te geven, dat doe ik ook niet. Is volgens mij ook niet goed namelijk. We zullen eens zien wat de DA zegt hierover
-
Yvontjee
- Actief
DA kon zo niks vinden. Zag er goed uit ook zn plas enzo.
Morgen zou hij in ieder geval al gecastreerd worden, dus vanavond geen water meer (omdat het met al dat water natuurlijk ook waterig is) en dan morgen even wat opvangen en dat morgen meenemen
Morgen zou hij in ieder geval al gecastreerd worden, dus vanavond geen water meer (omdat het met al dat water natuurlijk ook waterig is) en dan morgen even wat opvangen en dat morgen meenemen
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad eerst moet je er achter zien te komen waarom je hond zoveel drinkt en zoveel plast.
Wij hadden een pupje dat ook veel dronk en later bleek ze diabetes insipidus te hebben, als je hond geen
drinken geeft dat droogt hij uit, beetje raar dat hij geen drinken meer mag terwijl er geen diagnose is gesteld.
En castreren heeft dat iets met veel drinken te maken??
Het kan, maar ik heb er niet van gehoord
Wij hadden een pupje dat ook veel dronk en later bleek ze diabetes insipidus te hebben, als je hond geen
drinken geeft dat droogt hij uit, beetje raar dat hij geen drinken meer mag terwijl er geen diagnose is gesteld.
En castreren heeft dat iets met veel drinken te maken??
Het kan, maar ik heb er niet van gehoord
Elly

-
Yvontjee
- Actief
Laten castreren dat stond al vast. Heeft dus niks mee te maken dat nu te doen hierom.
Dus eigenlijk weet ik het dan nu ook niet meer. Is dit zo erg dan?
En even niet drinken lijkt me nou ook weer zo erg niet. Hij mag gewoon morgenvroeg weer water.
Maar als zijn plas niet geconsentreeerd is, kan de DA er ook niet veel mee.
Dus zal toch even moeten dat minder drinken. Daarbij word eerst zijn plas nog gecontroleerd morgen vroeg,
dus VOOR de castratie. Als het dan niet goed is kijken we dan verder.
Maar nu ik jullie zo hoor, ga ik morgen toch vragen of het wel zo verstandig om de castratie door te laten gaan.
En ik neem aan dat de dierenarts prima weet wat hij doet.
We maakten een prik voor Parvo, omdat hij die weer moet.
Daarvan zei de dierenarts vanmiddag ook zelf al van nou dat zou ik nu maar niet doen.
Eerst de castratie en als we dat over 6 a tien dagen even controleren doen we dan de prik wel.
Dus eigenlijk weet ik het dan nu ook niet meer. Is dit zo erg dan?
En even niet drinken lijkt me nou ook weer zo erg niet. Hij mag gewoon morgenvroeg weer water.
Maar als zijn plas niet geconsentreeerd is, kan de DA er ook niet veel mee.
Dus zal toch even moeten dat minder drinken. Daarbij word eerst zijn plas nog gecontroleerd morgen vroeg,
dus VOOR de castratie. Als het dan niet goed is kijken we dan verder.
Maar nu ik jullie zo hoor, ga ik morgen toch vragen of het wel zo verstandig om de castratie door te laten gaan.
En ik neem aan dat de dierenarts prima weet wat hij doet.
We maakten een prik voor Parvo, omdat hij die weer moet.
Daarvan zei de dierenarts vanmiddag ook zelf al van nou dat zou ik nu maar niet doen.
Eerst de castratie en als we dat over 6 a tien dagen even controleren doen we dan de prik wel.
-
Yvontjee
- Actief
Rillen is gewoon als hij moet plassen zeg maar. Dus als hij nodig moet. Niet dat hij hele dag door rilt.Mellow schreef:Rillen, slijm opgeven, enorm veel drinken, veel plassen en dan laten castreren?
Niet mijn idee van een goed plan, maar goed
-
Yvontjee
- Actief
Er was niks afwijkends te zien en of te voelen. Ik vraag of mensen ervaringen hebben, niet om gezeur over dierenarts.
-
Yvontjee
- Actief
Deze mag op slot. Geen zin in al dit gedoe om een dierenarts, hier vraag ik niet naar
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Als de urine een laag soortelijk gewicht heeft is dat niet goed.
