Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duck en Barf
Moderator: moderatorteam
- Lien0
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Duck en Barf
Hallo,
Ik heb hier een Jack Russel van 4.5 maanden oud genaamd Milo.
Toen ik Milo 2 weken geleden kreeg van mijn tante gaf ik haar brokvoer van verselle-laga, na ongeveer 2 dagen wilde Milo dit niet meer eten en ben ik het gaan mengen met 1 theelepeltje blikvoer per eetbeurt. Gelukkig begon Milo weer te eten, dit hield helaas maar en dag of 5 aan daarna at ze alleen het kleine beetje blikvoer er tussen uit. Het gevolg van deze hectische week is dat ze niet is aangekomen en nu dus niet op ideale gewicht is. Ik ben me haar naar de dierenarts gegaan om te vragen hoe en wat die adviseerden mij om over te gaan op versvlees omdat dit gezonder is en honden dit vaak ook lekker vinden.
Nu ben ik is gaan rondneuzen in de wijk maar bij de lokale supermarkten hebben ze alleen smuldier maar dan niet de complete versie, bij de dierenwinkel hebben ze alleen duck wel de complete versie ik ben hier dus mee begonnen en merk aan Milo dat ze dit erg lekker vind.
Maar nu ging ik op internet kijken en las ik dat in duck nog steeds vrijveel graan zit klopt dit? en zo ja is dat dan erg kan ik beter een ander merk voeren?
Ook las ik dat mensen aan het barfen zijn voor hun hond. Zelf zou ik dit wel 1 dag in de week willen doen maar haar er niet helemaal op over zetten. Nu heb ik een paar sites bezocht waar ze de producten verkopen maar bij deze sites is een minimaal bestelbedrag van 60 euro nodig voor ze bezorgen. Hebben jullie misschien nog wat websites waar je voor minder kan bestellen want als ik voor 60 euro bestel zit de vriezer vol en dat zal me moeder vast niet leuk vinden....
Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje en kunnen jullie mij tips geven:)
Alvast Bedankt
Lien
Ik heb hier een Jack Russel van 4.5 maanden oud genaamd Milo.
Toen ik Milo 2 weken geleden kreeg van mijn tante gaf ik haar brokvoer van verselle-laga, na ongeveer 2 dagen wilde Milo dit niet meer eten en ben ik het gaan mengen met 1 theelepeltje blikvoer per eetbeurt. Gelukkig begon Milo weer te eten, dit hield helaas maar en dag of 5 aan daarna at ze alleen het kleine beetje blikvoer er tussen uit. Het gevolg van deze hectische week is dat ze niet is aangekomen en nu dus niet op ideale gewicht is. Ik ben me haar naar de dierenarts gegaan om te vragen hoe en wat die adviseerden mij om over te gaan op versvlees omdat dit gezonder is en honden dit vaak ook lekker vinden.
Nu ben ik is gaan rondneuzen in de wijk maar bij de lokale supermarkten hebben ze alleen smuldier maar dan niet de complete versie, bij de dierenwinkel hebben ze alleen duck wel de complete versie ik ben hier dus mee begonnen en merk aan Milo dat ze dit erg lekker vind.
Maar nu ging ik op internet kijken en las ik dat in duck nog steeds vrijveel graan zit klopt dit? en zo ja is dat dan erg kan ik beter een ander merk voeren?
Ook las ik dat mensen aan het barfen zijn voor hun hond. Zelf zou ik dit wel 1 dag in de week willen doen maar haar er niet helemaal op over zetten. Nu heb ik een paar sites bezocht waar ze de producten verkopen maar bij deze sites is een minimaal bestelbedrag van 60 euro nodig voor ze bezorgen. Hebben jullie misschien nog wat websites waar je voor minder kan bestellen want als ik voor 60 euro bestel zit de vriezer vol en dat zal me moeder vast niet leuk vinden....
Hopelijk snappen jullie het verhaal een beetje en kunnen jullie mij tips geven:)
Alvast Bedankt
Lien
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Re: Duck en Barf
Als je wilt gaan BARF-en, zou ik eerst me daar eerst maar eens goed in verdiepen.
http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar kan je alles vinden over BARF.

- Lien0
- Zeer actief
Naja ik vind het niet noodzakelijk om dat te gaan doen maar ik hoor dat het goed is voor beesten dus dacht ik om daar 1 dag op over te gaan maar vind het niet noodzakelijk:)Melissa schreef:Als je wilt gaan BARF-en, zou ik eerst me daar eerst maar eens goed in verdiepen.

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Het verschil tussen BARF en KVV is met name het wel of niet gebruiken van kunstmatige toevoegingen zoals vitamines en in sommige gevallen calcium. Een ander verschil is dat je met BARF weet wat je voert, en met KVV weet je dat niet. Wanneer je er voor kiest om bijvoorbeeld een dag per week te BARFen, dan zou ik dat doen voor het amusement van de hond, dus geef je hem bv eerst een lap pens en als ie die op heeft een stuk vleesbot.
Het hangt een beetje van je doelen af. Maar 1 dag BARF op 6 dagen KVV zal geen verschillen maken lijkt mij.
Zelf ben ik begonnen met dagelijks 50% KVV en 50% BARF, maar ik wilde dan ook 100% over naar BARF en door het op die manier te splitsen hoefde ik me minder druk te maken over eventuele fouten van m'n samenstelling.
Het hangt een beetje van je doelen af. Maar 1 dag BARF op 6 dagen KVV zal geen verschillen maken lijkt mij.
Zelf ben ik begonnen met dagelijks 50% KVV en 50% BARF, maar ik wilde dan ook 100% over naar BARF en door het op die manier te splitsen hoefde ik me minder druk te maken over eventuele fouten van m'n samenstelling.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Goeie dierenarts
Duck is op zich een prima merk en als de hond het er goed op doet kun je hem daar prima op houden.
Als je tussendoor eens wat knaagwerk wilt geven kun je bv eens wat kippennekjes of kippenvleugeltjes geven. Dat is in jouw geval erg weinig, je hond is maar klein
Goede kans dat je er bij een poelier makkelijk aan kunt komen.
Bestellen kan ook wel maar dan kun je wel heel erg lang vooruit met een JRT
Wat je kunt krijgen is afhankelijk van waar je woont, maar als er een slager en/of een poelier is kun je vaak al wat vinden.
Wat je ook kunt doen is zoeken of er iemand in je omgeving barft en vragen of je mee mag bestellen. Het gaat om kleine hoeveelheden, dat lijkt me geen probleem.
Duck is op zich een prima merk en als de hond het er goed op doet kun je hem daar prima op houden.
Als je tussendoor eens wat knaagwerk wilt geven kun je bv eens wat kippennekjes of kippenvleugeltjes geven. Dat is in jouw geval erg weinig, je hond is maar klein
Goede kans dat je er bij een poelier makkelijk aan kunt komen.
Bestellen kan ook wel maar dan kun je wel heel erg lang vooruit met een JRT
Wat je kunt krijgen is afhankelijk van waar je woont, maar als er een slager en/of een poelier is kun je vaak al wat vinden.
Wat je ook kunt doen is zoeken of er iemand in je omgeving barft en vragen of je mee mag bestellen. Het gaat om kleine hoeveelheden, dat lijkt me geen probleem.
-
S@ndr@
- Zeer actief
wat ik zelf persoonlijk zo handig vindt aan Duck is dat het van die stevige plakken zijn, ik snijdt ze in kleine blokjes, in een bekertje en in mijn jaszak als beloning, bij elke wandeling
hij doet het ervoor, en het is nog eens goed te doen ook
hij doet het ervoor, en het is nog eens goed te doen ook
- bennie
- Zeer actief
Wat overigens wel een toevoeging zou zijn, is wanneer je hem die ene dag per week vis voert. Let dan wel op dat je verse vis eerst twee weken in de vriezer moet leggen voordat je het risicoloos rauw kunt voeren. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan sardientjes, die kun je compleet voeren.