Het moet tussen 1020 en 1045 zitten.
Mijn teefje zat op 1009 en wat bleek, ze had diabetes insipidus, een vorm waar goed
mee te leven is, ze krijgt Minrin en ze drinkt en plast weer normaal.
Het moet tussen 1020 en 1045 zitten.
Mijn teefje zat op 1009 en wat bleek, ze had diabetes insipidus, een vorm waar goed
mee te leven is, ze krijgt Minrin en ze drinkt en plast weer normaal.
Elly

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik zou hem wel laten drinken, niet teveel maar om het uur 100ml of zo. En dan morgenochtend de urine opvangen en bij je DA afleveren.
Ook slecht geconcentreerde urine kunnen ze onderzoeken hoor, heb er ruime ervaring mee helaas.
Ook slecht geconcentreerde urine kunnen ze onderzoeken hoor, heb er ruime ervaring mee helaas.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Yvontjee
- Actief
Urine is gelijk onderzocht die dag. En volgende dag weer.
Zag er allemaal goed uit. We hebben ook nog om een bloedonderzoek gevraagd. Ook dat was allemaal goed.
Zag er allemaal goed uit. We hebben ook nog om een bloedonderzoek gevraagd. Ook dat was allemaal goed.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Die uitval naar Milo kan ook met stress te maken hebben hoor. Ik kan me daarom ook wel vinden in jouw idee dat je het vermoeden hebt dat hij toch "geschrokken" is met oud en nieuw. Dat raakt de hond niet binnen een dag weer kwijt. Daar kan wel even duren.
Signalen van stress zijn o.a. datgene wat jij hier nu verteld. Veel plassen, rillen,agressief gedrag. (nog meer, maar o.a. dus ook wat jij hier nu zegt)
Ben het overigens wel met de andere eens dat ik de castratie even uit zou stellen. Niet omdat je hond het lichamelijk misschien niet aan zou kunnen, maar wel omdat er dan nog een stress verhogende factor bij zou kunnen komen waardoor je nog verder van huis bent.
Naar mijn idee kun je je hond op dit moment het beste helpen door hem een zo veilig mogelijk gevoel te geven.
sterkte
Signalen van stress zijn o.a. datgene wat jij hier nu verteld. Veel plassen, rillen,agressief gedrag. (nog meer, maar o.a. dus ook wat jij hier nu zegt)
Ben het overigens wel met de andere eens dat ik de castratie even uit zou stellen. Niet omdat je hond het lichamelijk misschien niet aan zou kunnen, maar wel omdat er dan nog een stress verhogende factor bij zou kunnen komen waardoor je nog verder van huis bent.
Naar mijn idee kun je je hond op dit moment het beste helpen door hem een zo veilig mogelijk gevoel te geven.
sterkte
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Yvontjee
- Actief
Bedankt voor je reactie! Ook de dierenarts zei hetzelfde. De castratie is wel gebeurt.
Maar het lijkt nu langzamerhand wat beter te gaan.! Hij drinkt nog wel veel, maar soms ook de helft van zijn bakje nog gewoon vol.
Hij piept niet meer om water. Wat hij 2 dagen geleden wel deed. Zat hij bij de deur en piepen enzo.
We proberen nu zo rustig mogelijk met hem te doen. Lekker rustig wandelen (ook ivm met de castratie natuurlijk)
en voorzichtig wat spelen enzo. Gewoon lekker aandacht geven.
moet wel zeggen dat ik nu al tegen aankomend oud en nieuw op kan gaan zien
Maar tegen die tijd zal ik wel weer advies vragen
Maar het lijkt nu langzamerhand wat beter te gaan.! Hij drinkt nog wel veel, maar soms ook de helft van zijn bakje nog gewoon vol.
Hij piept niet meer om water. Wat hij 2 dagen geleden wel deed. Zat hij bij de deur en piepen enzo.
We proberen nu zo rustig mogelijk met hem te doen. Lekker rustig wandelen (ook ivm met de castratie natuurlijk)
en voorzichtig wat spelen enzo. Gewoon lekker aandacht geven.
moet wel zeggen dat ik nu al tegen aankomend oud en nieuw op kan gaan zien
Maar tegen die tijd zal ik wel weer advies vragen