- Lien0
- Zeer actief
Dus dan koop ik verse sardientjes in de viswinkel vries ik die 2 weken in en na die 2 weken kan ik het haar geven? Hoeveel zou ze dan ongeveer moeten hebben ze weegt nu 2.9 kilo en heeft iets ondergewicht:( Hoe dat kan is mij nog steeds een raadsel ze eet echt heel veel maar komt gewoon niet aan de dokter houd het al in de gaten:)bennie schreef:Wat overigens wel een toevoeging zou zijn, is wanneer je hem die ene dag per week vis voert. Let dan wel op dat je verse vis eerst twee weken in de vriezer moet leggen voordat je het risicoloos rauw kunt voeren. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan sardientjes, die kun je compleet voeren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor vers kun je aanhouden dat ze ongeveer nodig hebben:
Tot 9 maanden: 70-40 gram per kilo hond (en dan dus afbouwend naarmate hij ouder wordt).
Vanaf ca 9 maanden: 40-20 gram per kilo hond.
Dus je hond is nu pakweg een 5 maanden? En 3 kilo?
Dan zou 150 gram per dag genoeg zijn.
Tot 9 maanden: 70-40 gram per kilo hond (en dan dus afbouwend naarmate hij ouder wordt).
- Lien0
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Voor vers kun je aanhouden dat ze ongeveer nodig hebben:
Oke dan doe ik het goed:) ik geef hem nu 200 gram omdat hij wat moet bijkomen van de dokter:) als die op gewicht is zal ik langzaam aan afbouwen

- bennie
- Zeer actief
Bij de berekening zou ik het streefgewicht gebruiken, indien de hond op dit moment minder weegt, dan 70gram * aantal kilo's dat ie zou moeten wegen, bij overgewicht 40 gram versus streefgewicht en bij normaal gewicht 55 gram versus streefgewicht. Maar dat is allemaal indicatief, uiteindelijk bepaal je zelf hoeveel je voert naar ervaring.Lien0 schreef:Marjoleine schreef:Voor vers kun je aanhouden dat ze ongeveer nodig hebben:
Oke dan doe ik het goed:) ik geef hem nu 200 gram omdat hij wat moet bijkomen van de dokter:) als die op gewicht is zal ik langzaam aan afbouwen
-
mwillow
Fijne dierenarts heb je.
Lees je eerst goed in voordat je vleesbotten etc. gaat voeren.
Tegenwoordig mogen er zeker weer voedingslinken geplaatst worden, zonder dat het door de modjes wordt verwijderd. Zal ons forum ook maar even noemen dan...
http://rauwevoedingvoorhonden.yourbb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier bestel ik ook extra voor iemand mee met een klein formaat hond. Je kan eens informeren op een voedingsforum of er iemand uit jouw regio bereid is om voor jou mee te bestellen.
Lees je eerst goed in voordat je vleesbotten etc. gaat voeren.
Tegenwoordig mogen er zeker weer voedingslinken geplaatst worden, zonder dat het door de modjes wordt verwijderd. Zal ons forum ook maar even noemen dan...
Hier bestel ik ook extra voor iemand mee met een klein formaat hond. Je kan eens informeren op een voedingsforum of er iemand uit jouw regio bereid is om voor jou mee te bestellen.
Laatst gewijzigd door mwillow op 06 jan 2011 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- bennie
- Zeer actief
KloptLien0 schreef:Dus dan koop ik verse sardientjes in de viswinkel vries ik die 2 weken in en na die 2 weken kan ik het haar geven? Hoeveel zou ze dan ongeveer moeten hebben ze weegt nu 2.9 kilo en heeft iets ondergewicht:( Hoe dat kan is mij nog steeds een raadsel ze eet echt heel veel maar komt gewoon niet aan de dokter houd het al in de gaten:)bennie schreef:Wat overigens wel een toevoeging zou zijn, is wanneer je hem die ene dag per week vis voert. Let dan wel op dat je verse vis eerst twee weken in de vriezer moet leggen voordat je het risicoloos rauw kunt voeren. Je kunt dan bijvoorbeeld denken aan sardientjes, die kun je compleet voeren.
Het is uiteraard wel de vraag of ze ze lekker vindt, dus koop niet meteen 10 kilo vis, maar een paar verschillende kleine visjes om te proberen, op barfplaats zijn er vast topics te vinden over welke visjes je kunt proberen. Wij voeren met name sardientjes en zalmkarkas (kop, wangen en graat), voor die laatste zou je kunnen kijken of je de zalmmix van Herby een keertje ergens mee kunt bestellen. Vergis je overigens niet in de kaakkracht van een JLT, die kunnen best wat kraken.
In welke omgeving woon je?
- Lien0
- Zeer actief
Ik woon zelf in almere.
De mensen die ik hier ken met een hond geven de hond gewoon brokken of blikvoer. Mijn vader die heeft ook een pup en die geeft zijn hondje smuldier compleet en duck compleet.
Is er iemand in almere die barft? en met wie ik dan evt zou mee kunnen bestellen
De mensen die ik hier ken met een hond geven de hond gewoon brokken of blikvoer. Mijn vader die heeft ook een pup en die geeft zijn hondje smuldier compleet en duck compleet.
Is er iemand in almere die barft? en met wie ik dan evt zou mee kunnen bestellen

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Een vriendin van me, maar die komt niet hier.
Ik kan wel vragen als je wilt?
Tenzij er zich iemand hier meldt misschien?
Ik kan wel vragen als je wilt?
Tenzij er zich iemand hier meldt misschien?
-
mwillow
Is dit misschien een optie voor je?Lien0 schreef:Ik woon zelf in almere.
http://www.diervoeder-online.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lien0
- Zeer actief
Jazeker:)mwillow schreef:Is dit misschien een optie voor je?Lien0 schreef:Ik woon zelf in almere.
http://www.diervoeder-online.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hartstikke bedankt ik zal daar is heen gaan voor wat informatie en evt wat eten te kopen:)

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik woon zelf in Almere en wilde je al wijzen op diervoeder online maar die is al genoemd. Bij deze man kan je kleine hoeveelheden ophalen. Weet niet waar je woont maar deze man zit in Almere Buiten in de bouwmeesterbuurt. Heel makkelijk te bereiken. Op de markt op woensdag in Almere Stad staat een visboer die o.a. zalmkoppen heeft. Die van mij vinden het niets maar wie weet die van jou wel. Op donderdag staat een kippenboer op de markt in Almere Buiten die verkoopt ook kippenruggen, kippennekken en kwartels. Net weer het 1 en ander daar gehaalt
Dus als je niet fulltime barft, kan je hier best een hoop halen zonder vast te zitten aan grote hoeveelheden.
Dus als je niet fulltime barft, kan je hier best een hoop halen zonder vast te zitten aan grote hoeveelheden.
- Lien0
- Zeer actief
Oke bedankt voor de tips zal er zeker is naar gaan kijkendogo4ever schreef:Ik woon zelf in Almere en wilde je al wijzen op diervoeder online maar die is al genoemd. Bij deze man kan je kleine hoeveelheden ophalen. Weet niet waar je woont maar deze man zit in Almere Buiten in de bouwmeesterbuurt. Heel makkelijk te bereiken. Op de markt op woensdag in Almere Stad staat een visboer die o.a. zalmkoppen heeft. Die van mij vinden het niets maar wie weet die van jou wel. Op donderdag staat een kippenboer op de markt in Almere Buiten die verkoopt ook kippenruggen, kippennekken en kwartels. Net weer het 1 en ander daar gehaalt![]()
Zelf woon ik in de muziekwijk maar mijn moeder wil me er vast wel heen rijden:P

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Hebben ze in dat tuincentrum daar niets? In Ranzijn in Almere buiten kun je ook vlees halen.
- Lien0
- Zeer actief
Daar wilde ik vandaag gaan kijken maar mijn moeder is helaas niet op tijd thuis dus dat ga ik morgen denk ik doen:) ze hebben daar iniedergeval wel duck dus misschien ook nog een ander merk zodat ik kan combineren:)Valerie schreef:Hebben ze in dat tuincentrum daar niets? In Ranzijn in Almere buiten kun je ook vlees halen.